Skrevet av Emne: Proteiner, trening og ned i fettprosent  (Lest 742 ganger)

Utlogget jordbær87

  • Nykomling
  • *
  • Innlegg: 1
  • Honnør: 0
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 1

Proteiner, trening og ned i fettprosent
« : 08. mars 2009, 22:29 »
Heisann!

Jente på 22 her, 179 cm, 65 kg. Fettprosent på 20.
'Trener en del, mest spinning og andre intervalltimer ca 4 ganger i uka. Litt styrke innimellom, men skal begynne å trene mer styrke på egen hånd. Er det da nok med to økter i uka? Jeg bygger muskler relativt raskt. Disse pump-timene på treningssenter er ikke noe for meg.
Det jeg lurer på er følgende: Hvordan ser denne kostplanen ut hvis jeg ønsker å gå ned ca 5 kg?

Frokost: Enten en omelett med grønnsaker, eller cottage cheese med banan og nøtter

Lunch: Tunfisksalat

Etter trening: proteinshake

Middag: Kylling, kjøttdeig o.l + grønnsaker

Kvelds: Kesam

Jeg har veldig dårlig fantasi, og har ingen bedre forslag. Men blir dette for lite karbohydrater og fett? Jeg er ikke så flink til å regne på kalorier, så derfor håper jeg på litt hjelp her. 
             

Utlogget ^Th0mas^

  • Forumavhengig
  • ******
  • Innlegg: 787
  • Honnør: 24
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 787

Sv: Proteiner, trening og ned i fettprosent
« #1 : 09. mars 2009, 09:25 »
Tviler på du trenger å gå så ekstremt mye ned i fettprosent. Spørst om du ikke burde ha større fokus på å bygge muskler, men for å svare på innlegget ditt:

Dette blir gjetting på kalorier. Greit at du oppgir hva du har tenkt å spise, at det du spiser er sunt osv, men du oppgir ingen mengde osv. Det første du bør gjøre er å lete frem en kalkulator på nettet og regne ut til kaloriforbruk.

Dersom du er middels aktiv har du et energiforbruk på ca 2300 kcal hver dag. Lag et kostholdsprogram og trekk fra ca 300-500 kcal hver dag. Bruk f.eks "Mat på data". Det finner du gratis dersom du googler kjapt.

En annen ting er at du ikke må la deg lure av ordet "KJØTT"deig. Dersom du velger karbonadedeig vil du ha en langt sunnere varient, med større proteinmengde og lavere fettmengde.

Gå til:  

Disse kosttilskuddene er glemt for mange, men som alle bør ta.

5 digge middager med cottage cheese

Kosthold09.08.2021270

Cottage cheese er blitt en svært populær matvare!
Det er en risiko forbundet med treningen og løftene man utfører
Det finnes så mange gode varianter av middagskaker enn bare karbonadekaker.

5 fordeler med stående leggpress

Trening28.06.202153

Det er mange fordeler med å trene leggene dine. Se her!