Skrevet av Emne: Hjertebank...  (Lest 3503 ganger)

Utlogget trespasser

  • Litt godt kjent
  • **
  • Innlegg: 89
  • Honnør: 1
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 89

SV: Hjertebank...
« #15 : 28. oktober 2005, 00:02 »
magnesium zma og b vitaminer skal vel være beroligende. f.eks bra før sengetid

men folk som har tendens til hjertebank bør kanskje holde seg borte fra stimulerende stoffer...hvis det blir for ubehagelig ikke nødvendigvis farlig. f.eks kaffi, andre oppkvikkende stoffer som finnes i en del helt lovlige kosttilskudd.

stress kan jo være årsak til hjertebank, lite søvn osv.

Utlogget PRR

  • Erfaren bruker
  • ****
  • Innlegg: 332
  • Honnør: 4
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 332

  • /
SV: Hjertebank...
« #16 : 28. oktober 2005, 00:24 »
Hjertebank, hva er det? Av å til så stikker det på begge sider (brystkassa) Hva kan det være? Det er ikke direkte vondt, men er ganske plagsomt.

Utlogget epCz

  • Leieboer
  • *****
  • Innlegg: 456
  • Honnør: 5
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 456

SV: Hjertebank...
« #17 : 28. oktober 2005, 18:32 »
Doktor
Da var turen til legevakten over, det ble tatt EKG, blodtrykkstest osv.
Det tok jo fort et par timer i venting da, fullt av gamle folk med brudd og sår å div.

Men hos meg så alt helt normalt ut  Dance

Så lenge jeg ikke brukte noe sterkere enn kreatin, så var det ikke noe problem i å kjøre på videre   Knebøy

Så klart visst dette fortsatte i en stund til så burde jeg ta kontakt med fastlege, for så å kanskje komme i kontakt med hjertespesialist å bli lagt inn på overvåkning i en test som varte i ett døgn, noe som legen regnet med at ikke ville skje.

Mvh
Aunis

Denne tråden kom kanskje i feil forum nå da...

Red.: Ok allerede flyttet ja...takk

hehe bra at alt var ok da! sa han noe om grunnen til at det skjer?

Utlogget Aunis

  • Pratsom bruker
  • ******
  • Innlegg: 878
  • Honnør: 18
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 878

SV: Hjertebank...
« #18 : 29. oktober 2005, 12:41 »
hehe bra at alt var ok da! sa han noe om grunnen til at det skjer?
Grunnen kunne være min kjappe oppgang i kroppsvekt, men han mente heller at det skyldtes stress, jeg føler meg ikke stresset på noen måte, men man kan være stresset uten å vite dette selv visstnok.

Har vært på nattarbeid for første gang i slutten av forrige uke så kurs i uka her, så det kan jo hende at jeg var noe stresset alikevell.

Har ikke merket noe mer til det etter jeg var å fikk sjekket det, tenker ikke så mye på det lenger, å det er jo bra.

Alle sammen hadd et noen slag i døgnet som kunne føles som hjertebank, og dette var helt normalt sa legen.

Min DC treningslogg
Min bilde profil
---
A good friend will come and bail you out of jail, but a true friend will be sitting next to you saying "WE screwed up!!"

Utlogget epCz

  • Leieboer
  • *****
  • Innlegg: 456
  • Honnør: 5
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 456

SV: Hjertebank...
« #19 : 29. oktober 2005, 12:57 »
okey Smiley eg kjente det litt i går når eg satt meg ned foran tv'en men gikk for over ettersom pulsen sank  Smiley

Utlogget Vektor

  • Nykomling
  • *
  • Innlegg: 11
  • Honnør: 3
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 11

SV: Hjertebank...
« #20 : 29. oktober 2005, 15:36 »
Fikk konstatert uregelmessig hjerterytme for ca 6mnd siden.
Var litt skremmende..
Etter et legebesøk ble jeg sendt til Sykehuset - og ble overvåket i tre døgn.
Uregelmessig hjertereytme behøver ikke vises på EKG akkurat den timen du er på sykehuset, derfor en tredagers overvåkning.

Det ble funnet  forhøyet verdier av et enzym - som kommer av tung muskeltrening, og er normalt og ufarlig (Et muskelprotein). Fikk tatt over 40 blodprøver på tre døgn.
Med beskjed om slike ting vil gå over av seg selv (nesten alltid).
Og kom  av at jeg  stresset/jobbet for mye i en periode Ops

Etter samtale med hjertespesialist fikk jeg beskjed om at vekttrening var sunt for hjertet, og at jeg bare skulle trene med god samvittighet.

OG!! Forskningen viste at trening med vekter, der man trener med få repetisjoner og tunge vekter viste seg å styrke hjertet. Det ble grundig forklart av en engasjert hjertespesialist.

Jeg er nå i fin form, og har funnet ut at vekttrening er noe jeg kommer til  drive med til jeg kommer på aldersheimen



 



Utlogget 25årstrening

  • Tungvekter
  • *******
  • Innlegg: 3 259
  • Honnør: 270
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 3 259

SV: Hjertebank...
« #21 : 30. oktober 2005, 11:18 »
Fikk konstatert uregelmessig hjerterytme for ca 6mnd siden.
Var litt skremmende..
Etter et legebesøk ble jeg sendt til Sykehuset - og ble overvåket i tre døgn.
Uregelmessig hjertereytme behøver ikke vises på EKG akkurat den timen du er på sykehuset, derfor en tredagers overvåkning.

Det ble funnet  forhøyet verdier av et enzym - som kommer av tung muskeltrening, og er normalt og ufarlig (Et muskelprotein). Fikk tatt over 40 blodprøver på tre døgn.
Med beskjed om slike ting vil gå over av seg selv (nesten alltid).
Og kom  av at jeg  stresset/jobbet for mye i en periode Ops

Etter samtale med hjertespesialist fikk jeg beskjed om at vekttrening var sunt for hjertet, og at jeg bare skulle trene med god samvittighet.

OG!! Forskningen viste at trening med vekter, der man trener med få repetisjoner og tunge vekter viste seg å styrke hjertet. Det ble grundig forklart av en engasjert hjertespesialist.

Jeg er nå i fin form, og har funnet ut at vekttrening er noe jeg kommer til  drive med til jeg kommer på aldersheimen



 

Interessant å høre dine erfaringer. Jeg ble selv satt på en 2 døgns EKG, men WPW var synlig med en gang.
Du har vært heldig som har møtt helsepersonell som var så positive til vekttrening. Selv opplevde jeg å bli frarådet all tung trening av noen kardiologer. Det var først etter at jeg hadde lest mye og møtt kardiologer med et helt annet syn, at jeg ble overbevist om at jeg kunne trene like hardt som tidligere. Jeg trener faktisk mer nå enn før jeg fikk diagnosen, og kommer som deg til å fortsette med det - vekttrening har vært undervurdert ndg å beholde god helse.

Gå til:  

Disse kosttilskuddene er glemt for mange, men som alle bør ta.

5 digge middager med cottage cheese

Kosthold09.08.2021270

Cottage cheese er blitt en svært populær matvare!
Det er en risiko forbundet med treningen og løftene man utfører
Det finnes så mange gode varianter av middagskaker enn bare karbonadekaker.

5 fordeler med stående leggpress

Trening28.06.202153

Det er mange fordeler med å trene leggene dine. Se her!