Skrevet av Emne: Gunnar Bråthen mot NKF-IFBB NM 2. oktober  (Lest 85494 ganger)

janne

  • Gjest
Sv: Gunnar Bråthen BB 60+
« #15 : 12. februar 2008, 12:23 »
Utrolig inspirerende og motiverende å se at det er mulig å drive med denne sporten i mange år fremover. Skal jammen vise pappa dette her, han har ett og annet å lære av deg.
Legg gjerne ut treningsprogram og diett, jeg er sikker på at det er av interesse for mange! Og vi vil ha flere bilder Wink

Stå på videre, vi følger med!

Utlogget holrun

  • Forumavhengig
  • ******
  • Innlegg: 661
  • Honnør: 7
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 661

Sv: Gunnar Bråthen BB 60+
« #16 : 12. februar 2008, 17:49 »
Imponerende! Grin

Utlogget tynt

  • .: Aktivutøver :.
  • ******
  • Innlegg: 2 113
  • Honnør: 70
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 2 113

  • Markløft.
Sv: Gunnar Bråthen BB 60+
« #17 : 12. februar 2008, 22:10 »
Veldig imponerende! Dette,er noe å være stolt over, en ordentlig rollemodell for oss barna!

Utlogget gunnarbrathen

  • .: Aktivutøver :.
  • ******
  • Innlegg: 236
  • Honnør: 47
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 236

  • IBFA Nordic Champion 2008. Wannabe World Champion
Gunnar Bråthen BB 60+ bilder 14.februar
« #18 : 14. februar 2008, 11:54 »
Her er et lite utvalg av bilder per 14.februar 2008. Ikke lett å gjøre dette på egenhånd, i dårlig lys og uten å være sommerbrun. Jeg har nå kjørt cardio i form av elliptisk crosstrainer før frokost  4-5 dager i uken siden 1.februar. Øktene er nå på 40 minutter og brenner 550kcal. Spiser fortsatt solid men har planer om å komme ned i 10% utvendig fett ved påsketider. Nå ligger jeg på 11% så markeringene er ikke særlig tydelige. Fra påske strammer jeg til dietten og skal ned under 8% til IGP Classic 31.mai. Jeg tror jeg ligger bra an og har også fått på plass betydelig mere muskelmasse siden debuten i oktober/november i fjor.

Beina blir det ikke bilder av denne gangen. Uten mere deff er det vanskelig å få gode bilder av lår synes jeg. Leggene er bra men det er kronglete å få riktig belysning på vinterbleike legger slik at det blir bra bilder.
Det er aldri for sent - det er bare hodet som står iveien.

Treningsveileder NIH 2008

Treningsdagbok: http://kroppsbygging.wordpress.com


Utlogget buildern

  • Aktivt medlem
  • ***
  • Innlegg: 168
  • Honnør: 11
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 168

  • No pain, no gain
Sv: Gunnar Bråthen BB 60+
« #19 : 14. februar 2008, 12:10 »
Meget imponerende! Håper jeg også ser slik ut når jeg blir 60!

Utlogget JanB Diddl etc

  • Ekstremt avhengig
  • ********
  • Innlegg: 13 417
  • Honnør: 3127
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 13 417

Sv: Gunnar Bråthen BB 60+
« #20 : 14. februar 2008, 12:14 »
Knall!!!  2thumbsup 2thumbsup 2thumbsup
Gloria in Excelsis Deo


Utlogget Diesel

  • Erfaren bruker
  • ****
  • Innlegg: 321
  • Honnør: 28
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 321

Sv: Gunnar Bråthen BB 60+
« #21 : 14. februar 2008, 12:35 »
Imponert over kroppen din, holdningen din, og det faktum at du faktisk er på nett. Min bestemor på 65 mener datamaskinen er  djevelens verk, og hun vil ikke røre slikt tullball.

Men, du var i fantastisk form. Kommer til å følge med på fremmgangen din, tror du kan nå langt.

Utlogget gunnarbrathen

  • .: Aktivutøver :.
  • ******
  • Innlegg: 236
  • Honnør: 47
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 236

  • IBFA Nordic Champion 2008. Wannabe World Champion
Sv: Gunnar Bråthen BB 60+
« #22 : 14. februar 2008, 12:45 »
Imponert over kroppen din, holdningen din, og det faktum at du faktisk er på nett. Min bestemor på 65 mener datamaskinen er  djevelens verk, og hun vil ikke røre slikt tullball.

Hehe ja selvsagt er jeg på nett. Jeg begynte å jobbe med datamaskiner i 1966 og var på forløperen for internett (arphanet) for godt over 30 år siden. Nå jobber jeg som spesialist innenfor søkemotoroptimalisering (hvordan komme på topp i Google) og kjører mye kurs og workshops for bedrifter i akkurat dette. Driver også et kuult nettverk hvor vi tar kål på juksemakere http://SEOSPAMCops.wordpress.com
Det er aldri for sent - det er bare hodet som står iveien.

Treningsveileder NIH 2008

Treningsdagbok: http://kroppsbygging.wordpress.com


Utlogget Diesel

  • Erfaren bruker
  • ****
  • Innlegg: 321
  • Honnør: 28
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 321

Sv: Gunnar Bråthen BB 60+
« #23 : 14. februar 2008, 13:03 »
Gode greier Smiley

Utlogget gunnarbrathen

  • .: Aktivutøver :.
  • ******
  • Innlegg: 236
  • Honnør: 47
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 236

  • IBFA Nordic Champion 2008. Wannabe World Champion
Sv: Gunnar Bråthen BB 60+
« #24 : 16. februar 2008, 14:20 »
Hva skal jeg si. Annet enn at det er en ære bli intervjuet av Treningsforum. Jeg hadde vel aldri trodd det skulle bli så mye oppmerksomhet rundt en gammel fyr som har langt igjen før han kan sammenligne seg med de virkelig gode. Intervjuet blir vel borte fra forsiden etterhvert men nysgjerrige kan lese det her: http://www.treningsforum.no/php/art.php?id=618
Det er aldri for sent - det er bare hodet som står iveien.

Treningsveileder NIH 2008

Treningsdagbok: http://kroppsbygging.wordpress.com


Utlogget Zuul

Sv: Gunnar Bråthen BB 60+
« #25 : 16. februar 2008, 14:46 »
Når man går mot strømmen og skiller seg ut fra saueflokken er oppmerksomhet vel unt og fortjent. Jeg er ikke bygger, men jeg håper jeg har same glød som deg når jeg blir gammal

Utlogget J-King

  • Forumavhengig
  • ******
  • Innlegg: 723
  • Honnør: 17
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 723

Sv: Gunnar Bråthen BB 60+
« #26 : 18. februar 2008, 20:38 »
Sett han flere ganger trene på studioet jeg pleier å trene noen ganger, han trener like hardt for hver gang jeg ser han Smiley

Utlogget Unforgiven

  • .: Aktivutøver :.
  • ******
  • Innlegg: 1 637
  • Honnør: 228
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 1 637

  • the alpha and the omega
Sv: Gunnar Bråthen BB 60+
« #27 : 06. mars 2008, 02:21 »
bøyer meg i støvet Shocked Grin

Utlogget gunnarbrathen

  • .: Aktivutøver :.
  • ******
  • Innlegg: 236
  • Honnør: 47
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 236

  • IBFA Nordic Champion 2008. Wannabe World Champion
Sv: Gunnar Bråthen BB 60+
« #28 : 06. mars 2008, 08:59 »
Tok ny fettmåling 29.februar og den er interessante fordi jeg i perioden fra 8.november 2007 har kjørt mye tung mengdetrening og basisøvelser. I Januar tangerte jeg 98 kg og startet cardio 1.februar. 29. februar var vekten nede på 95kg og fettprosenten ble målt til 10,8 (utvendig). Fettprosenten nå tilsvarer 17.august 2007 og da veide jeg 89,5kg. Men da gikk jeg også på en ekstrem ketose diett. Nå har jeg adskillig mere trykk og veske i kroppen men målene forteller et tydelig språk om at jeg har lagt på meg bra med muskelmasse. Jeg håper det blir igjen noe av den når vårens diett har bragt meg ned til ny fettprosentrekord og konkurranseform 31.mai i IGP Classics i Larvik.

Akkurat nå er jeg inne i en "hvileperiode" på halvannen uke hvor jeg har gått ned i antall reps og kjører bare 75% belastning. De tre siste månedene med tung mengdetrening på basisøvelser førte meg tilslutt til et platå hvor det var på tide å gjøre noen endringer for å få ytterligere fremgang. Så fra neste uke blir det fokus på kvalitetsbygging med færre reps og tyngre vekter på et makssett.

Fikk en liten kink i ryggen i går av noe så banalet som å ta på meg joggeskoene for min daglige morgencardio på crosstraineren. Gjennomførte den økten men hadde problemer utover gårsdagen. Kom meg ut av sengen i morges og har for første gang siden 1. februar droppet morgencardio. Prøver heller å få kroppen til å fungere for i ettermiddag starter første skoledag på en firedagers samling på Idrettshøyskolen hvor jeg nå er igang med Fitness PT grunnkurs.

Det kommer nye bilder, men ikke før om halvannen uke. Så får vi se om fremgangen er synlig ;-)
Det er aldri for sent - det er bare hodet som står iveien.

Treningsveileder NIH 2008

Treningsdagbok: http://kroppsbygging.wordpress.com


Utlogget gunnarbrathen

  • .: Aktivutøver :.
  • ******
  • Innlegg: 236
  • Honnør: 47
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 236

  • IBFA Nordic Champion 2008. Wannabe World Champion
Sv: Gunnar Bråthen BB 60+
« #29 : 28. mars 2008, 23:21 »
Jeg har lovet ferske bilder ved påsketider og jeg håper jeg får det til på mandag. Her er imidlertid et jeg tok med selvutløser på gymmen til Eric Orrao her i Menton på onsdag. Eric har lovet å hjelpe meg med kameraet på mandag. Jeg er nå midt i dietten frem til 31.mai og IPG Classics i Larvik http://www.nbfa.no hvor jeg stiller i +60år. Det er synd det ikke er slike seniorklasser i http://www.nkf-ifbb.no/. Det er jo håpløst for en 60-åring å stille i BB -90kg. Jeg er nå nede på 10% underhudsfett men kjører fortsatt knallhardt på trening.  Siden midten av november og frem til 1.mars har jeg kjørt høyt volum med 4 sett og 12-14 reps på mye basisøvelser. Fra 1.mars (diett og cardio startet 1.februar) har jeg kjørt 4 sett og 4-6 reps på de fleste øvelser og hatt formidabel fremgang. Husk at jeg er 60 år. I dag tok jeg 170kg i deadlift (6-reps), 100kg i nedtrekk mot øvre bryst (jeg veier nå 93kg), 140kg i kabelroing og jeg kjører biceps med chins hvor jeg senker ned med en arm i 5 reps på hver arm (dvs 93kg negativ belastning på en arm). Leser samtidig på harde livet til eksamen 3.april på Fitness grunnkurs på nih.no. Puuhh ;-)
Det er aldri for sent - det er bare hodet som står iveien.

Treningsveileder NIH 2008

Treningsdagbok: http://kroppsbygging.wordpress.com


Gå til:  

Disse kosttilskuddene er glemt for mange, men som alle bør ta.

5 digge middager med cottage cheese

Kosthold09.08.2021270

Cottage cheese er blitt en svært populær matvare!
Det er en risiko forbundet med treningen og løftene man utfører
Det finnes så mange gode varianter av middagskaker enn bare karbonadekaker.

5 fordeler med stående leggpress

Trening28.06.202153

Det er mange fordeler med å trene leggene dine. Se her!