Skrevet av Emne: Hvordan trener dere på diett/kaloriunderskudd?  (Lest 1260 ganger)

Utlogget DNY

  • Nykomling
  • *
  • Innlegg: 1
  • Honnør: 0
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 1

Hvordan trener dere på diett/kaloriunderskudd?
« : 13. februar 2014, 12:17 »
Jeg er veldig interessert i å høre om deres forskjellige erfaringer om hvordan dere trente optimalt under diett/kaloriunderskudd.Vet det er mange flinke og erfarne entusiaster her inne som vil dele litt erfaringer og kunnskap Smiley

Jeg har nå begynt med kcal-underskudd for å minske fett%, men vil bevare mest mulig muskelmasse og styrke. Har trent styrke/vekter i mange år ved siden av fotball, men det er det siste halvannet året som har blitt seriøst nok. Har bygget opp en grei styrke og litt masse ved hjelp av x-press (6måneder), og x-size (7måneder). Veldig gode og motiverende program fra Thomas må jeg si!
Dette etterfulgt av 3-4 måneder doggcrap, hvor jeg ikke har klart å økt styrke eller masse. Kanskje grunnet at jeg ikke klarte å spise nok. Var litt redd for å øke fett% enda mer. Hadde allerede gått fra 95kg til 103kg, og ca 15% til over 18% fett!
Jeg er en mann på 28år, 191cm høy. Veier nå ca 100kg med ca 16-17 fett%.
Løftet etter x-size 1rm: 130kg i benken, og 190kg i mark. Knebøy turte jeg ikke makse, og har nå begynt å rette litt på teknikken. Merket svakheter ved tunge løft som jeg da merket i korsryggen!

Har lest endel og kommet fram til at jeg nå i kcal-underskudd vil hovedsaklig holde meg til baseøvelser + noen isolasjonsøvelser. Her er det flere ting jeg er litt usikker på siden dette er første gang jeg skal trene i underskudd. Reps blir mest 4-6 fordelt på 3-4 sett.
-Bør jeg holde på det nå, eller variere noe?
Er jo vandt til å variere endel på tunge og lette løft med x-programmene.
-Da jeg allerede har stangnert mye i de fleste øvelsene , kan jeg vel glemme noe progresjon her?
-Bør jeg trappe ned litt på vektene og jobbe meg pent oppover, eller prøve å løfte det jeg allerede gjør hver gang for å holde på styrken. Tror vel det sistnevnte blir tungt for kropp og sinn utover våren, da treningen bør stå i stil med matinntaket. Det samme tenker jeg om å trene til failure. Bør vel ha 1-2 reps i overskudd, iallefall på de fleste treningsøktene. Bør vel også trene etter dagsform her. -Har jeg rett her?

Kjører kardio ca 1 gang i uka, 4x4 intervall. Styrke blir 3 økter i uka. Veldig interessert i et bra program basert på baseøvelsene. Greit å ha en plan å følge. -Kanskje gå tilbake på x-press, eller kanskje starting strength?

Jeg teller ikke kalorier da dette blir for meg mye styr, spesielt med tanke på at jeg jobber offshore, og ikke kan kontrollere kaloriene som når jeg er hjemme. Spiser sunt og bra, med noen få utskeielser en gang i blandt. Spiser det samme som før, bare noe mindre mengder. Følger med slik at jeg går ned sakte men sikkert.

Dette ble et veldig langt innlegg, men håper og takker for svar/hjelp Smiley

Utlogget markhas

  • Nykomling
  • *
  • Innlegg: 9
  • Honnør: 0
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 9

Sv: Hvordan trener dere på diett/kaloriunderskudd?
« #1 : 14. februar 2014, 12:42 »
Anbefaler deg å titte på Youtube-kanalen "Physiques of Greatness" for
gode tips.

Chris Jones, som er en av hovedpersonene er en ekstremt god "cutter"
og har mange gode strategier for å beholde muskelmassen mens man
kutter ned på fettet.

Selv ville jeg anbefalt å kjøre tungt og ta 8 reps. Pass på så du får et
overskudd i kalorier, men ikke for mye. Kanskje 100-200 ekstra enn hva
du "trenger" per dag.

Gå til:  

Disse kosttilskuddene er glemt for mange, men som alle bør ta.

5 digge middager med cottage cheese

Kosthold09.08.2021270

Cottage cheese er blitt en svært populær matvare!
Det er en risiko forbundet med treningen og løftene man utfører
Det finnes så mange gode varianter av middagskaker enn bare karbonadekaker.

5 fordeler med stående leggpress

Trening28.06.202153

Det er mange fordeler med å trene leggene dine. Se her!