Skrevet av Emne: Bort med vekter for å minke doping?  (Lest 14356 ganger)

Utlogget JanB Diddl etc

  • Ekstremt avhengig
  • ********
  • Innlegg: 13 417
  • Honnør: 3127
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 13 417

SV: Bort med vekter for å minke doping?
« #75 : 31. oktober 2005, 14:35 »
Jeg kan se logikken i argumentet ditt hvis premissene for dette argumentet er at velferdsstaten forkastes.

Øøø hva mener du med dette?
Gloria in Excelsis Deo


Utlogget Raffen

  • Erfaren bruker
  • ****
  • Innlegg: 261
  • Honnør: 18
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 261

SV: Bort med vekter for å minke doping?
« #76 : 31. oktober 2005, 14:39 »
Øøø hva mener du med dette?


Å la noen dø 20 år før tiden for å kunne spare sykehusutgifter og pensjon vil jeg si er et godt eksempel på effektiv avvikling av velferdsstaten, noe jeg ikke er for hvis det skulle være tvil om dette.

Men dette har allerede dreid langt bort fra topic, så jeg tenker vi lar denne ligge med dette.

Utlogget JanB Diddl etc

  • Ekstremt avhengig
  • ********
  • Innlegg: 13 417
  • Honnør: 3127
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 13 417

SV: Bort med vekter for å minke doping?
« #77 : 31. oktober 2005, 14:53 »
Å la noen dø 20 år før tiden for å kunne spare sykehusutgifter og pensjon vil jeg si er et godt eksempel på effektiv avvikling av velferdsstaten, noe jeg ikke er for hvis det skulle være tvil om dette.

Men dette har allerede dreid langt bort fra topic, så jeg tenker vi lar denne ligge med dette.

Ja jeg er selvsagt enig i dette. Håper jeg ikke ga inntrykk av noe annet. Jeg refererte bare til det noen andre hevdet...
Gloria in Excelsis Deo


Utlogget aiwass

  • Elite medlem
  • *******
  • Innlegg: 4 322
  • Honnør: 1098
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 4 322

SV: Bort med vekter for å minke doping?
« #78 : 31. oktober 2005, 19:36 »
Samfunnsproblemer angår alle uten unntak. Og to av grunnene til at det i dette tilfellet angår alle er renere luft i det offentlige rom og på sikt lavere helseutgifter om forbruket kan reduseres.

Akkurat. Så hvorfor får røykerne være i fred, mens bolerne får svi? Det er ingen tvil om hva som står for størst helseutgifter, for ikke å snakke om flest dødsfall.

Utlogget TAFATT

  • Erfaren bruker
  • ****
  • Innlegg: 296
  • Honnør: 1
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 296

SV: Bort med vekter for å minke doping?
« #79 : 31. oktober 2005, 19:55 »
rart, vi fikk nettopp nye 65 kg`s på gym 2000 =)
tror det skulle komme 75kg`s om en kort tid og!, ikke at noen greier å løfte dem da men! =)
Alle Forbedringer er til det bedere.

Utlogget Raffen

  • Erfaren bruker
  • ****
  • Innlegg: 261
  • Honnør: 18
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 261

SV: Bort med vekter for å minke doping?
« #80 : 01. november 2005, 09:32 »
Akkurat. Så hvorfor får røykerne være i fred, mens bolerne får svi? Det er ingen tvil om hva som står for størst helseutgifter, for ikke å snakke om flest dødsfall.

Å blande inn røykere i dette temaet er selfølgelig helt off topic, men jeg klarer ikke å la være å kommentere innlegg som ikke har rot i virkeligheten.

At røykerene får være i fred? Jeg vet ikke helt om jeg kan si meg enig. Et lite blikk i en avis, en titt på nyhetene eller et par minutter radio det siste året ville sannsynligvis oppdatert deg angående dette temaet.
At røykerne får være i fred? Tror nok ikke det nei. De blir belastet med høyere avgifter år for år. De har blitt kastet ut fra alle restauranter og utesteder. Flere og flere arbeidsgivere sier de foretrekker å ansette ikke røykere. Så at de får være i fred stemmer vel ikke helt.

Utlogget MrMuscle

  • Treningsnarkoman
  • *******
  • Innlegg: 2 455
  • Honnør: 217
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 2 455

  • Intensity builds immensity
SV: Bort med vekter for å minke doping?
« #81 : 01. november 2005, 15:35 »
Å si at treningstudioer fjerner tunge vekter pga de ikke vil at folk skal bruke steorider er vel naivt. De som driver studioer landet over har en hovedting i hodet, profitt. Og visst de tror at å fjerne tunge vekter, vil fjerne personer DE ser på som et hinder til at de får flere kunder, ja da gjør de det glatt. Fremgang og helse er ikke alfa omega for treningstudioer, det kan man se på mange programmer og sal timer som blir kjørt.

Nå er dette å ta alle under samme kam. Så jeg vil nevne at selvfølgelig, finnes det de som tenker mer en profitt. Men det er som regel de som også ikke stiller seg negativt til tunge vekter o.l. Selv har jeg jobbet på et studio i 3 år, og med 50kg manualer, 2 knebøy stativ, benkpress etc etc så har vi foreløpig nok utstyr og vekter til de aller fleste. Og jeg har ennå ikke hatt en kunde komme opp til meg og klage på de som løfter tungt.

Utlogget anon30

  • Skravlekopp
  • ******
  • Innlegg: 1 695
  • Honnør: 139
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 1 695

SV: Bort med vekter for å minke doping?
« #82 : 01. november 2005, 23:03 »
Til alle trønderne her, kom dere på Nautilus på Kolstad;D

Nei, vent.. Når jeg tenker meg om så har vi ikke manualer større enn 35 KG her heller.. uhm..


Utlogget Lars H

  • .: Aktivutøver :.
  • ******
  • Innlegg: 1 944
  • Honnør: 270
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 1 944

  • TEAM STRONGMAN ROY HOLTE!!! VIKINGS 4 EVER!
SV: Bort med vekter for å minke doping?
« #83 : 05. november 2005, 09:44 »
Start en underskriftskampanje MOT dette å fjerne vekter for å hindre AAS!

Jeg signerer glatt.

Man må da faen meg få trene seg stor og sterk også rein!

L

Lars Helge Kristensen

Konkurrerende utøver innen Strongman

Beste løft: 245kg i knebøy, 190kg benkpress og 280kg i markløft. Nå 23 år gammel
Sponset av:
Team Stronman Roy Holte
Viking Supplements System

2003; NM-105kg Husker ikke Plass
2004; NM-21år  3 plass
2007; BOV "Fersk" 4 plass
2007; 8 plass P.N Strongman SHow Larvik, Storklassedebut

Utlogget aiwass

  • Elite medlem
  • *******
  • Innlegg: 4 322
  • Honnør: 1098
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 4 322

SV: Bort med vekter for å minke doping?
« #84 : 05. november 2005, 12:01 »
Å blande inn røykere i dette temaet er selfølgelig helt off topic, men jeg klarer ikke å la være å kommentere innlegg som ikke har rot i virkeligheten.

Så snilt av deg å ordne opp...  :Smiley

At røykerene får være i fred? Jeg vet ikke helt om jeg kan si meg enig. Et lite blikk i en avis, en titt på nyhetene eller et par minutter radio det siste året ville sannsynligvis oppdatert deg angående dette temaet.
At røykerne får være i fred? Tror nok ikke det nei. De blir belastet med høyere avgifter år for år. De har blitt kastet ut fra alle restauranter og utesteder. Flere og flere arbeidsgivere sier de foretrekker å ansette ikke røykere. Så at de får være i fred stemmer vel ikke helt.

Jaha...  dry

Debatten her dreier seg om brukere av ulovlige stoffer. Sett ting litt i perspektiv, og du vil se at røykere faktisk har det ganske greit.

Utlogget Raffen

  • Erfaren bruker
  • ****
  • Innlegg: 261
  • Honnør: 18
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 261

SV: Bort med vekter for å minke doping?
« #85 : 07. november 2005, 08:34 »
Så snilt av deg å ordne opp... :Smiley

Jaha... dry

Debatten her dreier seg om brukere av ulovlige stoffer. Sett ting litt i perspektiv, og du vil se at røykere faktisk har det ganske greit.

Les hele tråden så ser du at det ikke jeg som trekker inn røykerne i denne debatten.

Utlogget Propell

  • Aktivt medlem
  • ***
  • Innlegg: 149
  • Honnør: 9
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 149

SV: Bort med vekter for å minke doping?
« #86 : 11. november 2005, 21:54 »
Bare for å gjengi reportasjen på NRK riktig så handlet det om at ett treningssenter på Gjøvik hadde valgt å fjerne de største frivektene.

Dette var ikke ett utspill fra Antidoping Norge.

Bakgrunnen er at det er ikke alle sentre som ønsker de største gutta tilstede på sitt senter både fordi det tiltrekker seg enkelt elementer med uheldige holdninger til bruk av dopingmidler og fordi det skremmer vekk "massene". Da handler det om hvilket kundesegment man ønsker å henvende seg til.

Men som sagt, var dette for en gangs skyld ikke ett utspill fra oss.

Argumentet om kundesegmenter er ikke til å angripe. SATS har jo effektivt nok tiltrukket seg massen av mosjonister på bekostning av "de største gutta", og det kan en jo ikke klandre dem for.
Min eneste innvending måtte være at jeg ikke riktig vet hva som skremmer meg mest; en 60 år gammel dame i spandex (eller gjerne olabukse om den er glemt igjen hjemme) og godt voksne spinning-menn med rosa pannebånd og trikot - eller en kraftkar som stønner når han løfter.

Utlogget aiwass

  • Elite medlem
  • *******
  • Innlegg: 4 322
  • Honnør: 1098
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 4 322

SV: Bort med vekter for å minke doping?
« #87 : 12. november 2005, 01:15 »
Les hele tråden så ser du at det ikke jeg som trekker inn røykerne i denne debatten.

Nei, det var det jeg som gjorde, og det jeg sier er at røykere har det helt greit sammenlignet med brukere av like/mindre farlige, men ulovlige stoffer. Det er nok du som må lese litt nøyere...

Utlogget Raffen

  • Erfaren bruker
  • ****
  • Innlegg: 261
  • Honnør: 18
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 261

SV: Bort med vekter for å minke doping?
« #88 : 12. november 2005, 13:00 »
Nei, det var det jeg som gjorde, og det jeg sier er at røykere har det helt greit sammenlignet med brukere av like/mindre farlige, men ulovlige stoffer. Det er nok du som må lese litt nøyere...

Ja det er nok mange som har det greit sammelignet med de som bruker ulovlige stoffer.

Utlogget Danny

  • Skravlekopp
  • ******
  • Innlegg: 1 975
  • Honnør: 196
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 1 975

SV: Bort med vekter for å minke doping?
« #89 : 13. november 2005, 22:37 »
Poenget er vel at det ikke er ulovlig å bruke det i Norge Tongue Dumt å kalle det for "ulovlige stoffer". Det er bare ulovlig for kjøp/salg pga de ikke vil ha "åpen handel" av det.
Stats 2015 Rein på TRT: Høyde: 1,83. Vekt: 95-105. Alder: 27. Discopumper. Armer: 45-50, Midje: 85-95. Noen sett fra 2015; 100x50 i medium smal benk, 30 "strongman" Chins på 103kg bw.

Gå til:  

Disse kosttilskuddene er glemt for mange, men som alle bør ta.

5 digge middager med cottage cheese

Kosthold09.08.2021270

Cottage cheese er blitt en svært populær matvare!
Det er en risiko forbundet med treningen og løftene man utfører
Det finnes så mange gode varianter av middagskaker enn bare karbonadekaker.

5 fordeler med stående leggpress

Trening28.06.202153

Det er mange fordeler med å trene leggene dine. Se her!