Skrevet av Emne: vanlige vitaminer osv...  (Lest 1293 ganger)

Utlogget kicke

  • Litt godt kjent
  • **
  • Innlegg: 44
  • Honnør: 2
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 44

vanlige vitaminer osv...
« : 12. mai 2004, 17:26 »
Dette er kanskje ikke forumet for å diskutere vanlige vitaminer o.l. som omega 3 osv...men... Huh
Jeg skal snart til Nordic cup i ju jutsu og bare lurer på om det er en eller anna form for vitamindrikk eller tabletter som er lurt å ta med? Jeg er bare ei jente på 15 så jeg tar det ikke så seriøst at jeg vil betale masse for det, for da dropper jeg det heller bare...
men jeg vil veldig gjerne bare være mest mulig klar for denne cup'en og føle meg klar for den...så jeg er takknemmelig for alle mulige tips om hva jeg bør kjøpe, hvor jeg får taj i det, pris, eller om jeg i det hele tatt bør kjøpe det...Smiley
...tenker altså da mest på enkle vanlige greier som omega, tran osv... :Smiley

mvh "uvitende nysgjerrigper"  Undecided Tongue

Utlogget krugans

  • .: Fighter Member :.
  • ******
  • Innlegg: 895
  • Honnør: 21
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 895

SV: vanlige vitaminer osv...
« #1 : 12. mai 2004, 17:39 »
jeg regner med at det er vanlig sport ju jutsu!!! dvs det er ikke så mye grappling, mest kast, feiinger, noen spark osv.

min mening er at dette ikke krever så mye utholdenhet.
jeg ville brukt vanlig powerade ta med noen flasker, og drikk dem konstant gjennom hele cupen.

hvis du har mye bakke kamp eller grappling så trenger du nok noe mer effektivt enn powerade.

jeg bruker powerade blandet med glutamin, og litt maltdextrose. og til sommeren på turneringen og nå har jeg begynt med ala så jeg håper dette kommer til å gi den effekten jeg er ute etter.

ellers er det ingenting som tilsier at du ikke kan kjøre en kreatinkur slik at det passer inn med turneringen. men pass vekta hvis du ligger på grensa til en høyere klasse.





Utlogget kicke

  • Litt godt kjent
  • **
  • Innlegg: 44
  • Honnør: 2
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 44

SV: vanlige vitaminer osv...
« #2 : 12. mai 2004, 17:57 »
jeg regner med at det er vanlig sport ju jutsu!!! dvs det er ikke så mye grappling, mest kast, feiinger, noen spark osv.

min mening er at dette ikke krever så mye utholdenhet.
jeg ville brukt vanlig powerade ta med noen flasker, og drikk dem konstant gjennom hele cupen.

hvis du har mye bakke kamp eller grappling så trenger du nok noe mer effektivt enn powerade.

jeg bruker powerade blandet med glutamin, og litt maltdextrose. og til sommeren på turneringen og nå har jeg begynt med ala så jeg håper dette kommer til å gi den effekten jeg er ute etter.

ellers er det ingenting som tilsier at du ikke kan kjøre en kreatinkur slik at det passer inn med turneringen. men pass vekta hvis du ligger på grensa til en høyere klasse.





Ah! Sånn jah... Huh

Utlogget krugans

  • .: Fighter Member :.
  • ******
  • Innlegg: 895
  • Honnør: 21
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 895

SV: vanlige vitaminer osv...
« #3 : 12. mai 2004, 22:05 »
 Drikke

Utlogget NK

  • Skravlekopp
  • ******
  • Innlegg: 1 847
  • Honnør: 164
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 1 847

  • Norkost
SV: vanlige vitaminer osv...
« #4 : 12. mai 2004, 22:41 »
Litt vanskelig å svare på når man ikke vet kostholdet ditt men det er altid på sin plass å sikre med en bra multivitamin (fås billig på rimi).
Står du på grensen av en vektklasse så er dette litt annerledes enn om du ikke gjør det.
Men et magnesium tilskudd er heller ikke bortkastet for å holde muskulaturen fri for kramper og å gi den mulighet til å hente seg lettere inn igjen etter harde økter.
Alt dette finner du på nærmeste matbutikk eller et apotek.
Burde ikke koste deg mer enn 250.- tilsammen og da fikser du resten ved å spise bra og nok mat + å drikke rikelig med vann for å holde kroppen igang.

Lykke til med sommerens utfordringer


Torstein








Utlogget Baahh

  • Elite medlem
  • *******
  • Innlegg: 5 030
  • Honnør: 329
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 5 030

SV: vanlige vitaminer osv...
« #5 : 12. mai 2004, 23:05 »
Litt vanskelig å svare på når man ikke vet kostholdet ditt men det er altid på sin plass å sikre med en bra multivitamin (fås billig på rimi).
Står du på grensen av en vektklasse så er dette litt annerledes enn om du ikke gjør det.
Men et magnesium tilskudd er heller ikke bortkastet for å holde muskulaturen fri for kramper og å gi den mulighet til å hente seg lettere inn igjen etter harde økter.
Alt dette finner du på nærmeste matbutikk eller et apotek.
Burde ikke koste deg mer enn 250.- tilsammen og da fikser du resten ved å spise bra og nok mat + å drikke rikelig med vann for å holde kroppen igang.

Lykke til med sommerens utfordringer

Torstein
ja, magnesium er et bra tilskudd.. Ville kjøpt det som ZMA, det inneholder også zink.. veldig fornøyd med det.. skal visst heve testo-produksjonen med 30% Shocked  ..
Pass på å ta det på "tom mage" (1.5t-2t etter siste måltid, tror jeg) på kvelden.. og det er viktig å ikke ta det sammen med melk.. (kalsiumet og magnesium er no kranglefanter Smiley og det er bare plass for en)

Utlogget kicke

  • Litt godt kjent
  • **
  • Innlegg: 44
  • Honnør: 2
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 44

SV: vanlige vitaminer osv...
« #6 : 13. mai 2004, 22:22 »
Litt vanskelig å svare på når man ikke vet kostholdet ditt men det er altid på sin plass å sikre med en bra multivitamin (fås billig på rimi).
Står du på grensen av en vektklasse så er dette litt annerledes enn om du ikke gjør det.
Men et magnesium tilskudd er heller ikke bortkastet for å holde muskulaturen fri for kramper og å gi den mulighet til å hente seg lettere inn igjen etter harde økter.
Alt dette finner du på nærmeste matbutikk eller et apotek.
Burde ikke koste deg mer enn 250.- tilsammen og da fikser du resten ved å spise bra og nok mat + å drikke rikelig med vann for å holde kroppen igang.

Lykke til med sommerens utfordringer


Torstein








takker!! Cheesy

Gå til:  

Disse kosttilskuddene er glemt for mange, men som alle bør ta.

5 digge middager med cottage cheese

Kosthold09.08.2021270

Cottage cheese er blitt en svært populær matvare!
Det er en risiko forbundet med treningen og løftene man utfører
Det finnes så mange gode varianter av middagskaker enn bare karbonadekaker.

5 fordeler med stående leggpress

Trening28.06.202153

Det er mange fordeler med å trene leggene dine. Se her!