Skrevet av Emne: Dante(Doggcrap)  (Lest 12972 ganger)

Utlogget Iceberg

  • Tungvekter
  • *******
  • Innlegg: 3 081
  • Honnør: 593
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 3 081

SV: Dante(Doggcrap)
« #15 : 28. juli 2004, 20:54 »
Jeg synes det er mer fantastisk at en hel mengde mennesker betaler en hel mengde penger for å følge de til en hver til "moderne" programmene som dukker opp. Kall det
POF,Heavvy Duty, DC,RYP og hva de nå heter alle sammen..

Hvorfor gir disse programmene resultater? svaret er intensitetsøkning.
Det betyr ikke at det er noe revolusjonerende med de forskjellige treningsprogrammene, det som skjer er at programmene gir økt motivasjon, økt fokus og økt insats og intensitet. Resten gir seg selv.

Men for all del, verden vil bedras Grin

Utlogget UpAndComming

  • Ekstremt avhengig
  • ********
  • Innlegg: 24 303
  • Honnør: 1384
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 24 303

  • There is only one person in which I believe.
SV: Dante(Doggcrap)
« #16 : 28. juli 2004, 21:01 »

Hvorfor gir disse programmene resultater? svaret er intensitetsøkning.

BINGO !!! Det der er veldig riktig. Ser du på de fleste "moderne" programmer, er det stort sett det samme prinsippet som går igjen, økning av vekter (økt intensitet) ofte.

Forøvrig har jeg nå aldri betalt ei krone for dette jeg..... Wink
Inni meg lever en tynn liten gutt som skriker etter å komme ut. Men som regel kan jeg få han til å holde kjeft med en kjeks.

Utlogget Lasse Christoffersen

  • V.I.P
  • *******
  • Innlegg: 6 991
  • Honnør: 337
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 6 991

SV: Dante(Doggcrap)
« #17 : 28. juli 2004, 21:04 »
Når målet er økt muskelvekst er HST/RYP min gud. Doggcrap blir mer et powerbuilding program, som jeg helt klart skal teste om en god stund!
Nettbutikken for deg som trener! www.x-life.no

Besøk oss på Facebook:
https://www.facebook.com/XLIFE.no

Besøk oss på Google+:
https://plus.google.com/117792074539729929721

(Bedriftsprofil for X-life.no.)

Utlogget Jo1

  • Leieboer
  • *****
  • Innlegg: 458
  • Honnør: 23
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 458

SV: Dante(Doggcrap)
« #18 : 28. juli 2004, 22:12 »
Jeg synes det er mer fantastisk at en hel mengde mennesker betaler en hel mengde penger for å følge de til en hver til "moderne" programmene som dukker opp. Kall det
POF,Heavvy Duty, DC,RYP og hva de nå heter alle sammen..

Hvorfor gir disse programmene resultater? svaret er intensitetsøkning.
Det betyr ikke at det er noe revolusjonerende med de forskjellige treningsprogrammene, det som skjer er at programmene gir økt motivasjon, økt fokus og økt insats og intensitet. Resten gir seg selv.

Men for all del, verden vil bedras Grin


Tror du burde sette deg litt mer inn i DC trening Iceberg Wink

Utlogget trallallla

  • Aktivt medlem
  • ***
  • Innlegg: 241
  • Honnør: 4
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 241

SV: Dante(Doggcrap)
« #19 : 29. juli 2004, 09:05 »
Trenger vel ikke betale penger for å få DC sitt opplegg? LIgger det ikke her på forumet en plass?

Noen som vet hvor?
"Your worst enemy is urself !!" quote Seldal

Loggbok: http://www.treningsforum.no/forum/index.php?topic=31711.0

Alder: 24år
Vekt: se loggbok
Høyde: 190cm

Utlogget UpAndComming

  • Ekstremt avhengig
  • ********
  • Innlegg: 24 303
  • Honnør: 1384
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 24 303

  • There is only one person in which I believe.
SV: Dante(Doggcrap)
« #20 : 29. juli 2004, 09:07 »
Ta et søk på forumet her, så får du opp det du trenger.
Inni meg lever en tynn liten gutt som skriker etter å komme ut. Men som regel kan jeg få han til å holde kjeft med en kjeks.

Utlogget trallallla

  • Aktivt medlem
  • ***
  • Innlegg: 241
  • Honnør: 4
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 241

SV: Dante(Doggcrap)
« #21 : 29. juli 2004, 10:40 »
takker, kjeder raua av meg på jobb så jeg kan like godt lese på det
"Your worst enemy is urself !!" quote Seldal

Loggbok: http://www.treningsforum.no/forum/index.php?topic=31711.0

Alder: 24år
Vekt: se loggbok
Høyde: 190cm

Utlogget The Gimp

  • Superavhengig
  • ******
  • Innlegg: 1 305
  • Honnør: 89
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 1 305

  • Drinking milk & eating meat since '78
SV: Dante(Doggcrap)
« #22 : 29. juli 2004, 13:17 »
Jeg synes det er mer fantastisk at en hel mengde mennesker betaler en hel mengde penger for å følge de til en hver til "moderne" programmene som dukker opp. Kall det
POF,Heavvy Duty, DC,RYP og hva de nå heter alle sammen..

Hvorfor gir disse programmene resultater? svaret er intensitetsøkning.
Det betyr ikke at det er noe revolusjonerende med de forskjellige treningsprogrammene, det som skjer er at programmene gir økt motivasjon, økt fokus og økt insats og intensitet. Resten gir seg selv.

Men for all del, verden vil bedras Grin


Du betaler ikke for  programmet, men for å få Dante som din "online PT". Dette innebærer både epost, og tlf. Såvidt jeg husker har han til en hver tid kun 3-6 klienter, så at han kun gjør det for cash, tviler jeg på.
"Dette er mannen som kappeter med trollet, og gjerne tar en dessert etterpå!"

Utlogget Iceberg

  • Tungvekter
  • *******
  • Innlegg: 3 081
  • Honnør: 593
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 3 081

SV: Dante(Doggcrap)
« #23 : 29. juli 2004, 13:48 »
3-6 kunder det rimer vel ikke? ...
Han gjør det vel ikke av altruistiske grunner?
Allright vi får la det ligge, if it works for you and you are happy thats all that matters!

Utlogget Jo1

  • Leieboer
  • *****
  • Innlegg: 458
  • Honnør: 23
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 458

SV: Dante(Doggcrap)
« #24 : 29. juli 2004, 14:41 »
3-6 kunder det rimer vel ikke? ...
Han gjør det vel ikke av altruistiske grunner?
Allright vi får la det ligge, if it works for you and you are happy thats all that matters!

Han gjør det faktisk for 3-6 kunder. han måtte faktisk øke prisen for han hadde så mye pågang.

DC er litt mer en bare ett program da.

Utlogget The Gimp

  • Superavhengig
  • ******
  • Innlegg: 1 305
  • Honnør: 89
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 1 305

  • Drinking milk & eating meat since '78
SV: Dante(Doggcrap)
« #25 : 29. juli 2004, 15:18 »
3-6 kunder det rimer vel ikke? ...
Han gjør det vel ikke av altruistiske grunner?
Allright vi får la det ligge, if it works for you and you are happy thats all that matters!

Har ikke trent, og kommer aldri til å trene "Doggcrap" da jeg har helt andre mål, men jeg syns det er greit å holde seg orientert om hva som skjer utenfor ens egen lille verden  Wink Keep an open mind, you know.

Han sier neppe nei til penger, mener å huske at han tar 400$ for 3 mnd, og det blir jo en pen slump. Saken er at hvis han skulle selge seg til alle som ville betale, så taper han troverdighet, noe som igjen er "bad for business".

BTW: Han baserer seg stort sett på kjente treningsprinsipper og det er i så måte ikke noe revolusjonerende nytt. Men det han gjør er å sette det i system for sine kunder, tilpasse det til hver enkelt og å følge de opp. Om det er vært 400$?? Tja, det vet ikke jeg...
"Dette er mannen som kappeter med trollet, og gjerne tar en dessert etterpå!"

Utlogget trallallla

  • Aktivt medlem
  • ***
  • Innlegg: 241
  • Honnør: 4
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 241

SV: Dante(Doggcrap)
« #26 : 29. juli 2004, 15:18 »
Det er en livsstil ..... hehe  Wink
"Your worst enemy is urself !!" quote Seldal

Loggbok: http://www.treningsforum.no/forum/index.php?topic=31711.0

Alder: 24år
Vekt: se loggbok
Høyde: 190cm

Utlogget Jo1

  • Leieboer
  • *****
  • Innlegg: 458
  • Honnør: 23
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 458

SV: Dante(Doggcrap)
« #27 : 29. juli 2004, 18:50 »

BTW: Han baserer seg stort sett på kjente treningsprinsipper og det er i så måte ikke noe revolusjonerende nytt. Men det han gjør er å sette det i system for sine kunder, tilpasse det til hver enkelt og å følge de opp. Om det er vært 400$?? Tja, det vet ikke jeg...

Er ganske mye "nytt" der egentlig. Så vidt jeg vet er det ingen som praktiserer ett så ekstremt kosthold så lavt volum eller den spesielle varianten for stretching. han har også økt honoraret til 500$ pga stor pågang såvidt jeg husker.

Utlogget The Gimp

  • Superavhengig
  • ******
  • Innlegg: 1 305
  • Honnør: 89
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 1 305

  • Drinking milk & eating meat since '78
SV: Dante(Doggcrap)
« #28 : 29. juli 2004, 19:50 »


Er ganske mye "nytt" der egentlig. Så vidt jeg vet er det ingen som praktiserer ett så ekstremt kosthold så lavt volum eller den spesielle varianten for stretching. han har også økt honoraret til 500$ pga stor pågang såvidt jeg husker.

Det finnes HIT varianter med mindre volum. Doggcrap blir ofte omtalt som HIT med litt volum. Når det gjelder stretchingen tror jeg han har hentet en del fra Charles Poliquin (ikke helt 100% sikker på det siste)
"Dette er mannen som kappeter med trollet, og gjerne tar en dessert etterpå!"

Utlogget ambiguous

  • Litt godt kjent
  • **
  • Innlegg: 68
  • Honnør: 10
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 68

SV: Dante(Doggcrap)
« #29 : 30. juli 2004, 16:23 »
Jeg lar mannen selv svare for seg (innlegget er svar på et "angrep" på musclemayhem.com-forumet):

Rest pausing as Ive known it has always been sets of singles. Mentzer did 6 rest pause reps with singles. If i was smart I would of labeled all of my methods different names but my ego isnt that skyhigh that I have this urge to be "the guy who invented it"--I could really give a shit-this is about helping people put on muscle not making some kind of household name for myself. My methods are "rest pausing" for 11-15 reps in 3 rest pause breakdowns....I do not know of anyone else who ever was doing rest pauses for anything other than singles (correct me if Im wrong). I should of named it some fancy name like "Set continuance reps" or something and copyrighted it so everyone would of said Dante invented that but like I said I dont care and just called it rest pausing because it seemed kind of similiar with the breathing between failure points. As far as Mentzer and HIT--IS ANYONE IN THIS FORUM GOING TO SAY THEY ARE DOING ST? "Slacker Training"? Because I bet 99% of the people in this forum are going to say they lift as hard as they can so we are all doing HIT training. I have no understanding how people have to throw things in categories or its becomes just some kind of clusterfuck to them and they cant comprehend it otherwise. I will state this right out. I dont agree with Mentzers diet, Mentzers over obsession with overtraining, doing one set every 2 weeks to a month(after he started out obsessive compulsive about doing forced reps, negatives, partials etc etc after every set) the guy went one way and then went off the deep end the other way. Heres a novel approach--Dantes thoughts--thats all this is--my opinions on what I think builds muscle mass the fastest way possible and so far I think im building one hell of a track record proving it. Both Mentzer and I like low volume ok there is a similiarity. What else is there? I train bodyparts 2x every 8 days which is similiar to how Ronnie Coleman does it so why not call it a version of Ronnies training--LOL? Mentzer is doing one set every 2 weeks to one month as stated. I believe in extremes in food intake to make your body a fat burning muscle building blast furnace, Mentzer believed in something akin to 50 more calories a day over BMR if Im not mistaken (I dont and have never read his stuff to any great deal but I think i read that somewhere in the past in a magazine). I believe in extreme stretching, carb cuttoffs, olive oil for weight gain problems, blasting for 4-8 weeks and cruising for 2-3 weeks. How the hell is that similiar to anything Mentzer believed in? He did low volume I do low volume--end of story--thats the only similiarity. Honestly i think anyone doing one set per month and getting 12 growth phases in a year for a bodypart is a complete utter idiot..... while my guys are training bodyparts about 92 times a year and crushing you in gains. YOU TELL ME WHO IS GOING TO GROW FASTER? 12 growth phases versus 92?!?! Hence my reasons for low volume--so you can recover and train that bodypart again.
I dont have any clue how Mentzer liked to warmup but Ill have a guy warmup thru 3-6 sets if he needs to and is using huge weights. I dont count warmup sets like alot of guys do--its the worksets I count....so in all honesty my workouts are much more like the norm than this HIT category everyone wants to throw everything that is low volume in. You want to know the freaking difference between HIT and regular training by and large? One version counts warmups sets and one version doesnt. Thats about it. Now dont all you HIT obsessive compulsives feel dumb? The only difference is that guy over there did 135x12 225x8 275x6 350x11 and counted it as 4 sets and you disregarded the 3 warmup sets and did your one workset for 350x11 and called it one set. I swear to god people have to put things in categories and label them or its just some kind of scattered explosion in their heads. There will not be anyone coming out with anything new and revolutionary in bodybuilding guys, Im not going to have people lifting with water jugs and underwater squatting....it will all be derived somewhat from what people did earlier....I keep hearing people say "well its nothing new" well hell then why wasnt anyone doing it earlier then and why the hell do I get so much shit about my methods then if its "nothing new"? I put together what I thought would work best concerning all things bodybuilding....every facet of my methods AND ANYONE ELSES were probably used sometime or the other by some guy somewhere who started weightlifting back in the old days. Robert Kennedy from Musclemag likes to tout himself as the developer of the pre-exhaustion principle. Does he really believe that? Does anyone? There was probably some guy named Skippy Walker in Akron Ohio that was doing that back in the 40-50's just because he thought it might work. I feel im making people grow faster than any other way of training so if you think my methods are similiar to someone elses in the past then dont do mine at all and do that "someone elses" and lets see if you put on muscle mass as fast as my trainees are!

Gå til:  

Disse kosttilskuddene er glemt for mange, men som alle bør ta.

5 digge middager med cottage cheese

Kosthold09.08.2021270

Cottage cheese er blitt en svært populær matvare!
Det er en risiko forbundet med treningen og løftene man utfører
Det finnes så mange gode varianter av middagskaker enn bare karbonadekaker.

5 fordeler med stående leggpress

Trening28.06.202153

Det er mange fordeler med å trene leggene dine. Se her!