7 uskrevne regler på gymmet du bør kunne

Trening06.08.2016Joachim Pedersen1039

Disse 7 uskrevne reglene på gymmet bør du kunne. Regel nr 4 er kanskje den viktigste!

Dersom du ikke allerede kan disse uskrevne reglene på et gym er det på tide å lære seg de.

# 1 - Drikkeflaske, nøkler eller håndkle ved siden av et apparat betyr at det er i bruk

Dersom du noen gang ser at det ligger enten drikkeflaske, nøkler eller et håndkle på eller ved siden av et apparat eller benk betyr det at noen bruker utstyret. Enten måtte de måtte en kjapp tur på toalettet eller gjør et supersett på et annet apparat i mellomtiden. Sistnevnte er superirriterende dersom man kommer tilbake og skal gjøre supersettet i apparat nr 2 hvor det ikke skal være pause og så er apparatet opptatt. Tar du apparat vil du mest sannsynlig møte et lite hyggelig blikk.

# 2 - Ikke spør om noe under et sett

Det er mange personligheter på et gym. For noen er det et syklubb møte hvor man snakker om hva man gjorde i helga osv., men for de fleste ønsker man å trene og holder snikksnakket mest mulig borte. Det som er spesielt irriterende er noen som kommer bort å spør deg om noe eller vil prate når du er midt under et sett. Det er absolutt ikke greit!

Som tar oss til mitt neste punkt ...

# 3 - Hodetelefoner betyr at man ikke ønsker å snakke

Hodetelefoner på hodet og musikk spilles av betyr bare en ting ... man IKKE ønsker å snakke! Hvis man ønsket å snakke hadde man ikke hatt på hodetelefoner. Derfor skal du ikke ta deg bryet med å prøve å snakke til de som har på hodetelefoner. De er i sin egen treningssone.

# 4 - Sett på plass vektene

Dette er den mest irriterende tingen noensinne. Det er ikke vanskelig folkens! Hvis du klarer å løfte de av stativet klarer du også å sette dem på plass. Det er bare en god gymetikette ellers blir det fort uorden og rotete.

# 5 - Tørk av apparatet etter bruk

Folk ønsker ikke å bade i et basseng av svette som du nettopp har forlatt på benken... Så hvis du svetter som en gris og du bruker utstyret er det på sin plass at du også tørker det av når du er ferdig.

# 6 - Bruk egnede klær

Og da mener vi treningsklær. Ikke møt opp i vanlige klær som olabukser osv. For det første er det meget upraktisk å trene i og for det andre ser det ikke bra ut. Kom heller ikke rett fra arbeidsklærne med støvler som er fulle av skitt rett fra arbeidsplassen.

# 7 - Ikke okkuper alle vektene

Ikke vær den fyren som har tatt alle settene med manualer ut av stativet og når noen andre spør om å få låne dem for et sett, sier du: "Nei, sorry, jeg bruker dem" ... Hva annet skal vi løfte på når du skal "bruke" alle manualene "samtidig"...


Joachim Pedersen 

Joachim har vært ansvarlig redaktør siden han startet opp Treningsforum i 2001. Han begynte å trene vekter i ungdomsårene og har over 15 års erfaring med trening og kosthold. Joachim har lang fartstid innen fitnessbransjen og brenner for det han driver med.

Han har tatt alle vektskivene på gymmet og er klar for å løfte 1700 kg.

Gym Fails Compilation

Trening25.04.201784

Her går det skikkelig galt!
Om ikke innholdet er perfekt for trening så er i hvert fall flasken kul.
Her er det 15 morsomme gym som er blitt observert ved eller på gymmet.

Gym Fails Compilation

Trening25.04.201784

Fitnessfrokost på 555 kcal

Kosthold24.06.2017218

Denne frokosten bør du lage i helgen.
En god natts søvn er avgjørende for resultater og fremgang, men...

Eget jenterom på treningssenter

Trening20.06.2017402

Flere sentere tilbyr eget treningsrom med kun adgang for jenter.

Motivasjonsvideo - gikk ned 41 kg

Diverse19.06.201743

Se forvandlingen til denne kvinnen som gikk ned 41 kg.
Det sier Norges sterkeste mann - Jørgen Skaug Aukland.