Skrevet av Emne: "Råsterk" gutt på 60kg vil bli sterkere!  (Lest 8491 ganger)

Utlogget Mabbiz

  • Litt godt kjent
  • **
  • Innlegg: 63
  • Honnør: 9
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 63

"Råsterk" gutt på 60kg vil bli sterkere!
« : 07. mars 2009, 02:29 »
Jeg er ikke sterk i det hele tatt, men jeg syns det er moro å trene. Jeg tenkte jeg skulle føre treningslogg mest for moroskyld og for å få litt tips om kosthold, treningsformer og div.

Jeg er veldig tynn og prøver å gå opp i vekt. veier bare 55 kg, men prøver å finne en løsning på hvordan jeg kan gå raskest mulig opp i vekt.  trener ca. 3 ganger i uka, men treningsprogrammet jeg bruker er hjemmelaget og det jeg for det meste gjør virker nytteløst.

jeg ligger foreløpig på:

Benk: 57,5kg
Markløft: 90kg
Knebøy: 60kg

Den første loggføringen kommer etter neste økt.


It's not about how hard you can hit, but how hard you can get hit and keep moving forward!


http://www.treningsforum.no/forum/index.php?topic=83047.0

Utlogget microtrauma

  • Aktivt medlem
  • ***
  • Innlegg: 127
  • Honnør: 4
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 127

Sv: Gutt på 55kg vil bli sterk!
« #1 : 07. mars 2009, 02:46 »
Synes ikke det er noe særlig vits å legge på seg raskest mulig. Kommer bare til å angre senere, når du kommer på at du vil se bra ut, uten alt flesket som har lagt seg og skjuler hardt opparbeidet muskler.

Spis mye proteinrik mat som rent kjøtt, fisk, egg, melk. Karbonadedeig, kyllingkøttdeig og kjøttdeig av svin er også bra! Vanlig kjøttdeig bør du holde deg unna (høyt fettinnhold). Også karbohydrater er selvfølgelig viktig. Det er her du vil få mesteparten av energien fra. Gode kilder her er grovt brød, fullkornspasta, havregryn ++. Legger du til litt sunt fett har du det meste på stell.

Jeg har et godt tips til en kaloribombe:
100g havremel (pakkene ser like ut som havregrynspakkene men det er grønn skrift på), 365 kcal
50g proteinpulver, ca 180 kcal
2-3 spiseskjeer med vita hjertego olje, 180-270 kcal

Tilsammen over 700 kcal!
Rist godt med risten i shakern for å unngå klumper.

Men uansett synes jeg du burde holde igjen litt hvis du ser du legger på deg fett fort. Det er så Slitsomt (med stor s) å få det av! Synes foresten løfta var ganske bra! Lykke til! =)
no microtrauma - no growth

Utlogget Junkfood-mannen

  • Treningsnarkoman
  • *******
  • Innlegg: 2 959
  • Honnør: 175
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 2 959

Sv: Gutt på 55kg vil bli sterk!
« #2 : 07. mars 2009, 02:48 »
Er bare å begynne på et eller annet standard program, helst et med høy treningsfrekvens siden du er nybegynner og spise litt mer enn du gjør nå.

IKKE ras opp i vekt. Da vil du bare legge på deg unødvendig fett.
Treningslogg: http://www.treningsforum.no/forum/index.php?topic=94020.msg1393598;topicseen

"Weigh gain will impair insulin sensitivity, the source of the calories will matter very little." - Lyle Mcdonald.

Lyle McDonald wrote: "You need two main exercises:
1. table push aways: When you start to get full, just push away from the table
2. Head shakes: when someone offeres you food not on your diet, twist your head right and then left and repeat going 'No thank you'. Getting a 6 pack is mostly about losing fat."

Utlogget Mabbiz

  • Litt godt kjent
  • **
  • Innlegg: 63
  • Honnør: 9
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 63

Sv: Gutt på 55kg vil bli sterk!
« #3 : 07. mars 2009, 02:56 »
Takk for de gode tipsene Cheesy men jeg har veldig høy forbrenning og legger nesten ikke på meg, har vært på 55kg en god stund nå, men jeg skal prøve å forbedre kostholdet mitt en god del og sette opp et mer systematisk treningsprogram så kommer det seg kanskje etterhvert  Smiley
It's not about how hard you can hit, but how hard you can get hit and keep moving forward!


http://www.treningsforum.no/forum/index.php?topic=83047.0

Utlogget TbnGbk

  • Litt godt kjent
  • **
  • Innlegg: 55
  • Honnør: 20
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 55

Sv: Gutt på 55kg vil bli sterk!
« #4 : 07. mars 2009, 03:19 »
Kult at du har starta logg her!Jeg har ingen tips å gi, men jeg kan ønske deg lykke til! Kiss

Utlogget Mabbiz

  • Litt godt kjent
  • **
  • Innlegg: 63
  • Honnør: 9
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 63

Sv: Gutt på 55kg vil bli sterk!
« #5 : 07. mars 2009, 03:20 »
Hehe, jo takk for det:D Lykke til til deg og :>
It's not about how hard you can hit, but how hard you can get hit and keep moving forward!


http://www.treningsforum.no/forum/index.php?topic=83047.0

Utlogget microtrauma

  • Aktivt medlem
  • ***
  • Innlegg: 127
  • Honnør: 4
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 127

Sv: Gutt på 55kg vil bli sterk!
« #6 : 07. mars 2009, 03:40 »
Forresten hørt om RYP? Var det jeg starta på og syntes selv jeg fikk en pangstart! Det er et helkroppsprogram der du trener hele kroppen tre ganger i uka. Veldig enkelt og effektivt!
no microtrauma - no growth

Utlogget Mabbiz

  • Litt godt kjent
  • **
  • Innlegg: 63
  • Honnør: 9
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 63

Sv: Gutt på 55kg vil bli sterk!
« #7 : 07. mars 2009, 11:06 »
Ja, det er visst mange som får bra resultater av RYP programmet Smiley jeg kan jo for såvidt vurdere å bruke det jeg og :> Takk igjen..har mye og lære Tongue
It's not about how hard you can hit, but how hard you can get hit and keep moving forward!


http://www.treningsforum.no/forum/index.php?topic=83047.0

Utlogget Mabbiz

  • Litt godt kjent
  • **
  • Innlegg: 63
  • Honnør: 9
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 63

Sv: Gutt på 55kg vil bli sterk!
« #8 : 07. mars 2009, 11:15 »
Du vet ikke tilfeldigvis om et bra RyP treningsprogram som jeg kan følge? ville vært veldig takknemlig :>
It's not about how hard you can hit, but how hard you can get hit and keep moving forward!


http://www.treningsforum.no/forum/index.php?topic=83047.0

Utlogget ThaPumpKing

  • Forumavhengig
  • ******
  • Innlegg: 719
  • Honnør: 34
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 719

Sv: Gutt på 55kg vil bli sterk!
« #9 : 07. mars 2009, 11:20 »
noen har gener for og få muskler raskt, andre ikke.. det finnes også kjempe mange forkjellige muskel fibre, så det er mange som ikke i det hele tatt har sjangs til og bli ''boddybulidere'' uansett hva di gjør omtrent..Men andre er litt mere heldig
Kroppsvekt: 70 kg
Benkpress: 90kg
Knebøy: 120Kg
Markløft: +130
Chins: 15 rep!

Bildelogg:
http://www.treningsforum.no/forum/index.php?topic=98997.msg1478179;topicseen#new

Utlogget Wanna be fast

  • Treningsnarkoman
  • *******
  • Innlegg: 2 715
  • Honnør: 265
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 2 715

Sv: Gutt på 55kg vil bli sterk!
« #10 : 07. mars 2009, 11:26 »
Hvilket program du følger er ikke det viktigste så tidlig, men at du trener hele kroppe fra start. Hardt å¨ta igjen beinstyrke etter 8-10år (tro meg)

Du har jo den enestående muligheten at du kan trene på ett solid kcal overskudd og vil få gode resultater raskt. Men som andre har sagt ikke gå opp for fort i vekt, fett gjør deg ikke sterkere. 1-2kg i måneden vil gi mange kilo i løpet av ett år.
Beste Raw gymløft
Knebøy 180kg Benk m/u stopp 135kg/142,5kg  Markløft 220kg

Mål 2017

3000m under 11min

5000m under 20min

10000m under 43min

Halvmaraton under 1 time og 45min

Stoltzen under 14min


Treningslogg

neonX

  • Gjest
Sv: Gutt på 55kg vil bli sterk!
« #11 : 07. mars 2009, 11:32 »
noen har gener for og få muskler raskt, andre ikke.. det finnes også kjempe mange forkjellige muskel fibre, så det er mange som ikke i det hele tatt har sjangs til og bli ''boddybulidere'' uansett hva di gjør omtrent..Men andre er litt mere heldig

Dritt uttalelse syns jeg. Greit nok mange ikke har like bra gener som andre, MEN går man inn for det med bra trening og kosthold, så kan du nå bra resultater uansett 'genetikk'.

Utlogget Evis

  • .: Aktivutøver :.
  • ******
  • Innlegg: 6 169
  • Honnør: 1362
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 6 169

  • Eg skal bli sterk.
Sv: Gutt på 55kg vil bli sterk!
« #12 : 07. mars 2009, 11:36 »
Dritt uttalelse syns jeg. Greit nok mange ikke har like bra gener som andre, MEN går man inn for det med bra trening og kosthold, så kan du nå bra resultater uansett 'genetikk'.

Enig i den. Dårlige gener er i de fleste tilfeller bare en unnskyldning for dårlig spising og/eller trening.

Utlogget ThaPumpKing

  • Forumavhengig
  • ******
  • Innlegg: 719
  • Honnør: 34
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 719

Sv: Gutt på 55kg vil bli sterk!
« #13 : 07. mars 2009, 14:25 »
jeg har samtaler med både erneringsfysiologer og en lege som er utdannet om kroppsbygging og trening. Jeg tenker nok heller jeg hører på dem, en på ett par gutter som ikke har peilig på hva di snakker om..
Kroppsvekt: 70 kg
Benkpress: 90kg
Knebøy: 120Kg
Markløft: +130
Chins: 15 rep!

Bildelogg:
http://www.treningsforum.no/forum/index.php?topic=98997.msg1478179;topicseen#new

Utlogget ThaPumpKing

  • Forumavhengig
  • ******
  • Innlegg: 719
  • Honnør: 34
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 719

Sv: Gutt på 55kg vil bli sterk!
« #14 : 07. mars 2009, 14:29 »
har lest maange steder på dette forumet at man skal få i deg 3-5.gr protein pr.kropsvekt noe som også er helt sinsykt forhold til hva leger mener.

Hadde jeg hvert deg gutt hadde jeg kontaktet både erneringsfysiolog og en personlig trener for og se hva du kan presse kroppen din til og bli.
Kroppsvekt: 70 kg
Benkpress: 90kg
Knebøy: 120Kg
Markløft: +130
Chins: 15 rep!

Bildelogg:
http://www.treningsforum.no/forum/index.php?topic=98997.msg1478179;topicseen#new

Gå til:  

Disse kosttilskuddene er glemt for mange, men som alle bør ta.

5 digge middager med cottage cheese

Kosthold09.08.2021270

Cottage cheese er blitt en svært populær matvare!
Det er en risiko forbundet med treningen og løftene man utfører
Det finnes så mange gode varianter av middagskaker enn bare karbonadekaker.

5 fordeler med stående leggpress

Trening28.06.202153

Det er mange fordeler med å trene leggene dine. Se her!