Skrevet av Emne: Nå setter feministene inn siste støtet mot menn!  (Lest 6505 ganger)

Utlogget ErikV

  • Superavhengig
  • ******
  • Innlegg: 1 121
  • Honnør: 262
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 1 121

Sv: Nå setter feministene inn siste støtet mot menn!
« #30 : 01. oktober 2009, 18:55 »
Hehe, artig å se profeten og hardrock ram snakke så utrolig om hverandre.. eller mer frustrerende Wink

For å ta det i en annen situasjon, profeten: du kan vel ikke ta en metroseksuell kar med på jakt, fotballkamp og whatnot så er han plutselig en ekte mann? Så enkelt er det vel ikke vel? Det tror ikke jeg. Denne metroseksuelle karen hadde vel ikke gjort noe så mandig som å feks verve seg om Norge ble invadert, evt bli med i motstandsbevegelse eller stille opp å hjelpe noen som er i mindretall og blir banka eller lignende? Men du hadde sikkert fått han med på jakt og fotballkamp?
Enig?

Hva er forresten mandig med å se på fotball? Hurra, 22 menn, hvor 70% er metroseksuelle overbetalte klyser river hverandre i trøya litt mens de sparker ball..

om norge blir innvandert får du ikke et valg om du vil verve deg eller ikke. det valget blir gjort for deg. =)


hvorfor skulle en metroseksuell mann hatt en mindre interesse av å forsvare landet vårt og dets verdier enn noen andre? må være noe av det mest uintellektuelle og fordomsfulle jeg har lest her inne (utenom mine egne poster =) ).

fotballspillere må jo være de største metroseksuelle klysene ever uansett, så hvorfor de blir bruke som eksempel på mandighet fatter jeg ikke.

finnes mye mer badass (mandige er et dårlig ord) idretter enn dette. google x-games and be amazed.

Utlogget Profeten

  • Erfaren bruker
  • ****
  • Innlegg: 389
  • Honnør: 114
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 389

Sv: Nå setter feministene inn siste støtet mot menn!
« #31 : 01. oktober 2009, 18:56 »
Jeg har ikke sagt at det jeg likte er fasiten på mandighet. Er enig i de dydene Hardrock_ram nevner. Hva som er mandighet er individuelt. Men at de tingene jeg liker, skal bli sett på som harry for tilhengere av det nye mannsidealet liker jeg ikke

Utlogget ErikV

  • Superavhengig
  • ******
  • Innlegg: 1 121
  • Honnør: 262
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 1 121

Sv: Nå setter feministene inn siste støtet mot menn!
« #32 : 01. oktober 2009, 18:57 »
Jeg har ikke sagt at det jeg likte er fasiten på mandighet. Er enig i de dydene Hardrock_ram nevner. Hva som er mandighet er individuelt. Men at de tingene jeg liker, skal bli sett på som harry for tilhengere av det nye mannsidealet liker jeg ikke

hvis mandighet er individuelt da er vell også harry-het individuelt?

Utlogget jonasv

  • Litt godt kjent
  • **
  • Innlegg: 93
  • Honnør: 13
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 93

Sv: Nå setter feministene inn siste støtet mot menn!
« #33 : 01. oktober 2009, 18:59 »
Synes både Hardrock og Profeten har greie argumenter egentlig, men det virker som om dere snakker litt over hverandre.

Hardrock snakker om karakterstyrke og virkelig mot. Jeg er enig i at det f.eks krever sin mann å stå opp mot mobbing og urett, og kanskje i enkelte miljøer, homofil. Profeten snakker derimot om at menns (kollektive, om du vil) mentalitet i dagens samfunn blir så til de grader forandret av kvinnelig påvirkning.

Jeg vil kanskje gå så langt som å påstå at kvinnekampen har gått fra å være realistisk og saklig, til å bli en kjønnskamp der menn må lide under et mannssyn kvinner har skapt. I lengden tror jeg det gjør lite godt, da denne feminiseringen av menn fører til konflikt i kvinners hode. Kvinner vil som kjent ofte ha pose og sekk. De vil ha en mann med følelser det ene øyeblikket, og en bryter de kan skru på som gjør denne følsomme, strikkende mannen om til en muskulløs MMA-fighter som kan grisejule alle potensielle farer rundt dem. Her oppstår det jo en konflikt. De aller fleste meterogutter er nemlig ikke noe mer fryktløse og handlekraftige(ikke en gang sterkere) enn deres kvinner. Dette er lite tiltrekkende for heterofile kvinner. Det er ikke dermed sagt at en homofil ikke er stor og sterk og kan jule opp mange. Diskusjonen handler lite om seksuell legning, men mer om forvirra, stakkarslige gutter med svake idealer og null karakter.

Jeg personlig har ingenting i mot likestillingen, og dette synes jeg ikke er en debatt om hvorvidt menn eller kvinner skal stå på kjøkkenet, skifte bleie eller tjene mest, men at likestillingen har mistet fotgrep, og heller handler om å gjøre mannen om til kvinner på det mentale plan, og kvinner om til menn. Satt på spissen virker det nesten som om kvinner har som mål å arvta mennenes historiske dårlige sider, mens menn skal arvta kvinnenes.

Å være mann handler som sagt ikke så mye om jobb, penger, bleieskift eller matlaging, men om selvsikkerhet og holdning. Tror nok også det er derfor mange menn opplever at kvinnene deres plutselig forlater dem, mens mennene står igjen og skjønner nada. Mannen glemte seg selv i alt styret med meteroseksualitet, mote, etc. Det ble for mye rett og slett. Kvinnen ønsket en mann som tok i et tak hjemme, var en god far, en sterk mann som skulle beskytte "redet". I blandt trenger kvinnene en bekreftelse på at mannen er en ekte mann, siden dreping og beskyttelse av redet i vår tid er noe de ferreste kommer opp i. Denne bekreftelsen må da komme i form av andre ting som er typisk mann. Bomme litt på skåla, rope litt til en TV, slenge ut ugjennomtenkte kommentarer, brukte tid på "uforståelige ting" (for kvinnen) som kanskje jakt, fiske, turer med gutta, promping, raping (og stolthet av nevnte). Er man en selvsikker mann, kan man kombinere både bleieskift og vogntrilling med mer klassiske manneting. Feiler man derimot på en av tingene taper man.
Når mannen til slutt bare er en versjon av kvinnen han bor med, uten pupper, vil kvinnen til slutt miste all lyst, forståelig nok.

Det er forferdelig å bo et sted som Oslo i blandt. Det er få unntak som ikke bekrefter det faktum at nesten samtilige under 20 år kler seg og oppfører seg på en måte som i større grad FLER av de over 25 IKKE gjør. Strikker rundt buksebeina, strikk i håret, etc. Det er ofte jeg tenker at der kommer det ei søt jente gående, som så viser seg å være en gutt.(Jeg dør litt innvendig hver gang) Og ikke nok med det, men når man hører de prate fremstår de som karaktersvake femikladder som ikke vet om de skal få ereksjon eller ta fram sysakene når de ser ei søt jente.

Trenger ikke jakte, trenger ikke kjøre bil, trenger ikke stemme FRP, trenger ikke like fotball (selv liker jeg ingen av tingene, foruten å kjøre bil) for å være mann. Man trenger bare å være bevisst på sitt eget kjønn og omfavne de trekkene som gjør menn og kvinner unike, så vil vi kunne opprettholde (eventuelt ta tilbake) den naturlige biologien som gjør at menn og kvinner finner hverandre.

PS:

Jeg vet at enkelte kvinner liker å tro at de foretrekker en femi dude, og de kverrulerer i harnisk hver gang det diskuteres. Men realiteten er annerledes. Når alt kommer til alt så ønsker de en kombinasjon. En mann som gjør mindre mannete ting på en mannete måte, og ikke på en kvinnelig måte.



honnør!
hard work and dedication!

Utlogget Down and coming

  • Co-Administrator
  • *****
  • Innlegg: 12 596
  • Honnør: 1114
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 12 596

Sv: Nå setter feministene inn siste støtet mot menn!
« #34 : 01. oktober 2009, 19:10 »
om norge blir innvandert får du ikke et valg om du vil verve deg eller ikke. det valget blir gjort for deg. =)

Herlig å henge seg opp i detaljer?

hvorfor skulle en metroseksuell mann hatt en mindre interesse av å forsvare landet vårt og dets verdier enn noen andre? må være noe av det mest uintellektuelle og fordomsfulle jeg har lest her inne (utenom mine egne poster =) ).
Vet ikke om du fikk med deg parantesen på slutten av det avsnittet? Nei? Les den du, ikke mine syn her, tror de fleste her vil kalle meg metroseksuell om de så meg gå ned gata, så da sier det seg selv at jeg ikke har dette synet.

fotballspillere må jo være de største metroseksuelle klysene ever uansett, så hvorfor de blir bruke som eksempel på mandighet fatter jeg ikke.
Enig.

Jeg har ikke sagt at det jeg likte er fasiten på mandighet. Er enig i de dydene Hardrock_ram nevner. Hva som er mandighet er individuelt. Men at de tingene jeg liker, skal bli sett på som harry for tilhengere av det nye mannsidealet liker jeg ikke

Etter min mening er det som er harry nemlig å gjøre disse tingene for å være/fremstå som så mann som mulig.






Svak, bitter og dopingfri



Utlogget Profeten

  • Erfaren bruker
  • ****
  • Innlegg: 389
  • Honnør: 114
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 389

Sv: Nå setter feministene inn siste støtet mot menn!
« #35 : 01. oktober 2009, 19:30 »
Etter min mening er det som er harry nemlig å gjøre disse tingene for å være/fremstå som så mann som mulig.

Om det er derfor man gjør de tingene, så ja. Hvis man gjør det fordi man liker det, er det jo en helt annen sak

Utlogget H.M

  • Superavhengig
  • ******
  • Innlegg: 1 181
  • Honnør: 127
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 1 181

Sv: Nå setter feministene inn siste støtet mot menn!
« #36 : 01. oktober 2009, 19:37 »
du ekke mann før du har skikkelig ølvom!








høhø.
Westside disciple

Utlogget Unknown_Soldier

  • Treningsnarkoman
  • *******
  • Innlegg: 2 863
  • Honnør: 1248
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 2 863

Sv: Nå setter feministene inn siste støtet mot menn!
« #37 : 01. oktober 2009, 19:40 »
Definisjonen på MANN er å gjørra det man vil uten å bry seg om hva andre mener. Samme f for meg om du liker å ta kuk i ræva så lenge det ikke er en gjeng reklame-homser som har fortalt deg at det er det som gjelder!

Sa brura

Utlogget ErikV

  • Superavhengig
  • ******
  • Innlegg: 1 121
  • Honnør: 262
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 1 121

Sv: Nå setter feministene inn siste støtet mot menn!
« #38 : 01. oktober 2009, 19:47 »
Definisjonen på MANN er å gjørra det man vil uten å bry seg om hva andre mener. Samme f for meg om du liker å ta kuk i ræva så lenge det ikke er en gjeng reklame-homser som har fortalt deg at det er det som gjelder!



men viss en gjeng reklame-heteroseksuelle mannfolk forteller deg at det er ølvom, wifebeater og fotball som gjelder er da greit at folk gjør som de sier?


Utlogget Unknown_Soldier

  • Treningsnarkoman
  • *******
  • Innlegg: 2 863
  • Honnør: 1248
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 2 863

Sv: Nå setter feministene inn siste støtet mot menn!
« #39 : 01. oktober 2009, 19:47 »
du ekke mann før du har skikkelig ølvom!








høhø.

Nøff nøff Oink oink.
Sa brura

Utlogget Unknown_Soldier

  • Treningsnarkoman
  • *******
  • Innlegg: 2 863
  • Honnør: 1248
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 2 863

Sv: Nå setter feministene inn siste støtet mot menn!
« #40 : 01. oktober 2009, 19:47 »
men viss en gjeng reklame-heteroseksuelle mannfolk forteller deg at det er ølvom, wifebeater og fotball som gjelder er da greit at folk gjør som de sier?



På ingen måte. Men hvis det virkelig er ølvom, banke kona og fotball du brenner for, så har jeg respekt for det.
Sa brura

Utlogget ErikV

  • Superavhengig
  • ******
  • Innlegg: 1 121
  • Honnør: 262
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 1 121

Sv: Nå setter feministene inn siste støtet mot menn!
« #41 : 01. oktober 2009, 19:49 »
sry slux. må ha hatt slideren slik at jeg ikke så parantesen og bildene, så jeg var litt for kjapp på avtrekkeren der.

Utlogget ErikV

  • Superavhengig
  • ******
  • Innlegg: 1 121
  • Honnør: 262
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 1 121

Sv: Nå setter feministene inn siste støtet mot menn!
« #42 : 01. oktober 2009, 19:51 »
På ingen måte. Men hvis det virkelig er ølvom, banke kona og fotball du brenner for, så har jeg respekt for det.

så hvorfor single ut homofile?

hvorfor ikke bare si "alle gjør som de selv vil"

Utlogget ErikV

  • Superavhengig
  • ******
  • Innlegg: 1 121
  • Honnør: 262
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 1 121

Sv: Nå setter feministene inn siste støtet mot menn!
« #43 : 01. oktober 2009, 19:54 »
På ingen måte. Men hvis det virkelig er ølvom, banke kona og fotball du brenner for, så har jeg respekt for det.


offtopic.

hva ligger i ordet respekt i denne sammenhengen?

for eks så respekterer jeg ikke religion i det hele tatt. alikevell er det nesten pålagt at jeg må si "men jeg respekterer at du er kristen" for eks.

hva er forskjellen på det og å si : jeg respekterer ikke konebanking, men jeg respekterer at du gjør det.
for meg høres det fryktelig likt ut.


Utlogget Unknown_Soldier

  • Treningsnarkoman
  • *******
  • Innlegg: 2 863
  • Honnør: 1248
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 2 863

Sv: Nå setter feministene inn siste støtet mot menn!
« #44 : 01. oktober 2009, 19:54 »
så hvorfor single ut homofile?

hvorfor ikke bare si "alle gjør som de selv vil"

Vel, jeg var for øvrig ironisk i mitt forrige svar. Hvis alle bare gjorde som de ville, ville alt gått til helvete. Jeg er faktisk for mindre individualitet, og mindre "alle bare gjør det vi vil, alle bare gjør det som er best for seg selv". Vi burde legge om livsstilen og bry oss mer om hva som er bra for andre, og ikke minst jorda.

Ooops, wrong meeting.
Sa brura

Gå til:  

Disse kosttilskuddene er glemt for mange, men som alle bør ta.

5 digge middager med cottage cheese

Kosthold09.08.2021270

Cottage cheese er blitt en svært populær matvare!
Det er en risiko forbundet med treningen og løftene man utfører
Det finnes så mange gode varianter av middagskaker enn bare karbonadekaker.

5 fordeler med stående leggpress

Trening28.06.202153

Det er mange fordeler med å trene leggene dine. Se her!