Skrevet av Emne: Nye kriterier for å bli tatt ut til landslag i NSF  (Lest 128967 ganger)

Utlogget Egil Skallagrimsson

  • Ekstremt avhengig
  • ********
  • Innlegg: 17 784
  • Honnør: 4412
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 17 784

Jeg håper Roy forblir i NSF, og at han fortsetter å satse og løfte til tross for at han må møte mennesker han vet er ute etter å bli kvitt ham.

Jeg håper Roy løfter mer enn alle på neste NM og at han stjæler med seg kongepokalen hvert eneste år han deltar. Ingenting vil ergre de syndfrie, ufeilbarlige og etisk korrekte styrkeløfterne mere.

Det de ønsker nå, er selvfølgelig å presse en dopingfri og flott styrkeløfter ut til andre forbund, og regelrett tvinge ham til å løfte med løftere som ikke er underlagt noen testing.

Hvem fikk fokus og intervju av VG-tv etter NM? Ikke han som vant, men han som satte verdensrekord. Han som er showmann! Han som er mislikt.
Presidentens reaksjon.... hun gjorde grimaser, himlet med øynene og hånte Roy... noe som føyer seg fint inn i rekken av ufinheter fra en uerfaren, uhøflig og umoden organisasjonsperson.

taraquin

  • Gjest
Jeg håper Roy forblir i NSF, og at han fortsetter å satse og løfte til tross for at han må møte mennesker han vet er ute etter å bli kvitt ham.

Jeg håper Roy løfter mer enn alle på neste NM og at han stjæler med seg kongepokalen hvert eneste år han deltar. Ingenting vil ergre de syndfrie, ufeilbarlige og etisk korrekte styrkeløfterne mere.

Det de ønsker nå, er selvfølgelig å presse en dopingfri og flott styrkeløfter ut til andre forbund, og regelrett tvinge ham til å løfte med løftere som ikke er underlagt noen testing.

Hvem fikk fokus og intervju av VG-tv etter NM? Ikke han som vant, men han som satte verdensrekord. Han som er showmann! Han som er mislikt.
Presidentens reaksjon.... hun gjorde grimaser, himlet med øynene og hånte Roy... noe som føyer seg fint inn i rekken av ufinheter fra en uerfaren, uhøflig og umoden organisasjonsperson.
Så enig i dette! Honnør! Stå på Roy!

Utlogget Teletubbi104

  • .: Aktivutøver :.
  • ******
  • Innlegg: 2 178
  • Honnør: 662
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 2 178

Jeg håper Roy forblir i NSF, og at han fortsetter å satse og løfte til tross for at han må møte mennesker han vet er ute etter å bli kvitt ham.

Jeg håper Roy løfter mer enn alle på neste NM og at han stjæler med seg kongepokalen hvert eneste år han deltar. Ingenting vil ergre de syndfrie, ufeilbarlige og etisk korrekte styrkeløfterne mere.

Det de ønsker nå, er selvfølgelig å presse en dopingfri og flott styrkeløfter ut til andre forbund, og regelrett tvinge ham til å løfte med løftere som ikke er underlagt noen testing.

Hvem fikk fokus og intervju av VG-tv etter NM? Ikke han som vant, men han som satte verdensrekord. Han som er showmann! Han som er mislikt.
Presidentens reaksjon.... hun gjorde grimaser, himlet med øynene og hånte Roy... noe som føyer seg fint inn i rekken av ufinheter fra en uerfaren, uhøflig og umoden organisasjonsperson.

honnør,enig,what he said.

måtte sjekke hvem som var president i nsf og det overasket meg at en så ung person er valgt til og presentere norge både nasjonalt og internasjonalt.
hun viser jo med sin oppførsel at hun ikke har den miste anelse om hva stillingen innebærer og hvilke retningslinjer som gjelder angående oppførsel ovenfor utøvere samt presse og media.

vidar tangen er i det minste upartisk offentlig og evner og svare diplomatisk i innlegg på styrkeløft-forumet.hva han og de andre sier bak lukkede dører (eller på interne mailer) er sekundært det offentlige.

hva sier du egil,skal vi starte egen styrkeløftklubb,vevang kk,og jobbe som faen for og påvirke regler og samt stille opp overalt og diskutere. hadde vært moro det. Smiley

Utlogget Egil Skallagrimsson

  • Ekstremt avhengig
  • ********
  • Innlegg: 17 784
  • Honnør: 4412
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 17 784

Jeg og dag runar øye planla noe lignende før jeg meldte meg ut....

Keiko KK eller West Coast Whalers.. Men så kom jeg opp i all mulig dritt omkring VM i stavanger, så da gav jeg faen i hele initiativet.

Jeg tror ikke vi vil komme noen vei, for det er antall delegater ut ifra hvor mange medlemmer man har i klubben... og jeg husker hvordan det var å representere Fræna AK og møte all verdens motstand da vi kjempet mot de nye rekordreglene og enkeltløft/treløft osv... Eller kampen for å få benkpressatsingen opp på nivået til svenskene som har et budsjett på over 200 000.... mens NSF heller sender småfolk som tar 9. plasser i et VM i steden for å sette litt penger på gutta på benkpresslandslaget.

Utlogget Teletubbi104

  • .: Aktivutøver :.
  • ******
  • Innlegg: 2 178
  • Honnør: 662
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 2 178

Jeg og dag runar øye planla noe lignende før jeg meldte meg ut....

Keiko KK eller West Coast Whalers.. Men så kom jeg opp i all mulig dritt omkring VM i stavanger, så da gav jeg faen i hele initiativet.

Jeg tror ikke vi vil komme noen vei, for det er antall delegater ut ifra hvor mange medlemmer man har i klubben... og jeg husker hvordan det var å representere Fræna AK og møte all verdens motstand da vi kjempet mot de nye rekordreglene og enkeltløft/treløft osv... Eller kampen for å få benkpressatsingen opp på nivået til svenskene som har et budsjett på over 200 000.... mens NSF heller sender småfolk som tar 9. plasser i et VM i steden for å sette litt penger på gutta på benkpresslandslaget.


og som i tillegg tror han er verdens beste styrkeløfter.... Wink

Utlogget Apaco

  • Elite medlem
  • *******
  • Innlegg: 4 221
  • Honnør: 1356
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 4 221

hva sier du egil,skal vi starte egen styrkeløftklubb,vevang kk,og jobbe som faen for og påvirke regler og samt stille opp overalt og diskutere. hadde vært moro det. Smiley

Hvor mange må man være for å få noe innflytelse da? Jeg har jo 3-400 lojale pakistanere rundt meg - kunne jo lagd tidenes medlemsmasse innen nsf Smiley
IRONCORE NUTRITION!

God Forgives, Brotherhood Doesn't.

Utlogget 1000

  • .: Aktivutøver :.
  • ******
  • Innlegg: 2 305
  • Honnør: 350
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 2 305

Med en slik holdning må jeg nesten råde deg til å slutte og konkurrere da du aldri kan vite alt om alle konkurrenter sin fortid. Jeg mener at man bør forholde seg til det dopingreglementet som gjelder. Hvis begge blir testet og begge tester negativt har dere vel strengt tatt konkurrert på lik linje? Jeg er selv sterk tilhenger av livstidsutestengelse ved første positive test, men man må faktisk teste positivt for å bli dømt - hvis ikke kan man jo bare drite i hele adn. Hvor skal grensen gå - tenk om din beste venn plutselig står frem og sier at han vet at du brukte steroider for 5 år siden - skal du da kastes ut av landslaget selv om du alltid har testet negativt? Eller er det kun egne innrømmelser som skal gjelde? Systemet blir helt håpløst hvis ikke positive prøver skal avgjøre slike spørsmål - da får man heller teste enda hyppigere og ihvertfall på høy tid at man kommer ordentlig i gang med blodprøver og ikke kun urinprøver.
Har vi strengt tatt konkurrert på lik linje dersom JEG VET at min konkurrent har benyttet prestasjonsFREMMENDE midler?

Om min beste venn påstår det, kaller jeg det en antagelse. Det vil bli ord mot ord. Dersom jeg derimot innrømmer det, blir saken en annen.
380 - 250 - 325 = 955 @ 115 kg (554 wilks)

www.laserklinikken.no

Utlogget 1000

  • .: Aktivutøver :.
  • ******
  • Innlegg: 2 305
  • Honnør: 350
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 2 305

Honnør Kris og Apaco!

J.Hansen.... det eneste gale ROy har gjort har vært å SI at han brukte ting da han drev med strongman. VI har ikke en gang garanti for at han snakka sant.

Men han sverger på at han med god samvittighet kunne skrive under antidopingærklæringen i 2004, og da stå for at han hadde vært ren i minst 12 måneder som NIF krever.

La oss gå ut ifra at han var dopet da ut 2002, ren 2003 og skrev antidopingkontrakt i 2004.
Stilte på første stevne 2005 og jobbet og trent målrettet fra da av. Altså trent rent og strukturert i 5 år og alltid fulgt reglene. Bør ikke det belønnes med fair behandling?

Hvis du tar en titt på adelskalenderen til NSF, så er det mye ugler i mosen der.... og det skal ikke mye fantasi til for å finne mange som har gjort småting før de begynte å satse på styrkeløft.... ENeste feilen Roy har gjort er at han har sagt at han har brukt, og han har blitt god i etterkant.... tatt bort en av de to tingene, og vi ville ikke hatt dagens diskusjon.

Man skal ikke tåle så inderlig vel den urett som ikke rammer en selv....
Som sagt. Egoet mitt som idrettsutøver som har meninger i denne saken. Dersom jeg nå melder meg ut av forbundet og benytter steroider i x antall år, for deretter å komme tilbake til idretten ,vil jeg si at vi konkurrerer på like vilkår.

At det er mye ugler i mosen på adelskalenderer har jeg også sterkt inntrykk av. Dette er ikke noe jeg kan gjøre noe med. Men jeg vet hvor mye jeg legger ned og hvor hardt jeg er villig til å jobbe for å nå langt. Da føles det ikke riktig at jeg må konkurrere mot personer jeg vet har benyttet prestasjonsfremmende milder (dersom Roy snakket sant da han skrev dette på offentlig forum).
380 - 250 - 325 = 955 @ 115 kg (554 wilks)

www.laserklinikken.no

Utlogget Apaco

  • Elite medlem
  • *******
  • Innlegg: 4 221
  • Honnør: 1356
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 4 221

Har vi strengt tatt konkurrert på lik linje dersom JEG VET at min konkurrent har benyttet prestasjonsFREMMENDE midler?

Om min beste venn påstår det, kaller jeg det en antagelse. Det vil bli ord mot ord. Dersom jeg derimot innrømmer det, blir saken en annen.

Hvordan VET du det da? Fordi han har skrevet det på et forum? Så du han injisere eller barer antar du at han prater sant? Hvordan VET vi at du ikke har brukt det? Hvis din beste venn sier det skal du se at mange vil anta svært så sterkt og hvis negative tester ikke er nok så vil du sannsynligvis kunne få problemer kun pga antakelser. Så lenge det ikke foreligger noen positive tester så blir alt bare antakelser. Du skal strengt tatt ikke engang dømmes for drap kun pga antakelser, selv om de er svært sterke. NSF kan ikke lage andre regler enn resten av hele idrettsverdenen. Hvis bruk 6-7-8? år tilbake i tid fortsatt gir effekt, hvorfor gir ikke wada da straffer på 6-7-8 år? Saken her er at idretten har veldig klare regler, velger man å konkurrere i en idrett bør man sette seg inn i reglene og forholde seg til de. Ingen regler er her brutt - derfor bør du slå deg til ro med at idrettens regler er fulgt og at dere har konkurrert på like vilkår.
IRONCORE NUTRITION!

God Forgives, Brotherhood Doesn't.

Utlogget 1000

  • .: Aktivutøver :.
  • ******
  • Innlegg: 2 305
  • Honnør: 350
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 2 305

Hvordan VET du det da? Fordi han har skrevet det på et forum? Så du han injisere eller barer antar du at han prater sant? Hvordan VET vi at du ikke har brukt det? Hvis din beste venn sier det skal du se at mange vil anta svært så sterkt og hvis negative tester ikke er nok så vil du sannsynligvis kunne få problemer kun pga antakelser. Så lenge det ikke foreligger noen positive tester så blir alt bare antakelser. Du skal strengt tatt ikke engang dømmes for drap kun pga antakelser, selv om de er svært sterke. NSF kan ikke lage andre regler enn resten av hele idrettsverdenen. Hvis bruk 6-7-8? år tilbake i tid fortsatt gir effekt, hvorfor gir ikke wada da straffer på 6-7-8 år? Saken her er at idretten har veldig klare regler, velger man å konkurrere i en idrett bør man sette seg inn i reglene og forholde seg til de. Ingen regler er her brutt - derfor bør du slå deg til ro med at idrettens regler er fulgt og at dere har konkurrert på like vilkår.
Jeg har forstått poenget ditt.. Jeg VET det på bakgrunn av flere ting, blant annet hans innlegg på forum. På bakgrunn av forskning velger jeg å tro på at steroider gir konkurransefordeler selv om de er benyttet for 6-7-8 år siden.

Man skal ikke dømmes på bakgrunn av antagelser, det er korrekt, Apaco. Men man kan dømmes på bakgrunn av innrømmelser.
380 - 250 - 325 = 955 @ 115 kg (554 wilks)

www.laserklinikken.no

Utlogget VegarGjerdrum

  • .: Aktivutøver :.
  • ******
  • Innlegg: 6 554
  • Honnør: 1320
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 6 554

  • www.kalibergym.no
Dette er jo bare tull og tøys fra forbundet og helt klart en personforfølgelse. Som rulatoren henviser til i dette skrivet så sies det at det dreier seg om prinsippet og ikke reglene. Latterlige greier. Flere av styrkeløfterne her på forumet ler av bolerne som dukker opp, løfter tunge vekter og blir store på 1-2-3, også kort tid etter er de 20kg lettere og løfter 50kg mindre i benkpress. Langtidsvirkninger av as? En injeksjons også flyter man på den i 20 år fremover? Tydelig at styrkeløfterne på landslaget legger stor lit til denne ene forskningsrapporten som ligger på nettet.

Man kan si man har brukt eller gjort hva f...... som helst uten at det kan bli brukt i mot en når det aldri har blitt testet positivt eller bevist utført. En heroinist som konkurerer i NSF ville også ha blitt nektet plass på landslaget selv om han innfridde alle krav for å bli en landslags løfter?

NM i dobbelt moral. Nå kjenner jeg ikke til landslags løfterne, men det er nok av råtne epler
når det gjelder tidligere dopingbruk blandt medlemmer i NSF. Både steroider og narkotika.

Er ingen vits og diskutere denne saken mer, styret er ganske enkelt inkompetent og inhabilt og burde vært avsatt.

Eat more woman! They are high in proteins!

www.kalibergym.no
www.highwhey.no
www.godrygg.no

Utlogget Apaco

  • Elite medlem
  • *******
  • Innlegg: 4 221
  • Honnør: 1356
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 4 221

Jeg har forstått poenget ditt.. Jeg VET det på bakgrunn av flere ting, blant annet hans innlegg på forum. På bakgrunn av forskning velger jeg å tro på at steroider gir konkurransefordeler selv om de er benyttet for 6-7-8 år siden.

Man skal ikke dømmes på bakgrunn av antagelser, det er korrekt, Apaco. Men man kan dømmes på bakgrunn av innrømmelser.
Det det virker som om du ikke forstår er at idretten du deltar i har et regelverk rundt det med doping. Når det er overholdt 100% bør dette være en ikke-sak. Hvis Roy skal dømmes for å ha skrevet at han har gjort noe for 7? år siden - så er vel den "dommen" sonet for lengst, er den ikke? Det du egentlig skriver er at alle som blir tatt i doping skal utestenges på livstid og det er jeg enig i. Du skriver også at alle som sier at de har brukt doping utenfor idretten skal utestenges på livstid og det er jeg ikke enig i, fordi at de faktisk ikke har brutt et regelverk. Idretten er nødt til å ha et regelverk og de som velger å delta i idretten er nødt til å forholde seg til det. Derfor er denne "forfølgelsen" av Roy helt latterlig.
IRONCORE NUTRITION!

God Forgives, Brotherhood Doesn't.

Utlogget Hernes

  • .: Aktivutøver :.
  • ******
  • Innlegg: 2 468
  • Honnør: 769
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 2 468

  • Jesus Squats High
Jeg håper Roy forblir i NSF, og at han fortsetter å satse og løfte til tross for at han må møte mennesker han vet er ute etter å bli kvitt ham.

Jeg håper Roy løfter mer enn alle på neste NM og at han stjæler med seg kongepokalen hvert eneste år han deltar. Ingenting vil ergre de syndfrie, ufeilbarlige og etisk korrekte styrkeløfterne mere.

Det de ønsker nå, er selvfølgelig å presse en dopingfri og flott styrkeløfter ut til andre forbund, og regelrett tvinge ham til å løfte med løftere som ikke er underlagt noen testing.

Hvem fikk fokus og intervju av VG-tv etter NM? Ikke han som vant, men han som satte verdensrekord. Han som er showmann! Han som er mislikt.
Presidentens reaksjon.... hun gjorde grimaser, himlet med øynene og hånte Roy... noe som føyer seg fint inn i rekken av ufinheter fra en uerfaren, uhøflig og umoden organisasjonsperson.

Jeg tror Roy kommer til å trene som et svin mot neste års NM i styrkeløft og de normale benkpresskonkene. Da vil det ryke ymse norgesrekorder og verdensrekorder. Når det er gjort tror jeg ikke man får se mye mer til Roy i NSF.  

Hvis man ikke har mulighet til avanse, hvorfor bli der da?  Da tror jeg heller han finner seg en annen organisasjon å løfte i.  Hvordan kan Roy ha NOE glede av å løfte i NSF etter dette? Når de driver på, på denne måten?

Måtte Roy ta Randen sin rekord neste år, yarymbash sin total, norgesrek i mark, 330+ i benken og så finne seg noe annet å gjøre i en organisasjon der HAN BLIR VERDSATT som den fantastiske utøveren han er.  

Vi har en gjeng med ungdoms og juniorløftere som trener hos oss nå, tror NSF at disse blir positivt innstilt til å satse på NSF når de ser hvordan de behandler en person de ser opp til på denne måten?

Hvordan tror de rekrutteringen blir mot gymungdom som ser dette? ( For det er der de henter talentene sine fra).
Non Plus Ultra

Utlogget VegarGjerdrum

  • .: Aktivutøver :.
  • ******
  • Innlegg: 6 554
  • Honnør: 1320
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 6 554

  • www.kalibergym.no
Regelverket er jo ikke verdt en dritt. Er man ærlig så får man seg en på trynet, er man uærlig så får man klapp på skulderen.

NSF KAN IKKE AVGJØRE AT EN PERSON SOM MELDER SEG UT AV FORBUNDET OG SÅ INN IGJEN HAR DOPET SEG I PERIODEN HAN IKKE VAR MEDLEM!

Har Holte sendt innrømmelse til NSF om dopingbruk?

JEG FÅR ROIDRAGE Grin
Eat more woman! They are high in proteins!

www.kalibergym.no
www.highwhey.no
www.godrygg.no

Utlogget Hernes

  • .: Aktivutøver :.
  • ******
  • Innlegg: 2 468
  • Honnør: 769
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 2 468

  • Jesus Squats High
Regelverket er jo ikke verdt en dritt. Er man ærlig så får man seg en på trynet, er man uærlig så får man klapp på skulderen.

NSF KAN IKKE AVGJØRE AT EN PERSON SOM MELDER SEG UT AV FORBUNDET OG SÅ INN IGJEN HAR DOPET SEG I PERIODEN HAN IKKE VAR MEDLEM!

Har Holte sendt innrømmelse til NSF om dopingbruk?

JEG FÅR ROIDRAGE Grin

Forbundet mister effektivt ALL troverdighet og regler er null and void.
Non Plus Ultra

Gå til:  

Disse kosttilskuddene er glemt for mange, men som alle bør ta.

5 digge middager med cottage cheese

Kosthold09.08.2021270

Cottage cheese er blitt en svært populær matvare!
Det er en risiko forbundet med treningen og løftene man utfører
Det finnes så mange gode varianter av middagskaker enn bare karbonadekaker.

5 fordeler med stående leggpress

Trening28.06.202153

Det er mange fordeler med å trene leggene dine. Se her!