Skrevet av Emne: kviser  (Lest 6219 ganger)

Utlogget dschneid

  • Aktivt medlem
  • ***
  • Innlegg: 117
  • Honnør: 2
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 117

SV: kviser
« #15 : 20. juli 2004, 16:56 »

Utbrudd av kviser o.l ligger som regel i kostholdet ens, - kan være en ide og legge om matvaner.

Det kan hende at det er nok å bare handle inn noen gode produkter som ansiktsvask, toner og fuktighetskrem - kviser gror på tørr hud !!

Ellers får du en krem som heter Aberela (denne er reseptbelagt), men effektift mot kviser.

Utbrudd av kviser har ingenting med kosthold å gjøre.
Det er heller ikke gunstig å bruke masse fuktighetskremer, da
dette faktisk kan tilstoppe porene enda mer.

Når jeg var i 15 års alderen hadde jeg noe helt vanvittig med kviser og har prøvd det meste og kan si det at det var svart lite å gjøre med det desverre.

Antibiotika var vel det som funka best av alt, selv om det var for lite effekt av dette også.

Det er en fattig trøst, men det går over når du blir eldre.

Utlogget EnUngPumper

  • Treningsnarkoman
  • *******
  • Innlegg: 2 402
  • Honnør: 53
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 2 402

SV: kviser
« #16 : 20. juli 2004, 16:56 »
For å bli kvitt kviser;

- Skikkelig såpeserie
- Drikk masse vann
- Skikkelig kosthold
- Ta moderat med sol (tørker ut kviser)


Hvis ikke det funker, må nok kompisen din ta noe reseptkrem.
"To be or not to be, - that is the question"

Utlogget 39912

  • Aktivt medlem
  • ***
  • Innlegg: 214
  • Honnør: 11
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 214

SV: kviser
« #17 : 20. juli 2004, 18:11 »
basiron mener du vel?
basiron brukes på ekstreme tilfeller. i mange henseender holder det faktik bare med å ta vare på huden sin på en riktig måte.

Mente selfølgelig Basiron, noen bokstaver henger seg opp på dette dritt tastaturet furious
-88

1rm BENKPRESS 100kg
1rm MARKLØFT 140kg
1rm KNEBØY 110

Utlogget EnUngPumper

  • Treningsnarkoman
  • *******
  • Innlegg: 2 402
  • Honnør: 53
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 2 402

SV: kviser
« #18 : 21. juli 2004, 01:36 »
så du ser helt jævlig i blant altså  Grin Ingen god renseserie klarer  å stoppe allergi som ser ut som kviser? Dakkarrrr...  Smile

Hva er forskjell på såpeserie og renseserie? Man bruker jo såpe i en renseserie, eller...?
"To be or not to be, - that is the question"

Utlogget Mystique

  • Treningsnarkoman
  • *******
  • Innlegg: 2 918
  • Honnør: 126
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Kvinne
  • Innlegg: 2 918

SV: kviser
« #19 : 21. juli 2004, 02:07 »
dschneid- tror ikke det nødvendigvis er hudkremer som skaper problemer, men for jenters vedkomende alt det andre dritet de smører i trynet lag på lag for å skule ulumskeheter og dårlig hud - noe som absolutt ikke gjør saken bedre. for underlagskremer og pudder i tonnevis tetter garantert porene igjen.
Men dette er vel ikke en aktuell problemstilling for de fleste gutter da Smiley

Røyking derimot sklader garantert både gutter og jenters hud Tongue
Nok en grunn til å stumpe røyken Grin

Utlogget dschneid

  • Aktivt medlem
  • ***
  • Innlegg: 117
  • Honnør: 2
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 117

SV: kviser
« #20 : 21. juli 2004, 03:06 »
dschneid- tror ikke det nødvendigvis er hudkremer som skaper problemer, men for jenters vedkomende alt det andre dritet de smører i trynet lag på lag for å skule ulumskeheter og dårlig hud - noe som absolutt ikke gjør saken bedre. for underlagskremer og pudder i tonnevis tetter garantert porene igjen.
Men dette er vel ikke en aktuell problemstilling for de fleste gutter da Smiley

Røyking derimot sklader garantert både gutter og jenters hud Tongue
Nok en grunn til å stumpe røyken Grin

Ja du sier noe der.
Husker bare jeg prøvde alle mulig rare hudrenser og såpe, fekk noe svindyre greier hos
en hudpleier. det funka ikke litt en gang.


Utlogget Mystique

  • Treningsnarkoman
  • *******
  • Innlegg: 2 918
  • Honnør: 126
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Kvinne
  • Innlegg: 2 918

SV: kviser
« #21 : 21. juli 2004, 03:21 »
uff det må være kjipt når "ingenting" hjelper.
 Problemet er vel at man må holde seg til en rensekrem el.l over tid ikke pøse på med alt mulig og tro på mirakler på en to tre.
 har ikke tro på at det alltid er slike svindyre kremer som må til heller.
Men håper du fikk bukt på problemene etterhvert da Smiley

nann-rosita

  • Gjest
SV: kviser
« #22 : 21. juli 2004, 09:29 »
så du ser helt jævlig i blant altså  Grin Ingen god renseserie klarer  å stoppe allergi som ser ut som kviser? Dakkarrrr...  Smile

Hva er forskjell på såpeserie og renseserie? Man bruker jo såpe i en renseserie, eller...?

allergi kan faktisk ha en ødeleggende effekt på huden ja. og selv om det ikke er kviser så er det veskende sår. Og det hjelper faktisk ikke med renseprodukter og kremer om man har allergi, for det er ikke kremer som er allergenet ... ganske enkelt.

såpe skal ikke brukes i fjeset, og derfor bruker man rensegele eller rensemelk, ikke såpe.

Utlogget NK

  • Skravlekopp
  • ******
  • Innlegg: 1 847
  • Honnør: 164
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 1 847

  • Norkost
SV: kviser
« #23 : 21. juli 2004, 10:06 »
Ok
Siden det er en mulighet for at dette er kommet på grunn av hormoner så er sjangsen stor for at det er akne , cystisk akne og ikke sånne små lekekviser som folk flest har og gjerne blir kvitt med kremer osv.
Slike kviser kommer innenfra og som HEGE påpeker så kan det nok gjøres noe med kosten som kan bedre problemet men det og kremer vil ikke hjelpe på problemet 100%.
Er det på grunn av AAS så vil han mest sannsynlig få en forverring når han går av steroidene (clomid er notorisk for å forverre kviser).
Disse må tas innenfra og da er det 3 ting som hjelper.
Antibiotika (tetracykliner) , B5 vitaminer  og  Roaccutane.
Tetracykliner virker rimelig raskt men er den av disse 3 som virker mins effektivt.
B5 virker i de fleste tilfeller glimrende men det tar gjerne litt tid , på kjøpet får du en veldig slett og pen hud.
Roaccutane kurer er vanligvis på 3-5måneder (4-600x20mg bønner) disse koster 26,50.- pr stk og du trenger gjerne 3-4stk pr dag.
Søker du på trygdekontoret så dekker de 66% men uansett så koster det alternativet deg noen 1000lapper samtidig som du må til hudlege på grunn av at vanlig lege ikke har lov å skrive ut roa.
(bruyker du Roa så tas grunnen til fremtidige kviser bort en gang for alle)
Vel da var vel det meste dekket Smiley



Utlogget dschneid

  • Aktivt medlem
  • ***
  • Innlegg: 117
  • Honnør: 2
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 117

SV: kviser
« #24 : 21. juli 2004, 16:10 »
uff det må være kjipt når "ingenting" hjelper.
 Problemet er vel at man må holde seg til en rensekrem el.l over tid ikke pøse på med alt mulig og tro på mirakler på en to tre.
 har ikke tro på at det alltid er slike svindyre kremer som må til heller.
Men håper du fikk bukt på problemene etterhvert da Smiley

Ja, det gjekk jo over til slutt heldigvis, men det var mange frustrerende år  kan du si, hehe

Utlogget Mystique

  • Treningsnarkoman
  • *******
  • Innlegg: 2 918
  • Honnør: 126
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Kvinne
  • Innlegg: 2 918

SV: kviser
« #25 : 22. juli 2004, 03:21 »
ja det er forståelig.

heldigvis går det jo vel som oftest over?
Men hehe jeg kan love deg at det er megafrustrerende når man vanligvis aldri får en kvise og plutselig sitter der med den kjempen midt på nesa eller noe Wink
er man ikke plaget med kviser vet man ikke hvordan man skal takle å få en hehe og da er tusen og et ute og full panikk når en  dukker opp sånn ca, hver hundrede år hehe Grin

Utlogget Ben

  • Superavhengig
  • ******
  • Innlegg: 1 079
  • Honnør: 24
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 1 079

SV: kviser
« #26 : 22. juli 2004, 04:12 »
ja det er forståelig.

heldigvis går det jo vel som oftest over?
Men hehe jeg kan love deg at det er megafrustrerende når man vanligvis aldri får en kvise og plutselig sitter der med den kjempen midt på nesa eller noe Wink
er man ikke plaget med kviser vet man ikke hvordan man skal takle å få en hehe og da er tusen og et ute og full panikk når en  dukker opp sånn ca, hver hundrede år hehe Grin

hehe, så sant så sant, rart du skulle nevne det....  Har ikke hatt kviser siden pubertetstiden, og var en av de heldige som ikke hadde mer enn en om gangen, men i hvertfall, her om dagen våknet jeg opp med det moderskipet midt på nesetippen, etter noen mislykkete og desperate klemmeforsøk så det jo egentlig ut som jeg var blitt skutt mitt i tryne, så jeg isolerte meg og brukte uken til å se alle sesongene av Buffy i stedet for å gå ut. Smiley

Utlogget Mystique

  • Treningsnarkoman
  • *******
  • Innlegg: 2 918
  • Honnør: 126
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Kvinne
  • Innlegg: 2 918

SV: kviser
« #27 : 22. juli 2004, 04:31 »
Hehe godt det er noen som forstår slike problemer også Wink venninnene mine blir jo nærmest forbanna på meg når jeg uler opp om den minste lille urenhet ( som ifølge de ikke finnes andre steder en inni mitt hode Tongue), men de skjønner jo ikke det at det er langt verre for meg som nærmest aldri opplever noe slikt som kviser å takle det enn de som er "vant" til ulumskhetene;D

Utlogget dschneid

  • Aktivt medlem
  • ***
  • Innlegg: 117
  • Honnør: 2
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 117

SV: kviser
« #28 : 22. juli 2004, 05:29 »
Hehe godt det er noen som forstår slike problemer også Wink venninnene mine blir jo nærmest forbanna på meg når jeg uler opp om den minste lille urenhet ( som ifølge de ikke finnes andre steder en inni mitt hode Tongue), men de skjønner jo ikke det at det er langt verre for meg som nærmest aldri opplever noe slikt som kviser å takle det enn de som er "vant" til ulumskhetene;D



Vel...... der tror jeg nok du tar skammelig feil. så enkelt er det ikke.
Det er ikke noe lettere for de som er "vant" til det, det kan jeg love deg.
Det er nok ikke noe man blir "vant" med.
Det er mange som har det svært vanskelig på grunn av dette.

Utlogget Mystique

  • Treningsnarkoman
  • *******
  • Innlegg: 2 918
  • Honnør: 126
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Kvinne
  • Innlegg: 2 918

SV: kviser
« #29 : 22. juli 2004, 14:08 »
dscheid: dette var da mer ment som en spøk Grin

Gå til:  

Disse kosttilskuddene er glemt for mange, men som alle bør ta.

5 digge middager med cottage cheese

Kosthold09.08.2021270

Cottage cheese er blitt en svært populær matvare!
Det er en risiko forbundet med treningen og løftene man utfører
Det finnes så mange gode varianter av middagskaker enn bare karbonadekaker.

5 fordeler med stående leggpress

Trening28.06.202153

Det er mange fordeler med å trene leggene dine. Se her!