Skrevet av Emne: Trenings logg framover :)Nytt bilde, formen jeg vil ha nærmer seg :)  (Lest 6224 ganger)

Utlogget EikeP

  • Litt godt kjent
  • **
  • Innlegg: 39
  • Honnør: 1
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 39

Tenkte jeg skulle starte å logge litt av treningen samt kostholdet mitt.  Målet om dagen er å forbedre min max rep i pullups og dips+ det å få en lavere fettprosent.

Min bakgrunn innen treningen er at jeg har vært aktiv innenfor fotball gjennom hele livet. Startet pga skader med styrketrening og ble bitt av basillen. Så nå er styrketreningen viktigere for meg enn det fotballen er.

Jobber til daglig som PT v.Elixia Kolbotn, tatt min PT utdanning gjennom AFPT og må si meg storfornøyd med det!

Trent styrke i 5 år nå, litt av og på de første 2 årene... Så kontinuerlig de siste 3. Har kjørt mye forskjellig progammer og føler jeg har hatt en grei utvikling. Hovedmålene mine er de som er nevnt ovenfor, men har og ekstra fokus på beina, i og med jeg var utrolig dum å startet å trene dem senere. I tillegg til en del setbacks gjennom skader som jeg har fått i fotballen.

Målene mine nå om dagen er at jeg rager 183 cm over bakken, veier nå 84,5 kg om morgenen. Siden 3 januar i år har jeg gått ned fra 93,4 som jeg veide da. Når jeg startet å trene veide jeg 65 kg, og har sakte men sikkert bygd meg opp til 86 for 2 år siden, så var jeg på en liten deff og gikk ned til 80, for så å bulke på igjen. Da kom jeg opp til mitt høyeste som da var 93,4 i vinter. Da bestemte jeg meg for å kutte ut alt av sukker, og holde meg unna alkoholen så godt jeg kunne. Så må si jeg har kjørt meget strengt de siste månedene.

Maksløftene mine hittil er:

Benkpress: 130
Markløft: 200
Knebøy 135
Pullups: 5 reps med 35 kg ekstra
Disse maksene ble satt for 2 år tilbake da jeg kjørte dietmar sitt nybegynnerprogram.

Max reps:
Pullups: 27(dårlg teknikk, over med haka og helt ned, men gyngete)
Dips: 49

Som dere sikkert skjønner er det en del år siden jeg kjørte 1rm i de tre store øvelsene. Har tatt 140 kg i boksbøy nå nylig, så tenker jeg kan bedre enn 135 i vanlig knebøy. Benkpressen aner jeg ikke hva jeg ligger på, når jeg går ned i vekt er det stort sett den eneste øvelsen jeg blir svakere i, så om noen har noen gode tips til å holde styrken oppe her så tar jeg de gjerne i mot Smiley

Treningene nå om dagen går på et rullende opplegg der jeg kjører hviledager når jeg føler for det. Høy intensitet på øktene gjennom superset, dropset og korte pauser. Prøver å kjøre tunge vekter på rundt 6 reps, varierer dette en del gjennom å kjøre 3 uker - 6 reps 3 uker- 8 reps, 3 uker -10 reps. Så ned igjen til 6 reps. Kjører bein og skuldre sammen, bryst-triceps, rygg- biceps. Prøver å trene hver muskelgruppe 2 ganger i uka. Legger og mage blir hver 3 dag.

Kv: 84,5
H:183

Max reps:                1RM:
Pullups-28              B:130
Dips-53                  K:135
                            M:200
Min logg:
http://www.treningsforum.no/forum/index.php?topic=121581.msg1804686;topicseen#new

Utlogget EikeP

  • Litt godt kjent
  • **
  • Innlegg: 39
  • Honnør: 1
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 39

Sv: Trenings logg framover :)
« #1 : 22. april 2012, 00:37 »
Formbilder for en uke siden:
Kv: 84,5
H:183

Max reps:                1RM:
Pullups-28              B:130
Dips-53                  K:135
                            M:200
Min logg:
http://www.treningsforum.no/forum/index.php?topic=121581.msg1804686;topicseen#new

Utlogget kassa86

  • Litt godt kjent
  • **
  • Innlegg: 77
  • Honnør: 5
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 77

Sv: Trenings logg framover :)
« #2 : 22. april 2012, 01:27 »
Velkommen! Heftige armer og kasse!! Smiley Hva måler overarmene? Tenkt å stille i AF? Smiley

Utlogget EikeP

  • Litt godt kjent
  • **
  • Innlegg: 39
  • Honnør: 1
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 39

Sv: Trenings logg framover :)
« #3 : 22. april 2012, 11:26 »
Hyggelig å høre Smiley Jeg har ikke målt dem, men det kan jo sikkert gjøres etterhvert. Det hadde jo vært gøy å stille i AF, men om jeg tør er en annen sak Tongue
Kv: 84,5
H:183

Max reps:                1RM:
Pullups-28              B:130
Dips-53                  K:135
                            M:200
Min logg:
http://www.treningsforum.no/forum/index.php?topic=121581.msg1804686;topicseen#new

Utlogget EikeP

  • Litt godt kjent
  • **
  • Innlegg: 39
  • Honnør: 1
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 39

Sv: Trenings logg framover :)
« #4 : 22. april 2012, 20:34 »
I dag var det maxreps økt i pullups og dips. Hadde en litt dårlig følelse før dagens økt pga dårlig søvn i natt, naboen hadde visst fest. Men perset med 28 pullups noe jeg er ganske fornøyd med, gynget mindre enn sist så mer fornøyd med teknikken.

I dips ble det en reprise fra sist søndag, ble 49 dips og greide nok en gang ikke å låse ut albuene på den 50énde.. Syyykt irriterende! Kanskje jeg har en mental sperre rundt 50 Tongue Skal få prøvd å lagt ut noe film av mine forskjellige løft, aner ikke hvordan man gjør det her bortsett fra å linke til youtube kanalen min Tongue

Må også si meg meget imponert over fysikken og styrken til de som var med i Oslo GP, hadde en klar favoritt i Ako Rahim i over 180. Imponert over hvor atletisk den mannen er. Men må si Sigvar her på forumet hadde en bra roing og imponerende fettprosent.
Kv: 84,5
H:183

Max reps:                1RM:
Pullups-28              B:130
Dips-53                  K:135
                            M:200
Min logg:
http://www.treningsforum.no/forum/index.php?topic=121581.msg1804686;topicseen#new

Utlogget Henrik Aukland

  • Aktivt medlem
  • ***
  • Innlegg: 205
  • Honnør: 14
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 205

  • #Winning
Sv: Trenings logg framover :)
« #5 : 22. april 2012, 22:56 »
Spor Smiley

Utlogget EikeP

  • Litt godt kjent
  • **
  • Innlegg: 39
  • Honnør: 1
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 39

Sv: Trenings logg framover :)
« #6 : 23. april 2012, 16:38 »
Bein og skulderøkt i dag Smiley Startet med å kjøre over kroppen med foamroller og golfball, før jeg kjørte diverse mobilitetsøvelser. Har vært nødt til å begynne med det da kroppen min, som gammel fotballspiller ikke har vært særlig medgjørlig når det gjelder knebøy og markløft. Men mobiliteten og bevegeligheten kommer seg for hver dag. Kjørte 3´repere på 115 i dype knebøy før jeg gikk over til superset. Utfall bakover(stang) med utfall forover, leg ext med nordic hamstrings, benpress med litt x-band sidewalk.

Så var det over på skuldre der jeg kjørte triset med forskjellige sidehev varianter, og så to øvelser på bakside skuldre. 

Var ordentlig tom i beina og skuldra etterpå, så det var en fin økt men fikk litt dårlig tid etterhvert!
Kv: 84,5
H:183

Max reps:                1RM:
Pullups-28              B:130
Dips-53                  K:135
                            M:200
Min logg:
http://www.treningsforum.no/forum/index.php?topic=121581.msg1804686;topicseen#new

Utlogget EikeP

  • Litt godt kjent
  • **
  • Innlegg: 39
  • Honnør: 1
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 39

Sv: Trenings logg framover :)
« #7 : 24. april 2012, 13:51 »
Ryggøkt står på planen, pullups med 40 kg ekstra vekt står for tur! Kan bli heavy:) ellers blir det diverse rovarianter og litt biceps til slutt:) Gleder meg!

Må og legge til at jeg i går nådde 83,5 kg på vekta. Da har jeg gått ned 10 kg fra 3. Januar men økt styrken i de fleste øvelser:) King!
Kv: 84,5
H:183

Max reps:                1RM:
Pullups-28              B:130
Dips-53                  K:135
                            M:200
Min logg:
http://www.treningsforum.no/forum/index.php?topic=121581.msg1804686;topicseen#new

Utlogget EikeP

  • Litt godt kjent
  • **
  • Innlegg: 39
  • Honnør: 1
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 39

Sv: Trenings logg framover :) Film kommer!
« #8 : 25. april 2012, 00:09 »
Yes, hadde håpet på 3 reps i pullups med 40 kg ekstra, men greide 5 repsx2 set før jeg avsluttet med en 10ér med 20 kg ekstra vekt. Deilig Smiley Fortsatte videre med nedtrekk smalt grep, stående roing bredt grep, sittende roing smalt grep, enhåndsroing. Så var det biceps curl med stang inntil vegg, ez-stang overhåndsgrep og til slutt bicepscurl liggende litt bakoverlent med håndflatene vendt utover mot siden. Kjempe økt med mye energi! Det lover bra etter en lang arbeidsdag Smiley Har film av pullupsen men aner ikke hvordan man legger til youtube klipp her...

I morgen er det bryst og triceps Smiley
Kv: 84,5
H:183

Max reps:                1RM:
Pullups-28              B:130
Dips-53                  K:135
                            M:200
Min logg:
http://www.treningsforum.no/forum/index.php?topic=121581.msg1804686;topicseen#new

Utlogget EikeP

  • Litt godt kjent
  • **
  • Innlegg: 39
  • Honnør: 1
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 39

Sv: Trenings logg framover :) Nye formbilder.
« #9 : 25. april 2012, 20:02 »
Da var bryst og triceps økta unnagjort! Skulle prøve meg på tunge dips i dag, 4 reps, bygde meg opp til et toppsett der jeg skulle prøve på 70 kg ekstra til slutt, da greide jeg "bare" 3 reps, noe jeg er veldig fornøyd med Smiley Aldri prøvd tyngre enn 50 kg i dips så glad det gikk. Ble noen andre bryst øvelser, litt triceps. Til slutt var det litt mage og legger i superset.

Legger ved noen formbilder Smiley
Kv: 84,5
H:183

Max reps:                1RM:
Pullups-28              B:130
Dips-53                  K:135
                            M:200
Min logg:
http://www.treningsforum.no/forum/index.php?topic=121581.msg1804686;topicseen#new

Utlogget EikeP

  • Litt godt kjent
  • **
  • Innlegg: 39
  • Honnør: 1
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 39

Kv: 84,5
H:183

Max reps:                1RM:
Pullups-28              B:130
Dips-53                  K:135
                            M:200
Min logg:
http://www.treningsforum.no/forum/index.php?topic=121581.msg1804686;topicseen#new

Utlogget EikeP

  • Litt godt kjent
  • **
  • Innlegg: 39
  • Honnør: 1
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 39

Forstod i går hvordan man la til youtube filmer her, selvom jeg sikkert gjør det på en tungvint måte.
Bare å komme med teknikktips Smiley

I dag var det bein og skuldre igjen. Elsk/hat økt, tøft mens man trener men utrolig deilig etterpå.

Kjørte 4reps x4 set på 150 kg i markløft, tester ut sumo om dagen og trives veldig godt med det. Har ikke fått filmet noen tunge løft der enda, men kjennes ut som teknikken sitter greit, men kan jo ta helt feil!

Deretter ble det en del superset på bein der jeg pleier å kjøre en øvelse der fokuset er forsidelår sammen en der fokuset er bakside lår. Bulgarsk utfall(langt steg)/utfall forover(kort steg), leg ext/lår curl, og nordic/ glute bridge(begge bakside).  Så var det over på skuldre der jeg kjørte på med diverse sidehevs varianter, sparte triceps mest mulig i dag da jeg kjente til økta fra i går. Så ble ingen pressøvelser for skuldra. Jepp, jepp! Sverige tur på lørdag for å hamstre inn mer mat, kosttilskudd, blir bra Smiley
Kv: 84,5
H:183

Max reps:                1RM:
Pullups-28              B:130
Dips-53                  K:135
                            M:200
Min logg:
http://www.treningsforum.no/forum/index.php?topic=121581.msg1804686;topicseen#new

Utlogget EikeP

  • Litt godt kjent
  • **
  • Innlegg: 39
  • Honnør: 1
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 39

Søndagstrening unnagjort. Skulle som vanlig egentlig ha maxreps dag i pullups og dips, men formen er ikke helt på topp, begynner muligens å bli litt forkjøla.

Dro meg alikevel til Elixia:

Kjørte noen sett med muscleups: 6x2
Vanlige strikte pullups: 10x2
Dips: 15 x 4 supersett med pushdown stang 4x10
Mage til slutt.

Lett og leken økt Smiley Gadd ikke ta meg helt ut mtp formen. Men håper den er bedre til i morra, da begynner en ny uke med trening og skal nå hoppe fra tung periode med få reps og flere set til 8 reps og 4 set. Kan sikkert bli tungt nok det Smiley
Kv: 84,5
H:183

Max reps:                1RM:
Pullups-28              B:130
Dips-53                  K:135
                            M:200
Min logg:
http://www.treningsforum.no/forum/index.php?topic=121581.msg1804686;topicseen#new

Utlogget kassa86

  • Litt godt kjent
  • **
  • Innlegg: 77
  • Honnør: 5
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 77

Flott form, utrolig veltrent! syke dips og chins Smiley Kommer nok til å gjøre det bra i AF hvis du går inn for det.. kjører du hjemesnekkra program eller er det noe som ligger ferdig oppsatt ute på nett? Smiley

Utlogget EikeP

  • Litt godt kjent
  • **
  • Innlegg: 39
  • Honnør: 1
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 39

Kjempe hyggelig å høre! Kjører hjemmesnekra. Mye spesifikt mot det å bli bedre i pullups og dips, og få bedre bein. Og har så klart med baseøvelsene Smiley
Kv: 84,5
H:183

Max reps:                1RM:
Pullups-28              B:130
Dips-53                  K:135
                            M:200
Min logg:
http://www.treningsforum.no/forum/index.php?topic=121581.msg1804686;topicseen#new

Gå til:  

Disse kosttilskuddene er glemt for mange, men som alle bør ta.

5 digge middager med cottage cheese

Kosthold09.08.2021270

Cottage cheese er blitt en svært populær matvare!
Det er en risiko forbundet med treningen og løftene man utfører
Det finnes så mange gode varianter av middagskaker enn bare karbonadekaker.

5 fordeler med stående leggpress

Trening28.06.202153

Det er mange fordeler med å trene leggene dine. Se her!