Skrevet av Emne: Mystique - under construction  (Lest 35687 ganger)

Utlogget Mystique

  • Treningsnarkoman
  • *******
  • Innlegg: 2 918
  • Honnør: 126
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Kvinne
  • Innlegg: 2 918

Sv: Mystique - under construction
« #315 : 23. april 2007, 16:29 »
Jan B: er for utålmodig - er vant til aktiviteter som går raskere og da blir jeg fort urolig og kjedr meg når alt skal skje laaaaaangsomt, selv om jeg helt klart ser at yoga o.l er både krevende og bra for mange ting.

Ja du har helt rett i at jeg har fått beskjed om at musklene mine står mye i spenn - riktig nok av naprapat men Wink, og sånn sett kunne sikkert yoga være bra, men det er tidkrevende og det er mange andre ting jeg heller vil bruke tiden på enn det Cheesy
Var hos fysio i dag og det er endel gammel grums/ ubalanse som ligger der, men det er jeg blitt mye mer bevisst på og skal jobbe med dette fremover både gjennom egentrening og hos fysioterapeuten min Cheesy

Mange ting som skal på plass fremover, men kan vel si at det er på bedringens vei ja Cheesy
Første prioritet er iaf å få i gang et bra kosthold som jeg kan leve med lengre enn bare en kort periode, styrketrening ( + litt dans kanskje), samt å jobbe med stabiliseringsøvelser og lette avspenningsteknikker. Syns det er mer enn nok til å begynne med.

Utlogget metteflette

  • Skravlekopp
  • ******
  • Innlegg: 1 700
  • Honnør: 70
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Kvinne
  • Innlegg: 1 700

Sv: Mystique - under construction
« #316 : 23. april 2007, 20:00 »
Tja, det er sted som heter "Yoga for alle" i Oslo, men da har du ikke vært der?

Vet ikke helt om du spøker om at du er for stiv, men i yoga spiller det ingen rolle om man er stiv eller myk. Det er ikke noe mål i seg selv å være myk. Man BLIR mykere av det. I forhold til posisjonene man gjør så har det blitt sagt at hvis det var det visuelle som var viktig, så ville turnere og dansere være de beste "yogiene". Men det har også blitt sagt om de som er ekstremt myke og som nesten umiddelbart klarer å gjøre posisjonene visuelt bra, at "det ser fint ut, men det er ingen hjemme"...


Nei, bor i Stavanger så det blir heller vanskelig Wink

Jeg har tro på alt du sier jeg JanB, men det er vel kanskje mer korrekt og si at den treningsformen er ikke helt i min gate, akkurat som aerobic og spinning heller ikke er noe for meg!
Medlem av Foreningen for Kvinner som liker at Menn ser ut som Menn!


Alle gode ting er tre!!!

Utlogget Mystique

  • Treningsnarkoman
  • *******
  • Innlegg: 2 918
  • Honnør: 126
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Kvinne
  • Innlegg: 2 918

Sv: Mystique - under construction
« #317 : 23. april 2007, 21:56 »
Jajaja - så ble den en liten økt på meg i dag også da Cheesy Trente lett benk, lett mark, latrow, tåhev ( med belastning opp til 60kg ::smile:Smiley og biceps. Jepp høres lite ut i know, men trener bare veldig korte økter om gangen om dagen bare for å komme i gang liksom.

Utlogget JanB Diddl etc

  • Ekstremt avhengig
  • ********
  • Innlegg: 13 417
  • Honnør: 3127
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 13 417

Sv: Mystique - under construction
« #318 : 23. april 2007, 22:26 »
Jan B: er for utålmodig - er vant til aktiviteter som går raskere og da blir jeg fort urolig og kjedr meg når alt skal skje laaaaaangsomt, selv om jeg helt klart ser at yoga o.l er både krevende og bra for mange ting.

Ja du har helt rett i at jeg har fått beskjed om at musklene mine står mye i spenn - riktig nok av naprapat men Wink, og sånn sett kunne sikkert yoga være bra, men det er tidkrevende og det er mange andre ting jeg heller vil bruke tiden på enn det Cheesy
Var hos fysio i dag og det er endel gammel grums/ ubalanse som ligger der, men det er jeg blitt mye mer bevisst på og skal jobbe med dette fremover både gjennom egentrening og hos fysioterapeuten min Cheesy

Mange ting som skal på plass fremover, men kan vel si at det er på bedringens vei ja Cheesy
Første prioritet er iaf å få i gang et bra kosthold som jeg kan leve med lengre enn bare en kort periode, styrketrening ( + litt dans kanskje), samt å jobbe med stabiliseringsøvelser og lette avspenningsteknikker. Syns det er mer enn nok til å begynne med.

Avspenningsøvelser ja! Nå snakker vi!

Bra det går fremover. Når det gjelder kosten så er det jo helt essensielt å finne et kostopplegg som man klarer å følge. De aller fleste har vel for høye ambisjoner og kjører på med opplegg som gjør at de til enhver tid føler at de går på diett og at de nesten ikke kan spise noe av det de EGENTLIG vil.
Gloria in Excelsis Deo


Utlogget JanB Diddl etc

  • Ekstremt avhengig
  • ********
  • Innlegg: 13 417
  • Honnør: 3127
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 13 417

Sv: Mystique - under construction
« #319 : 23. april 2007, 22:27 »
Jajaja - så ble den en liten økt på meg i dag også da Cheesy Trente lett benk, lett mark, latrow og biceps. Jepp høres lite ut i know, men trener bare veldig korte økter om gangen om dagen bare for å komme i gang liksom.

Det er ikke lite i det hele tatt. Det er jo basisøvelser som dekker alle muskelgrupper. Du kunne faktisk ha droppet curlen med god samvittighet pga lat rowen!!!
Gloria in Excelsis Deo


Utlogget JanB Diddl etc

  • Ekstremt avhengig
  • ********
  • Innlegg: 13 417
  • Honnør: 3127
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 13 417

Sv: Mystique - under construction
« #320 : 23. april 2007, 22:29 »
Nei, bor i Stavanger så det blir heller vanskelig Wink

Jeg har tro på alt du sier jeg JanB, men det er vel kanskje mer korrekt og si at den treningsformen er ikke helt i min gate, akkurat som aerobic og spinning heller ikke er noe for meg!


Hmm, kanskje det er et marked for en ny skole som heter "Yoga for noen"?

Nå skal det jo også sies at yoga ikke er "trening", men en "praksis". Det kunne jeg ha skrevet en avhandling om her, men skal ikke messe opp loggen mer enn jeg allerede har gjort...

Men hva slags trening er det du liker? Knebøy og markløft i supersett til du spyr, eller barnevogntrilling?
Gloria in Excelsis Deo


Utlogget Mystique

  • Treningsnarkoman
  • *******
  • Innlegg: 2 918
  • Honnør: 126
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Kvinne
  • Innlegg: 2 918

Sv: Mystique - under construction
« #321 : 23. april 2007, 22:54 »
Jan B: hehe du ble glad nå når jeg nevne avspenningsøvelser Wink

jepp - har ingen planer om direkte å gå på diett og nekte meg alt mulig. Prøver heller å snu på det å si at jeg unner meg masse god sunn mat som jeg ikke har gjort tidligere. Kutter sjokolade og smågodt - også i helgene - fordi jeg så lett blir avhengig, spsiser frukt og bær istedet + unner meg litt fullkornschips på lørdagene. Kutter også t.o.m ned på kullsyreholdige drikke ( lightbrus + olden) fordi jeg ikke tror kullsyre er så bra for meg. Ellers ikke noe styr med veing av mat og telling av kalorier. Jeg spiser når jeg er sulten og spiser til jeg er passe mett Cheesy. Men spiser faktisk mye av det jeg EGENTLIG vil - var bare ikke klar over det før at jeg ville det Cheesy

joda fikk tatt  nesten alle basisøvelsene ( - knebøy, men det gidder jeg ikke heller) men det var en kort økt ifht det jeg vanligvis trente før med masse sett og masse øvelser hver gang. blir nok lengre økter etterhvert men for øyeblikket holder det Cheesy

Utlogget JanB Diddl etc

  • Ekstremt avhengig
  • ********
  • Innlegg: 13 417
  • Honnør: 3127
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 13 417

Sv: Mystique - under construction
« #322 : 24. april 2007, 09:49 »
Gull!!!!
Gloria in Excelsis Deo


Utlogget JanB Diddl etc

  • Ekstremt avhengig
  • ********
  • Innlegg: 13 417
  • Honnør: 3127
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 13 417

Sv: Mystique - under construction
« #323 : 24. april 2007, 20:50 »
Tenkte å informere deg om noe siden du ikke er særlig glad i å stå opp tidlig på morgenen. Jeg har begynt som assistent på yogaen en gang i uka på morgenen fra 0630-0830. Men for at jeg skal få gjort min egen praksis på de dagene så må jeg gjøre det i studioet før de andre kommer. Dvs at jeg må starte litt før kl 5. For å komme dit tidsnok må jeg ta en morgenbuss som går kl 0426. For å rekke bussen må jeg gå hjemmefra 04:15, og stå opp 03:30. Kan dette være noe for deg?
Gloria in Excelsis Deo


Utlogget Mystique

  • Treningsnarkoman
  • *******
  • Innlegg: 2 918
  • Honnør: 126
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Kvinne
  • Innlegg: 2 918

Sv: Mystique - under construction
« #324 : 24. april 2007, 20:59 »
ja du kan å spøke du  jan b Wink hvis yogaen hadde startet 1 time FØR du stod opp kunne jeg kanskje vært med før jeg gikk å la meg hehe Wink

Utlogget JanB Diddl etc

  • Ekstremt avhengig
  • ********
  • Innlegg: 13 417
  • Honnør: 3127
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 13 417

Sv: Mystique - under construction
« #325 : 24. april 2007, 22:09 »
ja du kan å spøke du  jan b Wink hvis yogaen hadde startet 1 time FØR du stod opp kunne jeg kanskje vært med før jeg gikk å la meg hehe Wink

Ja det er jo en mulighet. Starte yogaen kl 0230. Men du må huske på at det tar mellom 1,5 og 2 timer, så da blir det leggetid ca 0430.

Jeg var faktisk ganske ekstremt b-menneske før. De 7 årene jeg gikk på skole etter videregående hadde jeg ikke en eneste forelesning før kl 12. La meg midt på natta og stod nesten aldri opp før 12, og gjerne kl 15. Men etter at jeg begynte med yogaen og har fått fast rutine på morgenen så går det greit å stå opp kl 5 fire ganger i uka, og 0330 en gang. Det handler bare om motivasjon og vaner. Men jeg er uansett litt for dårlig til å legge meg tidlig nok, så det blir maks 6 timer søvn på hverdagene. Men jeg tar igjen litt i helgene. Da ligger jeg som oftest til kl 10.

Det er forresten litt artig med de morgenbussene. Jeg visste ikke at det var morgenbusser en gang, siden de ikke står oppført på holdeplassene. Men de er fulle av ansatte fra sporveien som skal på jobb. Bussen er full av folk med blå sporveien uniformer. Det ser ut som en gigantisk billettkontroll.
Gloria in Excelsis Deo


Utlogget Mystique

  • Treningsnarkoman
  • *******
  • Innlegg: 2 918
  • Honnør: 126
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Kvinne
  • Innlegg: 2 918

Sv: Mystique - under construction
« #326 : 25. april 2007, 03:25 »
Hehe Jan B - du legger merke til mye rart må jeg si Wink Visste heller ikke at det gikk morgenbusser? iallefall ikke før 5.50 eller noe what

Kan være at det med døgnrytme har mye med motivasjon og vaner å gjøre, men jeg er overbevist om at det også har med gener å gjøre - og jeg er arvelig belastet biggrin med både mor og mormor som var B - mennesker.

Jeg er iallefall garantert et fullblods B- mennese og har ingen planer om å endre på det biggrin HATER å stå opp tidlig og elsker å sitte oppe i de sene nattetimer, sånn er det bare.
Så når jeg en gang blir stor og finner ut hva jeg faktisk vil gjøre her i verden hehe så blir det iallefall noe der jeg ikke begynner å jobbe før tidligst kl 10 biggrin


Utlogget JanB Diddl etc

  • Ekstremt avhengig
  • ********
  • Innlegg: 13 417
  • Honnør: 3127
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 13 417

Sv: Mystique - under construction
« #327 : 25. april 2007, 10:29 »
Hehe Jan B - du legger merke til mye rart må jeg si Wink Visste heller ikke at det gikk morgenbusser? iallefall ikke før 5.50 eller noe what

Kan være at det med døgnrytme har mye med motivasjon og vaner å gjøre, men jeg er overbevist om at det også har med gener å gjøre - og jeg er arvelig belastet biggrin med både mor og mormor som var B - mennesker.

Jeg er iallefall garantert et fullblods B- mennese og har ingen planer om å endre på det biggrin HATER å stå opp tidlig og elsker å sitte oppe i de sene nattetimer, sånn er det bare.
Så når jeg en gang blir stor og finner ut hva jeg faktisk vil gjøre her i verden hehe så blir det iallefall noe der jeg ikke begynner å jobbe før tidligst kl 10 biggrin

Trodde selv at tidligste offentlige kommunikasjon startet å gå ca mellom halv 6 og 6, men jeg ser f.eks at den bussen jeg tar til Tøyen starter fra Grorud kl 0355. Det står faktisk "Morgenbuss" på lystavla foran på bussen. Og bussnummer 112, 113, 114 etc. Bare til info i tilfelle du skal dra seint/tidlig hjem fra Grorud en gang for å legge deg...

Jeg mener de har bevist(?) at enkelte er mer disponert for å være a eller b-menneske, så det er noe i det ihvertfall.

Men en annen vinkling på årsaken til b-menneske-rytme er hvordan de fleste lever i dagens samfunn, og at man lever i utakt med rytmene i naturen. På ettermiddag og tidlig kveld så begynner alt i naturen, inkl dyr, å roe seg ned. Da blir de aller fleste mennesker også trøtte, gjerne rundt kl 19 eller 20. Noen mener at man da rett og slett burde legge seg for å sove, og så stå opp tilsvarende tidlig. Men det de fleste gjør da er å begynne med aktiviteter for å gire opp kroppen, eller spise mat eller drikke kaffe e.l. Resten av naturen roer seg ned, mens vi prøver å "lure" naturen ved å fyre på med adrenalin for å kunne holde på i noen timer ekstra. Da blir det tilsvarende vanskelig å få sove når man først skal legge seg til å sove, og man sover dårlig, som igjen fører til at man ihvertfall ikke orker å stå opp tidlig.

En annen vinkling er psykologisk/følelsemessig. Mange føler av en eller annen grunn at de ikke kan legge seg tidlig, for da går de glipp av et eller annet, selv om de ikke har noe viktig de skal gjøre. Årsakene til det tror jeg også henger sammen med at alle i varierende grad har en indre uro som de må stagge på forskjellig vis.

Tjo bing.
Gloria in Excelsis Deo


Utlogget Mystique

  • Treningsnarkoman
  • *******
  • Innlegg: 2 918
  • Honnør: 126
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Kvinne
  • Innlegg: 2 918

Sv: Mystique - under construction
« #328 : 27. april 2007, 12:56 »
JanB: hehe takk for opplysningen Wink

sikkert mye rett i det du sier ang døgnrytme, men jeg har alltid vært et b - menneske Wink Som sagt liker best kvelden natten for da er det helt stille rundt meg ( bortsett fra tv'en som står og surrer som oftest) - ingen unger utenfor som skriker og skråler, lite trafikk, ingen naboer som borrer og banker, ingen som ringer på tlf eller på døra, og jeg får sitte å pusle med mitt i fred og ro Smiley

Utlogget Mystique

  • Treningsnarkoman
  • *******
  • Innlegg: 2 918
  • Honnør: 126
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Kvinne
  • Innlegg: 2 918

Sv: Mystique - under construction
« #329 : 30. april 2007, 10:20 »
Liten oppdatering: 27.04.07;
Hadde en grei treningsøkt med benk, tåhev ( m belastning), latrow, biceps, sidehev, og franskpress. Helt ok - vektene er ikke noe å skryte av enda men det kommer seg Smile og er fornøyd.


Ellers har ikke helgen vært mye å skryte av dry - ingen svar på eksamen, men det er nå tross alt min minste bekymring i øyeblikket. Det som verre er, er at vi har oppdaget at flisene på badet har begynt å løsne og at vi antakeligvis har fått et problem med råte! Angry Cry
Så de som må gå til verks med å fikse badet det er oss dry. Det var jo ikke akkurat det vi hadde tenkt å fikse i første omgang da!  Cry Cry
Men En ting er sikkert - vi har iallefall ikke tenkt å måtte betale for dette gilde selv i første omgang! Har nemlig en sterk mistanke om at de helvetes muggsoppene vi kjøpte leiligheten av har visst om dette problemet og unnlatt å oppgi det! Fliser skal jo ikke bare begynne å løsne sånn uten videre what Angry og et ordentlig bygget bad skal tåle mer enn 6 års bruk ( badet ble flislagt i 2001 i følge prospektet). Men kjenner jeg de folkene rett ( ut fra hva vi ser i resten av leiligheten når det gjelder kvalitet) - så har de helt sikkert gjort det selv og brukt billigtse materialer som det er mulig å oppdrive!!!!
H***** drittstøvler! To andre ting som forsterker min mistanke om at de har visst om dette er;
1. at når det var befaring i leiligheten før den ble lagt ut for salg, så hadde dusjen nylig vært i bruk visstnok, slik at folkene som var her for å taksere leiligheten eller whatever ikke fikk tatt ordentlige fuktmålinger.

2. De har heller ikke oppgitt hvem som har stått for arbeidet på badet - om det er gjort av fagmann ( i så fall skal vel dette gå på en garanti eller noe what) eller i det minste fagmessig utført og kontrollert.

og når jeg tenker etter er jeg rimelig sikker på at dusjen nettopp hadde vært i bruk den dagen vi var på visning og nettopp rengjort den dagen vi  overtok leiligheten Sad

- enkelte folk altså! hvor har de samvittigheten sin?Huh

og oppå alt dette hadde jeg en helvetes helg på jobb - dvs lørdagen var helt for jævlig med beborer som skrek og beljetr hele dagen, prøvde å stjele ting som zalo, såpe og kaffe ( for å spise / drikke) x antall ganger og lyktes en gang å stjele kaffegrut fra god knows where som hun gomlet i seg, kastet glass bortetter gulvet to ganger ( har aldri sett henne kaste ting før) og nektet å gå da vi gikk tur ( noe hun forøvrig hadde spurt om selv om vi kunne gjøre) slik at vi brukte over en time på en tur som skulle tatt max 20 - 30 min!!!! arrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrggggg Angry Angry Angry

Gå til:  

Disse kosttilskuddene er glemt for mange, men som alle bør ta.

5 digge middager med cottage cheese

Kosthold09.08.2021270

Cottage cheese er blitt en svært populær matvare!
Det er en risiko forbundet med treningen og løftene man utfører
Det finnes så mange gode varianter av middagskaker enn bare karbonadekaker.

5 fordeler med stående leggpress

Trening28.06.202153

Det er mange fordeler med å trene leggene dine. Se her!