Skrevet av Emne: Fasiten  (Lest 2959542 ganger)

Utlogget eggz0r

  • Leieboer
  • *****
  • Innlegg: 457
  • Honnør: 38
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 457

Sv: Fasiten
« #15075 : 27. april 2012, 02:31 »
Ok. Det høres bra ut. Hvordan er størrelsen, er 44 en normal 44? Jeg tar gjerne ett par om du kan svare ja på det forrige spørsmålet. De må dog sendes til Bodø. Grin

Utlogget QJON

  • Superavhengig
  • ******
  • Innlegg: 1 048
  • Honnør: 35
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 1 048

  • kraftkar
Sv: Fasiten
« #15076 : 27. april 2012, 03:10 »
Må ikke glemme Carl nå da Wink
Trener sammen med en som nærmer seg 300 styggfort også, det på 40 kg mindre kroppsvekt enn Einar Wink
Bedre sent enn aldri  215-140-220 m. utstyr

Utlogget The Child

  • .: Aktivutøver :.
  • ******
  • Innlegg: 1 075
  • Honnør: 165
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 1 075

Sv: Fasiten
« #15077 : 27. april 2012, 03:43 »
Ingen i norge per dags dato har noen gang siden menneskets begynnelse løftet mere i [utstyrsfri knebøy, per NSFs reglement, på stevne] enn Mr. Essz Gilberg...
Litt viktig presisering. Så vi ikke tar HELT av. Tongue

Personlig heier jeg mest på Einar i benk. Da et lett 200 løft vil bevise at vi fortsatt har en del å lære her på berget. Wink

Utlogget Carl P.

  • Skravlekopp
  • ******
  • Innlegg: 1 659
  • Honnør: 175
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 1 659

  • Nidarø SK.
Sv: Fasiten
« #15078 : 27. april 2012, 09:31 »
Litt viktig presisering. Så vi ikke tar HELT av. Tongue

Personlig heier jeg mest på Einar i benk. Da et lett 200 løft vil bevise at vi fortsatt har en del å lære her på berget. Wink

Smiley takk for presiseringen....  Enig med deg når det kommer til benken Smiley
"For å styrke hjernen, må man først styrke musklene". - Montaigne

kontinuitet---kontinuitet---kontinuitet!

Stevneperser RAW

Bøy: 232,5kg
BP:  182,5kg
ML:   285kg

Totalt 700kg...

logg med video+bilder:
http://www.treningsforum.no/forum/index.php?topic=106040.msg1602780;topicseen#new

Utlogget HARDY-GUTTEN

  • Erfaren bruker
  • ****
  • Innlegg: 385
  • Honnør: 68
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 385

Sv: Fasiten
« #15079 : 27. april 2012, 11:25 »
må sette igjen et spor, du e kongen einar.......du E kongen Wink

Utlogget OD

  • .: Eliteutøver :.
  • ******
  • Innlegg: 1 123
  • Honnør: 582
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 1 123

  • Sponset av Proteinfabrikken og Kappi
Sv: Fasiten
« #15080 : 27. april 2012, 12:22 »
må sette igjen et spor, du e kongen einar.......du E kongen Wink
Kongen? Ser for meg noen alternativ her, kanskje en liten avstemmning hadde vært på sin plass?:
1: Han kan ikke være Einar Rex den rollen går til HM Harald Rex.
2: Han kan ikke være Einar Rex Styrkeløft den går til Carl Rex styrkeløft.
3: Kongen av bøy kanskje, har jo beste offisielle notering her på berget en meget sterk prestasjon.
4: Kongen av selvpromotering kanskje, mest leste treningsblogg på nettet? Kan ikke være mange mere leste logger en denne.
5: Einar Rex Bulk kanskje, ikke mange som slår han her.
6: Eller kanskje Einar Rex frittalende? Ikke mange som slenger så mye med leppa som han.
7: Einar Rex fyr kanskje.
Ja hvilken konge er gille? Stemmer for 7'ern selv he he Smiley


Meistarar koma og fara en godsøgnin mun aldrei deyja

Utlogget HARDY-GUTTEN

  • Erfaren bruker
  • ****
  • Innlegg: 385
  • Honnør: 68
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 385

Sv: Fasiten
« #15081 : 27. april 2012, 12:37 »
Kongen? Ser for meg noen alternativ her, kanskje en liten avstemmning hadde vært på sin plass?:
1: Han kan ikke være Einar Rex den rollen går til HM Harald Rex.
2: Han kan ikke være Einar Rex Styrkeløft den går til Carl Rex styrkeløft.
3: Kongen av bøy kanskje, har jo beste offisielle notering her på berget en meget sterk prestasjon.
4: Kongen av selvpromotering kanskje, mest leste *** på nettet? Kan ikke være mange mere leste logger en denne.
5: Einar Rex Bulk kanskje, ikke mange som slår han her.
6: Eller kanskje Einar Rex frittalende? Ikke mange som slenger så mye med leppa som han.
7: Einar Rex fyr kanskje.
Ja hvilken konge er gille? Stemmer for 7'ern selv he he Smiley

2: for han e den som promoterer kanskje styrkeløft mest og på en best måte i hele landet, for kongens jobb er ofte å promotere og representere...det kravet mener eg gille oppfyller Wink

3: uten tvil !

4: kongen av egosentisme, eller blir man ikkje god...alle GODE idrettsutøvere e d Wink

6: det bor en bergenser i gille, det liker vi Wink

7: aldri et kjedelig øyeblikk i gille sitt selskap, han e kongen  Wink

Utlogget Pluggen89

  • Nykomling
  • *
  • Innlegg: 21
  • Honnør: 7
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 21

Sv: Fasiten
« #15082 : 27. april 2012, 13:29 »
kan sjekke det i morgen... Send meg en PM her og minn meg på det... Smiley  



Og  til luddergutten... Ingen i norge per dags dato har noen gang siden menneskets begynnelse løftet mere i raw bøy enn Mr. Essz Gilberg... Så at han bøyer ideelt for sin styrke, kroppsbygning er det vel liten tvil om.....  Det er litt morsomt at alle alltid skal disse utholdenheten hans! Jeg selv er veldig fasinert av at en som ikke liker å gå 500m uten stopp  klarer å bøye mere enn resten av  de 4,9 millioner nordmenn som finnesi verden.... Smiley Han har tatt noen valg for å bli så sterk... Det har jo mildt sagt fungert!  Men om veien videre er annerledes trening, kombinert med kardio, Det vil tiden vise... Jeg kommer alltid uansett til å heie på mine gode venn Einar Gilberg!! 



http://www.youtube.com/watch?v=Dpbk6wITm0k#noexternalembed

trenger igrunnen ikke si noe, men gilberg har da kun løftet mest på stevne til nå fordi cyc ikke har gjort det Tongue

Utlogget Luddergutten

  • Litt godt kjent
  • **
  • Innlegg: 57
  • Honnør: 65
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 57

Sv: Fasiten
« #15083 : 27. april 2012, 13:48 »
kan sjekke det i morgen... Send meg en PM her og minn meg på det... Smiley  



Og  til luddergutten... Ingen i norge per dags dato har noen gang siden menneskets begynnelse løftet mere i raw bøy enn Mr. Essz Gilberg... Så at han bøyer ideelt for sin styrke, kroppsbygning er det vel liten tvil om.....  Det er litt morsomt at alle alltid skal disse utholdenheten hans! Jeg selv er veldig fasinert av at en som ikke liker å gå 500m uten stopp  klarer å bøye mere enn resten av  de 4,9 millioner nordmenn som finnesi verden.... Smiley Han har tatt noen valg for å bli så sterk... Det har jo mildt sagt fungert!  Men om veien videre er annerledes trening, kombinert med kardio, Det vil tiden vise... Jeg kommer alltid uansett til å heie på mine gode venn Einar Gilberg!! 
Du Carlp, beskytter kun Gillemor fordi du ikke har en optimal bøyteknikk selv. Ryggen din knekker som en kråke når du skal på litt tunge vekter i bøy. Samme med mark, ryggen din slipper som en gammel teltseng når du må ta i litt, rett og slett pga du ikke er flink nok til å stive av ryggen. Og hadde flere valgt å løfte utstyrsfritt, spesielt de som er på landslaget, hadde Gillemoren plutselig lagt en del lengre nede på den utstyrsfrie rankingen.

Utlogget GunnarP

  • Aktivt medlem
  • ***
  • Innlegg: 208
  • Honnør: 27
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 208

Sv: Fasiten
« #15084 : 27. april 2012, 14:31 »
Du Carlp, beskytter kun Gillemor fordi du ikke har en optimal bøyteknikk selv. Ryggen din knekker som en kråke når du skal på litt tunge vekter i bøy. Samme med mark, ryggen din slipper som en gammel teltseng når du må ta i litt, rett og slett pga du ikke er flink nok til å stive av ryggen. Og hadde flere valgt å løfte utstyrsfritt, spesielt de som er på landslaget, hadde Gillemoren plutselig lagt en del lengre nede på den utstyrsfrie rankingen.

Er dette han som jeg har sett blitt kaldt den omvendte banan? Skulle vel tro han knakk andre veien, i tilfele?

Utlogget Einar B. Gilberg

  • .: Aktivutøver :.
  • ******
  • Innlegg: 7 754
  • Honnør: 3681
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 7 754

  • Meine wut will nicht Sterben
Sv: Fasiten
« #15085 : 27. april 2012, 20:43 »
Fredag 27.april 2012

Markløft - med kjetting
(1 RM = 220kg, 2 RM = 220kg, 3 RM = 232.5kg)
3 x 60kg
3 x 100kg
3 x 140kg
3 x 180kg
4 x 212.5kg @ 10 RPE
4 x 202.5kg @ 9.5 RPE

Benkpress - rack press, fra bryst
(3 RM = 165kg)
5 x 20kg Tangering av treningspers fra 16.04.2012!
4 x 60kg
3 x 90kg
3 x 120kg
1 x 150kg
4 x 162.5kg @ 9 RPE 2.5kg forbedring av treningspers fra 26.03.2012!
4 x 150kg @ 8 RPE
4 x 150kg @ 8 RPE
4 x 150kg @ 8.5 RPE
4 x 150kg @ 8.5 RPE

Knebøy - Zercher Rack Pull
8 x 100kg @ 8 RPE
8 x 120kg @ 8.5 RPE

FINITO

Mark krever overskudd og ...og overskudd har jeg ikke nå. Derfor er det godt det nå er helg. Dette har vært ei meget hard uke og jeg måtte gi tapt til slutt.

Det startet med overskuddsøvelsen markløft (med kjetting). Her var det rett og slett ikke så mye power. Jeg har blitt sliten i løpet av uken. Mange tunge løft så det er bare naturlig og jeg burde tatt hensyn til det i dag, men jeg ble for svak i psyken til å la være og perse. Så jeg prøvde og feilet. Jeg skulle gjøre en @9 men det ble jo omtrent @10.5 fordi siste rep ikke ble skikkelig utrettet. Jeg ble vanvittig frustrert og sint da. Kunne drept en person akkurat der og da, men fikk heller tatt tak i et knebøystativ og ristet det skikkelig. Hadde Luddergutten stått der hadde jeg tatt tak i han i stedet.

Var en kunde som like etterpå, når jeg var kanonsint, som spurte "ble det for tungt i dag?". Da fikk han ikke noe særlig til svar. Ei venninne kom og strøk meg på ryggen og sa at dette kom til å gå bra. Hyggelig gjort, selvsagt, men når man er i denne psyk-sonen så vil man helst bare være alene.

Deretter var det pinpress. Benkpress fra sikkerhetstengene i powerrracket. Jeg starter med stangen helt nede på brystet. Det er kanontungt å løfte første repetisjon så jeg skal spørre Mike om han anbefaler å starte oppe og senke som i vanlig benkpress. Det er liksom slik at jeg føler jeg klarer hele settet om jeg klarer første rep. Og første rep klarte jeg og gjorde da greit 4 reps. En femte ville blitt meget tungt, men jeg tror jeg hadde klart det så settet får en nier med et lite pluss. Ny pers!

Gikk ned og tok vel fire serier på 150 før jeg ble lei.

Til slutt var det Zercher Rack Pull. Åttere. Slit. Kondis-øvelse. Jeg prøvde først 100 kg og økte så til 120 kg. Her vil jeg øke mye framover.

Nå er det TV.

Video:
http://www.youtube.com/watch?v=UVG9q3LFeOk#noexternalembed
Nidarø Treningssenter        FASITEN          Kan du slå meg?

Stevneperser med utstyr
Knebøy - 352,5     Benkpress - 240     Markløft - 300     Sammenlagt - 870 (Perser SL - 892,5)
Stevneperser uten utstyr
Knebøy - 320     Benkpress - 200     Markløft - 300     Sammenlagt - 780 (Perser SL - 820)
Trening uten utstyr
Knebøy - 312,5     Benkpress -  202,5     Markløft - 305     (Sammenlagt - 820)

Utlogget Luddergutten

  • Litt godt kjent
  • **
  • Innlegg: 57
  • Honnør: 65
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 57

Sv: Fasiten
« #15086 : 27. april 2012, 21:14 »
Du så virkelig fornøyd ut etter marken, hadde du hatt en mer optimal teknikk på utrettingen din hadde nok dette gått som en varm kniv i smør. Men det er nok vekten som spiller inn på det, og de korte klovene dine!

Utlogget Mercenary

  • Superavhengig
  • ******
  • Innlegg: 1 174
  • Honnør: 226
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 1 174

  • From scratch to scratch
Sv: Fasiten
« #15087 : 27. april 2012, 21:23 »
Ikke gjør dette til en vektdiskusjon, luddergutten. Det er et sårt punkt for Einar, og da respekterer man det.

Utlogget Luddergutten

  • Litt godt kjent
  • **
  • Innlegg: 57
  • Honnør: 65
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 57

Sv: Fasiten
« #15088 : 27. april 2012, 21:34 »
Ikke gjør dette til en vektdiskusjon, luddergutten. Det er et sårt punkt for Einar, og da respekterer man det.
Det var ikke min intensjon å være frekk! Men det viser seg gang på gang at det å dra skikkelig markløft når vekten blir for høy er vanskelig. Veldig synd at Einar ikke innser dette.

Utlogget Einar B. Gilberg

  • .: Aktivutøver :.
  • ******
  • Innlegg: 7 754
  • Honnør: 3681
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 7 754

  • Meine wut will nicht Sterben
Sv: Fasiten
« #15089 : 27. april 2012, 23:25 »
Ikke gjør dette til en vektdiskusjon, luddergutten. Det er et sårt punkt for Einar, og da respekterer man det.
Slik Luddergutten ordlegger seg så virker det som om jeg ikke forstår at det er vanskeligere å utføre en bevegelse desto mer vekter det er på stangen. Det var slik jeg forstod hans innlegg og jeg spekulerte skikkelig i hvor idiotisk det går ann å bli. Hvis det er kroppsvekten han mente, noe som er sannsynlig, så er det ikke et sårt punkt pr. definisjon for meg. Jeg tåler å høre at jeg har høy kroppsvekt, men uansett hva det måtte være så går det greit å høre det kun én gang. Det blir irriterende når man skal høre det samme om og om igjen fra folk man ikke annerkjenner som kilden til kunnskap.

Det er også svært irriterende når folk står klar og skal prøve seg på spydigheter når man gjør noe dårlig eller har en dårlig dag. For første gang på to år så har markløften begynt å gå oppover. Jeg har hatt framgang på hver trening jeg har hatt, men det hører man selvsagt ikke noe om. Dette er første treningen jeg har prestert dårligere i markløft på lang stund og da trekkes gamle myter opp igjen. Det er bare så teit og det er slike ting som kan gjøre meg til morder. Rett og slett. Jeg gjør alt jeg kan og tror på for å bli så sterk som mulig og hvis jeg gjør noe dårlig slik som i dag så kan jeg bli langt nede ; hvis noen kødder med det så kødder man med følelsene mine og det er fy-fy. Jeg tåler at folk kødder med meg, det er helt greit, men jeg har mine grenser og hvis folk ikke tenker seg om så kan jeg klikke såpass at jeg er i stand til å drepe. Slik sett kjenner jeg meg mye igjen i Anders Behring Breivik. Han fikk nok og gjorde som han gjorde selv om han egentlig ikke ville det. Jeg vil heller ikke drepe, men hvis noen kødder med følelsene mine så kan jeg klikke såpass at jeg blir innesperret for dette. Og jeg ville vært stolt om jeg hadde måtte sitte i fengsel for ta livet av noen som hadde fortjent det selv om samfunnet ellers hadde sett på det som en bagatell.

Markløften er på vei opp og jeg skal, over min eller andres død, vise at jeg kan dra mye mer enn noen her inne kan tenke seg ; med samme vekt og kroppsform som jeg har.

Og når det kommer til kritisering av knebøyen så er det også helt latterlig. Hadde jeg knukket sammen så hadde jeg vært drept, men ryggen min har ingen problemer med å holde vektene jeg bruker. Jeg kan bli sliten og jeg kan sikkert endre vinkelen på ryggen. Av og til gjør jeg dette med vilje også. Vektene går imidlertid opp og det er det jeg trener for ; å løfte mest mulig vekter. Jeg driter i hva andre mener er pent eller hva andre feilaktig mener er riktig løfteteknikk.  Jeg ser på meg selv som bedre enn de aller fleste både her inn og resten av Norge når det kommer til forståelse av både kropp og tekniske finesser i alle styrkeøvelser. Her er det idioter som tror de kan så mye bedre enn meg og skal prøve å belære meg og hvis jeg ikke hører etter så blir de så såret at de skal rakke ned på meg. De er misunnelige over at jeg får mye oppmerksomhet og gjør alt de kan for å jekke meg ned eller jekke ned de som liker meg. Det er bare å gi opp. Lurer på om de samme ringer Mike Tuchscherer og forteller han om alle feilene han gjør i bøy. Ja, det var sikkert mange som kritiserte den helvettes foroverbøyde stilen til stakkars Ed Coan også i sin tid. Han knakk jo sammen som faen. Blødde neseblod gjorde han også. Han burde hatt mindre vekter på stangen slik at han slapp å blø. Han burde innsett dét.

Og når det kommer til benk er det idioter som trekker meg fram i enhver sammenheng når det er snakk om folk som har framgang i benken eller som nærmer seg 200 kg eller har tatt 200 kg. Hva er poenget? Skal jeg liksom plutselig gjøre ting annerledes fordi jeg skal prøve å klare målet raskere enn tidligere? Jeg har jo alltid prøvd å gjøre det så raskt som mulig på den måten jeg har trodd og håpet har vært den raskeste uansett. Nei, da blir det bare for å latterlig-gjøre eller henge ut. Og slike folk mister jeg fort respekten for. 200 kg tar jeg snart uansett. Og det spiller ingen rolle om det er tusen andre som gjør det. For meg vil det være enormt stort å klare det, men det stopper ikke der. Vær sikker på dét.

Før jeg legger opp skal jeg løfte mer i bøy enn noen nordmann noensinne har gjort og noensinne har vært god for. I bøy ja, ikke i utstyrsbøy. Det kommer sikkert en jævel og kritiserer det løftet jeg gjør da også. Jeg kommer til å gjøre over 220 i benk og det vil være tosker som mener at jeg skal stoppe akkurat der stangen berører t-skjorten istedet for å senke den 0,5 cm ned i muskelen. Jeg er sikker på at jeg får minst 320 kg i mark. Og da får jeg faen meg også høre at jeg hadde tatt 350 kg om jeg hadde vært så slank at jeg aldri hadde hatt sjansen til å løfte mest i bøy. For noen forskrudde fyrer.

Veldig synd at de selv ikke innser dette. 

Takk.
Nidarø Treningssenter        FASITEN          Kan du slå meg?

Stevneperser med utstyr
Knebøy - 352,5     Benkpress - 240     Markløft - 300     Sammenlagt - 870 (Perser SL - 892,5)
Stevneperser uten utstyr
Knebøy - 320     Benkpress - 200     Markløft - 300     Sammenlagt - 780 (Perser SL - 820)
Trening uten utstyr
Knebøy - 312,5     Benkpress -  202,5     Markløft - 305     (Sammenlagt - 820)

Gå til:  

Disse kosttilskuddene er glemt for mange, men som alle bør ta.

5 digge middager med cottage cheese

Kosthold09.08.2021270

Cottage cheese er blitt en svært populær matvare!
Det er en risiko forbundet med treningen og løftene man utfører
Det finnes så mange gode varianter av middagskaker enn bare karbonadekaker.

5 fordeler med stående leggpress

Trening28.06.202153

Det er mange fordeler med å trene leggene dine. Se her!