Skrevet av Emne: Proteinpulver  (Lest 846 ganger)

Utlogget knuti

  • Nykomling
  • *
  • Innlegg: 1
  • Honnør: 0
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 1

Proteinpulver
« : 22. april 2012, 20:47 »
Hei, er en ishockeyspiller på 16 år som trener mye styrke og er interisert i det. Jeg lurer på om det er lurt å bruke proteinpulver viss jeg har litt fett på kroppen. Har fått høre mye rart av "uerfarte" så vill høre fra noen som vet litt om dette. Har blant annet fått høre at du får mer fett på kroppen av det osv og at jeg ikke trenger det da.

Redstrek

  • Gjest
Sv: Proteinpulver
« #1 : 22. april 2012, 20:49 »
Det spørs om du spiser nok proteiner via kosten. Det går helt fint uten proteinpulver. Det er ikke noe "spesielt" pulver som mange tror, det er kun simpel næring om du trenger det fordi du ikke spiser nok mat. Proteinpulver er no dessverre litt misforstått.

Utlogget g0trice

  • Leieboer
  • *****
  • Innlegg: 454
  • Honnør: 70
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 454

Sv: Proteinpulver
« #2 : 22. april 2012, 21:00 »
Ja, du kan bli feit av proteinpulver. Fordi proteiner inneholder kalorier, og hvis du spiser mer kalorier en du forbrenner, så legger du på deg. Vet du hva annet som inneholder kalorier? Absolutt all annen mat. Så ja, du kan godt si at proteinpulver gjør deg feit, men det blir en veldig.. rar måte å vinkle det på, så.. la vær å vinkle det på den måten.

Det høres ikke ut som du har spesielt mye kunnskap om kosthold? Trener du styrke er proteiner viktig, for å bygge opp musklene. Hvis du ikke tenker noe særlig på hvor mye proteiner du spiser hver dag kan jeg tenke meg at du kan ha godt av mer. Som regel burde du alltid spise næringen din fra mat, så du burde egentlig starte med å se på hvor mye proteiner du får i deg om dagen, også spiser mer proteiner fra mat for å øke proteininntaket. Hvis du derimot synes dette blir veldig vanskelig eller uhensiktsmessig, eller hvis du rett og slett ikke gidder, så kan du bruke proteinpulver. Jeg ville fortsatt anbefale deg å finne ut hvor mye proteiner du spiser per dag, trener du styrke burde du spise minst 1.6 gram protein per kg kroppsvekt, hvis du velger å benytte deg av pulver, finn ut hvor mye ekstra du trenger fra pulveret og bruk det du trenger, er ingen vits å overdrive.
kom hit for å drepe myter og tygge tyggegummi, og jeg er helt tom for tyggegummi...

Utlogget sstian

  • Superavhengig
  • ******
  • Innlegg: 1 189
  • Honnør: 130
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 1 189

Sv: Proteinpulver
« #3 : 26. april 2012, 18:28 »
Proteiner = mat
Mat(for mye) = kalorioverskudd
Kalorioverskudd = fett

Simple as that
“Obsessed is a word the lazy use to describe the dedicated.”

Gå til:  

Disse kosttilskuddene er glemt for mange, men som alle bør ta.

5 digge middager med cottage cheese

Kosthold09.08.2021270

Cottage cheese er blitt en svært populær matvare!
Det er en risiko forbundet med treningen og løftene man utfører
Det finnes så mange gode varianter av middagskaker enn bare karbonadekaker.

5 fordeler med stående leggpress

Trening28.06.202153

Det er mange fordeler med å trene leggene dine. Se her!