Skrevet av Emne: Hvorfor så sinte?  (Lest 23644 ganger)

Utlogget anon30

  • Skravlekopp
  • ******
  • Innlegg: 1 695
  • Honnør: 139
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 1 695

SV: Hvorfor så sinte?
« #60 : 20. august 2006, 21:08 »
Jeg ser hvor du vil hen, MEN..

Jeg har ikke noe særlig i mot at røyking er lovlig (tross alt ikke innendørs på offentlige steder lenger, så det skal være mulig å ikke bli offer for passiv røyking.)

Jeg er også for legalisering av "milde" rusmidler som ikke volder for stor skade, slik som hasj o.l. Personlig frihet er en fin ting.

Men steroider brukes i noe jeg vil kalle konkuranse. Ingen tvinger meg til å røyke, og det er absolutt ikke nødvendig for meg å røyke om jeg vil stille like bra som en kamerat i en konkuranse. Det er det derimot om steroider blir alment akseptert..

Vet ikke helt hvor jeg vil hen, har sporet av litt..

Om steroider hadde vært lovlig, allment akseptert og  bivirkningsfritt, hadde det vært greit, men det er det jo ikke. Kostilskudd er lovlig, bivirkningsfritt (mer eller mindre). Du ser hvor jeg vil hen?

Utlogget anon30

  • Skravlekopp
  • ******
  • Innlegg: 1 695
  • Honnør: 139
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 1 695

SV: Hvorfor så sinte?
« #61 : 20. august 2006, 21:11 »
Sitat
Jeg er ikke villig til å ofre det som kreves, men mener likevel ikke at jeg har rett til å nekte andre fordelene aas gir.

Greia er jo at om steroider forbys, så SLIPPER du å ofre det som "kreves" (det vil ikke lenger kreves), for å stille likt. Vil det ikke være mye greiere om alle kan stille likt, uten å måtte risikere bivirkningene osv.?



Om steroider skal være forbudt innen organsiert idrett, hvorfor skal det på død og liv være lovlig i uorganisert idrett?

Utlogget Advocatus Diaboli

  • Elite medlem
  • *******
  • Innlegg: 5 172
  • Honnør: 1094
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 5 172

  • Love belongs to Desire, and Desire is always cruel
SV: Hvorfor så sinte?
« #62 : 20. august 2006, 21:13 »
I konkurransesammenheng er jo stereoider ulovlig uansett, rent privatrettslig.. (NIF), så det har vi jo allerede dekket?
"The devil made me do it". I have never made one of them do anything. Never. They live their own tiny lives. I do not live their lives for them.

Utlogget Caepp

  • Fast besvarer
  • Tungvekter
  • *******
  • Innlegg: 3 675
  • Honnør: 266
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 3 675

SV: Hvorfor så sinte?
« #63 : 20. august 2006, 21:13 »
Ja, jeg ser hvor du vil med kosttilskuddeksempelet, men er fortsatt ikke enig. Jeg kjenner mange som generelt er for skeptisk til å bruke mat i pulverform, og som dermed får med seg en ekstra ulempe når det gjelder å bli sterkest. For dem blir det en mildere versjon av samme problem som allment akseptert aas ville vært for deg.

Og igjen så mener jeg ditt ønske om å bli størst uten å risikere bivirkninger er helt irrelevant for om det er riktig å forby bruk av steroider. Jeg forstå ønsket, og har det selv, men mener ikke at det legitimerer en begrensning av andres personlige frihet.

Utlogget anon30

  • Skravlekopp
  • ******
  • Innlegg: 1 695
  • Honnør: 139
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 1 695

SV: Hvorfor så sinte?
« #64 : 20. august 2006, 21:21 »
Er enig og uenig på samme tid, litt vanskelig dette ;P

Uansett mener jeg det er helt feil slik det fungerer nå. Enten må man tilby salg av steroider til alle, eller til ingen. Legalisering eller illegalisering.

Og hvis steroider først skal være lovlig, hvorfor kan jeg ikke røyke en bønne i fred? Ta en stripe amfetamin på fest?

Vil bare din (deres) synsvinkel, bør man legalisere ALT av rusmidler som ikke skader andre enn seg selv?

Utlogget aktiviteten

  • .: Aktivutøver :.
  • ******
  • Innlegg: 8 488
  • Honnør: 1123
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 8 488

SV: Hvorfor så sinte?
« #65 : 20. august 2006, 21:24 »
Vil fortsatt ha svar fra hr.thyve om han synes det er greit at de som boler gjør det på treningssenter og påvirker uvitende gutter og jenter?

Ikke kom med sammenligning om alkohol og røyk-det er ikke en debatt(les overskrift) debatten handler om dop som f.eks. steroider!
Vi kan ikke trekke paraleller med alt som skjer rundt oss.  Da må vi ha en generell samfunnsdebatt og da blir det iallefall rabalder her på forumet...

Expedite, du er en kjempekar-men jeg synes du forfølger alt det Bold sier og vrir og vender på alt.  Hvorfor?  Fordi han har gode poenger som du ikke klarer å forsvare på annen måte enn å latterliggjøre han?
”Inte visste vel jag at dagarna som kom och gikk var sjølva livet”

Utlogget Caepp

  • Fast besvarer
  • Tungvekter
  • *******
  • Innlegg: 3 675
  • Honnør: 266
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 3 675

SV: Hvorfor så sinte?
« #66 : 20. august 2006, 21:24 »
Det er et veldig vanskelig spørsmål som jeg ikke har noen klart definert mening om. Dette fordi jeg er sterkt for personlig frihet til å velge. Samtidig vet jeg at legalisering av tyngre narkotiske stoffer ville ført til at mange flere for ødelagt livet sitt av dette, så det er vanskelig å være like klart for eller mot her. Hvis du godtar det, så er jeg prinsipielt for, praktisk i mot. Videre så vet jeg lite om hvilken effekt denne typen rusmidler har på oppførsel, men jeg antar man kan fremprovosere mer ekstreme tilfeller enn ved misbruk av alkohol? I så fall er det et argument som taler sterkt mot legalisering.

Utlogget Advocatus Diaboli

  • Elite medlem
  • *******
  • Innlegg: 5 172
  • Honnør: 1094
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 5 172

  • Love belongs to Desire, and Desire is always cruel
SV: Hvorfor så sinte?
« #67 : 20. august 2006, 21:31 »
"det er ikke debatt"... Du kan ikke bare bortdefinere deg fra vanskelige problemstillinger aktiviteten, det er ikke helt så enkelt dette er.. Smiley Man kan ikke se bortifra alle aspekter som gjør at ens egne argumenter synes svakere..

Når det gjelder spørsmålet ditt svarte jeg vel på det med et motspørsmål som du ikke er villig til å svare på.. Poenget her er at ungdommen møter negative impulser og positive impulser flere steder. Optimalt sett skulle man kanskje ha gjort dette til et valg for treningssentereierne, men både du og jeg vet vel hvor vanskelig dette er å kontrollere, det er ikke slik at alle som boler er 125kg tunge og går rundt med gullkjeder og tatoveringer, og det er ikke slik at man uten videre bør få bryte inn i privatlivets fred helt uten mistanke...
"The devil made me do it". I have never made one of them do anything. Never. They live their own tiny lives. I do not live their lives for them.

Utlogget anon30

  • Skravlekopp
  • ******
  • Innlegg: 1 695
  • Honnør: 139
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 1 695

SV: Hvorfor så sinte?
« #68 : 20. august 2006, 21:35 »
Et par ting.. For det første tenker vi nogenlunde likt, jeg er også prinsipielt for legalisering, praktisk mot.

Sitat
Samtidig vet jeg at legalisering av tyngre narkotiske stoffer ville ført til at mange flere for ødelagt livet sitt av dette
Hvordan vet du dette? Og vil ikke en legalisering av steroider i så fall føre til at mange unge fucker seg opp på dette og?

Sitat
Videre så vet jeg lite om hvilken effekt denne typen rusmidler har på oppførsel, men jeg antar man kan fremprovosere mer ekstreme tilfeller enn ved misbruk av alkohol?
Denne typen rusmidler? Hvilken type rusmidler?
Hasj fører bare til at folk ikke gidder å gjøre noe.. En svært ikke-voldelig affære med andre ord. ; )

Utlogget aktiviteten

  • .: Aktivutøver :.
  • ******
  • Innlegg: 8 488
  • Honnør: 1123
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 8 488

SV: Hvorfor så sinte?
« #69 : 20. august 2006, 21:44 »
"det er ikke debatt"... Du kan ikke bare bortdefinere deg fra vanskelige problemstillinger aktiviteten, det er ikke helt så enkelt dette er.. Smiley Man kan ikke se bortifra alle aspekter som gjør at ens egne argumenter synes svakere..

Når det gjelder spørsmålet ditt svarte jeg vel på det med et motspørsmål som du ikke er villig til å svare på.. Poenget her er at ungdommen møter negative impulser og positive impulser flere steder. Optimalt sett skulle man kanskje ha gjort dette til et valg for treningssentereierne, men både du og jeg vet vel hvor vanskelig dette er å kontrollere, det er ikke slik at alle som boler er 125kg tunge og går rundt med gullkjeder og tatoveringer, og det er ikke slik at man uten videre bør få bryte inn i privatlivets fred helt uten mistanke...

Er det ingen debatt så kall det en diskusjon eller meningsytring da.
Du sier selv at du svarer meg med ett motspørsmål og det er jo ikke noe svar?
Jeg ville gjerne høre din mening om dopbruk på treningssenter og dens ringvirkninger-ikke hva du mener om alkohol og sjokolade, men du svarer jo som Kristin Halvorsen gjør ved ubehagelige spørsmål- "poenget er...."
”Inte visste vel jag at dagarna som kom och gikk var sjølva livet”

Utlogget Advocatus Diaboli

  • Elite medlem
  • *******
  • Innlegg: 5 172
  • Honnør: 1094
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 5 172

  • Love belongs to Desire, and Desire is always cruel
SV: Hvorfor så sinte?
« #70 : 20. august 2006, 21:55 »
Tja, problemet er at du vil isolere bort alle ting som gjør at ditt ståsted blir svakere... og kun gjøre DINE argumenter legitime.. debatten mister en hel del legimitet om du skal leke diktator på den måten. Enten får du akseptere at man faktisk drar paraleller og sammenligninger, eller så får du droppe å diskutere..


Når det gjelder dopingbruk på treningssenter er det mange problemer knyttet til dette, selvsagt. Og som jeg skrev i forrige innlegg er det mange hensyn å ta, både mtp personvern OG det at man påvirker en evt lettpåvirkelig omgangskret. Likevel vil jeg påstå at det skrekkscenarioet du skisserer ikke er et reellt problem rundt om. Det er ikke slik at de slemme bolerne lurer uskyldig ungdom inn i "uløkka" helt uten videre. Du har vel også muligheten til å bedrive forebyggende arbeid og infoarbeid på ditt eget gym?

Optimalt sett skulle man kanskje ha hatt muligheten til å ha "stålkontroll" på alle og enhver som trener på sitt eget gym, men da blir det litt for mye "storebror ser deg" for min del. Balansegangen mellom "dette er mitt liv, jeg må få gjøre mine valg" og "trygghet for de som trener" er ikke så sort-hvitt som du kanskje liker å tro..?
"The devil made me do it". I have never made one of them do anything. Never. They live their own tiny lives. I do not live their lives for them.

Utlogget BadBoy

  • Elite medlem
  • *******
  • Innlegg: 4 058
  • Honnør: 433
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Kvinne
  • Innlegg: 4 058

SV: Hvorfor så sinte?
« #71 : 20. august 2006, 22:02 »
 Drikke

Utlogget aktiviteten

  • .: Aktivutøver :.
  • ******
  • Innlegg: 8 488
  • Honnør: 1123
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 8 488

SV: Hvorfor så sinte?
« #72 : 20. august 2006, 22:05 »
Jeg ønsker bare å diskutere det som diskuteres og det er dop og ikke sjokolade, at enkelte ting som skjer i samfunnet flyter sammen vet jeg godt, men i dette tilfellet synes jeg det er for dumt. Jeg mener at det eneste dopforkjempere og "bestemmesjølmedlemmene" på forumet argumenterer med i dette er at da må vi forby alkohol og røyk også..... Synes det er en helt annen debatt.  

Da tolker jeg det som at du synes det er greit at det brukes dop på treningssenter-og da er saken enkel; vi er grunnleggende uenig i det.  
Jeg mener sprøyter,dealing, smugling og pengeutpressing ikke hører hjemme på ett sted der treningsglede skal være i fokus.
Men jeg tar sikkert feil der.

”Inte visste vel jag at dagarna som kom och gikk var sjølva livet”

Utlogget Apelars!

  • Superavhengig
  • ******
  • Innlegg: 1 305
  • Honnør: 372
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 1 305

  • Smil!
SV: Hvorfor så sinte?
« #73 : 20. august 2006, 22:09 »
Hasj fører bare til at folk ikke gidder å gjøre noe.. En svært ikke-voldelig affære med andre ord. ; )

Hasj (THC) kan på lang sikt före til langt mer enn slöv adferd. Det finnes blandt annet en kopling til kronisk schizofreni og andre psykose sykdommer. (jeg har truffet min andel av de på jobben)

Står og vakler jeg også... Det er mange spörsmål rundt AAS som enda ikke er besvarte. Noe av det mest relevante i denne diskusjonen er jo om AAS bruk kan trigge voldlig adferd, og på den måten påvirke andre mennesker direkte. Det er så vidt meg bekjent ikke bevist att det kan ha den effekten på mennesker enda.(på mus riktignok...)

Koblingen til organisert kriminalitet finnes helt klart der, og dette er jo noe man ikke vil stötte opp under. Samtidig kan jeg ikke helt se att så veldig mye skulle forandre seg om man skulle kriminalisere AAS. Iom att vi her snakker om doping bruk utenfor organisert idrett. Mulig man vil heve terskelen for de unge som står i startgropa noe, men AAS bruk er såpass "på sia" for de fleste alikevel, att jeg ikke tror det vil holde de som virkelig vil bruke det unna serlig lenge. Tror ikke att ett eventuellt forbud vil forandre så mye i praksis. Men det ser jo fint ut på papiret da..
Ta sverige (hvor jeg bor for det meste) som eksempel. Her har det värt forbudt en god stund, men tilgjengligheten er utrolig god og prisene vesentlig lavere enn i norge. Bruken bare öker her også.

 
Keep
It
Simple
Stupid!

If you would be a real seeker after truth, it is necessary that at least once in your life you doubt, as far as possible, all things.
—Rene Descartes


Vinglelogg

Lenja AK. Mosjonist.

Utlogget Binais

  • .: Aktivutøver :.
  • ******
  • Innlegg: 4 190
  • Honnør: 462
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 4 190

  • Team Kaliber Gym KFK
SV: Hvorfor så sinte?
« #74 : 20. august 2006, 22:10 »
Har aldri opplevd noen dealing, sprøyter, smugling eller pengeutpressnig når jeg har sittet i curlapparatet..
Member of Kaliber FKK
www.kalibergym.no



Bildeprofil

"The off season. What a fuckin' misrepresentation… I call it the growth season."

Konkurerende utøver i Athletic Fitness.

Gå til:  

Disse kosttilskuddene er glemt for mange, men som alle bør ta.

5 digge middager med cottage cheese

Kosthold09.08.2021270

Cottage cheese er blitt en svært populær matvare!
Det er en risiko forbundet med treningen og løftene man utfører
Det finnes så mange gode varianter av middagskaker enn bare karbonadekaker.

5 fordeler med stående leggpress

Trening28.06.202153

Det er mange fordeler med å trene leggene dine. Se her!