Skrevet av Emne: Sv: reaplacers vei mot en bedre form(Ny bilder s. 7)  (Lest 23727 ganger)

Utlogget reaplacer

  • Aktivt medlem
  • ***
  • Innlegg: 132
  • Honnør: 3
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 132

Hei!
jeg har alltid holdt på med idrett, og likt å trene. Men har alltid hatt litt mye å gå på, samt at jeg i 08 plutselig fant ut at jeg hadde lagt meg ut litt vell mye.
Jeg starten en mer seriøs trenings og kostholds periode i starten av mars 08. Etter dette har jeg fått mer og mer interessen for seriøs trening, og jeg tar meg selv i å bli mer og mer oppslukt av dette.
Jeg har før og etter bilder fra mars 08 til dagens form.

på før bildene veide jeg rundt 92kg - sommeren 09 hadde jeg gått ned til 82,5kg - etter en god høst med mye styrketrening så er jeg nå på de nye bildene i en vekt på 85,5kg
målet mot vår og sommer er å opprettholde muskelmassen men veie ca 82kg (ps jeg er ca 178cm høy)

mitt lille problem er at jeg er veldig interessert i å bygge kropp og bli sterk, men er også interessert i å bli slank, å dette kræsjer jo litt.
"Du er hva du spiser!"

Alder: 22 år
Vekt: 80 kg
Høyde: 180cm

Benkpress: 147.5kg
Markløft: 215kg
beinpress: 400 kg x 6
Knenøy smithmaskin: 210 x 2 kg

Trening og framgangslogg, med bilder

http://www.treningsforum.no/forum/index.php?topic=92819.0

Utlogget reaplacer

  • Aktivt medlem
  • ***
  • Innlegg: 132
  • Honnør: 3
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 132

Sv: reaplacers vei mot en bedre form
« #1 : 14. januar 2010, 14:49 »
når jeg nå skal prøve å gå ned i fett % så prøver jeg å spise hver tredje time. det kan fort bestå av to brødskiver (5-korn brød) med svartpølse på.. å to brødskiver med det samme 3 timer etter det. i mellomtiden prøver jeg å ta en banan eller lignende. så neste måltid består kanskje av en brødskive og et knekkebrød. så trener jeg og tar en protein shake og banan rett etter treningen. og da jeg kommer hjem spiser jeg ofte middag, så er det kvelden. eller et måltid til med en brødskive og et knekkebrød. dette varierer fra når jeg starter dagen. blir dette for lite eller for mye mat? jeg burde kanskje ikke spise så mye brød? jeg er litt usikker på dette, så hadde vært fint med litt hjelp rundt dette =)
"Du er hva du spiser!"

Alder: 22 år
Vekt: 80 kg
Høyde: 180cm

Benkpress: 147.5kg
Markløft: 215kg
beinpress: 400 kg x 6
Knenøy smithmaskin: 210 x 2 kg

Trening og framgangslogg, med bilder

http://www.treningsforum.no/forum/index.php?topic=92819.0

Utlogget Slicky

  • Pratsom bruker
  • ******
  • Innlegg: 908
  • Honnør: 13
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 908

Sv: reaplacers vei mot en bedre form
« #2 : 15. januar 2010, 00:39 »
når jeg nå skal prøve å gå ned i fett % så prøver jeg å spise hver tredje time. det kan fort bestå av to brødskiver (5-korn brød) med svartpølse på.. å to brødskiver med det samme 3 timer etter det. i mellomtiden prøver jeg å ta en banan eller lignende. så neste måltid består kanskje av en brødskive og et knekkebrød. så trener jeg og tar en protein shake og banan rett etter treningen. og da jeg kommer hjem spiser jeg ofte middag, så er det kvelden. eller et måltid til med en brødskive og et knekkebrød. dette varierer fra når jeg starter dagen. blir dette for lite eller for mye mat? jeg burde kanskje ikke spise så mye brød? jeg er litt usikker på dette, så hadde vært fint med litt hjelp rundt dette =)

allerede der vil en fornuftig diett feile. generelt sett veldig liten variasjon, fett pålegg med lite proteiner og veldig mye brødmat.

ta deg en titt rundt på forumet og se på andre som har tilsvarende mål, og se litt på de respektive diettene. før du begynner på en diett, sett deg så godt inn i dette som mulig.

Utlogget reaplacer

  • Aktivt medlem
  • ***
  • Innlegg: 132
  • Honnør: 3
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 132

Sv: reaplacers vei mot en bedre form
« #3 : 15. januar 2010, 11:49 »
ja er klar over at det ikke er super dietten. Men om jeg kjører en ordentlig strikt diett, eks. som den man kan få på tomminutrition.no
så er jeg redd at det kan få meg ned i fett, men at jeg da vil gå rett opp igjen da jeg begynner å spise "vanlig" igjen. Målet er på en måte å få til et kosthold som funker året rundt. Føler at det kan bli litt kjipt å lage mange måltider med kylling/biff/fisk osv året rundt.
"Du er hva du spiser!"

Alder: 22 år
Vekt: 80 kg
Høyde: 180cm

Benkpress: 147.5kg
Markløft: 215kg
beinpress: 400 kg x 6
Knenøy smithmaskin: 210 x 2 kg

Trening og framgangslogg, med bilder

http://www.treningsforum.no/forum/index.php?topic=92819.0

Utlogget Slicky

  • Pratsom bruker
  • ******
  • Innlegg: 908
  • Honnør: 13
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 908

Sv: reaplacers vei mot en bedre form
« #4 : 15. januar 2010, 16:32 »
nei kommer jo anpå dine egne ambisjoner det. om du bare skal ned i vekt, uavhengig om du beholder muskler, så kan du jo bare satse på å gå i et kaloriunderskudd, og ikke tenke på makro- og mikronæringsstoffene.

Utlogget reaplacer

  • Aktivt medlem
  • ***
  • Innlegg: 132
  • Honnør: 3
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 132

Sv: reaplacers vei mot en bedre form
« #5 : 15. januar 2010, 17:15 »
er nettopp det.. jeg får prøve å sette opp en variert kostholdsplan, er lettere å følge da planen er satt
"Du er hva du spiser!"

Alder: 22 år
Vekt: 80 kg
Høyde: 180cm

Benkpress: 147.5kg
Markløft: 215kg
beinpress: 400 kg x 6
Knenøy smithmaskin: 210 x 2 kg

Trening og framgangslogg, med bilder

http://www.treningsforum.no/forum/index.php?topic=92819.0

Utlogget KenJ

  • Erfaren bruker
  • ****
  • Innlegg: 309
  • Honnør: 22
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 309

  • Bedre sent enn aldri.
Sv: reaplacers vei mot en bedre form
« #6 : 17. januar 2010, 12:02 »
Dæven, blir bra det her ! Hadde du trent mye vekter før du begynte på dietten nå?

Utlogget Klarks

  • Pratsom bruker
  • ******
  • Innlegg: 859
  • Honnør: 35
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 859

Sv: reaplacers vei mot en bedre form
« #7 : 17. januar 2010, 13:31 »
ser bra forskjell på bildene Smiley

men om du syntes det blir mye stress med å lage så mye mat, så kan jo bare gå til innkjøp av noe tunfisk, lettvint og fungerer fint som et mellommåltid Wink

Utlogget ebeline

  • Aktivt medlem
  • ***
  • Innlegg: 248
  • Honnør: 20
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Kvinne
  • Innlegg: 248

Sv: reaplacers vei mot en bedre form
« #8 : 17. januar 2010, 15:13 »
stå på kompis! veldi bra jobba Wink
Ingenting e umulig.

Utlogget Riinoo

  • .: Aktivutøver :.
  • ******
  • Innlegg: 2 143
  • Honnør: 183
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Kvinne
  • Innlegg: 2 143

  • Et mål av gangen
Sv: reaplacers vei mot en bedre form
« #9 : 17. januar 2010, 17:43 »
Bra fremgang så langt!

Men det jeg tror du sliter litt med er "begreper" og kunnskap. Brødmat er ikke diettmat som slicky allerede har nevnt så fint.

Du er veldig sort/hvitt om hva som er oppskriften mot en stram og markert kropp - de diettene som ligger ute på treningsfourm allerede er veldig greie, og langt ifra vanskelig å følge.
At du er redd for å gå opp etterpå er jo bare idiotisk å være redd for, det er ikke noen smo bare skjer, det er hva du gjør selv det..

http://www.treningsforum.no/php/art.php?id=1143

Utlogget reaplacer

  • Aktivt medlem
  • ***
  • Innlegg: 132
  • Honnør: 3
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 132

Sv: reaplacers vei mot en bedre form
« #10 : 18. januar 2010, 12:01 »
Takk for alle svar:)
Til KenJ, Jeg har alltid trent litt styrke mens jeg "slanket" meg, men i fra sommeren til nå har jeg fokusert på styrke, trent det nesten hver dag, noen ganger gikk det ut pga fotball osv. Men har hat veldig stor framgang i styrken eksempel fra 110kg i BP til 135kg, og fra 150kg i ML til 200kg.
Men med lite kardio så har jo magen og sidefettet stått veldig på hvil.

Til Riinoo, jeg veit jo at brødmat ikke er noe serlig dietmat, pga karbs, og at det blir ensformig, men hadde vært enkelt å klatre nedover stigen ved hjelp av bare et "vanlig" norsk kosthold.
men jeg har bestemt meg for å prøve meg på "Nybegynnerdiett 80-90kg" den du la frem, satt å gikk over den for noen dager siden:)

Jeg kan prøve å legge ut nye bilder om en måned eller noe, for å se om det skjer noen framgang.
"Du er hva du spiser!"

Alder: 22 år
Vekt: 80 kg
Høyde: 180cm

Benkpress: 147.5kg
Markløft: 215kg
beinpress: 400 kg x 6
Knenøy smithmaskin: 210 x 2 kg

Trening og framgangslogg, med bilder

http://www.treningsforum.no/forum/index.php?topic=92819.0

Utlogget KenJ

  • Erfaren bruker
  • ****
  • Innlegg: 309
  • Honnør: 22
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 309

  • Bedre sent enn aldri.
Sv: reaplacers vei mot en bedre form
« #11 : 19. januar 2010, 14:52 »
Takk for alle svar:)
Til KenJ, Jeg har alltid trent litt styrke mens jeg "slanket" meg, men i fra sommeren til nå har jeg fokusert på styrke, trent det nesten hver dag, noen ganger gikk det ut pga fotball osv. Men har hat veldig stor framgang i styrken eksempel fra 110kg i BP til 135kg, og fra 150kg i ML til 200kg.
Men med lite kardio så har jo magen og sidefettet stått veldig på hvil.

Til Riinoo, jeg veit jo at brødmat ikke er noe serlig dietmat, pga karbs, og at det blir ensformig, men hadde vært enkelt å klatre nedover stigen ved hjelp av bare et "vanlig" norsk kosthold.
men jeg har bestemt meg for å prøve meg på "Nybegynnerdiett 80-90kg" den du la frem, satt å gikk over den for noen dager siden:)

Jeg kan prøve å legge ut nye bilder om en måned eller noe, for å se om det skjer noen framgang.

hehe, jau... kjenner til den der, men nå er sideflesket på vei ut her og! Wink problemet mitt er at jeg hater kardio om vinteren, sykling ute er liksom min ting... Men du er jo så absolutt i rute Smiley

Utlogget reaplacer

  • Aktivt medlem
  • ***
  • Innlegg: 132
  • Honnør: 3
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 132

Sv: reaplacers vei mot en bedre form
« #12 : 20. januar 2010, 09:32 »
Takk KenJ!
ja det må vel hjelpe på om jeg klarer å lage en god diet, samt holde den. har et problem med at jeg spiser alt for sjelden, og ofte for lite for min kropsvekt, så forbrenninga blir helt fucka. så kan vel kanskje regne med at jeg går opp litt i starten da jeg kjører diet med mange måltider. Men har vel så godt som aldrig vært "tynn" så hadde vært moro å fått det til.
"Du er hva du spiser!"

Alder: 22 år
Vekt: 80 kg
Høyde: 180cm

Benkpress: 147.5kg
Markløft: 215kg
beinpress: 400 kg x 6
Knenøy smithmaskin: 210 x 2 kg

Trening og framgangslogg, med bilder

http://www.treningsforum.no/forum/index.php?topic=92819.0

Utlogget F..Frank

  • .: Eliteutøver :.
  • ******
  • Innlegg: 1 416
  • Honnør: 263
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 1 416

  • Back on track...
Sv: reaplacers vei mot en bedre form
« #13 : 20. januar 2010, 10:55 »
Siden du nevnte at du kunne tenke deg å gå ned i fettprosent ved å bare bruke "norskt" kosthold (før du bestemte deg for å prøve "nybegynner dietten" 80-90) så legger jeg ved en liste over matprodukter du kan finne i butikken. (sakset fra ett annet sted forøvrig). Dette er jo matvarer som er bra hvis man bare skal ha ett bra kosthold også:

Kokt skinke
Hamburgerrygg
Kylling- eller kalkunpålegg
Cottage Cheese
Kesam
Sild
Makrell i tomat
Egg
Laks
Roastbiff
Sans 5 % hvitost
Gulost ekstra lett skivet Synnøve Finden
Reker
Tunfisk
Lettost 3 % naturell Kavli
Lettost 3 % kylling Kavli
Lettost 3 % urter Kavli
Magerost reke Kavli
VITA Hjerte`go produkter
Sei
Makrell
Kyllingkjøttdeig
Biffdeig
Karbonadedeig
Kyllingfilet
Kyllingbryst
Kalkunbryst/filet
Biff
Svinefilet
Svinekoteletter
Ris
Poteter
Pasta
Linser
Erter
Kikerter
Bønner
Dr. Fedon Lindbergs pastaskruer
Brun naturris
Dr Fedon Lindbergs müsli med mandler
Knekkebrød (Ryvita, Rugsprø)
Fullkornsbrød evt. andre brød merket ekstra grovt.
Dansk rugbrød
Pumpernickel
Havregryn
4-korn
Skummet melk
0,1 % yoghurten fra Yoplait (tilsatt fruktose )
Vann
Olivenolje
Solsikkeolje
Linfrøolje
Alle typer ubehandlede nøtter
Alle typer grønnsaker
Alle typer frukt (pass deg for å spise for mye druer og bananer - unntaket er etter trening)
Alle typer bær
" I firmly believe that any man`s finest hour, the greatest fulfillment of all that he holds dear, is that moment when he has worked his heart out in a good cause and lies exhausted on the field of battle - victorious"  Vince Lombardi

 2009 Year of the FAT

1. Plass Oslo Grand Prix Overall
1. Plass NM Overall
1. Plass NM Bodybuilding Veteran åpen klasse
1. Plass Nordisk Overall

1. Plass VM Masters Classic bodybuilding
WORLD CHAMPION BABY!

You can`t Flex FAT......



Play with nature..... www.proteinfabrikken.no  Team Ironcore

Utlogget KenJ

  • Erfaren bruker
  • ****
  • Innlegg: 309
  • Honnør: 22
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 309

  • Bedre sent enn aldri.
Sv: reaplacers vei mot en bedre form
« #14 : 20. januar 2010, 11:06 »
Siden du nevnte at du kunne tenke deg å gå ned i fettprosent ved å bare bruke "norskt" kosthold (før du bestemte deg for å prøve "nybegynner dietten" 80-90) så legger jeg ved en liste over matprodukter du kan finne i butikken. (sakset fra ett annet sted forøvrig). Dette er jo matvarer som er bra hvis man bare skal ha ett bra kosthold også:


Honnør for den der Smiley

Gå til:  

Disse kosttilskuddene er glemt for mange, men som alle bør ta.

5 digge middager med cottage cheese

Kosthold09.08.2021270

Cottage cheese er blitt en svært populær matvare!
Det er en risiko forbundet med treningen og løftene man utfører
Det finnes så mange gode varianter av middagskaker enn bare karbonadekaker.

5 fordeler med stående leggpress

Trening28.06.202153

Det er mange fordeler med å trene leggene dine. Se her!