Skrevet av Emne: Lene Hansen/ www.pro-trainer.no  (Lest 121840 ganger)

Utlogget Marianne

  • Skravlekopp
  • ******
  • Innlegg: 1 683
  • Honnør: 112
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Kvinne
  • Innlegg: 1 683

SV: Lene Hansen/ www.pro-trainer.no
« #255 : 13. januar 2005, 23:18 »
Er det noen som har noen tips om hvordan man kan bli PT her i Norge (Oslo...) ? Trenger man spesiell utdannelse/kurs/sertifisering etc? Jeg har snart holdt på med vektrening/vektløfting/styrkeløft i 25 år, og lest mye, så noe har jeg jo lært. Jeg har ingen formell trenerutdannelse utover A og B-kurs i vektløfting. Jeg tenker en del på å skifte karriere. Jeg har jobbet i software bransjen i 10 år nå, men det har jeg ikke lyst til å holde på med resten av livet. Det siste året er det ashtanga yoga som har opptatt meg mest, og jeg tror aldri noe har fasinert meg mere enn akkurat det. Så på sikt er kanskje noe innen yoga som jeg ønsker å holde på med som jobb. Men det går vel an å kombinere dette med PT jobb også. Yoga blir jo mer og mer populært for meningmann.


Kontakt idrettshøgskolen i Oslo!
de utdanner personlig trenere!
18 000; for kurs som går  i helgene!
Personlig trener & kostholdsveileder ved Family Sports Club , Fredrikstad

Og stolt eier av "Butikken for deg som trener":
ej-shop.no
Gasp, Better Bodies, Danlab nutrition, Nutrisport, All American, EFX, Best Body Nutrition

Blogg: Mariannekroghbjerke.blogspot.com

Utlogget yates

  • Aktivt medlem
  • ***
  • Innlegg: 248
  • Honnør: 5
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 248

  • N P N G
SV: Lene Hansen/ www.pro-trainer.no
« #256 : 14. januar 2005, 02:00 »
man skulle nesten tro at det var nok med lang og god erfaring for å drive som PT, samt et ytre som gjenspeilet kunnskapen.. betale 18 000,- for noe man allerede kan er i hvertfall utsuging, selv om man får en "autorisasjon".

Utlogget Mr. Shanghai

  • .: Aktivutøver :.
  • ******
  • Innlegg: 917
  • Honnør: 35
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 917

SV: Lene Hansen/ www.pro-trainer.no
« #257 : 14. januar 2005, 02:54 »


Å gi av seg selv i jobben er vel en selvfølge dersom en skal trives - enten en er snekker eller PT vil jeg tro, og har en "peiling" så er det seff lettere å motivere andre også.

Jeg skjønner jo seff den som gjør det så lenge en kan tjene til livets opphold eller spe på inntektene liksom, og er en gymrotte så er det seff OK å tilbringe dagene der også - jeg hadde nok greid det jeg også vil jeg tro....

 Det jeg har større problemer med, er nok å forstå de stakkarene som må betale en person hundervis av kroner for å greie å trene liksom - når en burde kunne fått mer enn god nok hjelp av de som jobber der som instruktører liksom..... Min misstanke er at dette ofte er folk som ikke kommer til å holde ut med denne treninga på lengre sikt uansett....

Jeg er i allefall sjeleglad for at vi ikke har slikt klientell der jeg trener for å si det sånn....... Tror det hadde ødelagt treningsmiljøet totalt. Folk får greie å lasse av og på vekter sjøl....
Kommer det "kunnskapsløse" inn så hjelper vi "eldre" dem i riktig retning, og er det noe to i dem så holder de ut og utvikler seg positivt..... Er det ikke noe "drive" i dem så får de heller begynne med bordtennis - fin trim det også........ Erter
Ehemm - skeia litt ut på slutten der ja.... :Smiley


Heisan!

Jeg vil bare forsvare det aa vaere klient av PT. Jeg har en personlig PT her i Shanghai, og han gjoer en kjempejobb for meg!

Jeg reiser mye i jobben, og kommer ofte hjem sent paa kvelden etter flyturer, PT'en ringer meg opp naar jeg lander paa flyplassen og "drar meg i oerene" til Gym'et, saa jeg ender opp med aa laste av bagasjen hjemme, hoppe i treningsklaer og loepe til gym'et. Normalt ville jeg ikke klart aa motivere meg for en beinhard bein oekt etter aa reist en hel dag. PT'en min gjoer en fantastisk jobb med aa holde meg i oerene og motivere meg for trening.

En annen ting er at han hjelper meg med aa holde rede paa min progresjon i treningen. Han lager statistikker for min fremgang, og han forteller meg hele tiden hva jeg loeftet forrige gang saa jeg proever saa godt jeg kan aa loefte en rep mer hver gang.

Det er ogsaa bra og ha en aa "sparre" med naar det gjelder treningsprogrammer og kosthold ogsaa. Klart han skal ha veldig gode argumenter for aa klare aa overtale meg Wink




Konkurrerende utoever i AF

Utlogget SilverFox

  • Elite medlem
  • *******
  • Innlegg: 5 431
  • Honnør: 1609
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 5 431

SV: Lene Hansen/ www.pro-trainer.no
« #258 : 14. januar 2005, 09:08 »
Heisan!

Jeg vil bare forsvare det aa vaere klient av PT. Jeg har en personlig PT her i Shanghai, og han gjoer en kjempejobb for meg!

Jeg reiser mye i jobben, og kommer ofte hjem sent paa kvelden etter flyturer, PT'en ringer meg opp naar jeg lander paa flyplassen og "drar meg i oerene" til Gym'et, saa jeg ender opp med aa laste av bagasjen hjemme, hoppe i treningsklaer og loepe til gym'et. Normalt ville jeg ikke klart aa motivere meg for en beinhard bein oekt etter aa reist en hel dag. PT'en min gjoer en fantastisk jobb med aa holde meg i oerene og motivere meg for trening.

En annen ting er at han hjelper meg med aa holde rede paa min progresjon i treningen. Han lager statistikker for min fremgang, og han forteller meg hele tiden hva jeg loeftet forrige gang saa jeg proever saa godt jeg kan aa loefte en rep mer hver gang.

Det er ogsaa bra og ha en aa "sparre" med naar det gjelder treningsprogrammer og kosthold ogsaa. Klart han skal ha veldig gode argumenter for aa klare aa overtale meg Wink

Beklager fornærmelsen... Men det er nok bare meg som er litt gammaldags her...
Også skal det ikke stikkes under en stol at jeg aldri har hatt problemer med å motivere meg for å trene, om jeg så er hjemme fra jobben klokka ti om kvelden...
Også er det jo seff individuelle forskjeller i hva en har av penger å avsette til den type luksus.

Jeg har seff ingen problemer med å se nytten av å ha en skikkelig coach dersom en ønsker optimale resultater. Jeg betviler imidlertid sterkt at majoriteten av det som kalles PT'er har så mye å tilføre en som vil satse seriøst..... i allefall dersom bakgrunnen er noen år på studio og et kurs til 18.000 kroner liksom..... Det er forøvrig hevet over tvil at det å ha en "treningskammerat" som pusher en er svært motiverende og at det kan være avgjørende for de endelige resultatene - enten en betaler for det eller skaffer en ordinær en med sammenfallende treningsiver (det siste der vet vi alle at er usedvanlig vanskelig i allefall....)

Det finnes seff unntak fra den regelen om å ha sviktende kunnskap om "seriøs" trening. Uansett er det vel ikke ikke personer som satser på å bli verdensmester i styrkeløft, fitness eller bygging som er målgruppen heller vil jeg tro.....



Kontinuitet er nøkkelen!

Want to lose that beer belly, Bob? I have a nutty idea. Put down the fucking beer

Utlogget Lene Hansen

  • Aktivt medlem
  • ***
  • Innlegg: 188
  • Honnør: 13
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Kvinne
  • Innlegg: 188

SV: Lene Hansen/ www.pro-trainer.no
« #259 : 14. januar 2005, 12:22 »
Hei Lene!
Er du kommet med i FHM??
Synes du er det er noen gode konkurrenter der da?
Lykke til!!!

Heisann! Ja, er kommet til finalen. Har ikke peiling på hvem mine konkurrenter er, men skal nok slite for å ro i land seiern blandt de 10!!
Det var jo en del pene jenter der selv om det også var mye dårlig..Jeg krysser fingrene så får vi ser hvordan det går. Ønsk meg lykke til da og Stem på meg i neste utgave av FHM!!

Utlogget Diablo

  • Aktivt medlem
  • ***
  • Innlegg: 193
  • Honnør: 2
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 193

SV: Lene Hansen/ www.pro-trainer.no
« #260 : 14. januar 2005, 14:12 »
Objektivt sett, så vil jeg si du er blant topp 3. Var noen som...eh..ikke hadde sin beste dag på bildan sine. Ska mobilisere Lyngen, sånn at du havne på topp no Lene!;)
Mål: OL i 2014

Utlogget Mr. Shanghai

  • .: Aktivutøver :.
  • ******
  • Innlegg: 917
  • Honnør: 35
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 917

SV: Lene Hansen/ www.pro-trainer.no
« #261 : 14. januar 2005, 14:41 »
Sorry Lene for at vi bruker profilen din til aa diskutere PT generelt...

Tricepsman, du sa at du trodde ikke de fleste PT'er hadde peiling paa aa coache folk som satser serioest paa Fitness, bygging eller styrkeloeft.

Det er mulig det. Men naar man ser resultatene til Lene saa sier det seg selv at hun har bra kompetanse paa trening. Og jeg tenker nok at hun ogsaa kunne motivert en graastein til aa trene... :Smiley

Min PT her i Kina er konkurerende utoever i bygging...


Konkurrerende utoever i AF

Utlogget Lene Hansen

  • Aktivt medlem
  • ***
  • Innlegg: 188
  • Honnør: 13
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Kvinne
  • Innlegg: 188

SV: Lene Hansen/ www.pro-trainer.no
« #262 : 14. januar 2005, 14:53 »
Objektivt sett, så vil jeg si du er blant topp 3. Var noen som...eh..ikke hadde sin beste dag på bildan sine. Ska mobilisere Lyngen, sånn at du havne på topp no Lene!;)

Tusen Takk, kjære Dæ...=) Ja, du får sanke de stemman du klare i Lyngen du..he..he..

Utlogget Lene Hansen

  • Aktivt medlem
  • ***
  • Innlegg: 188
  • Honnør: 13
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Kvinne
  • Innlegg: 188

SV: Lene Hansen/ www.pro-trainer.no
« #263 : 14. januar 2005, 14:59 »
Sorry Lene for at vi bruker profilen din til aa diskutere PT generelt...

Tricepsman, du sa at du trodde ikke de fleste PT'er hadde peiling paa aa coache folk som satser serioest paa Fitness, bygging eller styrkeloeft.

Det er mulig det. Men naar man ser resultatene til Lene saa sier det seg selv at hun har bra kompetanse paa trening. Og jeg tenker nok at hun ogsaa kunne motivert en graastein til aa trene... :Smiley

Min PT her i Kina er konkurerende utoever i bygging...

Hei! Det e i orden du!!=)

Takk for det..Med unntak så trur æ de som jobbe som PT e flink til å motivere og har peiling på ka dem gjør. Men det finns jo en del PTa som sjøl ikke trene styrke og da e det bare å glæmme...Erfaring = kunnskap!!

Og æ e ikke gamle jenta, men har jo trent ei stund så vet i allefall ka æ driv på med!=)

Utlogget Sommerdrøm

  • Erfaren bruker
  • ****
  • Innlegg: 333
  • Honnør: 6
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Kvinne
  • Innlegg: 333

SV: Lene Hansen/ www.pro-trainer.no
« #264 : 14. januar 2005, 21:13 »
Fine bilder i Vi MEnn også.....   Smiley  Smiley

Utlogget Alexick

  • Erfaren bruker
  • ****
  • Innlegg: 359
  • Honnør: 19
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 359

  • Seeing is believing.
SV: Lene Hansen/ www.pro-trainer.no
« #265 : 15. januar 2005, 00:31 »
såg jo knallbra ut det der! kor sa du at du jobbet? vurderer sterkt medlemskap! Wink hehe >Cheesy
Det er bedre å være tjukk enn tynn... problemet er bare at jeg er tynn... Smiley

ML: 4x160
KB: 5X150
BP: 1X130

Utlogget hannesen

  • Skravlekopp
  • ******
  • Innlegg: 1 816
  • Honnør: 19
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 1 816

  • full-av-futt!!!
SV: Lene Hansen/ www.pro-trainer.no
« #266 : 20. januar 2005, 19:04 »
Hei Lene!!
har du vært på ELIXIA enda??! er spent på hva du synes!! Som sagt synes jeg senteret er dritbra!!!
Lykke til!!

klem fra Hanne
Hanne

Utlogget Sommerdrøm

  • Erfaren bruker
  • ****
  • Innlegg: 333
  • Honnør: 6
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Kvinne
  • Innlegg: 333

SV: Lene Hansen/ www.pro-trainer.no
« #267 : 24. januar 2005, 13:53 »
...I Nordlys sto det at Lena prøver brudekjoler..... Du må nok ha vært inne på prøverommet da fotografen var der, for det var ikke bilde av deg inne i avisen......    what


Utlogget Diablo

  • Aktivt medlem
  • ***
  • Innlegg: 193
  • Honnør: 2
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 193

SV: Lene Hansen/ www.pro-trainer.no
« #268 : 24. januar 2005, 13:56 »
Var jo på framsia.
Mål: OL i 2014

Utlogget Sommerdrøm

  • Erfaren bruker
  • ****
  • Innlegg: 333
  • Honnør: 6
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Kvinne
  • Innlegg: 333

SV: Lene Hansen/ www.pro-trainer.no
« #269 : 24. januar 2005, 13:57 »
Ja, men med den overskriften forventet jeg virkelig å finne henne mellom side 4 og 6 også....

Gå til:  

Disse kosttilskuddene er glemt for mange, men som alle bør ta.

5 digge middager med cottage cheese

Kosthold09.08.2021270

Cottage cheese er blitt en svært populær matvare!
Det er en risiko forbundet med treningen og løftene man utfører
Det finnes så mange gode varianter av middagskaker enn bare karbonadekaker.

5 fordeler med stående leggpress

Trening28.06.202153

Det er mange fordeler med å trene leggene dine. Se her!