Skrevet av Emne: Rå vold...  (Lest 15132 ganger)

Utlogget Kris

  • .: Aktivutøver :.
  • ******
  • Innlegg: 2 408
  • Honnør: 1067
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 2 408

Sv: Rå vold...
« #60 : 10. november 2007, 16:02 »
Nå får jeg sikkert pepper av mange , men det er no' jeg egentlig driter en lang marsj i .....gidder ikke å pakke inn hvert eneste ord i frykt for å bli kalt rasist osv....


Ta det med ro, morni. Jeg skal ikke kalle deg rasist. Jeg nøyer meg med å kalle deg en primitiv og fordomsfull klisjé.

Bare det å kutte og skjære opp en person ETTER at han er seigna om , sier bare om hvor fordømte feige de jæ...a utlendingene er. Er så typisk! Og om de skal konfrontere en person så samler de en hel gjeng  for å ta personen.....de tør liksom ikke å møte alene .


Utlendinger( nei jeg drar ikke alle over en kam) elsker å slåss og stikke og skjære og viser så totalt lite respekt for andre menneskeliv og om de skulle bli tatt for noe sånt som i innlegget til trådstarter, så hvorfor i pokker skal dem sone her til lands? Nei, send dem tilbake til hjemlandet og la dem sone der! Og la dem aldri få tillatelse til å komme tilbake hit!

Hehe. Jeg synes det er ganske så komisk hvordan du faktisk generaliserer samtidig som du hevder at du ikke "drar alle over en kam" (uttrykket er for øvrig feil gjengitt) :Smiley

morni

  • Gjest
Sv: Rå vold...
« #61 : 10. november 2007, 16:06 »
Ta det med ro, morni. Jeg skal ikke kalle deg rasist. Jeg nøyer meg med å kalle deg en primitiv og fordomsfull klisjé.
 

Hehe. Jeg synes det er ganske så komisk hvordan du faktisk generaliserer samtidig som du hevder at du ikke "drar alle over en kam" (uttrykket er for øvrig feil gjengitt) :Smiley

Ja godt at jeg har klart å more deg med mitt innlegg da   Tongue

Utlogget Toggen

  • Leieboer
  • *****
  • Innlegg: 480
  • Honnør: 59
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 480

Sv: Rå vold...
« #62 : 10. november 2007, 16:20 »
Toggen:

Jeg har møtt flere slike som deg. Ordene og intensjonene er fine og gode, helt til man blir utsatt for noe selv, eller opplever virkeligheten slik den er...

Men du får leve med utopiske drømmer enn så lenge, realiteten når deg forhåpentligvis etterhvert. Smiley

Synes ikke morni var rasistisk i det hele tatt, skjønte godt hva hun mente.

Jeg ser det poenget veldig godt. Det er lett for meg å være idealist når man har vært heldig og levd relativt beskyttet hele livet. Drømmen er kanskje utopisk, men jeg velger å kjempe for mine verdier og jeg velger å kjempe mot hatske holdninger og det jeg mener (som forsåvidt også stemmer med definisjonen av ordet) er rasisme. Så får du mene det du mener.
Jeg synes det er verdt å merke seg at det i mange tilfeller (uten å nødvendigvis trekke sammenlikninger med dette tilfellet) blir mer negative kommentarer mot Person A når han beskylder Person B for å være rasist etter at Person B har kommet med rasistiske uttalelser, enn negative kommentarer mot Person B for å faktisk ha kommet med rasistiske uttalelser.

Idealismen er ikke død.. istedenfor å bygge opp murer mellom mennesker og grupper med hat og brutale definisjoner, hvorfor ikke heller søke forklaringer og kunnskap på hvorfor slike forferdelige ting skjer. Store forfattere, musikere, politikere og generelt intellektuelle har brukt livet sitt på å bryte ned barrierer og fordommer. Og for guds skyld: la rettsvesenet ta seg av straffeutdelingen. USA har dødstraff.. det er vel ingen som kan si at denne middelalderske hevnmåten har gjort USA til et bedre og tryggere land.
There he goes. One of God's own prototypes. Some kind of high powered mutant never even considered for mass production. Too weird to live, and too rare to die.

AC/DC - Rock 'n Roll Train

Treningsdagboka mi

Utlogget stallion

  • V.I.P
  • *******
  • Innlegg: 6 515
  • Honnør: 1111
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 6 515

  • Bøy er gøy!
Sv: Rå vold...
« #63 : 10. november 2007, 16:27 »
Toggen, du er flink til å argumentere, og virker til å være ganske intelligent. Du stiller deg heller ikke i forsvarsposisjon.

Dette er gode egenskaper, som hadde vært fint om alle var i besittelse av. Man kommer langt med dette.

Utlogget Toggen

  • Leieboer
  • *****
  • Innlegg: 480
  • Honnør: 59
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 480

Sv: Rå vold...
« #64 : 10. november 2007, 16:34 »
Toggen, du er flink til å argumentere, og virker til å være ganske intelligent. Du stiller deg heller ikke i forsvarsposisjon.

Dette er gode egenskaper, som hadde vært fint om alle var i besittelse av. Man kommer langt med dette.

Takk.. svært hyggelig å høre Smiley må være et av de beste komplimentene jeg har fått haha
There he goes. One of God's own prototypes. Some kind of high powered mutant never even considered for mass production. Too weird to live, and too rare to die.

AC/DC - Rock 'n Roll Train

Treningsdagboka mi

Utlogget proteingutn

  • V.I.P
  • *******
  • Innlegg: 7 210
  • Honnør: 973
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 7 210

  • jeje
Sv: Rå vold...
« #65 : 10. november 2007, 16:53 »
Toggen, du er flink til å argumentere, og virker til å være ganske intelligent. Du stiller deg heller ikke i forsvarsposisjon.

Dette er gode egenskaper, som hadde vært fint om alle var i besittelse av. Man kommer langt med dette.
Ass-kisser! Grin
The only way to keep your health is to eat what you don't want, drink what you don't like, and do what you'd rather not.
-Mark Twain
datagjenoppretting

morni

  • Gjest
Sv: Rå vold...
« #66 : 10. november 2007, 16:59 »
Jeg ser det poenget veldig godt. Det er lett for meg å være idealist når man har vært heldig og levd relativt beskyttet hele livet. Drømmen er kanskje utopisk, men jeg velger å kjempe for mine verdier og jeg velger å kjempe mot hatske holdninger og det jeg mener (som forsåvidt også stemmer med definisjonen av ordet) er rasisme. Så får du mene det du mener.

Bare kjemp i vei du...ingen som nekter deg det,men ikke sitt og fortell andre hva de skal mene.

Jeg synes det er verdt å merke seg at det i mange tilfeller (uten å nødvendigvis trekke sammenlikninger med dette tilfellet) blir mer negative kommentarer mot Person A når han beskylder Person B for å være rasist etter at Person B har kommet med rasistiske uttalelser, enn negative kommentarer mot Person B for å faktisk ha kommet med rasistiske uttalelser.

Ja , det er merkelig det der.....muligens fordi ordet Rasist egentlig er et sterkt ord å bruke . Men who cares...folk bruker det i hytt og gevær , så for meg kunne du like gjerne kalt meg en kake...

Idealismen er ikke død.. istedenfor å bygge opp murer mellom mennesker og grupper med hat og brutale definisjoner, hvorfor ikke heller søke forklaringer og kunnskap på hvorfor slike forferdelige ting skjer. Store forfattere, musikere, politikere og generelt intellektuelle har brukt livet sitt på å bryte ned barrierer og fordommer. Og for guds skyld: la rettsvesenet ta seg av straffeutdelingen. USA har dødstraff.. det er vel ingen som kan si at denne middelalderske hevnmåten har gjort USA til et bedre og tryggere land.


Så la oss alle sammen holde hender og synge " We are the world....we are the children" så blir det nok alt bare fryd og gammen Smiley

morni

  • Gjest
Sv: Rå vold...
« #67 : 10. november 2007, 17:02 »
......men , nå er ting sklidd heeelt ut av topic, så I rest my case.

sjef1

  • Gjest
Sv: Rå vold...
« #68 : 10. november 2007, 17:45 »
Vet da pokker hva som skjer med folk-nå er riktignok min godeste fetter i litt feil miljø av og til, men dette var helt klart drapsforsøk.  Hadde ikke folk sett at han ble forsøkt lempet inn i bagasjerommet på en bil så hadde han vært død idag.

Gjerningsmannen er x-soldat fra gamle joguslovakia.

X-soldat fra jugoslavia, kan ikke bare være frisk da, hva faen skal vi med dem her til lands? Shocked

Utlogget JanB Diddl etc

  • Ekstremt avhengig
  • ********
  • Innlegg: 13 417
  • Honnør: 3127
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 13 417

Sv: Rå vold...
« #69 : 10. november 2007, 18:15 »

Så la oss alle sammen holde hender og synge " We are the world....we are the children" så blir det nok alt bare fryd og gammen Smiley

Det hadde vært en bra start...
Gloria in Excelsis Deo


Utlogget proteingutn

  • V.I.P
  • *******
  • Innlegg: 7 210
  • Honnør: 973
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 7 210

  • jeje
Sv: Rå vold...
« #70 : 10. november 2007, 18:40 »
Det hadde vært en bra start...

Men det hadde ikke fungert, for om jødene hadde vært med hadde muslimene nekta, om muslimene hadde vært med hadde jødene og mange kristne nekta, hadde religiøse nekta hadde kommunistene lett blitt med, hadde kommunistene blitt med hadde naziene blitt med de og, ene og alene for å lage bråk, og det samme hadde de gjort om folk med annen farge enn dem selv hadde blitt med. Videre hadde hinduene sagt at alle må være snille med hverandre, mens militæret hadde skutt på munkene i røde kapper, samtidig som en svensk prest hadde drept kona og en av elskerne sine. Alle kristne dreper jo kona og elskerne sine og de er skyld i alt vondt i verden og det er deres skyld at vi nå ikke holder hender og synger. Dessuten hadde muslimene uansett benyttet anledningen til å blåse seg sjøl i lufta, som hevn for at katolske prester misbruker smågutter og jødene setter opp en svær mur. De eneste som klarer å holde fred er de fra Island og Canada. Sikkert fordi det er så kaldt der at de bare må konsentrere seg om å holde seg varme i stedet for å plage hverandre..  :Smiley
The only way to keep your health is to eat what you don't want, drink what you don't like, and do what you'd rather not.
-Mark Twain
datagjenoppretting

Utlogget Toggen

  • Leieboer
  • *****
  • Innlegg: 480
  • Honnør: 59
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 480

Sv: Rå vold...
« #71 : 10. november 2007, 18:46 »
Hahaha.. honnør javelite
There he goes. One of God's own prototypes. Some kind of high powered mutant never even considered for mass production. Too weird to live, and too rare to die.

AC/DC - Rock 'n Roll Train

Treningsdagboka mi

Utlogget proteingutn

  • V.I.P
  • *******
  • Innlegg: 7 210
  • Honnør: 973
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 7 210

  • jeje
Sv: Rå vold...
« #72 : 10. november 2007, 19:11 »
hehehe takk takk biggrin
The only way to keep your health is to eat what you don't want, drink what you don't like, and do what you'd rather not.
-Mark Twain
datagjenoppretting

Utlogget Radio Starr

  • Forumavhengig
  • ******
  • Innlegg: 729
  • Honnør: 34
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 729

  • Eid..
Sv: Rå vold...
« #73 : 10. november 2007, 19:15 »
Er for mye strengere straff / bli sendt hjem der han kommer fra hvis han har innvandret.
Styrke, Explosivitet, og ikke utholdenhet Grin

Utlogget aktiviteten

  • .: Aktivutøver :.
  • ******
  • Innlegg: 8 488
  • Honnør: 1123
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 8 488

Sv: Rå vold...
« #74 : 10. november 2007, 19:27 »
Nå var ikke trådstarten min ment til å bli en innvandringsdebatt. 

Heller en debatt om hvordan det er mulig at det norske rettsvesen kan la denne tullingen gå løs i to år uten å sitte inne.  Jeg forstår det bare ikke?  Fetteren min har ikke tort å gå ut i Stavanger sentrum etter dette, og hans søster har møtt tullingen i byen... 
”Inte visste vel jag at dagarna som kom och gikk var sjølva livet”

Gå til:  

Disse kosttilskuddene er glemt for mange, men som alle bør ta.

5 digge middager med cottage cheese

Kosthold09.08.2021270

Cottage cheese er blitt en svært populær matvare!
Det er en risiko forbundet med treningen og løftene man utfører
Det finnes så mange gode varianter av middagskaker enn bare karbonadekaker.

5 fordeler med stående leggpress

Trening28.06.202153

Det er mange fordeler med å trene leggene dine. Se her!