avstemning
Spørsmål: Evolusjon/skapelse - hva tror du på?
Jeg tror på evolusjonsteorien - 93 (71.5%)
Jeg tror både på evolusjonsteorien og på Gud - 15 (11.5%)
Jeg tror at Gud skapte verden, og at evolusjonsteorien er feil, men verden er likevel gammel - 5 (3.8%)
Jeg tror at Gud skapte verden for under 10.000 år siden, og at evolusjonsteorien er feil - 5 (3.8%)
Vet ikke/ingen formening - 12 (9.2%)
Stemmer totalt: 126

Skrevet av Emne: Evolusjon vs skapelse  (Lest 199895 ganger)

Utlogget letour

  • Aktivt medlem
  • ***
  • Innlegg: 150
  • Honnør: 33
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 150

Sv: Evolusjon vs skapelse
« #990 : 30. desember 2007, 15:45 »
Vel. Gud skal ikke bevises. Gud skal tros. Ref: Joh. 20, 29. "Salige er de som ikke ser, og likevel tror." Hvis man krever å se Gud, for å tro på Gud, er det ikke lenger snakk om å tro. Da er det snakk om noe man vet. Men, anyway. I det troen vokser og overbeviser om sannheten, blir man sikrere og sikrere på at det er sant, og troen blir en virkelighet man innerst inne vet at er sant.
Ja, her ryker all rasjonal tankegang sammen. At Gud ikke skal bevises, men tros, viser jo klart hvor urasjonalt dette er.

Jeg tror ikke på letour. Jeg tror ikke han eksisterer. Jeg har jo aldri sett ham, og kjenner ingen andre som har sett ham heller, eller kan bevise at han finnes. Alt jeg har er noen tekster på forumet å forholde meg til.

-------------------------------------

For min del orker jeg ikke å diskutere dette med deg lenger. Jeg har kommet med legeerklæring på helbredelse, gitt mange linker til flere ulike aviser og nettsider der folk står fram med navn og bilde og sier de er helbredet, jeg har selv blitt helbredet to ganger, jeg har til og med skaffet vitenskapelige undersøkelser som viser positiv effekt av bønn, noe folk påstod ikke eksisterte. Jeg har nå også fått tak i den filmen jeg snakket om tidligere i tråden, en episode fra Åndenes makt i Danmark, der en mann ble helbredet for dobbeltsyn. Og "ja" han var hos legen før og etter, og "ja" jeg kan låne bort filmen.

At noen hevder at helbredelser er et resultat av massesuggesjon, placebo osv. blir alt for billige bortforklaringer på hvorfor kreft, ryggskader, hørsel og diabetes blir kurert momentant eller i løpet av dager. Hvorfor blir katter og hunder helbredet? Hvorfor blir små barn helbredet? Hvordan kan dette være placebo når de ikke har en ringeste anelse om hva som skjer?
Den dagen Aril Edvardsen får en amputert arm til å vokse ut igjen foran øynene mine, da snakker vi samme språk. Hvorfor skjer aldri det? Gud helbreder jo "alt", men amputerte lemmer er kanskje fy fy.

Det er vell ingen sak for en GUD!!
Om han ville ha gjort det på 1 min, hadde han gjort det også..
Han er HERRE over UNIVERSET!

Det at Jesus gikk på vannet, mettet 5000 menn + kvinner og barn, helbredet mange, drev ut Demoner osv, det er jo bare barnemat for Jesus!!

Men for å forstå alt dette og legge "jante-loven" og alt hat som samfunnet lærer oss bak seg, må du "komme og kjenn\smak og se at Herren er god".
Det blir som at èn som har kun kjørt en 80 modell Ford Sierra, aner ikke hvordan ting fungerer i en splitter ny BMW M5, fordi alt han kjenner til er den Sierran.. Men det handler om å tørrs å satse og prøve den "Nye bilen" og se om det er noe for deg. Du kan alltids gå tilbake til den gamle bilen om du ikke liker den.. ALLE har frivilje.. til og med etter man har blitt frelst.
Men Bibelen sier: Hver den som påkaller Jesus kristus, skal bli frelst.
Du må såklart tro på tre-enigheten Smiley Gud, Jesus og den hellige ånd Smiley

Det å tro på Gud kan sammenlignes med å puste: Hvis vi holder pusten, reagerer kroppen, og den kjemper for å få luft. Kroppens naturlige tilstand er å puste, og på samme måte er vår indre naturlige tilstand å tro på Gud. Vår ånd er skapt for å ha kontakt med Guds Ånd, slik vår kropp er skapt for å puste...
Derfor er det "alle" har et behov for å tro..

Og Jesus står på hjerte-døra di og banker, men bare du kan åpne opp for han.. Han er ikke typen som braser inn i huset ditt og tvinger deg til å tro.. DU må faktisk komme til han!

èn siste btw:
Naturen er så sinnsykelig avangsert og alt er så perfekt laget og satt i stand, og mange dyr er såå avangsert at forskere blir frelst bare av å se og forske på de, fordi de skjønner at: HER ER DET ÈN GUD!
Jeg syntes det er lattelig å tro at alt dette kommer av ingenting som ble ingenting som utviklet seg fra ingenting til alt dette... "ok..."
Så kriteriene er at man må tro inderlig på Gud. For å poengtere mitt syn på dette så bruker jeg to stikkord; psykologi, tankekraft.



Og ja, Bibelen er intet godt 'alternativ' til evolusjonsteorien. Når en setter tro som et kriterium for å oppfylle diverse krav, da snakker en ikke om vitenskap lenger.
Representanten for den lille mannen er den største av dem alle.

Utlogget Jokkemannj

  • Aktivt medlem
  • ***
  • Innlegg: 112
  • Honnør: 17
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 112

Sv: Evolusjon vs skapelse
« #991 : 30. desember 2007, 16:12 »

Er dette også tankekraft og psykologi?

Paulus i Bibelen, drepte kristne, hatet de, fikk de fengsla, torturert og forfulgte de i store antall, men ble møtt av Gud og ble frelst..

Dette er muslimer som blir møtt av Gud og frelst.. de blir drept for det, men er kristen likevell!
http://www.kristenblogg.no/?p=313

Torpedo som jobbet imot Gud, ble møtt av Jesus på treningsenter, hjemme til seg selv, og ble etterhvert frelst.
http://www.aftenposten.no/nyheter/iriks/article774916.ece

Kunne kommet med sykt mange eksempler for folk som ikke har "søkt Gud", men som har blitt frelst..
Men dette stiller et vanskelig spm: Hvorfor møter ikke Gud alle? Hvorfor velger Gud noen? Akkurat det samme som: Hvorfor helbreder Gud bare noen?
Jeg har selv en mor som lider av sterk epilepsi.. Hun har fått forbønn en rekke ganger, men er enda ikke blitt frisk.. Jeg ble helbredet på "første forsøk".
Venninnen til min mor, som hadde kreft og skulle dø, fikk forbønn èn gang, og neste gang hun var på sykehuset var all tegn til kreft borte..

Alt dette er vanskelige spm, som vi mennesker desverre ikke skjønner, og kanskje ikke skal skjønne... Denne jorden er full av dritt, men den kommende jord (himmel) som Gud skal skape når Jesus kommer tilbake, skal være perfekt, uten synd\sykdom\ondskap\nød\sult osv..

Satan lever i verden og det synes...

Når det er sagt skal dere alle vite at jeg er kun et simpelt menneske, med mange tanker og spørsmål om livet, helvette, himmelen, og jeg tviler til tider.. Det ligger i den menneskelige natur og lure på ting.

-Kaliber GYM
-Bilgal
-Høyspent-Montør\Energi-Montør
-Paintball

Min Bildeprofil:
http://www.treningsforum.no/forum/index.php?topic=56175.0

Utlogget Geir M

  • Superavhengig
  • ******
  • Innlegg: 1 167
  • Honnør: 360
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 1 167

Sv: Evolusjon vs skapelse
« #992 : 30. desember 2007, 16:23 »
Sitat
Paulus i Bibelen, drepte kristne, hatet de, fikk de fengsla, torturert og forfulgte de i store antall, men ble møtt av Gud og ble frelst..
WOW! Står det noe i bibelen om at gud er mektig?!?! Da må det stemme!

Sitat
Dette er muslimer som blir møtt av Gud og frelst.. de blir drept for det, men er kristen likevell!
http://www.kristenblogg.no/?p=313

Torpedo som jobbet imot Gud, ble møtt av Jesus på treningsenter, hjemme til seg selv, og ble etterhvert frelst.
http://www.aftenposten.no/nyheter/iriks/article774916.ece

Kunne kommet med sykt mange eksempler for folk som ikke har "søkt Gud", men som har blitt frelst..

Jeg har aldri tvilt på at tro på jesus kan føre til radikale endringer i livet til mennesker. Noen ganger til det bedre også. Men bare fordi noen endrer livet sitt betyr ikke det at det finnes noen gud.

Sitat
Alt dette er vanskelige spm, som vi mennesker desverre ikke skjønner, og kanskje ikke skal skjønne... Denne jorden er full av dritt, men den kommende jord (himmel) som Gud skal skape når Jesus kommer tilbake, skal være perfekt, uten synd\sykdom\ondskap\nød\sult osv..

Satan lever i verden og det synes...
Er ikke gud allmektig da? Er det bare de gangene gud finter satan med en tostegsfinte at han får sneket inn helbredelsene?
There are two novels that can change a bookish fourteen-year old's life: The Lord of the Rings and Atlas Shrugged. One is a childish fantasy that often engenders a lifelong obsession with its unbelievable heroes, leading to an emotionally stunted, socially crippled adulthood, unable to deal with the real world. The other, of course, involves orcs.

- Paul Krugman, Nobelprisvinner i økonomi

Utlogget Jokkemannj

  • Aktivt medlem
  • ***
  • Innlegg: 112
  • Honnør: 17
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 112

Sv: Evolusjon vs skapelse
« #993 : 30. desember 2007, 16:32 »
WOW! Står det noe i bibelen om at gud er mektig?!?! Da må det stemme!
 
Jeg har aldri tvilt på at tro på jesus kan føre til radikale endringer i livet til mennesker. Noen ganger til det bedre også. Men bare fordi noen endrer livet sitt betyr ikke det at det finnes noen gud.
Er ikke gud allmektig da? Er det bare de gangene gud finter satan med en tostegsfinte at han får sneket inn helbredelsene?

JO, riktig, Gud er allmektig Smiley
Dette med helbredelse er vanskelig, så det må jeg si meg enig i, men jeg vet at Gud er sterkere enn Satan.. Gud kastet selv Lucifer\Satan ut av Himmelen.

Mitt "gamle" favoritt band var: Antestor. det er black metal som synger om at de går igjenom dødsriket og dreper demoner til Guds ære.. det er hardcore! Smiley hehe.
Noe av det sykeste vi kan se på jorda er når man driver ut demoner\ser demoner\opplever demoner.. Satan elsker at vi blir tiltrukket av det mørke\mysteriske og onde. Og han utnytter det i stor grad.. det kan jeg faktisk bekrefte..

Noe av det beste Satan gjør, er å gjøre noe godt for så å gjøre noe ondt.
Satan helbreder også gjerne for å trekke oss bort fra Gud.
Men det største trikset Satan har gjort er å overbevise verden om at han ikke finnes...
-Kaliber GYM
-Bilgal
-Høyspent-Montør\Energi-Montør
-Paintball

Min Bildeprofil:
http://www.treningsforum.no/forum/index.php?topic=56175.0

Utlogget letour

  • Aktivt medlem
  • ***
  • Innlegg: 150
  • Honnør: 33
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 150

Sv: Evolusjon vs skapelse
« #994 : 30. desember 2007, 16:39 »
Hvordan kan du bevise at Satan finnes?


Hvis jeg plutselig bestemmer meg for å bedre meg selv som person, kaller du det å bli frelst? Hva slags innvirkning har Gud hatt på meg i det tilfellet? Hva gjorde Gud, som gjorde at jeg tok den avgjørelsen?
Representanten for den lille mannen er den største av dem alle.

Utlogget Jokkemannj

  • Aktivt medlem
  • ***
  • Innlegg: 112
  • Honnør: 17
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 112

Sv: Evolusjon vs skapelse
« #995 : 30. desember 2007, 16:45 »
Hvordan kan du bevise at Satan finnes?


Hvis jeg plutselig bestemmer meg for å bedre meg selv som person, kaller du det å bli frelst? Hva slags innvirkning har Gud hatt på meg i det tilfellet? Hva gjorde Gud, som gjorde at jeg tok den avgjørelsen?

Om du allerede er en "brånekter" på alt som du ikke kanskje kan se, er det umulig å overbevise deg.
men du kan starte med å oppsøke Chruch Of Satan, og snakke med noen av de som har møtt demoner, blitt helt gal av å bli forfulgt av demoner og hat sett ondskapen rett i øye.. de gutta vet hav de snakker om når du kommer til Satan.
men anbefales IKKE å oppsøke noe slikt... Nysgjerrighet på det onde, er skummelt..

Det trenger ikke å bety at du blir en bedre person av å bli kristen..
Kristne er ikke bedre mennesker!
Men flott om du vil bli en bedre person, men du vet om du har Gud som kaptein på laget.
Det er lett å bli en kristen, men hardt å være en kristen da, man får ikke "besøk av Gud" hver dag..
ble litt dårlig formulert, men skal på trening Tongue
-Kaliber GYM
-Bilgal
-Høyspent-Montør\Energi-Montør
-Paintball

Min Bildeprofil:
http://www.treningsforum.no/forum/index.php?topic=56175.0

Utlogget aiwass

  • Elite medlem
  • *******
  • Innlegg: 4 322
  • Honnør: 1098
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 4 322

Sv: Evolusjon vs skapelse
« #996 : 30. desember 2007, 17:25 »
men du kan starte med å oppsøke Chruch Of Satan, og snakke med noen av de som har møtt demoner, blitt helt gal av å bli forfulgt av demoner og hat sett ondskapen rett i øye.. de gutta vet hav de snakker om når du kommer til Satan.
men anbefales IKKE å oppsøke noe slikt... Nysgjerrighet på det onde, er skummelt..

Hva faen (pun intended) snakker du om? Church of Satan er LaVey-satanisme; satanister tror ikke på Satan eller andre 'guder', de har bare en livsfilosofi som er stikk i strid med kristendommen, og bruker derfor Satan som spirituelt symbol. Satanister dyrker seg selv, ikke noen djevel.

Utlogget aiwass

  • Elite medlem
  • *******
  • Innlegg: 4 322
  • Honnør: 1098
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 4 322

Sv: Evolusjon vs skapelse
« #997 : 30. desember 2007, 17:38 »
Peter Gilmore fra Church of Satan forklarer det satanistiske livssyn:

http://youtube.com/watch?v=W4SraX4inJw

Utlogget Jokkemannj

  • Aktivt medlem
  • ***
  • Innlegg: 112
  • Honnør: 17
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 112

Sv: Evolusjon vs skapelse
« #998 : 30. desember 2007, 19:52 »
Hva faen (pun intended) snakker du om? Church of Satan er LaVey-satanisme; satanister tror ikke på Satan eller andre 'guder', de har bare en livsfilosofi som er stikk i strid med kristendommen, og bruker derfor Satan som spirituelt symbol. Satanister dyrker seg selv, ikke noen djevel.

Dette er et flott cover...
Kjenner faktisk flere satanister, og de dyrker satan, men ja, deres "ytre motto" er at de dyrker seg selv osv... men kanskje at satanister har forskjellig syn.. hvorfor har de ellers ofring? til satan.. og spiritistiske ritualer...
Dette blir for dumt å diskutere..
-Kaliber GYM
-Bilgal
-Høyspent-Montør\Energi-Montør
-Paintball

Min Bildeprofil:
http://www.treningsforum.no/forum/index.php?topic=56175.0

Utlogget Beefcake

  • Treningsveileder
  • ******
  • Innlegg: 1 969
  • Honnør: 1175
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 1 969

  • Spiser til failure
Sv: Evolusjon vs skapelse
« #999 : 30. desember 2007, 20:05 »
Dette er et flott cover...
Kjenner faktisk flere satanister, og de dyrker satan, men ja, deres "ytre motto" er at de dyrker seg selv osv... men kanskje at satanister har forskjellig syn.. hvorfor har de ellers ofring? til satan.. og spiritistiske ritualer...
Dette blir for dumt å diskutere..

Men å hevde og diskutere at verden er et par tusen år gammel, at dinosauriene var eldsprutende drager, at "jesus" ble født av en jungfru og gikk på vann, at man kan oppnå mirakel gjennom å be til en gammel judisk stammegud, osv. er altså ikke for dumt..?


Utlogget aiwass

  • Elite medlem
  • *******
  • Innlegg: 4 322
  • Honnør: 1098
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 4 322

Sv: Evolusjon vs skapelse
« #1000 : 30. desember 2007, 20:19 »
Dette er et flott cover...
Kjenner faktisk flere satanister, og de dyrker satan, men ja, deres "ytre motto" er at de dyrker seg selv osv... men kanskje at satanister har forskjellig syn.. hvorfor har de ellers ofring? til satan.. og spiritistiske ritualer...
Dette blir for dumt å diskutere..

Du kjenner sikkert noen mistilpassede tenåringer som tror at de 'dyrker Satan', men det er ikke det ekte satanisme handler om. Ser du på videoen jeg la ved, vil du oppdage at de ikke bedriver fysisk ofring, da de fordømmer skading av uskyldige vesner, og at de fleste slike historier enten er oppspinn/kristen propaganda, eller rett og slett omhandler sinnsforvirrede kristne som tror på en reell Satan-figur.

Satanisme er ateisme det går an å tjene penger på.

Utlogget Jokkemannj

  • Aktivt medlem
  • ***
  • Innlegg: 112
  • Honnør: 17
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 112

Sv: Evolusjon vs skapelse
« #1001 : 30. desember 2007, 21:02 »
Du kjenner sikkert noen mistilpassede tenåringer som tror at de 'dyrker Satan', men det er ikke det ekte satanisme handler om. Ser du på videoen jeg la ved, vil du oppdage at de ikke bedriver fysisk ofring, da de fordømmer skading av uskyldige vesner, og at de fleste slike historier enten er oppspinn/kristen propaganda, eller rett og slett omhandler sinnsforvirrede kristne som tror på en reell Satan-figur.

Satanisme er ateisme det går an å tjene penger på.

Hm.. det høres helt idiotisk ut, men du får tro hva du vil Smiley
Så videoen og ble forvirra.. høres rett ut d du sier også, men det finnes såklart endel sekter osv innenfor satanismen også, men ekte satanister er djevel-dyrkere og vil komme til helvette og bli endel av Satans "hær".

http://www.angelfire.com/ny5/dvera/


Back to topic?... Offtopic
-Kaliber GYM
-Bilgal
-Høyspent-Montør\Energi-Montør
-Paintball

Min Bildeprofil:
http://www.treningsforum.no/forum/index.php?topic=56175.0

Utlogget Zuul

Sv: Evolusjon vs skapelse
« #1002 : 30. desember 2007, 21:10 »
at du er forvirra er vel det mest fornuftige du har sagt så langt

Utlogget aiwass

  • Elite medlem
  • *******
  • Innlegg: 4 322
  • Honnør: 1098
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 4 322

Sv: Evolusjon vs skapelse
« #1003 : 30. desember 2007, 22:27 »
Hm.. det høres helt idiotisk ut, men du får tro hva du vil Smiley

Hm ...

ekte satanister er djevel-dyrkere og vil komme til helvette og bli endel av Satans "hær".

I like måte, du!

Utlogget Jokkemannj

  • Aktivt medlem
  • ***
  • Innlegg: 112
  • Honnør: 17
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 112

Sv: Evolusjon vs skapelse
« #1004 : 31. desember 2007, 02:42 »
Hm ...

I like måte, du!

hehehehe Tongue du trenger ikke å tolke alt jeg skriver som negativt.
-Kaliber GYM
-Bilgal
-Høyspent-Montør\Energi-Montør
-Paintball

Min Bildeprofil:
http://www.treningsforum.no/forum/index.php?topic=56175.0

Gå til:  

Disse kosttilskuddene er glemt for mange, men som alle bør ta.

5 digge middager med cottage cheese

Kosthold09.08.2021270

Cottage cheese er blitt en svært populær matvare!
Det er en risiko forbundet med treningen og løftene man utfører
Det finnes så mange gode varianter av middagskaker enn bare karbonadekaker.

5 fordeler med stående leggpress

Trening28.06.202153

Det er mange fordeler med å trene leggene dine. Se her!