Skrevet av Emne: Kikki - Norges Sterkeste Kvinne 2012 og 2013!  (Lest 32312 ganger)

Utlogget Kikki

  • V.I.P
  • *******
  • Innlegg: 6 551
  • Honnør: 1046
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Kvinne
  • Innlegg: 6 551

  • Cleverly disguised as an adult!
Sv: Kikki - såvidt tilbake ...
« #15 : 19. september 2012, 14:36 »
Den bicepstreningen din imponerer...

Takk Rita. Smiley Nå skal det sies at den type bicepstrening kjøres for å trene teknikk til stokk, så den er ikke så strikt som den nok burde vært.
Medlem av foreningen for Kvinner som vil at Menn skal se ut som Menn

Jeg er ikke den fineste jenta i verden. Og muligens ikke den smarteste. Jeg er sannsynligvis ikke den søteste heller. Den morsomste kan jeg ikke være. Er sikkert ikke den beste vennen/kjæresten en kan ha. Jeg er langt fra perfekt, MEN JEG ER JAGGU MEG SJELDEN!

Utlogget Kikki

  • V.I.P
  • *******
  • Innlegg: 6 551
  • Honnør: 1046
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Kvinne
  • Innlegg: 6 551

  • Cleverly disguised as an adult!
Sv: Kikki - såvidt tilbake ...
« #16 : 19. september 2012, 21:14 »
Knalløkt på Sporty24 i dag.  Grin

Knebøy
3x50 kg
1x70 kg
1x80 kg
1x80 kg
2x80 kg

"Karlsen"
6x70 kg
6x90 kg
6x90 kg

Beinpress
6x140 kg
6x180 kg
6x180 kg

Kjapt, effektivt og pokker så godt. Wink Bare på disse to-tre ukene med seriøs trening ser jeg endringer i muskulaturen i beina, og Egil sier hele fysikken min ser mer atletisk ut. Muskelminne er digg!  Grin
Medlem av foreningen for Kvinner som vil at Menn skal se ut som Menn

Jeg er ikke den fineste jenta i verden. Og muligens ikke den smarteste. Jeg er sannsynligvis ikke den søteste heller. Den morsomste kan jeg ikke være. Er sikkert ikke den beste vennen/kjæresten en kan ha. Jeg er langt fra perfekt, MEN JEG ER JAGGU MEG SJELDEN!

Utlogget Kikki

  • V.I.P
  • *******
  • Innlegg: 6 551
  • Honnør: 1046
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Kvinne
  • Innlegg: 6 551

  • Cleverly disguised as an adult!
Sv: Kikki - såvidt tilbake ...
« #17 : 20. september 2012, 23:29 »
Dagens markløftøkt utgikk til fordel for Thomas Alsgaard. Wink Jeg intervjuet ham forrige uke, og hadde deadline på den saken i dag. Så i steden for å løfte tunge ting skrev jeg en god sak om en flott mann.

Men i morra ... da skal det løftes mark.  Grin
Medlem av foreningen for Kvinner som vil at Menn skal se ut som Menn

Jeg er ikke den fineste jenta i verden. Og muligens ikke den smarteste. Jeg er sannsynligvis ikke den søteste heller. Den morsomste kan jeg ikke være. Er sikkert ikke den beste vennen/kjæresten en kan ha. Jeg er langt fra perfekt, MEN JEG ER JAGGU MEG SJELDEN!

Utlogget Kikki

  • V.I.P
  • *******
  • Innlegg: 6 551
  • Honnør: 1046
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Kvinne
  • Innlegg: 6 551

  • Cleverly disguised as an adult!
Sv: Kikki - såvidt tilbake ...
« #18 : 23. september 2012, 12:59 »
Fredagen gikk til nyttige ting som å få orden på hus og hage, så dermed utgikk alt av trening igjen. Av og til er man rett og slett nødt til å prioritere. Wink

I går, derimot ... i går startet vi dagen med å kikke på lokaler til et spennende treningskonsept som starter opp i Stokke på nyåret. Da det var gjort ble Vilja kjørt i bursdag og vi tok oss en tur til Det Lille Røde Rommet.

Det ble følgende gjort;

10 minutter på mølla i godt tempo

Markløft
5x60 kg
6x60 kg
4x80 kg
7x100 kg
9x100 kg

Skulderpress i maskin
10x16 kg
10x20 kg
6x24 kg
5x28 kg

Strakmark på kloss
10x60 kg
10x60 kg
10x60 kg

Sidehev med hantler
10x7 kg
10x8 kg
10x9 kg
10x10 kg

Facepull
10x36 kg
10x41 kg
10x45 kg
10x49 kg

God, kjapp økt i et gym som nesten var tomt. Det kjennes ut som om jeg er i ferd med å bli sterk igjen, og jeg kjenner jeg liker det. Videre er det tydelig at åreknuteoperasjoner har hatt positiv effekt på beina mine. For første gang noensinne er jeg i ferd med å få et synlig svep på utsiden av låra!  Grin

Nå går turen til Sporty24 Tønsberg hvor ei skikkelig discoøkt står på programmet. Kanskje - om været holder seg - jeg finner på å gå en tur med noen farmerslodd i ettermiddag.

Medlem av foreningen for Kvinner som vil at Menn skal se ut som Menn

Jeg er ikke den fineste jenta i verden. Og muligens ikke den smarteste. Jeg er sannsynligvis ikke den søteste heller. Den morsomste kan jeg ikke være. Er sikkert ikke den beste vennen/kjæresten en kan ha. Jeg er langt fra perfekt, MEN JEG ER JAGGU MEG SJELDEN!

Utlogget Kikki

  • V.I.P
  • *******
  • Innlegg: 6 551
  • Honnør: 1046
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Kvinne
  • Innlegg: 6 551

  • Cleverly disguised as an adult!
Sv: Kikki - såvidt tilbake ...
« #19 : 23. september 2012, 20:05 »
Flink Kikki; trene to dager på rad!  woot

Smalbenk (... kjipe sjefs-sadisten ga beskjed om at det hold med fem sett ... )
5x30 kg
3x40 kg
2x55 kg
2x52,5 kg
2x52,5 kg

Pushdown, rett stang (... det er så kjipt å trene på apparater med annerledes antall trinser enn det jeg er vant til ... )
10x25 kg
10x25 kg
10x25 kg

Hammercurl ( ... med cheats, juks og jukk så det holder .. )
10x17.5 kg
10x20 kg
10x22,5 kg
10x25 kg
10x22,5 kg

Alternerende hantelcurl(... og så litt for pumpens skyld ... )
10x15 kg
10x17,5 kg
10x17,5 kg
6x20 kg

Standing gluteus (... disco it is!)
10x40 kg
10x45 kg
10x50 kg

Leg Extentions (... as I said; disco!)
10x40 kg
10x45 kg
10x50 kg

Pullover (I believe I can fly ... )
10x45 kg
10x55 kg
10x65 kg

Vertical Row ( ... I believe I can touch the sky ... )
10x45 kg
10x55 kg
10x65 kg

I dag tok vi økta vår i Tønsberg, på Sporty24. Trivelig gym med trivelig mennesker. Mohamoud, Anita og Erik var der da vi kom, og da vi skulle dra kom Hanne-Mari og Martin. Masse skravling, masse latter og masse god trening. Jeg simpelthen elsker å trene et sted med gode mennesker og god stemning.  biggrin

Ny treningsuke starter i morra, og da innbiller jeg meg at det i hvertfall er ting som farmerswalk og steinløfting som står på programmet. Kanskje litt stokk også, bare fordi ... Huh
Medlem av foreningen for Kvinner som vil at Menn skal se ut som Menn

Jeg er ikke den fineste jenta i verden. Og muligens ikke den smarteste. Jeg er sannsynligvis ikke den søteste heller. Den morsomste kan jeg ikke være. Er sikkert ikke den beste vennen/kjæresten en kan ha. Jeg er langt fra perfekt, MEN JEG ER JAGGU MEG SJELDEN!

Utlogget Kikki

  • V.I.P
  • *******
  • Innlegg: 6 551
  • Honnør: 1046
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Kvinne
  • Innlegg: 6 551

  • Cleverly disguised as an adult!
Sv: Kikki - såvidt tilbake ...
« #20 : 24. september 2012, 21:07 »
I dag ble det ei litt annerledes spontanøkt. Hadde sett for meg ei styrkeøkt på bryst og bein, men neida; Egil hadde andre planer.

Vi pakket bag og vendte nesa mot Drammen Strongmanklubb sine lokaler hvor gamlemor sjøl fikk leke litt med yoke, farmers, stein og appollons. Hunken himself fikk lempa litt på noen stein, han også. Flink og lekker er han. Wink

Ettpar veldig positive overraskelser var det - blant annet at jeg snublet over tredemølla hvor Jon Syvertsen gikk og svettet da jeg måtte løpe på do, og at John Large ser ut til å være i kjempeform.

Det var ei god økt, og jeg må innrømme jeg nikoste meg i kjelleren. Smiley
Medlem av foreningen for Kvinner som vil at Menn skal se ut som Menn

Jeg er ikke den fineste jenta i verden. Og muligens ikke den smarteste. Jeg er sannsynligvis ikke den søteste heller. Den morsomste kan jeg ikke være. Er sikkert ikke den beste vennen/kjæresten en kan ha. Jeg er langt fra perfekt, MEN JEG ER JAGGU MEG SJELDEN!

Utlogget Kikki

  • V.I.P
  • *******
  • Innlegg: 6 551
  • Honnør: 1046
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Kvinne
  • Innlegg: 6 551

  • Cleverly disguised as an adult!
Sv: Kikki - såvidt tilbake ...
« #21 : 25. september 2012, 19:33 »
... siden ingen har våget å si det høyt enda, så får jeg bare bekrefte det;

Jeg deltar i Norges Sterkeste Kvinne 2012. Wink

Hvordan det går får tiden vise ... jeg gleder meg veldig!
Medlem av foreningen for Kvinner som vil at Menn skal se ut som Menn

Jeg er ikke den fineste jenta i verden. Og muligens ikke den smarteste. Jeg er sannsynligvis ikke den søteste heller. Den morsomste kan jeg ikke være. Er sikkert ikke den beste vennen/kjæresten en kan ha. Jeg er langt fra perfekt, MEN JEG ER JAGGU MEG SJELDEN!

Utlogget Rita Immerstein

  • Treningsforum Crew
  • Global Moderator
  • *****
  • Innlegg: 949
  • Honnør: 45
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Kvinne
  • Innlegg: 949

Sv: Kikki - såvidt tilbake ...
« #22 : 25. september 2012, 19:50 »
... siden ingen har våget å si det høyt enda, så får jeg bare bekrefte det;

Jeg deltar i Norges Sterkeste Kvinne 2012. Wink

Hvordan det går får tiden vise ... jeg gleder meg veldig!
Tøft!
- Master i helsefremmende arbeid
- Personlig trener
- Kostholdsveileder
- Høgskoleutdanning innen ernæringlære, veiledning og coaching
- Trent vekter i over 20 år


Utlogget Lise.Gangstad

  • Litt godt kjent
  • **
  • Innlegg: 64
  • Honnør: 17
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Kvinne
  • Innlegg: 64

Sv: Kikki - såvidt tilbake ...
« #23 : 25. september 2012, 20:55 »
... siden ingen har våget å si det høyt enda, så får jeg bare bekrefte det;

Jeg deltar i Norges Sterkeste Kvinne 2012. Wink

Hvordan det går får tiden vise ... jeg gleder meg veldig!

Det var en gledelig nyhet :-)
Håper jeg selv får deltatt, selv om jeg er skadet....det har jo vært det store målet siden jeg begynte med strongwoman!!!

Utlogget Kikki

  • V.I.P
  • *******
  • Innlegg: 6 551
  • Honnør: 1046
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Kvinne
  • Innlegg: 6 551

  • Cleverly disguised as an adult!
Sv: Kikki - såvidt tilbake ...
« #24 : 25. september 2012, 21:25 »
Det var en gledelig nyhet :-)
Håper jeg selv får deltatt, selv om jeg er skadet....det har jo vært det store målet siden jeg begynte med strongwoman!!!

Jeg håper virkelig du blir med, Lise. Smiley Har du vært til MR enda?
Medlem av foreningen for Kvinner som vil at Menn skal se ut som Menn

Jeg er ikke den fineste jenta i verden. Og muligens ikke den smarteste. Jeg er sannsynligvis ikke den søteste heller. Den morsomste kan jeg ikke være. Er sikkert ikke den beste vennen/kjæresten en kan ha. Jeg er langt fra perfekt, MEN JEG ER JAGGU MEG SJELDEN!

Utlogget Lise.Gangstad

  • Litt godt kjent
  • **
  • Innlegg: 64
  • Honnør: 17
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Kvinne
  • Innlegg: 64

Sv: Kikki - såvidt tilbake ...
« #25 : 26. september 2012, 07:09 »
Jeg håper virkelig du blir med, Lise. Smiley Har du vært til MR enda?

Skal til MR på fredag ettermiddag, skal oppdatere deg mere da...ha en strålende dag!!!

Utlogget Kikki

  • V.I.P
  • *******
  • Innlegg: 6 551
  • Honnør: 1046
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Kvinne
  • Innlegg: 6 551

  • Cleverly disguised as an adult!
Sv: Kikki - såvidt tilbake ...
« #26 : 26. september 2012, 07:43 »
Skal til MR på fredag ettermiddag, skal oppdatere deg mere da...ha en strålende dag!!!

Masse lykke til, Lise! Jeg krysser fingre for at det ikke er så ille. Smiley God onsdag til deg og gutta dine. Smiley
Medlem av foreningen for Kvinner som vil at Menn skal se ut som Menn

Jeg er ikke den fineste jenta i verden. Og muligens ikke den smarteste. Jeg er sannsynligvis ikke den søteste heller. Den morsomste kan jeg ikke være. Er sikkert ikke den beste vennen/kjæresten en kan ha. Jeg er langt fra perfekt, MEN JEG ER JAGGU MEG SJELDEN!

Utlogget Kikki

  • V.I.P
  • *******
  • Innlegg: 6 551
  • Honnør: 1046
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Kvinne
  • Innlegg: 6 551

  • Cleverly disguised as an adult!
Sv: Kikki - såvidt tilbake ...
« #27 : 26. september 2012, 17:26 »
Dagens kjappe kos i garasjen.  :Smiley

Stokk

4x40ish kg
4x40ish kg
4x40ish kg
4x40ish kg

Lett og grei teknikktrening. Eller kanskje det var kardiotrening? Jeg er egentlig ikke helt sikkert ...  Neste økt blir på Kaliber til fredag, og det må jeg innrømme at jeg gleder meg som en unge til!  Grin
Medlem av foreningen for Kvinner som vil at Menn skal se ut som Menn

Jeg er ikke den fineste jenta i verden. Og muligens ikke den smarteste. Jeg er sannsynligvis ikke den søteste heller. Den morsomste kan jeg ikke være. Er sikkert ikke den beste vennen/kjæresten en kan ha. Jeg er langt fra perfekt, MEN JEG ER JAGGU MEG SJELDEN!

Utlogget Kikki

  • V.I.P
  • *******
  • Innlegg: 6 551
  • Honnør: 1046
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Kvinne
  • Innlegg: 6 551

  • Cleverly disguised as an adult!
Sv: Kikki - såvidt tilbake ...
« #28 : 04. oktober 2012, 21:48 »
Neida ... jeg har ikke glemt å trene. Jeg har bare vært og fartet land og strand rundt den siste uka, og først i dag har jeg landet skikkelig her hjemme i Strongman Road.

Torsdag i forrige uke pakket jeg med meg Vilja og masse bagasje og vendte nesa opp mot Mørekysten. 64.4 mil gikk kjapt og greit unna, og med en passasjer som Vilja var det bare en fryd. Vi hadde kjørt rundt 60 mil før hun spurte når vi var framme ...  Grin Litt mat, et glass vin og så ei natts søvn før jeg igjen satt i bilen. Denne gangen gikk turen til Trondheim. Fin tur på smale, svingete veier. Jeg var i perlehumør, Hugh Laurie holdt meg med selskap og jeg sang så jeg var hes da jeg kom fram. Vel framme på Rica Bakklandet møtte jeg Egil, og så tok vi turen opp i byen hvor vi lunsjet med Eivind Austnes og ei venninne av meg.
Så gikk turen videre til Kaliber, hvor jeg fikk trent ei kjapp lita økt før innveiinga til Norway Open startet.

Smalbenk
5x40 kg
5x50 kg
3x55 kg
1x60 kg
1x62,5 kg
1x62,5 kg

Bicepscurl m/hantler (vekt pr. hantel, selvsagt)
10x12,5 kg
8x15 kg
6x17,5 kg
4x20 kg
4x20 kg

Markløft
5x50 kg
5x60 kg
3x90 kg
2x110 kg
2x120 kg
1x130 kg

Det er få steder det er så godt å trene som på Kaliber. Det er noe med stemninga der, folka ... alt. Og denne fredagen var det litt ekstra bra, for det var så mange kjente der. Herlig!

Lørdagen ble brukt i salen på Olavshallen for å heie fram mine favoritter. Jeg er råstolt av Karsten Dam Frandsen fra Team Sporty24, som debuterte for teamet - og som hadde debuten for selve teamet. Han plasserte seg på en flott 5.plass i den høye klassen i AF, og er helt klart et navn å huske for fremtiden.

Søndag kjørte vi tilbake til Mørekysten. Der ble dagen brukt i selskap med svigers, sønnen min, kona hans, datter hennes - og babyen i magen.

Det er nemlig slik at jeg skal bli bestemor i april.  Grin

Mandag gikk dagen til litt jobbing, besøk, ting og tang før vi utpå kveldinga fikk hevet oss avgårde til Eide for ei treningsøkt på ProGym. Dette gymmet åpnet etter vi flyttet, så dette var vår første økt der. Det svarte til forventningene, og vi kommer garantert til å trene der når vi er hjemme i fremtiden også.

Nakkekickstøt
3x30 kg
3x40 kg
3x40 kg

Strikt press
3x30 kg
3x30 kg
3x30 kg

Alternerende skulderpress (... vekt pr. hantel)
10x5 kg
10x6 kg
10x7 kg
10x10 kg

Flyes(... igjen ... vekt pr. hantel)
10x10 kg
10x10 kg
10x10 kg
10x10 kg

Omvendt flyes (... igjen ... vekt pr. hantel)
10x10 kg
10x10 kg
10x10 kg
10x10 kg

God økt i godt selskap. Masse herlig skitsnakk med gamle kjente, masse fliring. Godt å være tilbake!

Tirsdag morgen gikk turen tilbake til Strongman Road, og etter noen times søvn satt Vilja og jeg nok en gang i bilen. Denne gangen gikk turen til Grimstad, hvor Vilja skulle være hos min mor mens jeg intervjuet Thor Hushovd. Greit intervju, flotte bilder, fin dag, koselig kveld sammen med Vilja og mamma.

Så ... endelig var det torsdag igjen, og enda en gang satt vi i bilen, Vilja og jeg. Nesa var vendt østover ... først måtte vi bare innom en kafé for å prate skit sammen med Janne. Det var lenge siden sist, så det var herlig.  Grin

Omsider gikk turen hele veien hjem til Strongman Road, middag og kjæresten min. Og ikke minst ... litt lemping av skrot i garasjen og på utsiden. I dag var det stokken og dekket som ble slengt litt på, og jaggu gikk det bra igjen. Wink Stokken var til og med tildels mye tyngre enn sist, siden kjæresten min hadde fått på litt ekstra vekter.

To uker og to dager igjen til konkurranse, og jeg er i ferd med å bli klar.

Wink
Medlem av foreningen for Kvinner som vil at Menn skal se ut som Menn

Jeg er ikke den fineste jenta i verden. Og muligens ikke den smarteste. Jeg er sannsynligvis ikke den søteste heller. Den morsomste kan jeg ikke være. Er sikkert ikke den beste vennen/kjæresten en kan ha. Jeg er langt fra perfekt, MEN JEG ER JAGGU MEG SJELDEN!

Utlogget Kikki

  • V.I.P
  • *******
  • Innlegg: 6 551
  • Honnør: 1046
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Kvinne
  • Innlegg: 6 551

  • Cleverly disguised as an adult!
Sv: Kikki - såvidt tilbake ...
« #29 : 05. oktober 2012, 20:14 »
Fredag og en dag nærmere konkurranse. Har jeg nevnt at jeg gleder meg?

I dag dro vi til Drammen Strongmanklubb for å trene litt øvelser. Vi er så heldige at vi får trene litt der innimellom - noe vi setter enormt stor pris på. Takk, Ole Martin, Tonny og alle de andre sterke gutta. Smiley

Først ble det - som sagt - ei økt hos gutta i kjelleren.

Farmers Walk
2x15 meter med 40 kilos lodd.
2x15 meter med 70 kilos lodd
2x15 meter med 70 kilos lodd

Yoke
2x15 meter med 130 kilos yoke
2x15 meter med 170 kilos yoke

Stein
50 kg opp til 130 cm x 2
100 kg opp til 120 cm x1

I dag hadde jeg en kranglete rygg. Det gjorde pokker så vondt da jeg satte ned yoken, og jeg kjente også litt på den tyngste steinen. Jeg regner med at det har sammenheng med at jeg har kjørt rundt 250 mil på seks dager, og at sengene vi har sovet i har vært av variabel kvalitet. Men samma det; jeg fikk ting opp, bort og rundt slik jeg skal, så jeg skal ikke syte så veldig. Wink

Etter endt økt i hula gikk vi opp på ProGym, og der ble økta som følger;

Latrow
5x40 kg
5x50 kg
5x50 kg
5x50 kg
5x50 kg

Smalbenk
5x40 kg
5x50 kg
5x50 kg
5x50 kg
3x50 kg

Pushdown
10x30 kg
10x35 kg
10x40 kg
10x45 kg
10x45 kg

Kjapp, grei og lett økt, bare for å få brukt kroppen litt. Tusen takk til gutta på ProGym for at vi får trene der også. Det gjør godt i et skrotløfterhjerte. Smiley

Fri i morra, og så ny økt på søndag.

Medlem av foreningen for Kvinner som vil at Menn skal se ut som Menn

Jeg er ikke den fineste jenta i verden. Og muligens ikke den smarteste. Jeg er sannsynligvis ikke den søteste heller. Den morsomste kan jeg ikke være. Er sikkert ikke den beste vennen/kjæresten en kan ha. Jeg er langt fra perfekt, MEN JEG ER JAGGU MEG SJELDEN!

Gå til:  

Disse kosttilskuddene er glemt for mange, men som alle bør ta.

5 digge middager med cottage cheese

Kosthold09.08.2021270

Cottage cheese er blitt en svært populær matvare!
Det er en risiko forbundet med treningen og løftene man utfører
Det finnes så mange gode varianter av middagskaker enn bare karbonadekaker.

5 fordeler med stående leggpress

Trening28.06.202153

Det er mange fordeler med å trene leggene dine. Se her!