Skrevet av Emne: Intervju med Alexander Kirketeig  (Lest 12716 ganger)

Utlogget T.

  • Aktivt medlem
  • ***
  • Innlegg: 185
  • Honnør: 62
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 185

Sv: Intervju med Alexander Kirketeig
« #30 : 26. november 2008, 19:33 »
Kjempeintervjuer!  biggrin
Ønsker å spinne litt rundt dette med kosthold. Mange utøvere i idretter med vektgrenser må gå ned i vekt de siste ukene før et stevne. Jeg vil påstå, uten annet belegg for påstanden enn observasjoner, at det ser ut til at en slik vektnedgang kan ha en svært ugunstig påvirkning på resultatet. Klarer man å gå ned litt tidligere og ØKE kroppsvekta med 1 kg de siste ukene, tror jeg dette er positivt. Ser da selvsagt bort fra det siste døgnet. Der (og under mesterskapet) tror jeg vi trenger adskillig mer kunnskap om hvordan blodsukkeret "oppfører seg" i styrkeløft. Det er langt fra sikkert at det er nødvendig å tilføre mye karbo under et stevne. Kanskje fører dette til en større insulinproduksjon enn normalt, fallende blodsukker og slapphet? Kanskje er det viktigere hva man tilfører i dagene før?

Utlogget GAMMERN

  • .: Aktivutøver :.
  • ******
  • Innlegg: 5 889
  • Honnør: 791
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 5 889

  • Gammel kødd
Sv: Intervju med Alexander Kirketeig
« #31 : 26. november 2008, 20:23 »
Fint å se noen intervjuer med folk som har et litt reflektert syn på trening. Fitnessfolk/byggere som spiser 7 måltider hver dag og trener 5splitt er drit kjedelig.
Savner litt mer dybde i beskrivelse av treningen, med feks utdrag av treningssykluser på mikro og makronivå.
Perser: Stevne 305-205-290
           Trening 315-210-300

Utlogget stallion

  • V.I.P
  • *******
  • Innlegg: 6 515
  • Honnør: 1111
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 6 515

  • Bøy er gøy!
Sv: Intervju med Alexander Kirketeig
« #32 : 26. november 2008, 20:25 »
Sitat
Njaaa, flere burde slutte å bruke dop og heller trene mer seriøst, å slutte å konsentrere seg om ris og kylling, og heller konsentrere seg litt mer om treningen. [...] Men det er mye jeg skulle sakt, men vil ikke provosere så mange.

Jeg synes du bare skal si det du ønsker å si. Siden du er landslagsstyrkeløfter skal du ikke se bort fra at du har en viss gjennomslagskraft. Du har vel aldri brydd deg om å være upopulær? Wink


Utlogget Carnivore

  • Superavhengig
  • ******
  • Innlegg: 1 167
  • Honnør: 323
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 1 167

Sv: Intervju med Alexander Kirketeig
« #33 : 26. november 2008, 21:05 »
.



Utlogget T.

  • Aktivt medlem
  • ***
  • Innlegg: 185
  • Honnør: 62
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 185

Sv: Intervju med Alexander Kirketeig
« #34 : 26. november 2008, 21:18 »
Det er når det kommer til kosthold at jeg tror det er noe å hente for mange her. Treningen i seg selv er sikkert helt optimal for mange.

Det er sikkert riktig for fotballsparkere, men tror det er svært mye å hente for styrkeløftere på trening - mer trening - og da må kostholdet tilpasses treningen - enkelt sagt,mere mat. Tror ikke man kan skille det ene fra det andre, men tror at de fleste styrkeløftere (utenfor landslaget) har mest å hente på treningen. Kostholdet går det likevel raskt å tilpasse.

Utlogget Carnivore

  • Superavhengig
  • ******
  • Innlegg: 1 167
  • Honnør: 323
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 1 167

Sv: Intervju med Alexander Kirketeig
« #35 : 26. november 2008, 21:24 »
.

Utlogget kubein

  • Forumavhengig
  • ******
  • Innlegg: 806
  • Honnør: 316
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 806

Sv: Intervju med Alexander Kirketeig
« #36 : 26. november 2008, 21:57 »
å snakke med styrkeløftere om diett, er som å ha en samtale med maratonløpere om markløft

Utlogget AlexanderDGL

  • .: Aktivutøver :.
  • ******
  • Innlegg: 8 009
  • Honnør: 839
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 8 009

  • Giske SK
Sv: Intervju med Alexander Kirketeig
« #37 : 26. november 2008, 21:58 »
Det er mulig, men som du antyder umulig å gi noe fasitsvar på. Mitt inntrykk er i alle fall at syrkeløftere kan mye om trening, og at de er flinke til å gjennomføre. Ditemars programmer er åpenbart geniale for mange, og det gir resultater. Men kostholdet snakkes det mindre om. Mens man på styrkeloft.no kan laste ned detaljerte treningsprogrammer, finner man ingen veiledning i forhold til kost. Dette er det på tide å gjøre noe med!

Den som har gått trener-1 kurs får mye info om dette.. Få fingeren ut av ræva og meld deg på neste.
Husk å slikke fingeren rein, står i instruksjonen.
Bestenoteringer på stevne:
265 - 155 - 250 - 670 kilo sammenlagt
__________________________________________


Utlogget aktiviteten

  • .: Aktivutøver :.
  • ******
  • Innlegg: 8 488
  • Honnør: 1123
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 8 488

Sv: Intervju med Alexander Kirketeig
« #38 : 26. november 2008, 22:07 »
Selvfølgelig har styrkeløftere noe å hente på riktig kosthold. Det hele bunner i latskap og enkelhet. Det er enklere å sette på en grandiosa eller kjøpe seg en kebab på hjørnet enn å lage ett helt og skikkelig måltid.  Jeg er helt enig med MB7.
”Inte visste vel jag at dagarna som kom och gikk var sjølva livet”

Utlogget T.

  • Aktivt medlem
  • ***
  • Innlegg: 185
  • Honnør: 62
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 185

Sv: Intervju med Alexander Kirketeig
« #39 : 26. november 2008, 22:18 »
Selvfølgelig har styrkeløftere noe å hente på riktig kosthold. Det hele bunner i latskap og enkelhet. Det er enklere å sette på en grandiosa eller kjøpe seg en kebab på hjørnet enn å lage ett helt og skikkelig måltid.  Jeg er helt enig med MB7.
Og hva er riktig kosthold? Iflg. Olympiatoppen er det vanlig norsk kost - uten tilskudd. Det tror jeg ikke noe på. Den mest ekstreme "spiseren" her på forumet er kanskje Einar? Og han lager da mat eller får ordentlig mat laget til seg. Problemet er nok ikke kvaliteten, men mengden. De fleste spiser for lite. Blir de fete av å spise mye, er enten sammensetningen feil eller de forbuker for lite (trener for lite), eller de spiser istedet for å benytte kosttilskudd.

Utlogget aktiviteten

  • .: Aktivutøver :.
  • ******
  • Innlegg: 8 488
  • Honnør: 1123
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 8 488

Sv: Intervju med Alexander Kirketeig
« #40 : 26. november 2008, 22:21 »
Og hva er riktig kosthold? Iflg. Olympiatoppen er det vanlig norsk kost - uten tilskudd. Det tror jeg ikke noe på. Den mest ekstreme "spiseren" her på forumet er kanskje Einar? Og han lager da mat eller får ordentlig mat laget til seg. Problemet er nok ikke kvaliteten, men mengden. De fleste spiser for lite. Blir de fete av å spise mye, er enten sammensetningen feil eller de forbuker for lite (trener for lite), eller de spiser istedet for å benytte kosttilskudd.
Da er vi jo enig da. Blir man bælfeit feit av å spise mye så spiser man feil/for ensformig mat eller trener for lite og/eller for lite variasjon.
”Inte visste vel jag at dagarna som kom och gikk var sjølva livet”

Utlogget Mr Benkpress

  • Global Moderator
  • *****
  • Innlegg: 2 224
  • Honnør: 1010
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 2 224

  • Trying is the first step towards failure
Sv: Intervju med Alexander Kirketeig
« #41 : 26. november 2008, 22:26 »
Det er altfor enkelt å tro at man bygger syrke optimalt bare ved å sikre nok proteiner og sammen med et tilstrekkelig høyt kaloriinntak. Selv om folk kan ha framgang med denne filosofien, så ville nok framgangen vært enda større om de byttet ut mye av karbohydratene med fett - fortrinnsvis mettet fett. Mettet fett gjør det lettere for kroppen å produsere testosteron - et ikke helt ubetydelig hormon i denne sammenhengen. Om man tror på det eller ikke får hver opp til hver enkelt. Men kanskje er det verdt et forsøk?
For dem som tror det fører til sykdom, så er Odd Grenland nok et eksempel på at blodverdiene normaliseres ved bruk av fet kost. De har et medisinsk apparat i klubben som har fulgt de opp etter at meierismør og annet dyrefett ble fast innslag på tallerkenen. De har bare gode erfaringer å vise til.

Då har eg nok ett godt kosthold allikevel då. For vist det er en ting eg ikke mangler i kosten min så er det mettet-fett.
"Alexander the Great,
His name struck fear into hearts of men,
Alexander the Great,
Became a god amongst mortal men."






Konkurrerende utøver i Styrkeløft.

Norgesmester!

Utlogget *HELLmik*

  • Treningsnarkoman
  • *******
  • Innlegg: 2 383
  • Honnør: 214
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 2 383

  • Medlem av "Lars Sværds Fanklubb"
Sv: Intervju med Alexander Kirketeig
« #42 : 26. november 2008, 22:26 »
Her var det så mange snusmummriker, at jeg satt pølsa i halsen.   Spise
Finn fem feil.

Utlogget Mr Benkpress

  • Global Moderator
  • *****
  • Innlegg: 2 224
  • Honnør: 1010
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 2 224

  • Trying is the first step towards failure
Sv: Intervju med Alexander Kirketeig
« #43 : 26. november 2008, 22:28 »
Her var det så mange snusmummriker, at jeg satt pølsa i halsen.   Spise

Lenge leve pølsa
"Alexander the Great,
His name struck fear into hearts of men,
Alexander the Great,
Became a god amongst mortal men."






Konkurrerende utøver i Styrkeløft.

Norgesmester!

Utlogget Apelars!

  • Superavhengig
  • ******
  • Innlegg: 1 305
  • Honnør: 372
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 1 305

  • Smil!
Sv: Intervju med Alexander Kirketeig
« #44 : 26. november 2008, 22:28 »
Her var det så mange snusmummriker, at jeg satt pølsa i halsen.   Spise
Hvem sin pølse?
Keep
It
Simple
Stupid!

If you would be a real seeker after truth, it is necessary that at least once in your life you doubt, as far as possible, all things.
—Rene Descartes


Vinglelogg

Lenja AK. Mosjonist.

Gå til:  

Disse kosttilskuddene er glemt for mange, men som alle bør ta.

5 digge middager med cottage cheese

Kosthold09.08.2021270

Cottage cheese er blitt en svært populær matvare!
Det er en risiko forbundet med treningen og løftene man utfører
Det finnes så mange gode varianter av middagskaker enn bare karbonadekaker.

5 fordeler med stående leggpress

Trening28.06.202153

Det er mange fordeler med å trene leggene dine. Se her!