Skrevet av Emne: Usain Bolt 9.58 på 100 meter!!  (Lest 19489 ganger)

Utlogget Espen Bøs Aune

  • .: Eliteutøver :.
  • ******
  • Innlegg: 7 749
  • Honnør: 1113
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 7 749

  • Sponset av www.Norkost.no
Sv: Usain Bolt 9.58 på 100 meter!!
« #15 : 16. august 2009, 23:10 »
SYKT!!!

Utlogget Karky

  • Erfaren bruker
  • ****
  • Innlegg: 382
  • Honnør: 49
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 382

Sv: Usain Bolt 9.58 på 100 meter!!
« #16 : 16. august 2009, 23:12 »
så den ja. Helt sykt!

Utlogget Machote

  • Litt godt kjent
  • **
  • Innlegg: 45
  • Honnør: 4
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 45

Sv: Usain Bolt 9.58 på 100 meter!!
« #17 : 16. august 2009, 23:12 »
Har tenkt litt på dette i det siste. Kan ikke komme på flere idretter der folk flest får prøvd seg. Nesten alle finner ut om de er ekstremt talentfulle til å sprinte.De beste sprinterne forbedrer seg relativt lite fra start til slutt av karriere. Altså du finner fort ut om du har en mulighet til å bli best.

De fleste andre idretter må du trene mye mer for å i det hele tatt finne ut om det er en vits til å satse. Og de fleste får derfor ikke engang prøvd seg. Hvor mange her vet om de har potensiale til å bli verdens beste kappganger? Eller spydkaster? Eller 3000m løper?


Makes sense?

Hm, så du mener at fordi man fort oppdager sitt optimale innenfor 100 meteren, så er dette idretten hvor fysikken blir satt mest på prøve?

Antar at du snakker fysisk sett som sagt da det er umulig å sammenlikne 100-meter med for eksempel fotball, der nivået ikke bare ses utifra fart og styrke.

Tror ivhertfall jeg skjønner hva du mener?

Utlogget Machote

  • Litt godt kjent
  • **
  • Innlegg: 45
  • Honnør: 4
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 45

Sv: Usain Bolt 9.58 på 100 meter!!
« #18 : 16. august 2009, 23:14 »
Grensen er ikke nådd. Finn en som er 2.10m høy med samme mengde eksplosive muskelfibre som Bolt og samme evne til å løpe anaerobt 100m, så har du en sprinter som løper på 9,3 Wink

Hehe, er jo kanskje der grensen ligger. Finnes kanskje ingen som er 2,10m høye med slike muskelfibre.

Utlogget 1000

  • .: Aktivutøver :.
  • ******
  • Innlegg: 2 305
  • Honnør: 350
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 2 305

Sv: Usain Bolt 9.58 på 100 meter!!
« #19 : 16. august 2009, 23:22 »
Hm, så du mener at fordi man fort oppdager sitt optimale innenfor 100 meteren, så er dette idretten hvor fysikken blir satt mest på prøve?

Antar at du snakker fysisk sett som sagt da det er umulig å sammenlikne 100-meter med for eksempel fotball, der nivået ikke bare ses utifra fart og styrke.

Tror ivhertfall jeg skjønner hva du mener?
Snakker ikke om hvorvidt fysikken blir satt på prøve eller ei. Med nivået mener jeg den idretten der det er vanskeligs å bli best. Altså der hvor konkurransen om gullet er størst. De fleste VET om de har mulighet til å bli best i sprint. Dette er fordi alle tester hurtigheten sin på et tidlig stadie i livet. Og forskjellen fra hvor rask man er "naturlig" og hvor rask man er topptrent er relativt liten. De fleste andre individuelle idretter er det relativt få som prøver seg på og det tar som regel lenger tid å finne ut om potensialet er tilstede.
380 - 250 - 325 = 955 @ 115 kg (554 wilks)

www.laserklinikken.no

Utlogget 1000

  • .: Aktivutøver :.
  • ******
  • Innlegg: 2 305
  • Honnør: 350
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 2 305

Sv: Usain Bolt 9.58 på 100 meter!!
« #20 : 16. august 2009, 23:27 »
Kanskje holder
Hehe, er jo kanskje der grensen ligger. Finnes kanskje ingen som er 2,10m høye med slike muskelfibre.
Kanskje holder ikke i lengden Tongue Verden har nok ikke sett sin siste freak!
380 - 250 - 325 = 955 @ 115 kg (554 wilks)

www.laserklinikken.no

Utlogget Machote

  • Litt godt kjent
  • **
  • Innlegg: 45
  • Honnør: 4
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 45

Sv: Usain Bolt 9.58 på 100 meter!!
« #21 : 16. august 2009, 23:54 »
Sitat
Snakker ikke om hvorvidt fysikken blir satt på prøve eller ei. Med nivået mener jeg den idretten der det er vanskeligs å bli best. Altså der hvor konkurransen om gullet er størst. De fleste VET om de har mulighet til å bli best i sprint. Dette er fordi alle tester hurtigheten sin på et tidlig stadie i livet. Og forskjellen fra hvor rask man er "naturlig" og hvor rask man er topptrent er relativt liten. De fleste andre individuelle idretter er det relativt få som prøver seg på og det tar som regel lenger tid å finne ut om potensialet er tilstede.

Tja, vet ikke om jeg er helt enig. Grunnen til at man ganske tidlig vet om man er kapabel til å satse proft eller ikke er jo det at fysikken din bestemmer en god del. Dette er genetisk bestemt og allerede ved puberteten har man en anelse om man har en sjangse. Har man et godt grunnlag, så er vel ikke veien så vanskelig som du skal ha det til, har man ikke fysikken med seg er det vel kanskje ikke så mye vits å satse engang.

Derfor mener jeg dette med nivå blir litt vanskelig å sammenlikne. Fotball er noe annet for eksempel. Fysikken kan ha en god del å si, men med mye trening mener jeg hvem som helst kan bli blant de beste.

Utlogget Machote

  • Litt godt kjent
  • **
  • Innlegg: 45
  • Honnør: 4
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 45

Sv: Usain Bolt 9.58 på 100 meter!!
« #22 : 16. august 2009, 23:55 »
Kanskje holderKanskje holder ikke i lengden Tongue Verden har nok ikke sett sin siste freak!

Time will show Smiley

Utlogget Bob Paar

  • .: Aktivutøver :.
  • ******
  • Innlegg: 8 860
  • Honnør: 1156
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 8 860

  • Når man er svak, løfter man KUN lette vekter..
Sv: Usain Bolt 9.58 på 100 meter!!
« #23 : 17. august 2009, 00:06 »
Se på fysikken til mannen. Se på steget til Bolt. Han er som en antilope der han løper. Helt perfekt løpeteknikk. Avslappet å fint, men samtidig rått fraspark.

Unnskyld at jeg sier det, med de andre ser helt stive og kjeitete ut i forhold til Bolt.
Hvis Bolt holder seg skadefri i 10 år til, så er det ikke umulig å se tall ned mot 9 blank med perfekt start og medvind.

Fantastisk fyr, fantastisk prestasjon.  Bow
Nordisk mester i håndbak 2014.


Utlogget Explosive

  • Aktivt medlem
  • ***
  • Innlegg: 101
  • Honnør: 18
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 101

  • It ain`t over `til it`s over!
Sv: Usain Bolt 9.58 på 100 meter!!
« #24 : 17. august 2009, 00:08 »
Dette var hærlige saker  Cheesy
Tror vi kommer til å se noen sterke tider i damefinalen i morgen også. 2 damer under 10.7. Kanskje en under 10.6?

Hadde vært morsomt med noen topptider på damesiden ! Det er et stykke ned til verdensrekorden der også :  http://www.youtube.com/watch?v=Kg_ypZ5kBcI#noexternalembed

Synes forøvrig dere skal unne dere en ekstra konjakk på gamlehjemmet i kveld !
Citius, Altius, Fortius

Utlogget prizm-image

  • Forumavhengig
  • ******
  • Innlegg: 723
  • Honnør: 94
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 723

Sv: Usain Bolt 9.58 på 100 meter!!
« #25 : 17. august 2009, 00:31 »
å se dem fra siden er jo bare helt rått
er sykt morsomt å se åssen armene å beina går frem og tilbake i et tempo som nesten ikke ser naturlig ut Wink
er også imponert over hvor atletiske dem er
di fleste ser jo et hav bedre ut enn en di aller fleste  gymslavene som spiser
bøtter på bøtter med proteiner  Grin
VEIKING-POWER FOREVER AZZ
STEI KLIN WITT TJIKKEN ÆND REIS
BOLING AR FÅRR PUSSIS
NO PAIN NO MØSSEL-GAY-NING

Utlogget xXUnknownXx

  • Skravlekopp
  • ******
  • Innlegg: 1 620
  • Honnør: 154
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 1 620

  • Drømmekroppen?
Sv: Usain Bolt 9.58 på 100 meter!!
« #26 : 17. august 2009, 00:38 »
å se dem fra siden er jo bare helt rått
er sykt morsomt å se åssen armene å beina går frem og tilbake i et tempo som nesten ikke ser naturlig ut Wink
er også imponert over hvor atletiske dem er
di fleste ser jo et hav bedre ut enn en di aller fleste  gymslavene som spiser
bøtter på bøtter med proteiner  Grin


fuckings gener ass... hehe

eller bare riktig trening og balansert kosthold + det lille ekstra (oppfølging også slikt).
Loggen min

Bildeprofilen min

Mine pers:

Mark - 130kgx1rep
Bøy  -  115kgx1rep
Benk -  90kgx1rep

Utlogget prizm-image

  • Forumavhengig
  • ******
  • Innlegg: 723
  • Honnør: 94
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 723

Sv: Usain Bolt 9.58 på 100 meter!!
« #27 : 17. august 2009, 00:45 »
fuckings gener ass... hehe

eller bare riktig trening og balansert kosthold + det lille ekstra (oppfølging også slikt).
gener,og atter gener pluss et pågangsmot ut av det grønne helvete  ;)riktig kosthold,sovn,riktig trening osv osv
er igrunn litt fasinerende hvor nerme en egentlig kan komme disse sprinterene med litt trening, og alikevel være så langt unna  Grin
VEIKING-POWER FOREVER AZZ
STEI KLIN WITT TJIKKEN ÆND REIS
BOLING AR FÅRR PUSSIS
NO PAIN NO MØSSEL-GAY-NING

Utlogget xXUnknownXx

  • Skravlekopp
  • ******
  • Innlegg: 1 620
  • Honnør: 154
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 1 620

  • Drømmekroppen?
Sv: Usain Bolt 9.58 på 100 meter!!
« #28 : 17. august 2009, 01:37 »
gener,og atter gener pluss et pågangsmot ut av det grønne helvete  ;)riktig kosthold,sovn,riktig trening osv osv
er igrunn litt fasinerende hvor nerme en egentlig kan komme disse sprinterene med litt trening, og alikevel være så langt unna  Grin


Du sier noe der. Den setningen din likte jeg Smiley Skal sitere deg noen ganger tror jeg...
Loggen min

Bildeprofilen min

Mine pers:

Mark - 130kgx1rep
Bøy  -  115kgx1rep
Benk -  90kgx1rep

Utlogget UpAndComming

  • Ekstremt avhengig
  • ********
  • Innlegg: 24 303
  • Honnør: 1384
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 24 303

  • There is only one person in which I believe.
Sv: Usain Bolt 9.58 på 100 meter!!
« #29 : 17. august 2009, 07:47 »
Grensen er ikke nådd. Finn en som er 2.10m høy med samme mengde eksplosive muskelfibre som Bolt og samme evne til å løpe anaerobt 100m, så har du en sprinter som løper på 9,3 Wink

Tror Bolt kan klare 9.4x med optimale forhold, løpe helt inn og en god start. Men er enig med deg, en som er noe lenger og eksplosiv ville vært spennende - det kommer nok. Hvem trodde vel at noen skulle løpe fortere enn Ben Johnsen gjorde....
Inni meg lever en tynn liten gutt som skriker etter å komme ut. Men som regel kan jeg få han til å holde kjeft med en kjeks.

Gå til:  

Disse kosttilskuddene er glemt for mange, men som alle bør ta.

5 digge middager med cottage cheese

Kosthold09.08.2021270

Cottage cheese er blitt en svært populær matvare!
Det er en risiko forbundet med treningen og løftene man utfører
Det finnes så mange gode varianter av middagskaker enn bare karbonadekaker.

5 fordeler med stående leggpress

Trening28.06.202153

Det er mange fordeler med å trene leggene dine. Se her!