Skrevet av Emne: vanlig med frontbøy?  (Lest 2523 ganger)

Utlogget ark

  • Aktivt medlem
  • ***
  • Innlegg: 183
  • Honnør: 12
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 183

vanlig med frontbøy?
« : 25. februar 2007, 12:37 »
Lurer litt på hvor vanlig det er og kjøre frontbøy?
Regner med at mange her inne har det i sine rutiner, men når dere ser dere om på gymmen, er det mange som trener frontbøy der dere trener? og trener du selv frontbøy?

Kan jo legge til at jeg spør om dette fordi jeg i løpet av 14 måneder på 3t i trondheim (som er en gym for mannen i gata) ikke kan komme på å ha sett en eneste person som har trent med frontbøy i rutinen sin. Det foregår jo en del bøy, mye tvilsom dybde og osv, men de bøyer da om ikke annet.

Selv synes jeg frontbøy er en kjempe øvelse, føler jeg får bra trøkk i lårene og en god pump av og avslutte med et par serier frontbøy på beindag.

Utlogget Zeke1983

  • Erfaren bruker
  • ****
  • Innlegg: 399
  • Honnør: 30
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 399

Sv: vanlig med frontbøy?
« #1 : 25. februar 2007, 12:44 »
Frontbøy er en kjempebra øvelse!
Spesielt om du er litt lang og har lett for å falle fremover når du kjører vnlig fri bøy!

Jeg kjører annenhver gang frontbøy som første øvelse og smith squat den andre uka. Trener også beinpress og utfall.

Vet ikke hvor vanlig det er å ta frontbøy, har heller ikke sett så mange som driver med det, men de vet hellr ikke hva de går glipp av Grin

MVH Johan
Women play hard to get... I play hard to want...

Utlogget neven

  • Erfaren bruker
  • ****
  • Innlegg: 436
  • Honnør: 16
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 436

  • ssk
Sv: vanlig med frontbøy?
« #2 : 25. februar 2007, 12:53 »
Jeg kjører 5x5-programmet som Fagerlie skrev en artikkel om.. Frontbøy på "lett"-dagene. Grei variasjon Smiley

Utlogget Atlas

  • Treningsnarkoman
  • *******
  • Innlegg: 2 342
  • Honnør: 109
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 2 342

  • impossible is nothing
Sv: vanlig med frontbøy?
« #3 : 25. februar 2007, 14:00 »
eg trenar frontbøy kvar gong eg trenar bein, det er ein utmerka øvelse!
As I see it, every day you do one of two things: build health or produce disease in yourself.
Min logg

El Nino de Oro

Utlogget ark

  • Aktivt medlem
  • ***
  • Innlegg: 183
  • Honnør: 12
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 183

Sv: vanlig med frontbøy?
« #4 : 25. februar 2007, 15:29 »


Vet ikke hvor vanlig det er å ta frontbøy, har heller ikke sett så mange som driver med det, men de vet hellr ikke hva de går glipp av Grin

MVH Johan

hadde de visst hvor godt frontbøy setter pump i låra hadde nokk flere kjørt den ja Smiley

var å kjørte en serier med bøy og frontbøy nå, kom tilbake fra gymmen for 10 min siden, sitter med godt følelsen i lårene nå:)

Utlogget Sigbjørn

  • Superavhengig
  • ******
  • Innlegg: 1 065
  • Honnør: 57
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 1 065

Sv: vanlig med frontb?y?
« #5 : 27. februar 2007, 17:16 »
Lurer litt p? hvor vanlig det er og kj?re frontb?y?
Regner med at mange her inne har det i sine rutiner, men n?r dere ser dere om p? gymmen, er det mange som trener frontb?y der dere trener? og trener du selv frontb?y?

Kan jo legge til at jeg sp?r om dette fordi jeg i l?pet av 14 m?neder p? 3t i trondheim (som er en gym for mannen i gata) ikke kan komme p? ? ha sett en eneste person som har trent med frontb?y i rutinen sin. Det foreg?r jo en del b?y, mye tvilsom dybde og osv, men de b?yer da om ikke annet.

Selv synes jeg frontb?y er en kjempe ?velse, f?ler jeg f?r bra tr?kk i l?rene og en god pump av og avslutte med et par serier frontb?y p? beindag.
Grunnen til at du ikke har sett noen ta frontb?y f?r er sannsynligvis fordi du, som du selv sier, g?r p? gymmen for "mannen i gata". Kommersielle steder er fylt opp med folk bare trener for ? v?re "iform", og som ofte ikke har s?rlige store m?l utover det. Ettersom slike folk ofte ikke har en s?rlig stor interesse for trening, faller det ikke s?rlig naturlig ? trene frontb?y, det er neppe den ?velsen Sats instrukt?ren deres viser dem p? PT timen.

G?r du derimot til en gym hvor mange vektl?ftere trener, kan du v?re sikker p? at frontb?y ikke er et sjeldent syn, ettersom det er en ?velse som de har spessielt nytte av. Mere hardcore sentre vil generelt ha flere folk som trener forskjellige ?velser, ettersom ut?vere i styrkeidretter (og annen sport ogs?) gjerne trener her isteden for hos de mer komersielle kjedene.

Utlogget Pluggen :.

  • Skravlekopp
  • ******
  • Innlegg: 1 530
  • Honnør: 45
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 1 530

Sv: vanlig med frontbøy?
« #6 : 24. mars 2007, 15:30 »
Hvordan skal man kjøre fronbøy riktig?
Når jeg prøver bikker stanga til sidene, eller detter av forran, ol.
Noen som kan forklare riktig teknikk?

Utlogget Advocatus Diaboli

  • Elite medlem
  • *******
  • Innlegg: 5 172
  • Honnør: 1094
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 5 172

  • Love belongs to Desire, and Desire is always cruel
"The devil made me do it". I have never made one of them do anything. Never. They live their own tiny lives. I do not live their lives for them.

Utlogget Pluggen :.

  • Skravlekopp
  • ******
  • Innlegg: 1 530
  • Honnør: 45
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 1 530

Sv: vanlig med frontbøy?
« #8 : 24. mars 2007, 15:48 »
Takker Smiley

Gå til:  

Disse kosttilskuddene er glemt for mange, men som alle bør ta.

5 digge middager med cottage cheese

Kosthold09.08.2021270

Cottage cheese er blitt en svært populær matvare!
Det er en risiko forbundet med treningen og løftene man utfører
Det finnes så mange gode varianter av middagskaker enn bare karbonadekaker.

5 fordeler med stående leggpress

Trening28.06.202153

Det er mange fordeler med å trene leggene dine. Se her!