Skrevet av Emne: Steroider mot dårlig selvtillit?  (Lest 84623 ganger)

Utlogget Styrketrenern

  • Global Moderator
  • *****
  • Innlegg: 482
  • Honnør: 138
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 482

Sv: Steroider mot dårlig selvtillit?
« #150 : 02. september 2011, 16:42 »
Kan vitterlig ikke se at jeg har nevnt noe som helst om hasj? Tror vi må skille på hva som diskuteres. Jeg snakker om AAS. Hasj-diskusjonen er en helt annen, og den har jeg sett et par ganger her på forumet. Jeg styrer derfor unna.

AAS: som sagt: bruker folk det, vil ikke jeg ha noe med dem å gjøre. Jeg har blitt beskyldt for doping av flere, sågar min egen far. Jeg er sterkt imot doping innen idrett og blir glad hver gang antidoping norge dukker opp på kamper. Om de tester meg er det bare fint. Det viktige er at de er ute og gjør jobber sin. Få doperne vekk.

Når det kommer til folk utenfor konkurranse, føler jeg at grunnen min til skepsis har kommet klart frem. Bare å kikke gjennom hva jeg har skrevet. Det står jeg for. Men ift uttalelsen om at jeg holder meg unna, går det rett og slett på at jeg ikke vil assosieres med mennesker som trøkker. Jeg vil ikke vanke med folk som putter i seg dritt, fordi jeg ikke vil at folk i det hele tatt skal få tanken om at jeg gjør det. Jeg legger ned så latterlig mye tid i trening at jeg ikke vil ha det ødelagt av at en venn skal putte i seg dritt han ikke skjønner omfanget av.

Egoistisk? Kanskje. Men de 15+ timene jeg putter inn i uka på å bli bra, skal ikke forringes av at folk tror jeg putter i meg noe som gjør at jeg får bedre fremgang

Hasj var et eksempel.
Både hasj og steroider er "kriminelt" å drive med. Men begge to veldig vanlige og "populære".
Ofte er det slik at de som har så sterke fordommer med steroider, deriblant deg. Også som regel har noe imot andre ulovlige stoffer, da spesielt narkotiske stoffer.

For all det, sorry for at jeg dro frem et eksempel Wink
"my buddy benched 395 in high school, half the kids said genetics the other half said steroids,? no one said hard work and dedication..."


Utlogget Mercenary

  • Superavhengig
  • ******
  • Innlegg: 1 174
  • Honnør: 226
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 1 174

  • From scratch to scratch
Sv: Steroider mot dårlig selvtillit?
« #151 : 02. september 2011, 16:46 »
Haha. Sorry. Ser at svaret mitt kan ha virket litt vel irritert. IKKE MENINGEN. Vet ikke hvorfor, men jeg virker litt krass når jeg skriver.

Som du skjønner, er det ikke veldig kult å bli kalt doper når man legger ned mye arbeid i å bli bedre. Det føles som at andre skal forringe prestasjonen din ved å si at du har tatt en snarvei. IKKE kult.

Når det er sagt har jeg flere venner som tar en rev når de er på fest. Der er jeg ikke fullt så seig. Jeg nekter å være samme sted som de røyker, men jeg kutter ikke kontakt av den grunn. Dobbeltmoralsk kanskje, men jeg er veldig mot prestasjonsfremmede midler og idrett.

PS: ser nå at eksempelet med hasj var godt. Bare meg som var kjapp i avtrekkeren Smiley

Utlogget Ryū

  • Treningsnarkoman
  • *******
  • Innlegg: 2 919
  • Honnør: 623
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 2 919

  • Street Fighter
Sv: Steroider mot dårlig selvtillit?
« #152 : 02. september 2011, 17:02 »
Nei, det burde jeg ikke. Jeg burde være for mer kriminalisering - frem til noen klare å komme opp med dokumentasjon på at det IKKE er skadelig. Det er her jeg mener dere dophuer(joke, relax) glemmer en viktig sak. Hva skjer hvis noen kommer med et produkt og vil ha det på markedet? Ding: det testes. Er det farlig; guess what: det kommer ikke gjennom.

Om det legaliseres vil man jo få det frem i det åpne markedet, større aktører vil komme til og folk har ikke behov for å kjøpe kjeller-AAS osv.

Å legalisere noe betyr ikke at det ikke er skadelig.

Poenget mitt er at det blir farligere av å gjøre det kriminelt.
Your body hears everything your mind says.

Mind: You are so awsome!

Body: I heard that!

Skal bli IFBB Pro og verdensmester i Crossfit.

Utlogget Mercenary

  • Superavhengig
  • ******
  • Innlegg: 1 174
  • Honnør: 226
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 1 174

  • From scratch to scratch
Sv: Steroider mot dårlig selvtillit?
« #153 : 02. september 2011, 18:58 »
Grunnet til at det ikke legaliseres er jo nettopp det at det er skadelig. Det håper jeg du vet? Det er ikke sånn at de som har ansvaret for den slags tenker: nei fy faen, Frank skal IKKE få lov å bli stor. Det unner jeg han ikke. Nå kriminaliserer vi AAS for å ødelegge dagen til Frank...

Hadde røyk kommet nå, hadde det sannsynligvis heller ikke vært lovlig. Samme gjelder vel for alkohol. Så kan man selvfølgelig spørre seg om det er en logisk brist at det er slik, men det er vel vanskeligere å fjerne noe fra markedet - rent lovmessig - enn det er å tillate noe. Det liker jeg hvertfall å tro Smiley

Får jeg spørre hva grunnen er til at du ønsker legalisering? Går du med en liten drøm i magen om å begynne med dop? I så fall håper jeg du tenker deg om et par ganger Smiley Og nei: jeg nekter deg det ikke Wink Jeg syns bare ikke du burde Smiley

Utlogget Ryū

  • Treningsnarkoman
  • *******
  • Innlegg: 2 919
  • Honnør: 623
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 2 919

  • Street Fighter
Sv: Steroider mot dårlig selvtillit?
« #154 : 02. september 2011, 19:15 »
Grunnet til at det ikke legaliseres er jo nettopp det at det er skadelig. Det håper jeg du vet? Det er ikke sånn at de som har ansvaret for den slags tenker: nei fy faen, Frank skal IKKE få lov å bli stor. Det unner jeg han ikke. Nå kriminaliserer vi AAS for å ødelegge dagen til Frank...

Hadde røyk kommet nå, hadde det sannsynligvis heller ikke vært lovlig. Samme gjelder vel for alkohol. Så kan man selvfølgelig spørre seg om det er en logisk brist at det er slik, men det er vel vanskeligere å fjerne noe fra markedet - rent lovmessig - enn det er å tillate noe. Det liker jeg hvertfall å tro Smiley

Får jeg spørre hva grunnen er til at du ønsker legalisering? Går du med en liten drøm i magen om å begynne med dop? I så fall håper jeg du tenker deg om et par ganger Smiley Og nei: jeg nekter deg det ikke Wink Jeg syns bare ikke du burde Smiley

At det er ulovlig gjør det ikke mindre farlig, tvert imot. AAS er farligere enn det trenger å være, FORDI det er ulovlig å kjøpe/selge. Om folk vil kjøpe gjør de det uansett, det eneste man oppnår med enda en lov er å kriminalisere brukere og selgere, og å gjøre AAS farligere.

Du har rett i at det er mye enklere å innføre nye lover enn å ta bort gamle.

Jeg vil legalisere først og fremst for å kunne velge, og unne andre å velge bruk av AAS uten å bli kriminell(de fleste som bruker har kjøpt det). Jeg vil legalisere for å gjøre det tryggere. En legalisering vil fjerne alle lumske produsenter da større internasjonale selskaper kan tilby renere, bedre, og billigere produkter. Jeg vil legalisere så politiet kan bruke ressursene sine på egentlig kriminalitet(vold, ran, kidnapping). Jeg vil legalisere for å få forsterket tro på rettsystemet. Jo flere tullelover et samfunn har, jo vanskeligere er det for en vanlig borger å sette seg inn i alt, og respekten for de viktige lovene  blir lavere.

Med at du er for kriminalisering av bruk så er det nettopp det du gjør. Du prøver å nekte meg å bruke, men det hjelper ikke, folk bruker uansett.
Your body hears everything your mind says.

Mind: You are so awsome!

Body: I heard that!

Skal bli IFBB Pro og verdensmester i Crossfit.

Utlogget Mercenary

  • Superavhengig
  • ******
  • Innlegg: 1 174
  • Honnør: 226
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 1 174

  • From scratch to scratch
Sv: Steroider mot dårlig selvtillit?
« #155 : 02. september 2011, 19:30 »
Det er jo her vi er uenige, og jeg tror ikke vi kommer til å bli enige heller. Men det er nok ikke krise for verken deg eller meg. Det viktigste er at vi får belyst saken fra hver vår side, så får det være opp til hver enkelt å gjøre seg opp en mening om hvor de står. La oss fortsette å holde det på dette nivået Smiley

Jeg mener vi overhodet ikke kan legalisere det - nettopp fordi vi vet for lite om det, og da spesielt senskadene det kan være at de gir. Personlig forstår jeg heller ikke poenget med å skulle bruke det, da det verken kommer til å kurere kreft eller gjøre verden til et bedre sted, og derfor ser jeg ingen grunn til legalisering. Det er selvfølgelig kun min subjektive mening, og den er neppe representativ for hele befolkningen.

Den lille kunnskapen man har om AAS, får meg til å tenke at det ikke er grunn til å forske videre på det. Vi vet at det KAN ødelegge deg, det KAN gi deg ditt og datt og det KAN være dødlig. I min verden er det en slamdunk, men som sagt: jeg vil bli mindre, så jeg er en wacko her på TF Smiley

Jeg forstår, som sagt, ikke hvorfor man skal ha muligheten til å velge. Jeg syns ikke man skal få lov til å velge om man skal betale på bussen eller ikke, jeg syns ikke man skal få lov til å velge om man skal bruke kokain eller ikke og jeg syns ikke man skal kunne velge om man skal bruke AAS. Selvfølgelig kommer det alltid til å være noen som vil bruke det. Men hvor går grensa? Skal vi tillate AAS, men ikke kokain? Hvorfor i så fall? Og hvor skal grensen gå?

Jeg syns det er kjempefint at politiet bruker krefter på ulovlige preparater, det være seg AAS eller narkotika. I min verden er ikke det tulleforbrytelser, men jeg forstår at du ser det slik. Folk KAN drepe i AAS-rus. Jeg sier ikke at de gjør det hvis de tar det, men det KAN forekomme. Media blåser det ut av proporsjoner, det er jeg enig i. Men muligheten er fortsatt til stede.

Hvorfor skal man få velge? Vi vet ikke nok om det til at folk kan ta et valg der de forstår konsekvensene som KAN dukke opp nå eller senere. Syns du det er greit at mennesker du er glad i skal være forsøkskaninener når de ikke vet hva de egentlig tester ut? I så fall: er det greit om de brukes som forsøkskaniner for ny sminke? Her vil de heller ikke få alle konsekvenser oppgitt på forhånd, men hvis de selv vil; syns du da det er greit?

Utlogget Styrketrenern

  • Global Moderator
  • *****
  • Innlegg: 482
  • Honnør: 138
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 482

Sv: Steroider mot dårlig selvtillit?
« #156 : 02. september 2011, 19:54 »
Det er ikke bra å legalisere det. Det vil forandret samfunnet, forbilder... ideal, man vil få et forvrengt syn, og et stadig større press... kroppsfiksert. JEg orker ikke skrive så mye om dette nå.
Men tenk litt lenger. Hvordan vil samfunnet bli, menneskene...
Ofte er det flere grunner som ligger til bunns, enn at det "bare" er farlig å bruke. Dette vet de som bestemmer dette.
"my buddy benched 395 in high school, half the kids said genetics the other half said steroids,? no one said hard work and dedication..."


Utlogget Ryū

  • Treningsnarkoman
  • *******
  • Innlegg: 2 919
  • Honnør: 623
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 2 919

  • Street Fighter
Sv: Steroider mot dårlig selvtillit?
« #157 : 02. september 2011, 19:59 »
Det er jo her vi er uenige, og jeg tror ikke vi kommer til å bli enige heller. Men det er nok ikke krise for verken deg eller meg. Det viktigste er at vi får belyst saken fra hver vår side, så får det være opp til hver enkelt å gjøre seg opp en mening om hvor de står. La oss fortsette å holde det på dette nivået Smiley

Ja Smiley

Jeg mener vi overhodet ikke kan legalisere det - nettopp fordi vi vet for lite om det, og da spesielt senskadene det kan være at de gir. Personlig forstår jeg heller ikke poenget med å skulle bruke det, da det verken kommer til å kurere kreft eller gjøre verden til et bedre sted, og derfor ser jeg ingen grunn til legalisering. Det er selvfølgelig kun min subjektive mening, og den er neppe representativ for hele befolkningen.

Det brukes da som legemiddel.

Den lille kunnskapen man har om AAS, får meg til å tenke at det ikke er grunn til å forske videre på det. Vi vet at det KAN ødelegge deg, det KAN gi deg ditt og datt og det KAN være dødlig. I min verden er det en slamdunk,

Det samme kan man si om ALT annet. Alt er farlig til en viss grad. Noe er farligere enn annet. Å kjøre bil er blant det farligste man kan gjøre, det samme gjelder å oppholde seg i sitt eget hjem.

Jeg forstår, som sagt, ikke hvorfor man skal ha muligheten til å velge. Jeg syns ikke man skal få lov til å velge om man skal betale på bussen eller ikke, jeg syns ikke man skal få lov til å velge om man skal bruke kokain eller ikke og jeg syns ikke man skal kunne velge om man skal bruke AAS. Selvfølgelig kommer det alltid til å være noen som vil bruke det. Men hvor går grensa? Skal vi tillate AAS, men ikke kokain? Hvorfor i så fall? Og hvor skal grensen gå?

Å velge å ikke betale på bussen er å ta fra busselskapet pengene=billetten. Dette kan også betegnes som tyveri. Å velge å bruke kokain er noe man putter inn i eget system uten å tvinge det på andre, man tar ikke kokain fra noen andre, det samme gjelder AAS. Kan ikke helt se sammenligningsgrunnlaget her.

Grensen går der du utøver vold, tyveri, ran mot andre, å bruke kjemiske substanser burde ikke være ulovlig i noen form. Så lenge du ikke trøkker det ned i halsen på andre mot deres vilje, noe som også kan betegnes som drapsforsøk(f.eks. meth-lab i et hus med små barn).

Jeg syns det er kjempefint at politiet bruker krefter på ulovlige preparater, det være seg AAS eller narkotika. I min verden er ikke det tulleforbrytelser, men jeg forstår at du ser det slik. Folk KAN drepe i AAS-rus. Jeg sier ikke at de gjør det hvis de tar det, men det KAN forekomme. Media blåser det ut av proporsjoner, det er jeg enig i. Men muligheten er fortsatt til stede.

Hvis folk dreper i AAS-"rus" så har man allerede en lov som i teorien skal stoppe dem fra å gjøre dette, dette er den samme loven som sier at man ikke skal drepe uansett om man er rusa eller ikke. Folk har jo drept fordi noen var bedre enn dem i div. dataspill, er kjekkere enn dem, kulere, har flere venner osv. Skal alt dette være ulovlig også? Eller så kan man enkelt å greit forby folk å bli sinte. Det holder vel strengt tatt med en lov som sier at man ikke skal drepe.

Hvorfor skal man få velge? Vi vet ikke nok om det til at folk kan ta et valg der de forstår konsekvensene som KAN dukke opp nå eller senere. Syns du det er greit at mennesker du er glad i skal være forsøkskaninener når de ikke vet hva de egentlig tester ut? I så fall: er det greit om de brukes som forsøkskaniner for ny sminke? Her vil de heller ikke få alle konsekvenser oppgitt på forhånd, men hvis de selv vil; syns du da det er greit?

Selvfølgelig. Hvis de selv vil så skal ikke jeg stoppe dem. Før vi hadde krasjtestdokker var det mennesker som selv valgte å utsette seg selv for store påkjenninger for å redde liv i trafikken. Om du hadde fått bestemme hadde han kanskje ikke fått lov, og mange flere hadde dødd i trafikken. Ja, jeg vet at AAS sannsynligvis ikke vil redde noen fra en bilulykke(større muskelmasse fungerer som polstring kanskje?), men du ser sikkert poenget mitt. Hva med basehoppere? Utsetter seg for store farer hver gang de hopper utenfor et fjell eller bro, dette er da enda farligere enn AAS eller? Men her er kanskje farene mer tydelige for utøverne.

Syns det er litt rart at du er imot bruk av AAS fordi det er så lite viten om langtidseffektene, men samtidig mener at vi ikke trenger å vite mer fordi det kan være farlig å bruke det uansett.
Your body hears everything your mind says.

Mind: You are so awsome!

Body: I heard that!

Skal bli IFBB Pro og verdensmester i Crossfit.

Utlogget Ryū

  • Treningsnarkoman
  • *******
  • Innlegg: 2 919
  • Honnør: 623
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 2 919

  • Street Fighter
Sv: Steroider mot dårlig selvtillit?
« #158 : 02. september 2011, 20:03 »
Det er ikke bra å legalisere det. Det vil forandret samfunnet, forbilder... ideal, man vil få et forvrengt syn, og et stadig større press... kroppsfiksert. JEg orker ikke skrive så mye om dette nå.
Men tenk litt lenger. Hvordan vil samfunnet bli, menneskene...
Ofte er det flere grunner som ligger til bunns, enn at det "bare" er farlig å bruke. Dette vet de som bestemmer dette.

Ja fordi om det blir lovlig så vil alle begynne å bruke det sånn plutselig? Er det samme grunn til at ikke alle nordmenn sniffer kokain også?

Det du beskriver er uansett allerede et "problem" fordi mange allerede bruker diverse ting. Selv om det er ulovlig.
Your body hears everything your mind says.

Mind: You are so awsome!

Body: I heard that!

Skal bli IFBB Pro og verdensmester i Crossfit.

Utlogget Ryū

  • Treningsnarkoman
  • *******
  • Innlegg: 2 919
  • Honnør: 623
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 2 919

  • Street Fighter
Sv: Steroider mot dårlig selvtillit?
« #159 : 02. september 2011, 22:01 »
Hehe, temmelig naivt. Politiet prioriterer heller å kjøre på en 4-felts motorvei hele natta for å snappe opp folk som ligger 20 km/t over grensa, tar pokerspillere og generelt er en plage.

Nettopp, politiet har altfor mange tullete lover å opprettholde. Ideelt sett skal ikke politiet bry seg med fartsgrenser heller.
Your body hears everything your mind says.

Mind: You are so awsome!

Body: I heard that!

Skal bli IFBB Pro og verdensmester i Crossfit.

Utlogget Mercenary

  • Superavhengig
  • ******
  • Innlegg: 1 174
  • Honnør: 226
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 1 174

  • From scratch to scratch
Sv: Steroider mot dårlig selvtillit?
« #160 : 03. september 2011, 00:10 »
Skulle gjerne tatt sånn sitatposting, men jeg er noob på data, så du får prøve å skjønner hva jeg svarer på Smiley

Det er legalisert som legemiddel(AAS), så beklager at jeg ikke formulerte klart nok: jeg ser ingen grunn til at det skal legaliseres utover det. Putt det inn i svaret mitt, så forstår du hva jeg mente Smiley Det har altså intet nyttig formål å legalisere det utover det som allerede er gjort - bra gjort Smiley

Bussen og narkotikamisbruk var ikke ment som sammenheng som sådan. Jeg tok bare med andre ting jeg heller ikke syns er greit. Kunne selvfølgelig ramset opp drap osv, men det er ting jeg anså som ganske åpenlyse.

Selvfølgelig må det være ulovlig å bruke kjemiske substanser som kan forandre en person fra normal til utilregnelig. Mener du helt seriøst at all narkotika bør legaliseres? Hva bør i så fall aldersgrensen være?

Det neste avsnittet går på det samme. Man kan ikke lage en lov mot at folk er sjalu, depressive eller psykopatiske. Det er iboende egenskaper som varierer fra person til person, basert på arv og eller miljø. Det man derimot kan gjøre noe med, er å nekte dem å putte i seg ting som forverrer/forandrer sinnstilstanden deres. Og nettopp derfor bør man nekte folk å putte i seg kjemiske substanser som kan endre dette. Ikke spill alkoholkortet - det har vi vært gjennom Wink

Nest siste avsnitt svarer du egentlig på selv. De som testet ut kollisjonsputer visste hva de gikk til, det samme gjelder nutheadsa som driver med basehopp. Rablende gale hele gjengen, men de vet hva de går til.

Jeg syns ikke det er så rart. AAS blir brukt som legemiddel for de som trenger det. Det er det man bør bruke det til. Ingen trenger store muskler. Ingen trenger å putte i seg dritt. De vil det, men det er noe annet. Hvorfor skal man finne ut om noe kan gi bivirkninger når det ikke er nødvendig?  Det er noe enkelte mennesker vil putte i seg for å bli større - ikke fordi de trenger det. Da ser jeg ikke nytteverdien av å legalisere det. Det er sannsynligvis de samme menneskene som vil putte det i seg, de vet fortsatt ikke hva det vil gjøre med dem på sikt og de gjør det ikke av allmenopplysende hensyn - de gjør det fordi de vil ta en snarvei i lidenskapen deres.

Og jeg forstår det. Det gjør jeg virkelig. Om store muskler er grunnpillaren i livet ditt, forstår jeg at det er fristende å jukse" for å få best mulig resultat. Men det er likevel ikke viktig for verden slik vi ser den. Det er viktig for den som tar det, men han vet ikke nok om det til å vite hva han begir seg ut på. Men for samfunnet har det ingen vinnende effekt.

Utlogget Ryū

  • Treningsnarkoman
  • *******
  • Innlegg: 2 919
  • Honnør: 623
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 2 919

  • Street Fighter
Sv: Steroider mot dårlig selvtillit?
« #161 : 03. september 2011, 00:39 »
Menneskelige krasjdukker, basehoppere, spisefanatikere, bolere. Alle har en mer eller mindre god forståelse om hva de går/gikk til.

Jeg sier det igjen: å nekte noen å putte i seg noe vil ikke gjøre at de ikke putter det i seg, det gjør bare det de putter i seg farlige, gjør det vanskeligere å søke hjelp(moralsk), og det gjør dem til kriminelle. Så hva er det som er bra med å kriminalisere det?
Your body hears everything your mind says.

Mind: You are so awsome!

Body: I heard that!

Skal bli IFBB Pro og verdensmester i Crossfit.

Utlogget Mercenary

  • Superavhengig
  • ******
  • Innlegg: 1 174
  • Honnør: 226
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 1 174

  • From scratch to scratch
Sv: Steroider mot dårlig selvtillit?
« #162 : 03. september 2011, 04:41 »
Og jeg sier igjen: det som er bra er at man sannsynligvis vil forhindre noen. En person som holder seg unna, nettopp fordi det er ulovlig, er et liv som kan være spart grunnet kriminalisering. Med andre ord: keep up the good work Smiley

Det er en grunn til at det er forbudt, og da må vi føye oss etter det Smiley

Utlogget ove1983

  • Nykomling
  • *
  • Innlegg: 4
  • Honnør: 0
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 4

Sv: Steroider mot dårlig selvtillit?
« #163 : 03. september 2011, 06:00 »
Og jeg sier igjen: det som er bra er at man sannsynligvis vil forhindre noen. En person som holder seg unna, nettopp fordi det er ulovlig, er et liv som kan være spart grunnet kriminalisering. Med andre ord: keep up the good work Smiley

Det er en grunn til at det er forbudt, og da må vi føye oss etter det Smiley

Er det ingen som setter seg inn i påstander de slenger rundt seg??
AAS er da fullstendig lovlig, å bruke tilegne seg og oppbevare....
Har dere hørt om norges lover .
Og det er lovlig pga at skadevirkningene er minimale med vettig bruk... altså mennesker som "SETTER" seg inn i emnet før bruk.

Utlogget Preben35

  • Leieboer
  • *****
  • Innlegg: 455
  • Honnør: 74
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 455

Sv: Steroider mot dårlig selvtillit?
« #164 : 03. september 2011, 07:43 »
Er det ingen som setter seg inn i påstander de slenger rundt seg??
AAS er da fullstendig lovlig, å bruke tilegne seg og oppbevare....
Har dere hørt om norges lover .
Og det er lovlig pga at skadevirkningene er minimale med vettig bruk... altså mennesker som "SETTER" seg inn i emnet før bruk.

Det er vel ikke lov å tilegne seg "varer" uten resept og det er heller ikke lov å selge det eller innføre det. Det ble jo også skjerpede straffer på innførsel på slutten av 90 tallet om jeg ikke husker feil, så en del av de som "importerte" trakk seg ut. Uansett så støtter man opp om en rimelig lyssky bransje, om folk synes det er er greit får de gjøre som de vil.

Gå til:  

Disse kosttilskuddene er glemt for mange, men som alle bør ta.

5 digge middager med cottage cheese

Kosthold09.08.2021270

Cottage cheese er blitt en svært populær matvare!
Det er en risiko forbundet med treningen og løftene man utfører
Det finnes så mange gode varianter av middagskaker enn bare karbonadekaker.

5 fordeler med stående leggpress

Trening28.06.202153

Det er mange fordeler med å trene leggene dine. Se her!