Skrevet av Emne: Turkish Get-ups, erfaringer?  (Lest 800 ganger)

Utlogget vgar

  • Aktivt medlem
  • ***
  • Innlegg: 138
  • Honnør: 12
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 138

Turkish Get-ups, erfaringer?
« : 27. oktober 2009, 14:39 »
Bare lurer på om noen har noe erfaringer til, rundt denne øvelsen her:
http://www.youtube.com/watch?v=0vhJza-2xiI#noexternalembed&feature=player_embedded#at=14
>.<
- Work hard or don't work at all..

Vgar goes Snekker Andersen; http://www.treningsforum.no/forum/index.php?topic=87149.msg1264656;topicseen#new

Utlogget no-pain-no-gain

  • Aktivt medlem
  • ***
  • Innlegg: 120
  • Honnør: 42
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 120

Sv: Turkish Get-ups, erfaringer?
« #1 : 27. oktober 2009, 15:02 »
Kjører TUG's noen ganger. Det er en helt super øvelse for stabilisering fra beltet og opp til handa. Jeg kjører alltid med olympisk stang, ettersom dette gir større utfordring med tanke på balanse.

TUG har hjulpet meg til å få veldig god stabilitet i øvelser som rykk, støt, skulder og benkpress. TUG gir også veldig bra lockout trening med tanke på albuen.

Det er en veldig teknisk øvelse, så det tar litt tid å komme seg opp i vekt. Det har hendt et par ganger at jeg har fått stanga rett i fanget pga mista lock i albuen.

Pleier å kjøre en singel på hver arm med 40kg nå om dagen, er det meste jeg greier med tanke på kontroll hvis jeg skulle misse.

Veldig kul øvelse, men blir mye skrubbsår på albuene etterhvert som vekta blir tung.
"Modern fitness is defined by apparance rather than actual horsepower. A training environment contaminated by this attitude cannot produce superior fitness, physical or mental."-Mark F. Twight

"Alle drømmer om å vinne.
Ingen drømmer om å trene."-Cato Z. Pedersen

Gå til:  

Disse kosttilskuddene er glemt for mange, men som alle bør ta.

5 digge middager med cottage cheese

Kosthold09.08.2021270

Cottage cheese er blitt en svært populær matvare!
Det er en risiko forbundet med treningen og løftene man utfører
Det finnes så mange gode varianter av middagskaker enn bare karbonadekaker.

5 fordeler med stående leggpress

Trening28.06.202153

Det er mange fordeler med å trene leggene dine. Se her!