Skrevet av Emne: svette?  (Lest 3520 ganger)

Utlogget svogern

  • Litt godt kjent
  • **
  • Innlegg: 38
  • Honnør: 0
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 38

  • ta tiden til hjelp..
svette?
« : 06. juli 2005, 02:17 »
jeg driver og trener med et par kompiser...  det som er, er at når vi trener vekter eller sykler/jogger ! svetter jeg så forbanna mye!!   og de har nesten ikke en dråpe i panna en gang.. hva er egentlig problemet her..   for å si det som det er.. er jeg sterkere en begge to.. men hvorfor svetter jeg så sinnsykt?   

vet ikke om dette er et dumt spørsmål.. men men :Smiley

Utlogget Sjulven

  • Superavhengig
  • ******
  • Innlegg: 1 103
  • Honnør: 31
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 1 103

SV: svette?
« #1 : 06. juli 2005, 02:49 »
er ikke sikker, men vet om noe som hjelper Grin stikk til apoteket og kjøp deg noe som heter aluminiumsklorid, dette påføres to ganger i uken og vaskes bort på morgenen etter, liten pris å betale mener jeg Smiley har fått utrolig bra tilbakemeldinger om dette fra kompiser som har sliti med mye svetting og har nettop vært å kjøpt det selv i dag Grin

Utlogget Melissa

  • Superavhengig
  • ******
  • Innlegg: 1 183
  • Honnør: 82
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Kvinne
  • Innlegg: 1 183

SV: svette?
« #2 : 06. juli 2005, 09:32 »
jeg driver og trener med et par kompiser... det som er, er at når vi trener vekter eller sykler/jogger ! svetter jeg så forbanna mye!! og de har nesten ikke en dråpe i panna en gang.. hva er egentlig problemet her.. for å si det som det er.. er jeg sterkere en begge to.. men hvorfor svetter jeg så sinnsykt?

vet ikke om dette er et dumt spørsmål.. men men :Smiley

Det er individuelt. Noen svetter mye, andre mindre.

Gjør det noe at du svetter når du trener da? Er ikke det normalt? Jeg hadde syns det var verre å svette til vanlig (på skolen, butikken, fester o.l.) Hvis du oppfatter det som et stort problem, ville jeg heller prøvd Yerka, som er svært effektiv.
Man er ikke en taper før man slutter å prøve seg!

Utlogget Lasse Christoffersen

  • V.I.P
  • *******
  • Innlegg: 6 991
  • Honnør: 337
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 6 991

SV: svette?
« #3 : 06. juli 2005, 09:50 »
Jo tyngre du er, jo mer vil du svette Wink
Nettbutikken for deg som trener! www.x-life.no

Besøk oss på Facebook:
https://www.facebook.com/XLIFE.no

Besøk oss på Google+:
https://plus.google.com/117792074539729929721

(Bedriftsprofil for X-life.no.)

naxus

  • Gjest
SV: svette?
« #4 : 06. juli 2005, 10:30 »
Som melissa sa. Noen svetter mer mens andre svetter mindre. Sånn er det bare. Og på trening gjør det vel ikke noe at du svetter litt mer en andre. Feks faren min er sånn som svetter MYE når han "rører" på seg og skal bære noe og gjøre litt så blir han helt våt nesten. Men som melissa også sa Tongue Hvis det blir for jævlig eller du svetter mye på skolen, fritid, jobb osv hvor det er litt ekkelt og svette. Så kjøp sånn aluminiumsklorid. Vet faren min brukte det når han var ung og hadde presantasjoner på jobben. Og det funka kjempa bra. Måten det funker på er at du det dreper/lammer svettekjertlene.

Utlogget Oracle

  • Leieboer
  • *****
  • Innlegg: 550
  • Honnør: 46
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 550

SV: svette?
« #5 : 06. juli 2005, 10:32 »
er ikke sikker, men vet om noe som hjelper Grin stikk til apoteket og kjøp deg noe som heter aluminiumsklorid, dette påføres to ganger i uken og vaskes bort på morgenen etter, liten pris å betale mener jeg Smiley har fått utrolig bra tilbakemeldinger om dette fra kompiser som har sliti med mye svetting og har nettop vært å kjøpt det selv i dag Grin

Ikke for å ødelegge moroa eller noe, men fikk nettopp høre at det finnes stoffer i vanlig anti-perspiranter som ikke er bra for oss, og det var visst aluminium stoffer det var snakk om.

Forskning peker på at aluminium kan fremme sykdommen Alzheimers og kan ha en betydning når det gjelder utvikling av kreft, så det kan kanskje være lurt å undersøke det nærmere før man eventuelt tar dette i bruk.

Andre som har hørt dette, eller som vet noe om det?
Treningsloggen min finner du her

Utlogget Navaro

  • Erfaren bruker
  • ****
  • Innlegg: 353
  • Honnør: 4
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 353

  • YES
SV: svette?
« #6 : 06. juli 2005, 12:25 »
jo mer, jo mer mann er du!
JEG SKAL! JEG KAN!

Utlogget Sjulven

  • Superavhengig
  • ******
  • Innlegg: 1 103
  • Honnør: 31
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 1 103

SV: svette?
« #7 : 06. juli 2005, 13:53 »
Ikke for å ødelegge moroa eller noe, men fikk nettopp høre at det finnes stoffer i vanlig anti-perspiranter som ikke er bra for oss, og det var visst aluminium stoffer det var snakk om.

Forskning peker på at aluminium kan fremme sykdommen Alzheimers og kan ha en betydning når det gjelder utvikling av kreft, så det kan kanskje være lurt å undersøke det nærmere før man eventuelt tar dette i bruk.

Andre som har hørt dette, eller som vet noe om det?

hehe, ALT kan fremme kreft nå for tiden:) personlig bryr jeg meg ikke noe spes om forskninger som ikke omhandler trening og lever livet

Utlogget svogern

  • Litt godt kjent
  • **
  • Innlegg: 38
  • Honnør: 0
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 38

  • ta tiden til hjelp..
SV: svette?
« #8 : 06. juli 2005, 15:42 »
Det er individuelt. Noen svetter mye, andre mindre.

Gjør det noe at du svetter når du trener da? Er ikke det normalt? Jeg hadde syns det var verre å svette til vanlig (på skolen, butikken, fester o.l.) Hvis du oppfatter det som et stort problem, ville jeg heller prøvd Yerka, som er svært effektiv.


neida.. jeg bare lurte hva det kom av liksom... og nei jeg svetter bare mye når jeg trener! så det er helt greit liksom!       føler i hvertfall at jeg får gjort noe Smiley

Utlogget svogern

  • Litt godt kjent
  • **
  • Innlegg: 38
  • Honnør: 0
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 38

  • ta tiden til hjelp..
SV: svette?
« #9 : 06. juli 2005, 15:49 »
jeg må bare takke for alle svar... drit bra at noen gidder å ta seg tid til å svare Smiley

Utlogget Melissa

  • Superavhengig
  • ******
  • Innlegg: 1 183
  • Honnør: 82
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Kvinne
  • Innlegg: 1 183

SV: svette?
« #10 : 06. juli 2005, 17:10 »

neida.. jeg bare lurte hva det kom av liksom... og nei jeg svetter bare mye når jeg trener! så det er helt greit liksom! føler i hvertfall at jeg får gjort noe Smiley


Ja, ikke sant? Smiley Men svetting er ikke nødvendigvis en indikasjon på hardt arbeid vet du. Noen blir andpustne og varme bare av å gå opp trappa, mens andre kan gå milevis uten å kjenne svetten sile nedover ryggen. Nervøsitet forårsaker også mye svette.
Man er ikke en taper før man slutter å prøve seg!

Utlogget Kleif

  • Litt godt kjent
  • **
  • Innlegg: 70
  • Honnør: 1
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 70

SV: svette?
« #11 : 06. juli 2005, 21:29 »
Dette yerka; Hvilken form er det i, og hvordan skal det brukes?

Utlogget TJGun

  • Litt godt kjent
  • **
  • Innlegg: 34
  • Honnør: 1
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 34

SV: svette?
« #12 : 06. juli 2005, 22:05 »
Er aluminiumsklorid bare beregnet på armhulene eller går det ann å bruke det andre steder på kroppen feks panna?

Utlogget Melissa

  • Superavhengig
  • ******
  • Innlegg: 1 183
  • Honnør: 82
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Kvinne
  • Innlegg: 1 183

SV: svette?
« #13 : 07. juli 2005, 08:46 »
Dette yerka; Hvilken form er det i, og hvordan skal det brukes?

Yerka er en flaske med rosa væske. Prisen er ca 180 kr. Fås kjøpt på Vita, apotek, parfymeri og lignende.

Du starter med å dusje hele kroppen. Problemområdet skal lufttørke. Når du kjenner det er helt tørt under armen eller det området du ønsker å behandle, drypper du to eller tre dråper Yerka på en bomullspad (IKKE mer!! Du kan få dype brannsår). Deretter lar du Yerkaen lufttørke. Du vil sannsynligvis ikke se eller kjenne at du har påført huden din noe engang. Påfølgende dag, kan du gjerne ta deg en dusj, men i følge bruksanvisningen bør du unngå såpe (under armene) og deodorant.

Gjenta behandlingen et par ganger i uka eller etter egent behov og svetteringene blir et tilbakelagt stadium  2thumbsup

Er aluminiumsklorid bare beregnet på armhulene eller går det ann å bruke det andre steder på kroppen feks panna?

Hvis jeg ikke husker heeelt feil, kan du i følge bruksanvisningen, påføre Yerka på alle problemområder.

Man er ikke en taper før man slutter å prøve seg!

Utlogget svogern

  • Litt godt kjent
  • **
  • Innlegg: 38
  • Honnør: 0
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 38

  • ta tiden til hjelp..
SV: svette?
« #14 : 11. juli 2005, 02:40 »
Hvorfor er dette postet på "Kroppsbygging og Fitness"?

EDIT: For å holde meg til topic, kan jeg likeså godt svare. Aluminiumklorid funker veldig bra mot svette og kjøpes på apoteket:)



fordi jeg gjorde feil! sorry Smiley

Gå til:  

Disse kosttilskuddene er glemt for mange, men som alle bør ta.

5 digge middager med cottage cheese

Kosthold09.08.2021270

Cottage cheese er blitt en svært populær matvare!
Det er en risiko forbundet med treningen og løftene man utfører
Det finnes så mange gode varianter av middagskaker enn bare karbonadekaker.

5 fordeler med stående leggpress

Trening28.06.202153

Det er mange fordeler med å trene leggene dine. Se her!