Skrevet av Emne: norges retteste i bestest gramattik?  (Lest 25297 ganger)

Utlogget Egil Skallagrimsson

  • Ekstremt avhengig
  • ********
  • Innlegg: 17 784
  • Honnør: 4412
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 17 784

Sv: norges sterkeste RAW gjennom tidene?
« #120 : 17. juni 2008, 09:23 »
Mye artig her.

Vanlige folk, som løfter raw og dopingfritt (Nemlig de fleste på gym i norge) kan ikke forholde seg til løft gjort av styrkeløftere med utstyr, og dopa byggere, vektløftere eller strongmen eller styrkeløftere.

Så egentlig så burde altså lista bare inneholde rawløft fra helt vanlige folk som ikke løfter tungt?! Wink

Sterkest raw er sterkest raw. Om han er styrkeløfter, vektløfter eller strongman er MEG knekkende likegyldig. Hvorvidt det er MED drakt eller MED steroider er derimot mer interessant, selv om sterkest er sterkest likevel.

Utlogget VegarGjerdrum

  • .: Aktivutøver :.
  • ******
  • Innlegg: 6 554
  • Honnør: 1320
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 6 554

  • www.kalibergym.no
Sv: norges sterkeste RAW gjennom tidene?
« #121 : 17. juni 2008, 11:30 »
Nei, mesteparten (skrives ikke i to ord) av fritiden går nok ikke med til det for noen rene styrkeløftere. Men jeg går utifra at det ubetydelige fåtallet som jukser foretar en del research om dette, på lik linje med uttøvere i strongman og bygging. Dette har forøvrig ikke noe med det som diskuteres her og gjøre. Det at du kommer med slike tøvete utsagn som ikke har rot i virkeligheten bidrar ikke akkurat til å styrke din sak i en slik debatt heller.


De to siste tøvete utsagnene var kun for å provosere, og at de ikke holder vann i en seriøs diskusjon visste jeg når jeg rablet de ned i en ellevil fart Smiley Moro at ikke alle plukker opp det. Jeg syntes de passet bra når det allerede hadde sporet av såpass i denne diskusjonen. Diskusjonen startet om hvem som var tidenes sterkeste norske raw løfter , som igjen ble snudd til en dopingsak. Definisjonen på "raw" blir plutselig forandret fra det å være utstyrsfritt løft til å bli utstyrsfritt/dopingfritt løft. Grizzly uttalte seg om at så lenge spørsmålet blir debatert under styrkeløft så må man kun betrakte bevist rene utøvere som mulige kandidater som norges sterkeste raw løfter. Hvis ikke må temaet bli flyttet til under strongman eller kroppsbygging (hvis jeg ikke har missforstått?)

Takk for at du retter opp i min udugelige norsk rettskriving.
Eat more woman! They are high in proteins!

www.kalibergym.no
www.highwhey.no
www.godrygg.no

Utlogget grizzlysterk

  • Pratsom bruker
  • ******
  • Innlegg: 958
  • Honnør: 526
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 958

Sv: norges sterkeste RAW gjennom tidene?
« #122 : 17. juni 2008, 11:39 »
Det heter jo ikke Strongmind.


PS:

Det var ment som en spøk.

Utlogget Egil Skallagrimsson

  • Ekstremt avhengig
  • ********
  • Innlegg: 17 784
  • Honnør: 4412
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 17 784

Sv: norges sterkeste RAW gjennom tidene?
« #123 : 17. juni 2008, 11:44 »
De to siste tøvete utsagnene var kun for å provosere, og at de ikke holder vann i en seriøs diskusjon visste jeg når jeg rablet de ned i en ellevil fart Smiley Moro at ikke alle plukker opp det. Jeg syntes de passet bra når det allerede hadde sporet av såpass i denne diskusjonen. Diskusjonen startet om hvem som var tidenes sterkeste norske raw løfter , som igjen ble snudd til en dopingsak. Definisjonen på "raw" blir plutselig forandret fra det å være utstyrsfritt løft til å bli utstyrsfritt/dopingfritt løft. Grizzly uttalte seg om at så lenge spørsmålet blir debatert under styrkeløft så må man kun betrakte bevist rene utøvere som mulige kandidater som norges sterkeste raw løfter. Hvis ikke må temaet bli flyttet til under strongman eller kroppsbygging (hvis jeg ikke har missforstått?)

Takk for at du retter opp i min udugelige norsk rettskriving.
Åh... så kriteriet var at det skulle være en styrkeløfter fordi tråden ligger i styrkeløftsubforumet.. ok.
Og løftene må være styrkeløftgodkjente?

DA er jo opplegget lett. Bare finn ut hvem som har løftet mest utstyrsfritt i Norge det. Hvem blir det? Sturla, Reidar, Torkel eller ?? Andreas Hjelmtveit har vel ikke løftet utstyrsfritt på en stund!?

Utlogget Seelhome

  • Pratsom bruker
  • ******
  • Innlegg: 970
  • Honnør: 136
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 970

Sv: norges sterkeste RAW gjennom tidene?
« #124 : 17. juni 2008, 12:14 »

Takk for at du retter opp i min udugelige norsk rettskriving.

Han har - tro det eller ei - enda flere feil. Så han er faktisk jævligere å skrive enn deg.

Utlogget grizzlysterk

  • Pratsom bruker
  • ******
  • Innlegg: 958
  • Honnør: 526
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 958

Sv: norges sterkeste RAW gjennom tidene?
« #125 : 17. juni 2008, 12:43 »
De to siste tøvete utsagnene var kun for å provosere, og at de ikke holder vann i en seriøs diskusjon visste jeg når jeg rablet de ned i en ellevil fart Smiley Moro at ikke alle plukker opp det. Jeg syntes de passet bra når det allerede hadde sporet av såpass i denne diskusjonen. Diskusjonen startet om hvem som var tidenes sterkeste norske raw løfter , som igjen ble snudd til en dopingsak. Definisjonen på "raw" blir plutselig forandret fra det å være utstyrsfritt løft til å bli utstyrsfritt/dopingfritt løft. Grizzly uttalte seg om at så lenge spørsmålet blir debatert under styrkeløft så må man kun betrakte bevist rene utøvere som mulige kandidater som norges sterkeste raw løfter. Hvis ikke må temaet bli flyttet til under strongman eller kroppsbygging (hvis jeg ikke har missforstått?)

Takk for at du retter opp i min udugelige norsk rettskriving.

Ja. Det stemmer. For min del er antidoping en meget stor del av Styrkeløft.

Utlogget VegarGjerdrum

  • .: Aktivutøver :.
  • ******
  • Innlegg: 6 554
  • Honnør: 1320
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 6 554

  • www.kalibergym.no
Sv: norges sterkeste RAW gjennom tidene?
« #126 : 17. juni 2008, 13:30 »
Ja. Det stemmer. For min del er antidoping en meget stor del av Styrkeløft.

Så raw er et begrep som er forbeholdt rene utøvere som løfter uten utstyr?
Bare korriger meg om jeg tar missforstår.

Jeg trodde raw var utstyrsfrie løft, bruk av belte og varmere er såvidt godkjent for at man kan kalle et løft raw?
Eat more woman! They are high in proteins!

www.kalibergym.no
www.highwhey.no
www.godrygg.no

Utlogget VegarGjerdrum

  • .: Aktivutøver :.
  • ******
  • Innlegg: 6 554
  • Honnør: 1320
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 6 554

  • www.kalibergym.no
Sv: norges sterkeste RAW gjennom tidene?
« #127 : 17. juni 2008, 13:34 »
Jeg har ingen problemer med å annerkjenne rene vektløftere som ekte idrettsmenn. De som driver strongman rent også for den saks skyld. De fortjener all heder og ære på lik linje med rene styrkeløftere. Problemet er bare at det ikke er testing i strongman og følgelig er stort sett hele den internasjonale eliten fulle av roids.

Det er en grunn til at man har dopingtester i sikkert minst 99% av alle seriøse idretter der doping gir en fordel. Forruten helsemessige årsaker er doping med på å undergrave prestasjonene som blir gjort, og det blir vanskelig for folk som ikke boler å relatere seg til prestasjonene. Selvsagt finnes det mange imponerende strongmen og byggere som går på bol, på samme måte som andre former for show og sirkus kan være imponerende. Men for at man skal få annerkjent sine prestasjoner på lik linje med ekte seriøse idrettsmenn, må doping være tabu, det må være testing, og de som blir tatt burde bli utestengt på samme måte som i andre idretter. Hvis ikke vil strongman fortsette å være et imponerende show, men en ekte idrett er det ikke.
Dette stemmer ikke, og dette har ingenting med saken å gjøre.
Nei, mesteparten (skrives ikke i to ord) av fritiden går nok ikke med til det for noen rene styrkeløftere. Men jeg går utifra at det ubetydelige fåtallet som jukser foretar en del research om dette, på lik linje med uttøvere i strongman og bygging. Dette har forøvrig ikke noe med det som diskuteres her og gjøre. Det at du kommer med slike tøvete utsagn som ikke har rot i virkeligheten bidrar ikke akkurat til å styrke din sak i en slik debatt heller.


Skal ta meg tid til koreksjon av gramatiken i inlegget dit litt senere på kvelllen.
Eat more woman! They are high in proteins!

www.kalibergym.no
www.highwhey.no
www.godrygg.no

Utlogget T.

  • Aktivt medlem
  • ***
  • Innlegg: 185
  • Honnør: 62
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 185

Sv: norges sterkeste RAW gjennom tidene?
« #128 : 17. juni 2008, 14:03 »
Så raw er et begrep som er forbeholdt rene utøvere som løfter uten utstyr?
Bare korriger meg om jeg tar missforstår.

Jeg trodde raw var utstyrsfrie løft, bruk av belte og varmere er såvidt godkjent for at man kan kalle et løft raw?

Hvis definisjonen til forbundet 100% Raw benyttes er det uten utstyr og uten doping:
http://www.rawpowerlifting.com/about.htm

Utlogget Geir M

  • Superavhengig
  • ******
  • Innlegg: 1 167
  • Honnør: 360
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 1 167

Sv: norges sterkeste RAW gjennom tidene?
« #129 : 17. juni 2008, 15:18 »
Sitat
De to siste tøvete utsagnene var kun for å provosere, og at de ikke holder vann i en seriøs diskusjon visste jeg når jeg rablet de ned i en ellevil fart Smiley Moro at ikke alle plukker opp det.
Nå ble jeg ikke nevneverdig provosert, og jeg var ganske sikker på at du ikke mente de utsagnene 100% heller. Men det må da likevel være lov å påpeke at det du sier ikke stemmer.
There are two novels that can change a bookish fourteen-year old's life: The Lord of the Rings and Atlas Shrugged. One is a childish fantasy that often engenders a lifelong obsession with its unbelievable heroes, leading to an emotionally stunted, socially crippled adulthood, unable to deal with the real world. The other, of course, involves orcs.

- Paul Krugman, Nobelprisvinner i økonomi

Utlogget Geir M

  • Superavhengig
  • ******
  • Innlegg: 1 167
  • Honnør: 360
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 1 167

Sv: norges sterkeste RAW gjennom tidene?
« #130 : 17. juni 2008, 15:24 »
Skal ta meg tid til koreksjon av gramatiken i inlegget dit litt senere på kvelllen.
Blir sikert bra det  Grin
There are two novels that can change a bookish fourteen-year old's life: The Lord of the Rings and Atlas Shrugged. One is a childish fantasy that often engenders a lifelong obsession with its unbelievable heroes, leading to an emotionally stunted, socially crippled adulthood, unable to deal with the real world. The other, of course, involves orcs.

- Paul Krugman, Nobelprisvinner i økonomi

Utlogget grizzlysterk

  • Pratsom bruker
  • ******
  • Innlegg: 958
  • Honnør: 526
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 958

Sv: norges sterkeste RAW gjennom tidene?
« #131 : 17. juni 2008, 16:09 »
Skal ta meg tid til koreksjon av gramatiken i inlegget dit litt senere på kvelllen.

Ååå, skrekk og gru! Nå er det bare å begynne å bite negler Geir M.

Utlogget cellmax29

  • Aktivt medlem
  • ***
  • Innlegg: 167
  • Honnør: 32
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 167

Sv: norges sterkeste RAW gjennom tidene?
« #132 : 17. juni 2008, 16:51 »
imponerende at det er så mange råsterke folk her inne som aldri har dopa seg, men som alikevel er som ett levende leksikon på virkning/bivirkning å hele pakka...  å jeg er rimelig sikker på at omtrent hvem som helst her inne på forumet kunne trykt i seg hva som helst, å alikevel ikke vunnet nsm   :-)   
ørjan frøiland
benk: 190kg
skrå hantler: 8X72kg
hantlepress skuldre: 5x62kg hantler

2plass stavanger open 07 cbb+180
3plass NM 07 cbb+180
2008- -100kg... 6 plass

Utlogget VegarGjerdrum

  • .: Aktivutøver :.
  • ******
  • Innlegg: 6 554
  • Honnør: 1320
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 6 554

  • www.kalibergym.no
Sv: norges sterkeste RAW gjennom tidene?
« #133 : 17. juni 2008, 17:21 »
Hvis definisjonen til forbundet 100% Raw benyttes er det uten utstyr og uten doping:
http://www.rawpowerlifting.com/about.htm

Ja, de krever 10% testing for å få lov til å arrangere ett stevne. Med 24 deltagere så må 2 av disse testes.

Det er jo også konkuranser hvor de løfter raw uten dopingtester. Så det er nok en definisjonssak.

Jeg snakker ikke så mye om raw løft, det blir heller nevnt at det var uten drakt/surringer ol. Så får en bare være fornøyd med sine egne prestasjoner. Så lenge man trener uten å konkurere spesifikt i styrkeløft sammenheng så sammenligner man seg uansett ikke så alt for mye med omverden. Mest med de eller den man trener med.


Eat more woman! They are high in proteins!

www.kalibergym.no
www.highwhey.no
www.godrygg.no

Utlogget Treningsvitenskap

  • Forumavhengig
  • ******
  • Innlegg: 692
  • Honnør: 88
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 692

  • Treningsvitenskap.com
Sv: norges sterkeste RAW gjennom tidene?
« #134 : 17. juni 2008, 17:25 »
8*72 i skråbenk hantler??? er du lagd av kjøtt og sener? jeeses
Trenings og ernærings elsker. Driver www.treningsvitenskap.com

Gå til:  

Disse kosttilskuddene er glemt for mange, men som alle bør ta.

5 digge middager med cottage cheese

Kosthold09.08.2021270

Cottage cheese er blitt en svært populær matvare!
Det er en risiko forbundet med treningen og løftene man utfører
Det finnes så mange gode varianter av middagskaker enn bare karbonadekaker.

5 fordeler med stående leggpress

Trening28.06.202153

Det er mange fordeler med å trene leggene dine. Se her!