Skrevet av Emne: Hvordan merker man pause fra kreatin?  (Lest 2603 ganger)

Utlogget xrayman

  • Nykomling
  • *
  • Innlegg: 11
  • Honnør: 0
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 11

Hvordan merker man pause fra kreatin?
« : 18. juli 2014, 21:17 »
Jeg har brukt kreatin i noen måneder og har hatt fantastisk framgang etter det. Så tenkte jeg å ta en måneds pause for å finne ut hvor stor effekt kreatin faktisk har på meg.

Etter 3 uker uten kreatin merket jeg ingen forskjell, jeg var faktisk på grensen til å klare å øke i flere øvelser, men så kom 4. uken. Det føltes som en virkelig smell, aldri før har jeg plutselig gått ned 2 rep fra min vanlige 5RM. Jeg var i akurat like "dårlig" form de neste treningsøktene også.

Jeg så for meg at jeg ville føle meg gradvis litt svakere etter en pause fra kreatin, i stede for en plutselig voldsom nedgang. Er dette en vanlig effekt etter å ta en pause fra kreatin eller er det andre faktorer som gjør at jeg plutselig i løpe av få dager har gått ned i styrke?

Blir litt bekymret når jeg ikke er sikker på hva som gjør at styrken min har gått så merkbart ned i løpe av bare noen få dager.

Utlogget inaktiv

  • Aktivt medlem
  • ***
  • Innlegg: 146
  • Honnør: 3
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 146

Sv: Hvordan merker man pause fra kreatin?
« #1 : 19. juli 2014, 15:02 »
Styrketap trenger ikke nødvendigvis ha med kreatin og gjøre i det hele tatt. Noen folk får ingen effekt av kreatin. Megselv inkludert. Pleide alltid å bruke det helt til boksen en dag var tom og jeg ikke orket å kjøpe ny. Fortsatte og øke i alle øvelser.
19 år, 100 kg
Knebøy: 200kg
Benkpress: 140kg
Markløft: 250kg
Militærpress: 80kg

Utlogget xrayman

  • Nykomling
  • *
  • Innlegg: 11
  • Honnør: 0
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 11

Sv: Hvordan merker man pause fra kreatin?
« #2 : 20. juli 2014, 18:13 »
men dersom kreatin har en effekt på meg, vil nedgangen i styrke komme helt plutselig etter en liten måneds pause fra kreatin? Synes bare det er litt merkelig at jeg plutselig har gått sånn ned i styrke i løpet av så kort tid Sad

Utlogget 123456234

  • Erfaren bruker
  • ****
  • Innlegg: 275
  • Honnør: 20
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 275

Sv: Hvordan merker man pause fra kreatin?
« #3 : 20. juli 2014, 18:38 »
Det var mest sannsynlig ikke at du sluttet å ta kreatin som gjorde at du har blitt litt svakere. Det tar mye kortere tid en 4 uker før virkningen av kreatin er borte, utifra min egen erfaring og det jeg har lest ihvertfall, er ikke 100% sikker på dette.

Det er normalt at styrken går litt opp og ned igjennom året. Spesielt om du har trent med høy intensitet og blitt sterkere, da er det ikke uvanlig at styrken går litt ned en stund før man er på en ny "bølge" med personlige rekorder.

Om du velger å ta kreatin hadde jeg tatt det daglig og året rundt.

Utlogget xrayman

  • Nykomling
  • *
  • Innlegg: 11
  • Honnør: 0
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 11

Sv: Hvordan merker man pause fra kreatin?
« #4 : 20. juli 2014, 19:21 »
Tusen takk for svar Smiley

Det du skriver kan stemme veldi bra med tanke på å ha blitt sterkere. Har hatt stor fremgang i styrke de siste 3-4 månedene, det er bare akurat nå det har gått merkbart ned. kjører et 5x5 program, usikker på om det regnes som intensivt nok med tanke på de "bølgene". Har vært veldig aktiv i restitusjonsdagene mine også den siste måneden, det kan ha påvriket meg litt det også.

Håper på å fange en bølge som tar meg oppover igjen snart Smiley

Gå til:  

Disse kosttilskuddene er glemt for mange, men som alle bør ta.

5 digge middager med cottage cheese

Kosthold09.08.2021270

Cottage cheese er blitt en svært populær matvare!
Det er en risiko forbundet med treningen og løftene man utfører
Det finnes så mange gode varianter av middagskaker enn bare karbonadekaker.

5 fordeler med stående leggpress

Trening28.06.202153

Det er mange fordeler med å trene leggene dine. Se her!