Skrevet av Emne: NeDD`s sykkel logg  (Lest 218848 ganger)

Utlogget kennyo

  • Treningsnarkoman
  • *******
  • Innlegg: 2 890
  • Honnør: 181
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 2 890

Sv: NeDD`s sykkel logg
« #1035 : 09. mai 2013, 21:01 »
Dæven! Noen du kjenner formoder jeg? http://www.syklingensverden.com/?artID=3807&navB=1 Skummel sak.

Utlogget NeDD

  • Superavhengig
  • ******
  • Innlegg: 1 288
  • Honnør: 29
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 1 288

Sv: NeDD`s sykkel logg
« #1036 : 13. mai 2013, 07:05 »
Dæven! Noen du kjenner formoder jeg? http://www.syklingensverden.com/?artID=3807&navB=1 Skummel sak.

Skumle greier.  Undecided Er et klubbmedlem med friske bein dette her ja...


Ble litt logging også å legge inn.

Torsdag 9 mai.
Tid: 1 t 31 mins
Km: 29,43km
Snittpuls: 62%
Makspuls: 93%
Kcal: 1293
Gjennomsnittsfart: 19,8km/t
Toppfart: 55,5km/t

Kjørte harde bakkeintervaller på grus og skogsveg.
1. var ca. på terskel.
2. og 3. var på 90%.
4. var noe kortere, men brattere, med 93% mot slutten.
Ca. 4.40-5.00 mins pr. intervall.


Søndag 12. mai

Tid: 4 t 15 mins
Km: 83,30km
Snittpuls: 61%
Makspuls: 87%
Kcal: 2628
Gjennomsnittsfart: 20,7km/t
Toppfart: 81,9km/t

Langtur på mtb. Mye heftige nedoverbakker, så fikk testet bremsene også nå før rittsesongen Wink

Utlogget NeDD

  • Superavhengig
  • ******
  • Innlegg: 1 288
  • Honnør: 29
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 1 288

Sv: NeDD`s sykkel logg
« #1037 : 15. mai 2013, 07:17 »
Tirsdag 14. mai

Hadde meg en rask runde i Melsheia i går.
Ca. 20 mins oppvarming, 22 mins drag i sone 3, så rolig nedsykling hjem igjen.

Tid: 1 t 9 mins
Km: 28km
Snittpuls: 74%
Makspuls: 87%
Kcal: 1003
Gjennomsnittsfart: 24,6km/t
Toppfart: 61,2km/t

Kjørte mange råe gruspartier med høy fart og bra teknisk trening. Kjenner det slår og er litt ukonfortabelt med stiv gaffel og dårlig underlag, men veldig god trening nå frem mot rittene! Virkelig en gromøkt i sone 3 i går.  woot

Utlogget NeDD

  • Superavhengig
  • ******
  • Innlegg: 1 288
  • Honnør: 29
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 1 288

Sv: NeDD`s sykkel logg
« #1038 : 17. mai 2013, 11:33 »
Torsdag 16. mai

Tid: 1 t 52 mins
Km: 55km
Snittpuls: 72%
Makspuls: 89%
Kcal: 1569
Gjennomsnittsfart: 31-32km/t
Toppfart: Over 60km/t

Rulletrening med klubbens ekspress og 2. lag.
Var på lånt sykkel i dag, så fartsdataene har gått i glemmeboken.
Kjørte på sykkelen jeg skal ha på colorlinetour neste helg, da jeg må ha noen turer på den før rittet.

Før halvveis ble det en punktering på en kar på mitt nivå, så jeg stopte mens de andre fortsatte.
Vi kjørte et 15-20 mins terskeldrag for å ta de andre igjen før vi fortsatte på rulla.
Rullefarten var i grei fart, mens pulsen kun lå i sone 1-2.

Følte trykket i beina virkelig er der nå. Gleder meg til Garborgriket rundt på mandag! Smiley

Utlogget kennyo

  • Treningsnarkoman
  • *******
  • Innlegg: 2 890
  • Honnør: 181
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 2 890

Sv: NeDD`s sykkel logg
« #1039 : 17. mai 2013, 14:37 »
Ser ut som du er godt i rute ja Smiley Regner med det blir hviledager på deg frem til rittet?

Utlogget 20LEGEND

  • Erfaren bruker
  • ****
  • Innlegg: 334
  • Honnør: 8
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 334

Sv: NeDD`s sykkel logg
« #1040 : 17. mai 2013, 18:25 »
Gleder meg til Garborgriket rundt på mandag! Smiley
Apropos det. Tar meg en tur til familien på Varhaug i morgen, og planen var å få syklet deler av (eller hele) løypa. Er det muligheter for det eller er noen deler sperret av f.eks.?
Alder: 19 år
Vekt: 73-76 kg
Høyde: 185 cm

Hobbymosjonist.

Treningslogg

Utlogget NeDD

  • Superavhengig
  • ******
  • Innlegg: 1 288
  • Honnør: 29
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 1 288

Sv: NeDD`s sykkel logg
« #1041 : 19. mai 2013, 16:37 »
Løypen kan syklest, men småbommer og slikt må det tas rolig gjennom, og Sælandskogen er nok stengt med strømgjerde. Ellers klar til å gi gass.

Rolig sykling gjennom Njåskogen for å ikke irritere på seg turgåere Smiley

Utlogget NeDD

  • Superavhengig
  • ******
  • Innlegg: 1 288
  • Honnør: 29
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 1 288

Sv: NeDD`s sykkel logg
« #1042 : 21. mai 2013, 08:43 »
Mandag 20. mai

Garborgriket rundt 2013

I dag var jeg på mitt beste. 2.28.01, nr 33 av totalt 1500 deltagere.

Ut fra start ble jeg liggende i bakre del av puljen (pulje 2) etter som jeg KUN kom 15 minutt før start, og da begynte startbåsen å bli temmelig full.
Startet umiddelbart opphentingen og kampen om å få en bedre posisjon mot den kritiske avkjørselen på Melsvatnet. Klarte å komme meg opp som nr. 5 her.

Midt i bakken her nå


På veg ut av bildet her


Videre herfra kjørte vi knallhardt og fort. Kom oss forbi Melsvatnet og ny kamp inn i Sælandsskogen. Lå som 4-5 mann her også, så kjempet for å holde følge gjennom sorpe og teknisk parti.
Her begynte det å dele seg. Pulja delte seg flere plasser og vi fikk en luke, men jeg vet ikke hvor mange som var med bak meg. Over brua på Litla Undheim var det et fall i tillegg, noe som laget litt kaos for de bak. Det var starten på den 8-manns gruppa vi ble som kjørte i lag videre.

La meg forran og var med å styrte et kontrollert syretempo opp fra Undheim

http://jbl.no/bilder/galleri/big/8307.jpg[/img]

Herfra ble det kjørt god og rask rulle med bra samarbeid videre på Sikvaland.

Toppen av Sikvaland. Kjente det litt her.


Ned fra Sikvaland kjørte jeg meg frem i tet. Så toppfarten var 72km/t her på våt asfalt, så det gikk fort nok Wink Fikk spist og drukket samt trødd ut mer syre, så var klar igjen for nye påkjenninger.

Opp "Morderbakken" på Fjermestad ble det virkelig trødd til i den bratte stigningen. Jeg fikk bakhjulet til nr. 6 eller 7, og bak meg knakk det. Grin Så da fikk de/vi ristet av et par ryttere som vi hadde tatt igjen fra eliten, og da kom det et enorm adrenalinrush som holdt det gående over bakketoppen og videre over Fjermestad. woot

Mot Lye inne i skogene var jeg ganske på bristepunktet. Sugende underlag og øynene fulle av sand gjorde at det røynet på det mentale i tillegg. Lå bakerst opp Åsen men klarte å være med
Opp Åsen:


Herfra mot mål er det rask asfalt og raske grusparti gjennom Njåskogen og langs Frøylandsvatnet.
Det ble tidvis kjørt rulle, mens de som hadde mer å gi lå litt lengre i front.
Ut av Sandtagen og forbi kinoen klarte jeg å avansere frem til 1. eller 2. plass i puljen.
Vi kom 3 stk nokså likt i mål først, så 4-5 rett bak. STORFORNØYD med innsatsen og resultatet.

Beina fungerte, syra hang ikke "evig", teknisk og taktiskt gikk det supert, mentalt så var alt på plass.


Tid: 2 t 28 mins
Km: 82km
Snittpuls: 89% (1% over terskel eller på terskel)
Makspuls: 94%
Kcal: 2840
Gjennomsnittsfart: 33,23km/t
Toppfart: 72km/t

Utlogget NeDD

  • Superavhengig
  • ******
  • Innlegg: 1 288
  • Honnør: 29
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 1 288

Sv: NeDD`s sykkel logg
« #1043 : 22. mai 2013, 09:42 »
Rolig sykling til jobben

Tid: 1 t 53 mins
Km: 46km
Snittpuls: 58%
Makspuls: 69%
Kcal: 981
Gjennomsnittsfart: 24,7km/t
Toppfart: 72,3km/t

En ekstremt rolig restitusjonsøkt etter Garborgrittet. Var herlig å tråkke ut litt stølhet som satt igjen i beina. Nå blir det kun rolig hjem igjen + en sone 3 økt i morgen før CLST på lørdag! Smiley

Utlogget kennyo

  • Treningsnarkoman
  • *******
  • Innlegg: 2 890
  • Honnør: 181
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 2 890

Sv: NeDD`s sykkel logg
« #1044 : 22. mai 2013, 20:01 »
Bare å bøye seg i støvet for nok en knallsterk prestasjon! Gratla med resultatet i Garborgriket Rundt! Er det den nye treningsformen din med langintervaller som har båret frukter?

Utlogget 20LEGEND

  • Erfaren bruker
  • ****
  • Innlegg: 334
  • Honnør: 8
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 334

Sv: NeDD`s sykkel logg
« #1045 : 22. mai 2013, 20:08 »
Gratulerer med et GLIMRENDE løp på mandag. Her er det bare å melde seg på i eliteklassen til Nordsjørittet! Smiley

Alder: 19 år
Vekt: 73-76 kg
Høyde: 185 cm

Hobbymosjonist.

Treningslogg

Utlogget GAMMERN

  • .: Aktivutøver :.
  • ******
  • Innlegg: 5 889
  • Honnør: 791
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 5 889

  • Gammel kødd
Sv: NeDD`s sykkel logg
« #1046 : 22. mai 2013, 21:13 »
Mandag 20. mai

Garborgriket rundt 2013

I dag var jeg på mitt beste. 2.28.01, nr 33 av totalt 1500 deltagere.

Ut fra start ble jeg liggende i bakre del av puljen (pulje 2) etter som jeg KUN kom 15 minutt før start, og da begynte startbåsen å bli temmelig full.
Startet umiddelbart opphentingen og kampen om å få en bedre posisjon mot den kritiske avkjørselen på Melsvatnet. Klarte å komme meg opp som nr. 5 her.

Midt i bakken her nå


På veg ut av bildet her


Videre herfra kjørte vi knallhardt og fort. Kom oss forbi Melsvatnet og ny kamp inn i Sælandsskogen. Lå som 4-5 mann her også, så kjempet for å holde følge gjennom sorpe og teknisk parti.
Her begynte det å dele seg. Pulja delte seg flere plasser og vi fikk en luke, men jeg vet ikke hvor mange som var med bak meg. Over brua på Litla Undheim var det et fall i tillegg, noe som laget litt kaos for de bak. Det var starten på den 8-manns gruppa vi ble som kjørte i lag videre.

La meg forran og var med å styrte et kontrollert syretempo opp fra Undheim

http://jbl.no/bilder/galleri/big/8307.jpg[/img]

Herfra ble det kjørt god og rask rulle med bra samarbeid videre på Sikvaland.

Toppen av Sikvaland. Kjente det litt her.


Ned fra Sikvaland kjørte jeg meg frem i tet. Så toppfarten var 72km/t her på våt asfalt, så det gikk fort nok Wink Fikk spist og drukket samt trødd ut mer syre, så var klar igjen for nye påkjenninger.

Opp "Morderbakken" på Fjermestad ble det virkelig trødd til i den bratte stigningen. Jeg fikk bakhjulet til nr. 6 eller 7, og bak meg knakk det. Grin Så da fikk de/vi ristet av et par ryttere som vi hadde tatt igjen fra eliten, og da kom det et enorm adrenalinrush som holdt det gående over bakketoppen og videre over Fjermestad. woot

Mot Lye inne i skogene var jeg ganske på bristepunktet. Sugende underlag og øynene fulle av sand gjorde at det røynet på det mentale i tillegg. Lå bakerst opp Åsen men klarte å være med
Opp Åsen:


Herfra mot mål er det rask asfalt og raske grusparti gjennom Njåskogen og langs Frøylandsvatnet.
Det ble tidvis kjørt rulle, mens de som hadde mer å gi lå litt lengre i front.
Ut av Sandtagen og forbi kinoen klarte jeg å avansere frem til 1. eller 2. plass i puljen.
Vi kom 3 stk nokså likt i mål først, så 4-5 rett bak. STORFORNØYD med innsatsen og resultatet.

Beina fungerte, syra hang ikke "evig", teknisk og taktiskt gikk det supert, mentalt så var alt på plass.


Tid: 2 t 28 mins
Km: 82km
Snittpuls: 89% (1% over terskel eller på terskel)
Makspuls: 94%
Kcal: 2840
Gjennomsnittsfart: 33,23km/t
Toppfart: 72km/t

Sterk sykling! Grattis!
Perser: Stevne 305-205-290
           Trening 315-210-300

Utlogget NeDD

  • Superavhengig
  • ******
  • Innlegg: 1 288
  • Honnør: 29
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 1 288

Sv: NeDD`s sykkel logg
« #1047 : 23. mai 2013, 10:19 »
Bare å bøye seg i støvet for nok en knallsterk prestasjon! Gratla med resultatet i Garborgriket Rundt! Er det den nye treningsformen din med langintervaller som har båret frukter?

Takker :-)

Jeg har lagt om flere ting, så vet ikke om det er kun det, eller helheten som har gjort utslag.

I slutten av rulletreningen kjørte jeg 300-310w på terskel. Da hadde jeg ikke kjørt sone 4 intervaller og ritt. Så nå med flere sone 4 økter + ritt og fått en formtopp så er jeg nok god for noen watt ekstra. Flere av eliterytterne har "vinterterskel" på 340-350w har jeg hørt.

Før kjørte jeg jo bare spinning, så da hadde jeg kun skrua på spinningsykkelen som indikasjon på hvor hardt det var. Da justerte jeg jo etter puls, mens i år har jeg kjørt på fast watt.

I tillegg har jeg lagt inn flere langturer på lørdagane, og trappet ned de noe kortere jobbsyklingene. Dette kan ha økt mengdetreningen noe.

Kjørte to ritt tidlig i mai, og slapp nokså opp etterpå. Kjørte kun 2 økter i uken, èn sone 3 og èn sone 4. Ellers kun èn til to rolige inkl jobbsykling, så jeg har nok fått pushet frem et overskudd (formtopp) nå. Skal ta godt vare på den og ikke grisesykle utenom treningsplanen, selv om godværet evt. kommer Grin


Gratulerer med et GLIMRENDE løp på mandag. Her er det bare å melde seg på i eliteklassen til Nordsjørittet! Smiley

Takker Cheesy
Tror jeg drøyer det et år til. Er ikke helt på det nivået enda, selv om jeg slo halve eliten på garborgrittet. Kjenner at dette kan være ambisjonene for neste år heller? Smiley

Sterk sykling! Grattis!

Takker! Smiley



Syklet hjem igjen fra jobb igår. Sterk motvind (storm?), så lå til tider i 10-11km/t i sone 1  Tongue

Tid: 48 mins
Km: 14,64km
Snittpuls: 61%
Makspuls: 73%
Kcal: 463
Gjennomsnittsfart: 18,6km/t
Toppfart: 49,1km/t

Utlogget NeDD

  • Superavhengig
  • ******
  • Innlegg: 1 288
  • Honnør: 29
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 1 288

Sv: NeDD`s sykkel logg
« #1048 : 24. mai 2013, 07:28 »
Torsdag 23. mai

Pulsklokka klikka igår, så ble dårlig med logging.
Kjørte 3x6 mins med 2 mins pause. Ville ikke bruke opp noe overskudd til rittet på lørdag.

Nå har jeg fått skaffet meg en låneklokke til å ha med på CLST. Så skuldrene har nå sunket igjen.

Utlogget NeDD

  • Superavhengig
  • ******
  • Innlegg: 1 288
  • Honnør: 29
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 1 288

Sv: NeDD`s sykkel logg
« #1049 : 27. mai 2013, 10:50 »
VELL gjennomført Color Line Setesdal Tour. Woho Grin

Vi kom på 3. plass på lagkonkurransen, og ble best av klubblagene.  Gull

Tid: 5 t 30 mins 24 sek
Km: 212km
Gjennomsnittsfart: 38,13km/t
Toppfart: Over 70km/t

Tid til 108km:
02:56:25   

Tid til 180km:
04:46:02

Tid til 212km:
05:30:24

Er ekstremt fornøyd med egen prestasjonen og ikke minst lagets samarbeid på CLST på lørdag.
Det var helt fantastisk å sykle rittet med laget og prestere så bra. Dette er noe av det kjekkeste jeg har opplevd prestasjonsmessig, og det var helt fantatisk å henge med helt inn til mål!!

Ryttermøte kvelden før. Litt beskjedent på høyre planke bakerst...:


Dagen etterpå ble det en god og stor frokost.. Carboloader fra Sqeezy og en banan.
Ellers helt like forberedelser som alle andre ritt.

Under oppvarmingen ble jeg ganske stresset. Låneklokka fungerte ikke og pulsdata var umulig å få til før start. Fikk roet meg ned og godtatt dette tross tanker om å avstå rittet grunnet fare for sprekking var der siden jeg er så "avhengig av pulsen". Kloke ord til rett tid gjorde at jeg klarte å fokusere på rittet heller, og at enten holdt jeg - eller holdt jeg ikke.

Ut fra start kjørte vi låst rulle slik at alle hang med ut av Colorline sentralen.
Noe kluss i et par rundkjøringer ettersom vaktene var i sin egen verden, så noen holdt på å ende opp i retning Oslo  Huh Tongue

Vi fikk gang på rulla og kom opp i fart og fikk dreisen på det.
Den første timen gikk relativt fort, så fokuset på mat og drikke var enormt viktig å ikke glemme av. Beina var gode, men prøvde å kjøre så jevnt som mulig uten noen form for drag eller unødvendige syrekjøringer.

Time nr to og tre gikk noe tyngre, det ble etablert sekk bak rulla og folk begynte å kjenne at farten var høy, men at det fortsatt var langt igjen. Jeg hadde som mål å ikke gå nedom sekken før jeg absolutt måtte.

Når vi kom mot 3 t og 30 mins fant jeg ut at ordet sliten har fått en ny betydning. Vertfall om du legger til veldig forran. Fant ut at jeg måtte motivere meg med 10 minutter om gangen for å klare å nå mot 4 timer.
Mot 3,40 og 3,50 var rulla veldig redusert. Maks 14 bra bck som kjørte rulla, og 10 mann i sekken.
Begynte virkelig å få mental motstand i disse tider. Om det var vert det? Gi meg? Hadde jo bidratt lenge osv...

Klarte å presse meg til 4 timer og jeg fikk en indre seier som løftet meg opp ett hakk. Herfra og hvor lenge eller kort det var husker jeg ikke, men det var en langestasjon som inkluderte en himmelsk colaboks...
Den ga en rus og triggerfølelse som en utelegger bare kan drømme om å nå  woot

Bilde fra langestasjonen:


Ut fra langing ble det kjørt tøft, og de aller beste kom etterhverandre på rulla slik at det ble et klasseskille.
Rulla ble redusert til 10-12 stk inkl en fra Styrbjørn (vinnerlaget) som hadde sluppet fra deres lag.
Vi var da ca. 10-12 stk som nesten automatisk datt ned i sekken. Den stoppen var ekstremt god for hode og det mentale. Men beina var ikke like glad i at rytmen forsvant i beina.
Begynte å bli stiv i begge leggene og lårene "begynte" å gjøre vondt. Vondt etter 3 timer var ingenting i forhold til nå etter 4 timer.

Herfra og videre var det noen fotografer som var så snille å publisere noen av bildene de tok, så da har jeg litt å dokumentere med:

175km
Fotograf: Carl Erik Qvist - KCK



175km
Fotograf: Carl Erik Qvist - KCK



Fått tilbakemeldinger at nå er det på tide å gå i innkjøp av solbriller til sykkel, og la festbrillene ligge hjemme fra nå av  Huh Jeg er ikke like enig  Cool

Herfra og mot Bykle og de tunge bakkene kom jeg meg ikke lengre frem enn som sekkefører.
Hadde ikke det ekstra som behøvdes for å kunne makte å kjøre med rulla.
Brukte sunn fornuft og var heller greit plassert resten av turen og tryglet beina om å unngå krampe de siste milene. Var helt tomt for krefter i beina. Før var tom - tomt. Nå er også ordet tom fått en helt annen betydning. Tærne var følelsesløse og nakken var pinnestiv etter over 5 timer lavtliggende i bukken.

Da målseilet var å skimte var det en enorm lettelse og glede i hele feltet. Vi stormet mot mål som en nål av ryttere som klamret seg fast for å få en felles tid.... 18 ryttere av totalt 25 startende kom over linjen på likt.
Vi måtte vell være 15 stk for å få felles lagtid, så vi var godt innen for den marginen  Wink

Etter målgang:
http://sphotos-h.ak.fbcdn.net/hphotos-ak-ash3/941192_10151633977316348_1529956359_n.jpg

Godt å slappe av og finne seg igjen før turen gikk i bilen hjemover.
Ser at vi er veldig utskjemt med mye fotografer og raske innsendere på lokale ritt. Det var ikke likt her, så synd at det kun var bilder fra 175km vi kom med på, og at jeg da var i sekken  Undecided Smiley

Nå er årets hovedmål nådd, så nå er det Nordsjørittet under 3 timer som er neste hovedmål i år.
Håper formen og beina holder også da.

Men det blir et kort pyseritt i forhold  

Gå til:  

Disse kosttilskuddene er glemt for mange, men som alle bør ta.

5 digge middager med cottage cheese

Kosthold09.08.2021270

Cottage cheese er blitt en svært populær matvare!
Det er en risiko forbundet med treningen og løftene man utfører
Det finnes så mange gode varianter av middagskaker enn bare karbonadekaker.

5 fordeler med stående leggpress

Trening28.06.202153

Det er mange fordeler med å trene leggene dine. Se her!