Skrevet av Emne: Kritiserer TV 2 for Strong Man-show  (Lest 89840 ganger)

Utlogget Biffboy

  • Tungvekter
  • *******
  • Innlegg: 3 651
  • Honnør: 488
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 3 651

  • THE WIENER TAKES IT ALL - PØLSE POWER
Sv: Kritiserer TV 2 for Strong Man-show
« #255 : 13. september 2008, 12:00 »
Har ingen tro på at Brian Siders noensinne vil vinne WSM. Skal han klare det må øvelsesutvalget i WSM endres betraktelig (Dvs. til øvelser som er mer preget av maksimale løft, der utholdenhet og hastighet er mindre viktig).

Siders vil derimot ha bedre sjanser til å hevde seg i stevner som Arnold Classic, Fortissimus og Strongman Champions League der øvelsene er generelt sett tyngre...

Men må si at det er helt konge at Siders vil "satse" på strongman fremover Smiley
No time to talk - it's Farmers walk!                                                                                                                                                        

Kristiansand Strongteam

Utlogget VegarGjerdrum

  • .: Aktivutøver :.
  • ******
  • Innlegg: 6 554
  • Honnør: 1320
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 6 554

  • www.kalibergym.no
Sv: Kritiserer TV 2 for Strong Man-show
« #256 : 13. september 2008, 12:02 »
Håper ikke du er seriøst nå Shocked
Siders på frie(ere) tøyler og ekstremt tunge vekter = en uslåelig kombinasjon.

Nå får vi heldigvis sjansen til å se Siders all out i strongman, gleder meg  >Cheesy



 rofl   Han vil nok plassere seg i toppsjiiktet i strongman ingen tvil. Vinne Arnolds Classics kan han helt sikkert gjøre. Men i et WSM med hutighet og utholdenhet vil han aldri havne på toppen.
Eat more woman! They are high in proteins!

www.kalibergym.no
www.highwhey.no
www.godrygg.no

Utlogget VegarGjerdrum

  • .: Aktivutøver :.
  • ******
  • Innlegg: 6 554
  • Honnør: 1320
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 6 554

  • www.kalibergym.no
Sv: Kritiserer TV 2 for Strong Man-show
« #257 : 13. september 2008, 12:04 »
Det er nesten nødt til å være dårlige varer - jeg observerer ihvertfall ukentlig folk som er på et treningsnivå ala at de tror at nedtrekk foran - trener bryst - fordi du drar til brystet - de spiser kebab 2 ggr pr dag, forøvrig sitter de i en drosje - alikevel har de nå økt ca 50kg i benkpress på tja, de siste 2-3 månedene - har også hatt en treningspartner som begynte å trøkke etter å ha trent med meg i 3 mnd - i løpet av det nærmeste året tok han meg igjen i samtlige øvelser - noe som vil si at han økte ca 100kg i bøy, 80 kg i benk og 50kg mer i mark enn meg selv om vi trente helt likt - skal sies at jeg hadde noe mere grunnlag, men fyren hadde trent i over 4 år før han prøvde dette...og joda, styrken min var helt ok så det var ikke snakk om at han økte fra 60-160 i bøy Wink Når jeg ser hva slags resultater folk får av steroider er det vanskelig å tro at folk klarer å bruke det uten å få enorme resultater - det må nesten stå på kvaliteten på varene eller at de gir opp treningen med en gang etter kur.





Sinnsyke økninger som ikke jeg har sett maken til gjennom tidene. Verken på kraftverket,harlds,gorillagym, flex eller Kaliber.
Eat more woman! They are high in proteins!

www.kalibergym.no
www.highwhey.no
www.godrygg.no

Utlogget Mr Benkpress

  • Global Moderator
  • *****
  • Innlegg: 2 224
  • Honnør: 1010
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 2 224

  • Trying is the first step towards failure
Sv: Kritiserer TV 2 for Strong Man-show
« #258 : 13. september 2008, 12:16 »
Du har desverre en litt forvridd virkelighetsoppfatning. Enten av Siders, eller av effekten av doping på utøvere som allerede er på ett ekstremt høyt nivå.

Dette er gitt at Siders er ren. Noe han kan være. Resultatene hans er jo langt unna de sterkeste i historien.

Om dop ikke har effekt på allerede sterke og reine løftere, så kan en vel like godt bare innføre doptest da, for da vil jo de som virkelig er gode blitt like gode selv om man var rein.
Hvor god må men være før dopen slutter å virke?

Om ett stort antall utøvere med samme styrkenivå ble tilført samme dose dop, så kan vi være enig om at det mest sannsynlig vil være nettopp den med størst genetisk potensial som vil ha størst fremgang som følge av dopen. Dette er jo nettopp det alle "dopere" forsvarer seg med, at det er uansett genetikken og treningsinsatsen som ligger til grunn for fremgangen, dopen gir kun litt ekstra på toppen.
Er det da ikke sannsynlig at en person som Siders gitt at han er ren, som uten tvil er verdens sterkeste ”rene” mann også vil ha veldig god effekt av steroidene?

Nå må eg si meg enig i at eg ikke tror at dop nødvendigvis vil gjøre Siders til en ekstremt mye bedre Strongman. Hadde Siders fått ut strongmanpotensialet sitt med sin nåværende styrke, så hadde han vært utrolig mye bedre allerede.  Men om dop ikke vil ha effekt på en person som Siders, så er jo det ett bevis på at dop bare har effekt på personer med dårlige gener.  Dermed vil dopen nettopp påvirke utøverens genetiske potensial.
"Alexander the Great,
His name struck fear into hearts of men,
Alexander the Great,
Became a god amongst mortal men."






Konkurrerende utøver i Styrkeløft.

Norgesmester!

Utlogget Geir M

  • Superavhengig
  • ******
  • Innlegg: 1 167
  • Honnør: 360
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 1 167

Sv: Kritiserer TV 2 for Strong Man-show
« #259 : 13. september 2008, 12:28 »
regner med du sikter til det jeg skrev..

startet på boler??

da hadde du ett dårlig grunnlag for å bygge styrke blant annet. når du økte så dårlig på 4 år.

jeg tok selv 65 kg i benkpress når jeg begynte å trene i mars 1998..  å lille julaften 1998 da tok jeg 110kg.. å det eneste jeg hadde brukt ved siden av å spise brødskiver var en 1kg protein boks.. å i tillegg hadde jeg ikke trent hele juli den sommeren heller.

så det er no med genetikken for styrke å.. ikke bare hvor mye en putter i seg i form av jukse midler!
Selvsagt har genene mye å si, ingen har påstått noe annet. Man kan jo bare se på CYC så skjønner man hvor viktig denne faktoren er.

Men det er flere som driver med styrkeløft enn strongman. Likevel er vinnerne av strongmankonkurransene generellt sett sterkere raw, enn styrkeløfterne. På tross av dårligere styrketrening (grunnet økt fokus på diverse strongmanøvelser), og  gjerne en vesentlig lavere fettprosent. Disse forskjellene kan ikke forklares bort med gener, disse forskjellene er det ene og alene dop som er grunnen til.
There are two novels that can change a bookish fourteen-year old's life: The Lord of the Rings and Atlas Shrugged. One is a childish fantasy that often engenders a lifelong obsession with its unbelievable heroes, leading to an emotionally stunted, socially crippled adulthood, unable to deal with the real world. The other, of course, involves orcs.

- Paul Krugman, Nobelprisvinner i økonomi

Utlogget Hellbouncer

Sv: Kritiserer TV 2 for Strong Man-show
« #260 : 13. september 2008, 12:29 »
Jeg syntes det er bra at denne diskusjonen endelig kom.

Syntes det er ett problem at det lyges så mye om doping i både strongman og bygging. For min del må folk bare dope seg alt de orker. Jeg er for legalisering av all dop og narkotika, syntes folk må selv ta ansvar. Problemet, syntes jeg, er at at utøverne ikke er ærlig med hva som skal til for å oppnå resultatene sine. Pga av dette blir prestasjonene helt uten perspektiv. For eksempel vet jeg ikke om det i det hele tatt er mulig å se ut som, og være så sterk som feks Haugen, eller se ut som Thomas Askeland, uten dop. Hadde ikke temaet vært så tåkelagt kunne jeg visst mer om dette og sportene ville vært mer intressant å følge med på. Syntes og det er mer viktig å vite hvem som er ren og ikke i disse sportene enn mange andre sporter siden resultatene er så direkte knyttet opp til hva du dytter i deg.

Tåkeleggingen av dop problematikken fører også til villeding anngående kost og trening. Da enkelte trenings metoder er bedre om du doper deg og andre hjelper deg å få opp testoproduksjon uten dop.

I sommer trente jeg på ett gym i Italia. Der kom jeg i snakk med en diger bygger som spurte om steorider var lov i Norge. Han kunne fortelle at steorider var veldig viktig i BB. Denne fyren var veldig hyggelig, og jeg syntes det var herlig og ha en ærlig diskusjon om temaet med en  som man automatisk mistenker for doping pga utseende. Syntes det burde være slik også her hjemme.

Skille mellom sport og idrett som noen prøver å lage, syntes jeg er mildt sagt merkelig. Det er vel ikke et kriterie at man er medlem av idrettsforbunn for at man driver idrett. Sporter har blitt innmeldt og de var idrett før de var innmeldt, derfor ble de godtatt i nif.

Jeg driver hverken med styrkeløft eller strongman, og kan kanskje representere vanlige TV seere i denne diskusjonen. Jeg driver derimot med motocross. Min store helt i min sport heter James Stewart. Han får sykklene sine direkte fra Kawasaki. Han har med seg deres beste ingeniører på banen for å sette opp sykklene. Dette gir han selfølgelig en edge i forhold til dem som ikke har det slik. Jeg syntes det ville være sykt visst arangøren av løpene hadde påstått i media at han kjørte den samme sykkelen jeg kan kjøpe i butikken for 56 000kr.

Endre
Die trying

Utlogget kubein

  • Forumavhengig
  • ******
  • Innlegg: 806
  • Honnør: 316
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 806

Sv: Kritiserer TV 2 for Strong Man-show
« #261 : 13. september 2008, 12:44 »
Om dop ikke har effekt på allerede sterke og reine løftere, så kan en vel like godt bare innføre doptest da, for da vil jo de som virkelig er gode blitt like gode selv om man var rein.
Hvor god må men være før dopen slutter å virke?

Om ett stort antall utøvere med samme styrkenivå ble tilført samme dose dop, så kan vi være enig om at det mest sannsynlig vil være nettopp den med størst genetisk potensial som vil ha størst fremgang som følge av dopen. Dette er jo nettopp det alle "dopere" forsvarer seg med, at det er uansett genetikken og treningsinsatsen som ligger til grunn for fremgangen, dopen gir kun litt ekstra på toppen.
Er det da ikke sannsynlig at en person som Siders gitt at han er ren, som uten tvil er verdens sterkeste ”rene” mann også vil ha veldig god effekt av steroidene?

Nå må eg si meg enig i at eg ikke tror at dop nødvendigvis vil gjøre Siders til en ekstremt mye bedre Strongman. Hadde Siders fått ut strongmanpotensialet sitt med sin nåværende styrke, så hadde han vært utrolig mye bedre allerede.  Men om dop ikke vil ha effekt på en person som Siders, så er jo det ett bevis på at dop bare har effekt på personer med dårlige gener.  Dermed vil dopen nettopp påvirke utøverens genetiske potensial.


Poenget mitt kom nok ikke skikkelig fram i det jeg skrev.

Folk ser ut til å tro at å dope ( sett at han er ren) Brian Siders, vil gi like enorme økninger som Tore Trykker på 70 kilo som aldri har trent før.

Derfor smiler jeg litt av utsagn som går på at å gi Asbjørn Randen eller Brian Siders dop, så er de uslåelige i løpet av kort tid. Dette er desverre ikke riktig, de vil ikke få halvparten engang av de "fantastiske" økningene vi hører om av utøvere på lavt og middels nivå.

Siders vil om han er ren, selvfølgelig få effekt av doping. Men, å tro han automatisk slår alle rekorder ved å "plusse på" en gitt dopingøkning blir feil. Litt logisk ettertanke og en kikk på verdensrekorder vil gjøre dette åpenbart.

Som amerikanerne sier, the proof is in the pudding Smiley

Utlogget JanB Diddl etc

  • Ekstremt avhengig
  • ********
  • Innlegg: 13 417
  • Honnør: 3127
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 13 417

Sv: Kritiserer TV 2 for Strong Man-show
« #262 : 13. september 2008, 12:58 »
Poenget mitt kom nok ikke skikkelig fram i det jeg skrev.

Folk ser ut til å tro at å dope ( sett at han er ren) Brian Siders, vil gi like enorme økninger som Tore Trykker på 70 kilo som aldri har trent før.

Derfor smiler jeg litt av utsagn som går på at å gi Asbjørn Randen eller Brian Siders dop, så er de uslåelige i løpet av kort tid. Dette er desverre ikke riktig, de vil ikke få halvparten engang av de "fantastiske" økningene vi hører om av utøvere på lavt og middels nivå.

Hvordan vet du dette? Vet du om noen på toppnivå som har begynt å trøkke og sett hva som har skjedd i forhold til resultater? Jeg har ikke noen kunnskap om dette og har heller ingen konkrete eksempler, men man kan jo f.eks se på som tidligere har skjedd med resultatene som russerne har gjort i styrkeløft på nasjonale mesterskap kontra VM. På utestede mesterskap har de løftet langt over verdensrekordene, og så kommer de kort tid etter på testede internasjonale mesterskap og presterer betydelig dårligere. Hvis dette er pga at de har stoppet dopbruken i tide før de testede mesterskapene så kan man jo allikevel anta at de ikke har mistet alle fordelene ved å ha dopet seg. I tilfelle blir det jo ganske mange kg man kan anta at de har "tjent" på å dope seg....
Gloria in Excelsis Deo


Utlogget Ivrig pingle

  • Global Moderator
  • *****
  • Innlegg: 12 289
  • Honnør: 1394
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 12 289

  • RAW = DOPINGFRI
Sv: Kritiserer TV 2 for Strong Man-show
« #263 : 13. september 2008, 13:14 »
rofl   Han vil nok plassere seg i toppsjiiktet i strongman ingen tvil. Vinne Arnolds Classics kan han helt sikkert gjøre. Men i et WSM med hutighet og utholdenhet vil han aldri havne på toppen.

Hva så?
I mine øyne er Savickas verdens sterkeste mann. Pudz er raskere og mer utholdene, men det spiller liten rolle når han vil være første utøver som ryker i last man standing øvelser. Disse øvelsene gir et bedre bilde på styrke i mitt hode.
Eternal growth... It ain`t gonna happen. Snap out of it and get out of depth now, or bite the dust. Sucker!

Tendensen til å overvurdere egen kompetanse og mestringsevne kan betraktes som en psykologisk forsvarsmekanisme, som bidrar til at vi tør å gi oss i kast med oppgaver vi ellers ville unngått, og at vi ikke gir opp så lett til tross for motgang.

Les forumreglene her


Utlogget JanB Diddl etc

  • Ekstremt avhengig
  • ********
  • Innlegg: 13 417
  • Honnør: 3127
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 13 417

Sv: Kritiserer TV 2 for Strong Man-show
« #264 : 13. september 2008, 13:16 »
Enduranceman.
Gloria in Excelsis Deo


Utlogget Ivrig pingle

  • Global Moderator
  • *****
  • Innlegg: 12 289
  • Honnør: 1394
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 12 289

  • RAW = DOPINGFRI
Sv: Kritiserer TV 2 for Strong Man-show
« #265 : 13. september 2008, 13:17 »
siders er flink til å stå i ro og løfte vekter. savickas er enda flinkere til dette.
phil phister er en mye mer allsidig atlet en siders,ikke bare bøy,benk og mark.

å si at siders garantert vinner wsm bare han får bruke så mye dop han vil er jo idioti.
tviler på at han har alt som skal til. men at han hadde blitt sterkere er helt klart.

Siders er sterkest men kan ikke vinne verdens sterkeste mann tittelen?!  rofl
Verdens mest allsidige styrkeatlet burde vel da heller tittelen vært.

Dersom du mener Phil Phister er best av de tre nevnte herremenn er du vel selv en idiot!
Eternal growth... It ain`t gonna happen. Snap out of it and get out of depth now, or bite the dust. Sucker!

Tendensen til å overvurdere egen kompetanse og mestringsevne kan betraktes som en psykologisk forsvarsmekanisme, som bidrar til at vi tør å gi oss i kast med oppgaver vi ellers ville unngått, og at vi ikke gir opp så lett til tross for motgang.

Les forumreglene her


Utlogget OleMartin..

  • .: Eliteutøver :.
  • ******
  • Innlegg: 2 781
  • Honnør: 401
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 2 781

Sv: Kritiserer TV 2 for Strong Man-show
« #266 : 13. september 2008, 13:24 »
uten å være 100 % sikker..

wsm ble arrangert første gang i 1977 og var vel den første internasjonale konken i form av å måle styrke i forhold til diverse øvelser..

de andre forbund og hvertfall arnold classic strongman har kommet mange år etter på..
å da jo de kjøre sitt eget løp med vekter å diverse..

så trur nok ikke wsm navnet burde vært byttet ut!

Utlogget kubein

  • Forumavhengig
  • ******
  • Innlegg: 806
  • Honnør: 316
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 806

Sv: Kritiserer TV 2 for Strong Man-show
« #267 : 13. september 2008, 13:27 »
Hvordan vet du dette? Vet du om noen på toppnivå som har begynt å trøkke og sett hva som har skjedd i forhold til resultater? Jeg har ikke noen kunnskap om dette og har heller ingen konkrete eksempler, men man kan jo f.eks se på som tidligere har skjedd med resultatene som russerne har gjort i styrkeløft på nasjonale mesterskap kontra VM. På utestede mesterskap har de løftet langt over verdensrekordene, og så kommer de kort tid etter på testede internasjonale mesterskap og presterer betydelig dårligere. Hvis dette er pga at de har stoppet dopbruken i tide før de testede mesterskapene så kan man jo allikevel anta at de ikke har mistet alle fordelene ved å ha dopet seg. I tilfelle blir det jo ganske mange kg man kan anta at de har "tjent" på å dope seg....

Det hele er jo, ihvertfall synes jeg det, veldig logisk.

Er det realistisk å se en 30% økning av styrke for Brian Siders innen ett år, ved bruk av doping? ( dette er jo en helt vanlig økning for en dårlig utøver som begynner å trykke)

Ifølge artikkelen Arild skrev, oppga Siders 420 kilo i markløft som pers. Vil han ta 546 kilo i markløft etter ett år med doping?

La oss ta kilo-økninger, og ikke prosenter. Å øke 70 kilo i markløft på ett år ved doping er det vel flere her på forumet som kan si de har sett nybegynnere gjøre. Siders kan da lukte på 490 kilo etter ett år med doping? Eller hva med 5 år på trykkern??

Igjen, ufattelig for meg at folk kan inbille seg at dopingøkningene de hører om, kan overføres til rene utøvere som allerede har nådd svært nær sitt maksimale potensiale uten doping. Siders vil over tid helt klart bli sterkere om han nå er ren, og begynner å dope seg. Det er det ikke tvil om. Det jeg etterlyser, er å ha en finger i jorda og innse at han sannsynligvis ikke kommer til å feie alle styrkeløftere, strongmanutøvere og vektløftere igjennom historien under teppet med monsterrekorder i løpet av kort tid.

Hvor mye han potensielt øker derimot, har jeg ikke noe forutsetning for å uttale meg om. Det blir bare synsing. Tiden vil jo eventuelt vise dette?

Utlogget Ivrig pingle

  • Global Moderator
  • *****
  • Innlegg: 12 289
  • Honnør: 1394
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 12 289

  • RAW = DOPINGFRI
Sv: Kritiserer TV 2 for Strong Man-show
« #268 : 13. september 2008, 13:31 »
Men nå har det seg jo slik at Siders ikke trenger mer styrke. Han trenger bare øke sin utholdenehet og bli mer allsidig. Dette tror jeg vil han ha lite problemer med å klare nå som han er ferdig som styrkeløfter.

Eternal growth... It ain`t gonna happen. Snap out of it and get out of depth now, or bite the dust. Sucker!

Tendensen til å overvurdere egen kompetanse og mestringsevne kan betraktes som en psykologisk forsvarsmekanisme, som bidrar til at vi tør å gi oss i kast med oppgaver vi ellers ville unngått, og at vi ikke gir opp så lett til tross for motgang.

Les forumreglene her


Utlogget JanB Diddl etc

  • Ekstremt avhengig
  • ********
  • Innlegg: 13 417
  • Honnør: 3127
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 13 417

Sv: Kritiserer TV 2 for Strong Man-show
« #269 : 13. september 2008, 13:33 »
Enig at man selvsagt ikke kan sammenligne prosentvis. Men la oss si at man f.eks kunne øke 10% i løpet av en periode på et år eller mer. Da gjør plutselig en 1000 kg løfter 1100 kg... Selv om det bare er synsing så kan jeg tenke meg at det er mulig.

Gloria in Excelsis Deo


Gå til:  

Disse kosttilskuddene er glemt for mange, men som alle bør ta.

5 digge middager med cottage cheese

Kosthold09.08.2021270

Cottage cheese er blitt en svært populær matvare!
Det er en risiko forbundet med treningen og løftene man utfører
Det finnes så mange gode varianter av middagskaker enn bare karbonadekaker.

5 fordeler med stående leggpress

Trening28.06.202153

Det er mange fordeler med å trene leggene dine. Se her!