Skrevet av Emne: Hva er best av skråbenk og benkpress?  (Lest 9909 ganger)

Utlogget DanielF

  • Superavhengig
  • ******
  • Innlegg: 1 168
  • Honnør: 198
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 1 168

Sv: Hva er best av skråbenk og benkpress?
« #30 : 18. februar 2008, 21:15 »
haha, ja det ser vi jo veldig mye av du Wink (ironi)

PTFrank har skrevet mye fornuftig, men han har hatt noen profilerte sleivspark, og jeg må innrømme at jeg har vært flink til og kommentere de.

Btw. PTFrank.. Jeg venter på forklaring hvorfor press over hodet er mer funksjonelt enn horisontal press Smiley
Self improvement has always been a passion of mine. - Homer Simpson

Utlogget Stoned

  • Elite medlem
  • *******
  • Innlegg: 4 177
  • Honnør: 134
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 4 177

  • Just another star
Sv: Hva er best av skråbenk og benkpress?
« #31 : 18. februar 2008, 21:17 »
haha, ja det ser vi jo veldig mye av du Wink

Hva er best av skråbenk og benkpress?

Svar PTtrekantFrank: Militærpress Grin

Han mener militærpress er mer funksjonelt enn benkpress, og da siden skråbenk(også nevnt i tråden her) er en blanding av begge, anbefaler han den.
Noe mer du ikke forsto? Smiley
20år
høyde: 182cm
vekt : 94 kg

150x6 Benkpress og 170kg x 1(mer inne) Smiley
155 kg i Smalbenk
100 kg i Militærpress(vending fra bakken)
170x7 i Markløft
170 kg i knebøy(ca)

Utlogget BroadRipple

  • Superavhengig
  • ******
  • Innlegg: 1 027
  • Honnør: 65
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 1 027

Sv: Hva er best av skråbenk og benkpress?
« #32 : 18. februar 2008, 21:20 »
Han mener militærpress er mer funksjonelt enn benkpress, og da siden skråbenk(også nevnt i tråden her) er en blanding av begge, anbefaler han den.
Noe mer du ikke forsto? Smiley

Jada drit i det. Var bare litt morsomt med alle de underholdende postene hans. Forøvrig er jeg helt enig i det du sier.

Utlogget Stoned

  • Elite medlem
  • *******
  • Innlegg: 4 177
  • Honnør: 134
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 4 177

  • Just another star
Sv: Hva er best av skråbenk og benkpress?
« #33 : 18. februar 2008, 21:23 »
Jada drit i det. Var bare litt morsomt med alle de underholdende postene hans. Forøvrig er jeg helt enig i det du sier.

Ikke meningen å være krass, syntes bare det ble litt for mye "humor" i denne på andres bekostning, som faktisk bare prøver å hjelpe. Smiley
20år
høyde: 182cm
vekt : 94 kg

150x6 Benkpress og 170kg x 1(mer inne) Smiley
155 kg i Smalbenk
100 kg i Militærpress(vending fra bakken)
170x7 i Markløft
170 kg i knebøy(ca)

Utlogget Force

  • Erfaren bruker
  • ****
  • Innlegg: 412
  • Honnør: 21
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 412

Sv: Hva er best av skråbenk og benkpress?
« #34 : 18. februar 2008, 21:27 »
Han mener militærpress er mer funksjonelt enn benkpress, og da siden skråbenk(også nevnt i tråden her) er en blanding av begge, anbefaler han den.
Noe mer du ikke forsto? Smiley
Militærpress mer funksjonelt enn benkpress? Det blir jo helt feil. Det er jo to forskjellige muskelgrupper! Man trener militærpress for skuldre og benkpress for bryst. Jeg fnyser vertfall i trynet på den som kommer bort til meg mens jeg trener benk og sier "du burde trene militærpress i stedet". Dette er jo alt etter hva man vil trene. At militærpress er bedre enn skråbenk, kanskje det var det han mente? Selv mener jeg også at det høres rart ut.

Utlogget ¤MadAss¤

  • .: Aktivutøver :.
  • ******
  • Innlegg: 1 489
  • Honnør: 216
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 1 489

  • Kappe det som kappes kan....
Sv: Hva er best av skråbenk og benkpress?
« #35 : 18. februar 2008, 21:37 »
Militærpress mer funksjonelt enn benkpress? Det blir jo helt feil. Det er jo to forskjellige muskelgrupper! Man trener militærpress for skuldre og benkpress for bryst. Jeg fnyser vertfall i trynet på den som kommer bort til meg mens jeg trener benk og sier "du burde trene militærpress i stedet". Dette er jo alt etter hva man vil trene. At militærpress er bedre enn skråbenk, kanskje det var det han mente? Selv mener jeg også at det høres rart ut.

Spørs om ikke det funksjonaliteten i hverdagen han prater om.... Hva man har mest igjen for i det daglige, kan jo ikke være noe annet. Man trener jo det man vil øke prestasjonene i. Skulle jeg gått for å perse i benk hadde jeg helt klart kjørt en del militærpress også men selvfølgelig hovedfokus på benkpress.

Klart hvis man trener mye styrketrening bare for å takle utfordringer i hverdagen så lurer jeg litt på hvordan hverdagen din ser ut...... Det finnes selvfølgelig unntak da.....
Blir ikke Norges sterkeste mann -90kg 2012

Utlogget Force

  • Erfaren bruker
  • ****
  • Innlegg: 412
  • Honnør: 21
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 412

Sv: Hva er best av skråbenk og benkpress?
« #36 : 18. februar 2008, 21:41 »
Ja, er nok funskjonalitet. Da skjønner jeg hva han mener. Man løfter jo oftere ting i bevegelsesbanen som i militærpress enn den i benkpress.

oli

  • Gjest
Sv: Hva er best av skråbenk og benkpress?
« #37 : 19. februar 2008, 00:34 »
Ikke meningen å være krass, syntes bare det ble litt for mye "humor" i denne på andres bekostning, som faktisk bare prøver å hjelpe. Smiley

kødder du nå eller.. fyren er jo inkompetent så det holder.. han har påstått at trening i seg selv ikke har en helsebringede effekt.. å han prater om å trene biceps fra begge ender.... han fortjener all kritikken han har fått å mye mer...

jeg ville heller at nann rosita skulle satt opp brystprogrammet mitt for da hadde jeg ihvertfall fått definert kløft..

Utlogget aiwass

  • Elite medlem
  • *******
  • Innlegg: 4 322
  • Honnør: 1098
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 4 322

Sv: Hva er best av skråbenk og benkpress?
« #38 : 19. februar 2008, 00:59 »
Ja, er nok funskjonalitet. Da skjønner jeg hva han mener. Man løfter jo oftere ting i bevegelsesbanen som i militærpress enn den i benkpress.

So they say ... men jeg kommer ikke på ett eneste hverdagslig gjøremål som innebærer å presse noe på strak arm over hodet.

Utlogget Stoned

  • Elite medlem
  • *******
  • Innlegg: 4 177
  • Honnør: 134
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 4 177

  • Just another star
Sv: Hva er best av skråbenk og benkpress?
« #39 : 19. februar 2008, 01:03 »
So they say ... men jeg kommer ikke på ett eneste hverdagslig gjøremål som innebærer å presse noe på strak arm over hodet.

Hvis man skal strekke seg etter en god bok, som sitter litt godt fast, må man kanskje dytte litt i den før den løsner. Grin
Er ikke helt enig med PTFrank om det med funksjonalitet, men mener allikevel ikke at han trenger å få hele forumet etter seg av den grunn. Smiley
20år
høyde: 182cm
vekt : 94 kg

150x6 Benkpress og 170kg x 1(mer inne) Smiley
155 kg i Smalbenk
100 kg i Militærpress(vending fra bakken)
170x7 i Markløft
170 kg i knebøy(ca)

Utlogget aiwass

  • Elite medlem
  • *******
  • Innlegg: 4 322
  • Honnør: 1098
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 4 322

Sv: Hva er best av skråbenk og benkpress?
« #40 : 19. februar 2008, 01:20 »
Hvis man skal strekke seg etter en god bok, som sitter litt godt fast, må man kanskje dytte litt i den før den løsner. Grin
Er ikke helt enig med PTFrank om det med funksjonalitet, men mener allikevel ikke at han trenger å få hele forumet etter seg av den grunn. Smiley


Dette med at militærpress er mer 'funksjonelt' enn benkpress, er ikke noe PTFrank har funnet på, det er en relativt politisk korrekt idé i dagens opplyste styrketreningskretser. Problemet er bare at i den grad noen overkroppspressøvelser i det hele tatt imiterer dagligdagse bevegelser, er ikke press over hodet noe spesielt mer praktisk rettet enn press i det horisontale plan. Jeg vil heller påstå at dips er den overkroppspressøvelsen med mest overføringsverdi til det daglige liv (noensinne klatret over et gjerde, f. eks.?)

Utlogget Geir M

  • Superavhengig
  • ******
  • Innlegg: 1 167
  • Honnør: 360
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 1 167

Sv: Hva er best av skråbenk og benkpress?
« #41 : 19. februar 2008, 01:54 »
Ingen vits til å slakte PTFrank, da han har 100% sikkert mer peiling enn samtlige her.
HAHAHAHA Du kan spøke du.
There are two novels that can change a bookish fourteen-year old's life: The Lord of the Rings and Atlas Shrugged. One is a childish fantasy that often engenders a lifelong obsession with its unbelievable heroes, leading to an emotionally stunted, socially crippled adulthood, unable to deal with the real world. The other, of course, involves orcs.

- Paul Krugman, Nobelprisvinner i økonomi

Utlogget mdb

  • Pratsom bruker
  • ******
  • Innlegg: 868
  • Honnør: 106
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 868

Sv: Hva er best av skråbenk og benkpress?
« #42 : 19. februar 2008, 15:29 »
Jeg trenger en øvelse som er god på deff, og som gjerne definerer kløfta bra. Noen tips?
Ingen vecka utan deca!

Utlogget Fleksnes

  • Treningsnarkoman
  • *******
  • Innlegg: 2 015
  • Honnør: 1550
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 2 015

Sv: Hva er best av skråbenk og benkpress?
« #43 : 19. februar 2008, 15:33 »
Hehe greit nok. Poenget mitt var bare at skråbenk vil være en mer funksjonell øvelse enn benkpress siden det  øvelsen er mer lik press over hodet. Skulle ha spesifisert det, så det!

At du er en personlig trener er ett direkte hån mot alle som noensinne har tatt i en hantel.

Skam deg.
Sagt til Fleksnes på treningsforum:

"Du har vell strengt tatt ikke hjulpet meg i det hele tatt fleksnes. Jeg synes du bruker litt mye tid på å skrive til noen som egentlig bare irriterer deg. Kan vell egentlig bare slette meg fra Treningsforum jeg da, siden jeg enten må være strongman eller villig til å lage gym i stuen for å være seriøs.. Skal ta med meg "damevektene" og bozuballene mine et annet sted."

"Det kommer dessverre alltid til å være folk som deg på et forum, og det er vi nødt til å godta."

"... sålenge det hverken er konstruktivt eller relevant, så vil jeg velge å overse "Fleksnes". Vår diskusjon er over!"

"fjern deg , skaff deg et fakkings liv"

"Så veldig morsom du er. Helt utrolig, forstår vi

Utlogget Force

  • Erfaren bruker
  • ****
  • Innlegg: 412
  • Honnør: 21
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 412

Sv: Hva er best av skråbenk og benkpress?
« #44 : 19. februar 2008, 15:35 »
Jeg trenger en øvelse som er god på deff, og som gjerne definerer kløfta bra. Noen tips?
Har hørt at pec deck skal være bra?

Gå til:  

Disse kosttilskuddene er glemt for mange, men som alle bør ta.

5 digge middager med cottage cheese

Kosthold09.08.2021270

Cottage cheese er blitt en svært populær matvare!
Det er en risiko forbundet med treningen og løftene man utfører
Det finnes så mange gode varianter av middagskaker enn bare karbonadekaker.

5 fordeler med stående leggpress

Trening28.06.202153

Det er mange fordeler med å trene leggene dine. Se her!