Skrevet av Emne: kosttilskudd og treningsmengde for barn  (Lest 2461 ganger)

Utlogget meno12002

  • Nykomling
  • *
  • Innlegg: 1
  • Honnør: 0
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 1

kosttilskudd og treningsmengde for barn
« : 02. juni 2007, 23:37 »
Noen venner av meg som er meget aktive har tre barn. Ett av dem, en gutt  nettopp fylt 14, er veldig aktiv. Han trener fast fire ganger pr uke i 1, 5 t ganska tøft. Sykkel og ski. Foruten dette så jogger og sykler han på fritiden og helgene. Veldig lite fri. I tillegg så drikker han en "proteinshake" med noe pulvergreier samt kreatin. Blir oppmuntret og pushet til å yte. Dette er en gutt som ennå ikke er fullt utviklet og er langt unna. Jeg er meget kritisk til at en på hans alder trener så mye og i tillegg tar kosttilskudd. Har jeg grunn til det?
Bekymret venn

Utlogget UpAndComming

  • Ekstremt avhengig
  • ********
  • Innlegg: 24 303
  • Honnør: 1384
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 24 303

  • There is only one person in which I believe.
Sv: kosttilskudd og treningsmengde for barn
« #1 : 03. juni 2007, 10:56 »
Nei, du har i egentlig ingen grunn til å være bekymret for det.

For å ta kosttilskuddet først så er dette egentlig bare "konsentrert mat" og ingenting annet. Finnes ikke farlig overhodet. Sett i forhold til at han trener mye er det bare fordelsmessig at han får i seg nok næring.

Når det gjelder treningsmengde er dette svært individuelt og så lenge gutten trives og har overskudd - så er det ingen fare på ferde. Skal man bli god må man trene mye, også i "ung" alder.
Inni meg lever en tynn liten gutt som skriker etter å komme ut. Men som regel kan jeg få han til å holde kjeft med en kjeks.

Gå til:  

Disse kosttilskuddene er glemt for mange, men som alle bør ta.

5 digge middager med cottage cheese

Kosthold09.08.2021270

Cottage cheese er blitt en svært populær matvare!
Det er en risiko forbundet med treningen og løftene man utfører
Det finnes så mange gode varianter av middagskaker enn bare karbonadekaker.

5 fordeler med stående leggpress

Trening28.06.202153

Det er mange fordeler med å trene leggene dine. Se her!