Skrevet av Emne: Bull Hansen strikes again...  (Lest 13082 ganger)

Utlogget ¤MadAss¤

  • .: Aktivutøver :.
  • ******
  • Innlegg: 1 489
  • Honnør: 216
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 1 489

  • Kappe det som kappes kan....
Sv: Bull Hansen strikes again...
« #30 : 16. mai 2009, 14:57 »
Strongman er vel eneste sporten der alle andre enn utøverene selv er opptatt av om det brukes dop. Min erfaring er at de som eventuellt måtte bruke noe er helt åpne på dette, og de som ikke bruker oppnår kredd i miljøet.  

Hehe ja du er inne på noe der....
Blir ikke Norges sterkeste mann -90kg 2012

Utlogget ErikV

  • Superavhengig
  • ******
  • Innlegg: 1 121
  • Honnør: 262
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 1 121

Sv: Bull Hansen strikes again...
« #31 : 16. mai 2009, 15:16 »
med straff tenker jeg at de ikke får delta i idretten de er glad i.

selve idretten har jo ikke sakt at doping ikke er lov, så hvorfor skal vi andre innføre regler for dem?

ser poenget ditt om rollemodeller osv. det er et vanskelig spørsmål sånn sett.

med frihet kommer også ansvar, men jeg vet ikke om det er etisk riktig å påtvinge folk å ta dette ansvaret de har som rollemodeller? vi kan vell bare håpe de vil gjøre det.

Utlogget Teletubbi104

  • .: Aktivutøver :.
  • ******
  • Innlegg: 2 178
  • Honnør: 662
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 2 178

Sv: Bull Hansen strikes again...
« #32 : 16. mai 2009, 15:24 »
hvor mange ganger har bull-hansen gått ut mot strongmn nå?3-4 ganger.
hva har han oppnådd med dette? strongmen ler av han,styrkeløftere blir mildt sagt irritert fordi han gir hele nsf et dårlig ansikt.

jeg var på et hundeshow i storhallen på hellerudsletta i fjor,rett etter diskusjonen på tv2 om doping og strongman.
 der var også bull-hansen. jeg la merke til at han stirret som faen på meg,han trodde sikkert jeg drev med doping fordi at jeg ikke gikk med plakaten : "i love ADN" som alle som er dopingfrie gjør og ikke hadde på meg landslagsdrakten fra styrkeløft som jeg fikk i 2002. den burde jeg egentlig gå med hele tiden for at folk skal skjønne at jeg er dopingfri,jeg veier tross alt over 100kg og alle som er så tung og ikke er organisert i nsf er jo garantert dopet.

og det opplegget med at frode rui har gått ut mot strongman? dette har jeg ikke fått med meg men mener at rui burde passe på seg selv.da jeg drev med styrkeløft så gikk ryktene heftig om at frode rui var tatt for doping og en av reiselederene på et junior-nordisk bekreftet at han viste at dette var fakta.

Utlogget ¤MadAss¤

  • .: Aktivutøver :.
  • ******
  • Innlegg: 1 489
  • Honnør: 216
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 1 489

  • Kappe det som kappes kan....
Sv: Bull Hansen strikes again...
« #33 : 16. mai 2009, 15:44 »
med straff tenker jeg at de ikke får delta i idretten de er glad i.



Hvis utøvere bryter doping reglementet i en eller annen idrett så skal selvfølgelig ikke de få delta i den idretten de er så glad i, samme faen hvor glad de er i idretten.... Det må du vel være enig i.



selve idretten har jo ikke sakt at doping ikke er lov, så hvorfor skal vi andre innføre regler for dem?



Nei, strongman sier ingen ting om doping, og jeg kan heller ikke se for meg at det vil bli noe antidoping program for strongman nettopp fordi det ikke er noe forbund, ingen organisasjon, kun stevner satt sammen av ildsjeler og folk som ønsker å lage show.

For min del kan godt strongman være akkurat slik det er idag, men doping spørsmålene vil komme igjen og igjen og igjen så lenge interessen er så stor og det er snakk om sponsorer, tv dekning og reklame.


med frihet kommer også ansvar, men jeg vet ikke om det er etisk riktig å påtvinge folk å ta dette ansvaret de har som rollemodeller? vi kan vell bare håpe de vil gjøre det.

Så absolutt, med frihet kommer ansvar! Og jeg håper som deg at folk flest har vett til å ta egne sunne valg Smiley
Blir ikke Norges sterkeste mann -90kg 2012

Utlogget Drillers Method

  • Aktivt medlem
  • ***
  • Innlegg: 205
  • Honnør: 16
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 205

Sv: Bull Hansen strikes again...
« #34 : 16. mai 2009, 16:18 »
Måten Tull-Hansen fremlegger sin sak på er latterlig og ødeleggende for den sak han selv ønsker å fremme.

Men den nærmest eksploderende interessen for strongman og strongman sportens liberale holdinger til bruk av doping vil fremprovosere en del etiske spørsmål. Når så mange trener og ønsker å konkurrere i strongman og det arrangeres 4-5-6 stevner i året, flere da med vektklasser, gjør at det nå er mulig for alle å drive med strongman på lik linje med styrkeløft, vektløfting, fotball osv osv. Å feie antidoping arbeid under teppet og late som det det ikke er der syntes jeg blir for lettvint.

Problemet igjen er jo at så og si alle strongman stevner blir arrangert av private personer og ikke av organiserte klubber, og derfor kan enhver mann i gata delta hvis han har lyst, og ingen har noen kontroll på hva vedkommende putter i seg på fritiden sin. Jeg har ikke noe imot det å konkurrere mot dopede utøvere, alle deltar i strongman på like vilkår, alle kan bruke dop hvis de vil og noen gjør det og andre lar være. Det jeg mener er "farlig" med det er at det kan rekruttere flere og flere brukere av doping og er det strengt tatt noe vi ønsker?

Du Egil skriver at folk må få bestemme selv hva de vil gjøre på fritiden og det er jeg selvfølgelig enig i, men du mener vel ikke at vi på lik linje skal akseptere at folk kjøper/selger og bruker narkotika? Skal alle bare gjøre som de vil og ingen skal bry seg så tror jeg vi får et lite trivlig samfunn på sikt.

Jeg er for antidoping arbeid men ser også vanskeligheten av å gjennomføre det i nettopp strongman. Og enda verre blir det når Tull-Hansen tar på seg styrkeløftens og antidoping norges ansikt utad.

Jeg håper dette ikke blir et så stort problem som noen spår (meg selv inkl ) og at strongman fortsetter slik det gjør, det er kjempe morro å så på, kjempe morro å drive med og bør være noe man kan med hodet hevet si at man driver med og støtter uten å få "DOP" stemplet i panna.

Jeg vet det er utrolig mange som ikke doper som driver med strongman og jeg håper det fortsetter slik. Og til slutt, for å være helt ærlig, så tror jeg aldri man blir kvitt hverken dop i sport og narkotika generelt, det være seg strongman, styrkeløft, sykkel, ski bla bla bla bla. Så sånn er det Wink

Honnør for den. Er fullstendig enig.

Ser at den Tour de France sammenligningen kommer stadig vekk. Men si meg, er det ikke dopingkontroller der? Vi hører jo om folk som blir tatt hvert bidige år?

Dette argumentet med at man skal slutte å sende sykling og langrenn på TV blir litt for lettvint. Finnes helt klart dopede utøvere innen disse sportene, men det foregår jo også et forebyggende arbeid. Og vi ser at utøvere blir tatt. Er vel det som gjør det legitimt å sende på TV i henhold til Bull-Hansens syn.

Så har vi Strongman, hvor Svend Karlsen i forrige diskusjonsrunde gikk ut og sa at "det er ikke på noen måte lovlig å dope seg under Strongman". Men utsagnet brister da kontroller nærmest er fraværende. Eller tar jeg feil her?

Uansett hvor mye jeg digger Strongman er jeg nødt til å være enig med Bull-Hansen prinsipielt. 

Jeg tror det klokeste i denne situasjonen hadde vært å vedkjenne at dette er et problem, og ikke sette ut alle pigger. Man har jo f.eks de økonomiske utfordringene med et kontrollopplegg


Men jeg synes han tar litt i når han sier at man indirekte støtter organisert kriminalitet.

Utlogget Treningsvitenskap

  • Forumavhengig
  • ******
  • Innlegg: 692
  • Honnør: 88
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 692

  • Treningsvitenskap.com
Sv: Bull Hansen strikes again...
« #35 : 16. mai 2009, 16:39 »
hele poenget med norges sterkeste mann er at vinneren skal være norges sterkeste mann, UANSETT. Som noen før meg har sagt så blir det for dumt om den sterkeste sitter på sidelinja og ser på... det er en freaksport og la det være det. Det er derfor folk liker det, bodybuilding og andre super athleter. Og virkelig som de andre sier her... konsentrer deg litt mer om deg selv og ditt så slipper man å være så bitter over at andre får mer oppmerksomhet enn deg!
Trenings og ernærings elsker. Driver www.treningsvitenskap.com

Utlogget ¤MadAss¤

  • .: Aktivutøver :.
  • ******
  • Innlegg: 1 489
  • Honnør: 216
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 1 489

  • Kappe det som kappes kan....
Sv: Bull Hansen strikes again...
« #36 : 16. mai 2009, 16:47 »
konsentrer deg litt mer om deg selv og ditt så slipper man å være så bitter over at andre får mer oppmerksomhet enn deg!

Dette handler ikke om bitterhet og mangel på oppmerksomhet, dette handler om hvorvidt man skal akseptere bruk av doping eller ikke..............

Blir ikke Norges sterkeste mann -90kg 2012

Utlogget NKS

  • .: Eliteutøver :.
  • ******
  • Innlegg: 4 328
  • Honnør: 754
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 4 328

  • Citius, altius, fortius
Sv: Bull Hansen strikes again...
« #37 : 16. mai 2009, 16:53 »
Jeg synes at den selvutnevnte Mr. moralpoiti Bull-Hansen i samme slengen skal ta et oppgjør med det sex trakkaserende spilleantrekket til sandvolleyball jentene også! Selv har jeg valgt å boikotte tv2, siden de viser jente sandvolleyball, og veeeldig indirekte bidrar dette til at menn kjøper sex, - når jeg tenker meg om så oppforder jeg faktisk alle som eier en tv å kaste den ut vinduet så fort som mulig før alle menn i landet blir kriminelle sex monster som bare kjøper horer hele tiden!  woot
Nils Kjetil Sande

Norges sterkeste mann -105 kg 2008, 2010, 2011

Singapore strongest man 2011


Utlogget Mats D. Skrede

  • Superavhengig
  • ******
  • Innlegg: 1 274
  • Honnør: 100
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 1 274

Sv: Bull Hansen strikes again...
« #38 : 16. mai 2009, 16:53 »
hele poenget med norges sterkeste mann er at vinneren skal være norges sterkeste mann, UANSETT. Som noen før meg har sagt så blir det for dumt om den sterkeste sitter på sidelinja og ser på... det er en freaksport og la det være det. Det er derfor folk liker det, bodybuilding og andre super athleter. Og virkelig som de andre sier her... konsentrer deg litt mer om deg selv og ditt så slipper man å være så bitter over at andre får mer oppmerksomhet enn deg!

Hadde det vore slik at ingen hadde brukt dop hadde den sterkaste vunne uanset. Alt hadde gått på talent, treningsvilje, kost og å treffe med formen på dagen. Men sånn kjem det aldri til å bli, har eg skjønt.

Forøvrig er eg ikkje imot doping så lenge det ikkje strider imot reglemanget. Eg elska å sjå svære jævler løfte ekstreme vekter. Grin Grin

Utlogget kubein

  • Forumavhengig
  • ******
  • Innlegg: 806
  • Honnør: 316
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 806

Sv: Bull Hansen strikes again...
« #39 : 16. mai 2009, 16:59 »
Jeg synes at den selvutnevnte Mr. moralpoiti Bull-Hansen i samme slengen skal ta et oppgjør med det sex trakkaserende spilleantrekket til volleyballjentene også! Selv har jeg valgt å boikotte tv2, siden de viser jentevolleyball, og veeeldig indirekte bidrar dette til at menn kjøper sex, - når jeg tenker meg om så oppforder jeg faktisk alle som eier en tv å kaste den ut vinduet så fort som mulig før alle menn i landet blir kriminelle sex monster som bare kjøper horer hele tiden!  woot

Tv2 sender også filmer og serier som viser drap, vold, mishandling osv. Dette er etter min mening ett lite hakk verre enn damerumper og noen potensielt dopa strongman.

Ps!! Han ene fyren i Pacific Blue var rimelig bøff om jeg ikke husker feil, noen som vet om han er blitt dopingtesta? Han BÅDE sykla OG var muskuløs!!!!!!!

Utlogget ¤MadAss¤

  • .: Aktivutøver :.
  • ******
  • Innlegg: 1 489
  • Honnør: 216
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 1 489

  • Kappe det som kappes kan....
Sv: Bull Hansen strikes again...
« #40 : 16. mai 2009, 17:00 »
Tv2 sender også filmer og serier som viser drap, vold, mishandling osv. Dette er etter min mening ett lite hakk verre enn damerumper og noen potensielt dopa strongman.

Ps!! Han ene fyren i Pacific Blue var rimelig bøff om jeg ikke husker feil, noen som vet om han er blitt dopingtesta? Han BÅDE sykla OG var muskuløs!!!!!!!

TC Callaway Wink
Blir ikke Norges sterkeste mann -90kg 2012

Utlogget kubein

  • Forumavhengig
  • ******
  • Innlegg: 806
  • Honnør: 316
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 806

Sv: Bull Hansen strikes again...
« #41 : 16. mai 2009, 17:08 »
TC Callaway Wink

Ja!!

Fy faen ass, tenk å vise noe sånt på TV!
Han virka jo snill i serien, men når kamera var skrudd av tenker jeg han var sånn politimann som banka uskyldige, sykla langt over fartsgrensa og lurte damer til sengs med kroppen sin. Typisk dophue

Utlogget ¤MadAss¤

  • .: Aktivutøver :.
  • ******
  • Innlegg: 1 489
  • Honnør: 216
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 1 489

  • Kappe det som kappes kan....
Sv: Bull Hansen strikes again...
« #42 : 16. mai 2009, 17:13 »
Ja!!

Fy faen ass, tenk å vise noe sånt på TV!
Han virka jo snill i serien, men når kamera var skrudd av tenker jeg han var sånn politimann som banka uskyldige, sykla langt over fartsgrensa og lurte damer til sengs med kroppen sin. Typisk dophue

Hehe helt sikkert, innerst inne drømte han vel bare om å knulle Cory Mcnamara eller hva hun het.... Han var nok en typisk boler ja  :Smiley
Blir ikke Norges sterkeste mann -90kg 2012

Utlogget KristofferM

  • Superavhengig
  • ******
  • Innlegg: 1 009
  • Honnør: 305
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 1 009

  • look at my hair, its burning.
Sv: Bull Hansen strikes again...
« #43 : 16. mai 2009, 17:55 »
vet ikke om noen har sagt det før, men jeg vil heller se svære monstre leke med vekter i strongman enn 67 kgs små gutter som løfter 120 i knebøy med drakt.
logg http://www.treningsforum.no/forum/index.php?topic=88602.new#new
Medlem av Kristiansand Strongteam


Jeg har ikke dysleksi derfor er mye av det jeg skriver rett.

Which ship never docks in Liverpool?
The Premiership

Utlogget Geir M

  • Superavhengig
  • ******
  • Innlegg: 1 167
  • Honnør: 360
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 1 167

Sv: Bull Hansen strikes again...
« #44 : 16. mai 2009, 18:13 »
Jeg må vel si meg enig i at det ikke er styrkeløftforbundet sitt ansvar å påpeke kritikkverdige forhold om strongman. Jeg tror egentlig det bare vil føre til at flere folk forbinder styrkeløft med strongman, eller bidrar til å skape forvirring rundt hva som er hva. De fleste vet jo ingenting om noen av delene. Hvis forbundet først skal ut i media tror jeg det er mer gunstig å prøve å gjøre ting for å profilere seg selv, istedenfor å komme med kritikk av andre. Uansett om kritikken er berettiget eller ikke.
There are two novels that can change a bookish fourteen-year old's life: The Lord of the Rings and Atlas Shrugged. One is a childish fantasy that often engenders a lifelong obsession with its unbelievable heroes, leading to an emotionally stunted, socially crippled adulthood, unable to deal with the real world. The other, of course, involves orcs.

- Paul Krugman, Nobelprisvinner i økonomi

Gå til:  

Disse kosttilskuddene er glemt for mange, men som alle bør ta.

5 digge middager med cottage cheese

Kosthold09.08.2021270

Cottage cheese er blitt en svært populær matvare!
Det er en risiko forbundet med treningen og løftene man utfører
Det finnes så mange gode varianter av middagskaker enn bare karbonadekaker.

5 fordeler med stående leggpress

Trening28.06.202153

Det er mange fordeler med å trene leggene dine. Se her!