Skrevet av Emne: 3t starter opp med testing (rykter)  (Lest 27651 ganger)

Utlogget Benkleddet

  • Erfaren bruker
  • ****
  • Innlegg: 307
  • Honnør: 95
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 307

  • kaillkarsk og blautkak
Sv: 3t starter opp med testing (rykter)
« #60 : 05. september 2008, 10:49 »
hva er det som er så galt med folk som bruker steroider egentlig?
er flere på mitt senter som bruker det, og de er veldig imøtekommende og hyggelige. gir alltid råd og hjelp hvis du spør om det. de brøler aldri, de går ikke med gullkjeder og alt det der.. for meg så er de ikke en plage i det hele tatt! tvert imot Smiley

så hva er det doptester kan gjøre for å bedre miljøet? er det kun de store gutta med steroider i kroppen som lager dårlig miljø?

Eeh.. Helsemessig er det vel lite tvil om at sterioder ikke akkurat forlenger livet! Hva med ren idrett? Prinsippet om at mennesker skal konkurrere på like premisser, uten juks som kan ha fatale konsekvenser for kropp og sjel! Er vel en meget god tråd på dette forumet som heter AAS, selvmord og verdier, som ligger under Best of treningsforum! Les denne, også kan du igjen spørre deg selv spørsmålet, hva er galt med at folk bruker sterioder?

Jeg sier ikke at mennesker som bruker steroider er dårlige mennesker, dårlige venner osv. Men langsiktig sett, så medfører det lite godt ved bruk av sterioder. Jeg har heller ingen tro på stereotyp "boleren" som går rundt som en aggressiv gorilla i paringstiden! Jeg tror heller ikke at de som bruker gjør "vondt" på treningsmiljø, men jeg mener at bruk av steroider er feil, og at dette ikke bør støttes opp under eller glorifiseres! Et treningssenter skal fremme helse og sunnhet (etter min mening), og i et slikt bilde bør de ha en klar holdning mot steroider!

Doptester på 3T (trodde dette var nedfelt i regelverket deres for lenge siden?) er utelukkende positivt, siden de da kan praktisere som de lærer bort til andre.
-Sannsynligvis den eneste i landet som er utstyrt med et eget benkledd



Oslo SKs hjemmeside: http://oslostyrkeloftklubb.no

Utlogget onakosano

  • Elite medlem
  • *******
  • Innlegg: 4 607
  • Honnør: 274
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 4 607

  • "e d vilje, e d vei!!!"
Sv: 3t starter opp med testing (rykter)
« #61 : 08. september 2008, 19:22 »
noen som har link til hva som står på ADN sin dopingliste? så jeg ikke går på en smell hvis jeg bruker noe annet enn aas

EDIT: fant jeg fant.. Smiley

hm, når de tester på gymmet, er vel bare aas, vekst(igf, insulin osv også), samt stimulants(efedrin osv ) de slår ned på vel?

lurer på om alri hyperdriven slår ut på noe
maks:                                    
benk: 150kg x 1 RAW              
markløft: 210 x 1 RAW           
knebøy: 160kg x 1 Bind          
Treningsveileder, NIH
Kettlebells instruktør
Kostholdsveileder

 Loggbok
 profil

Utlogget Vanquish

  • Erfaren bruker
  • ****
  • Innlegg: 265
  • Honnør: 8
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 265

  • Catch you on the flip'side
Sv: 3t starter opp med testing (rykter)
« #62 : 08. september 2008, 19:31 »
noen som har link til hva som står på ADN sin dopingliste? så jeg ikke går på en smell hvis jeg bruker noe annet enn aas

EDIT: fant jeg fant.. Smiley

hm, når de tester på gymmet, er vel bare aas, vekst(igf, insulin osv også), samt stimulants(efedrin osv ) de slår ned på vel?

lurer på om alri hyperdriven slår ut på noe
http://www.antidoping.no/t2.asp?p=61015
EDIT: ser du fant Wink
18 år
Høyde: ca 186cm
Vekt:Rundt 90kg

Utlogget Antidop

  • Nykomling
  • *
  • Innlegg: 19
  • Honnør: 5
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 19

Sv: 3t starter opp med testing (rykter)
« #63 : 08. september 2008, 19:42 »
Jeg mener de bare skulle plukka ut folk fra senteret, tatt dem med på dass, satt en pistol mot hodet på dem, og fått dem til å pisse. De som pisser positivt får nakkeskudd. De som ikke må pisse er mest sannsynlig dopa, og får dermed nakkeskudd de også.
Skal nok se doperne finner seg et annet sted å trene, når det høres pistolskudd som gir ekko i hele senteret. En annen fordel er jo at man sparer penger på rengjøring, siden folk sannynligvis ikke tør annet enn å holde seg i tilfelle man skal bli doptesta, og dermed lar vær å gå på do.

Dette kan kanskje høres noe dramatisk ut, men jeg mener at man hele tiden må oppskalere straffen for uønsket oppførsel, helt til man kommer på et nivå der folk skjønner det.

Utlogget Prodigy92

  • Treningsnarkoman
  • *******
  • Innlegg: 2 450
  • Honnør: 202
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 2 450

Sv: 3t starter opp med testing (rykter)
« #64 : 08. september 2008, 19:48 »
Antidop, du er useriøs, umorsom. Trener du i det hele tatt? Er du sur på de som boler fordi de tar mer i benk enn deg? Hva er egentlig problemet ditt?

Utlogget Rapture

  • Aktivt medlem
  • ***
  • Innlegg: 208
  • Honnør: 10
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 208

Sv: 3t starter opp med testing (rykter)
« #65 : 08. september 2008, 19:51 »
Jeg mener de bare skulle plukka ut folk fra senteret, tatt dem med på dass, satt en pistol mot hodet på dem, og fått dem til å pisse. De som pisser positivt får nakkeskudd. De som ikke må pisse er mest sannsynlig dopa, og får dermed nakkeskudd de også.
Skal nok se doperne finner seg et annet sted å trene, når det høres pistolskudd som gir ekko i hele senteret. En annen fordel er jo at man sparer penger på rengjøring, siden folk sannynligvis ikke tør annet enn å holde seg i tilfelle man skal bli doptesta, og dermed lar vær å gå på do.

Dette kan kanskje høres noe dramatisk ut, men jeg mener at man hele tiden må oppskalere straffen for uønsket oppførsel, helt til man kommer på et nivå der folk skjønner det.

Hva i helv...? Er du gal?

Utlogget onakosano

  • Elite medlem
  • *******
  • Innlegg: 4 607
  • Honnør: 274
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 4 607

  • "e d vilje, e d vei!!!"
Sv: 3t starter opp med testing (rykter)
« #66 : 08. september 2008, 19:53 »
antidop må være en køddebruker som prøver å ødelegge for antidoping norge, kan ikke forstå annet.
maks:                                    
benk: 150kg x 1 RAW              
markløft: 210 x 1 RAW           
knebøy: 160kg x 1 Bind          
Treningsveileder, NIH
Kettlebells instruktør
Kostholdsveileder

 Loggbok
 profil

Utlogget Rapture

  • Aktivt medlem
  • ***
  • Innlegg: 208
  • Honnør: 10
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 208

Sv: 3t starter opp med testing (rykter)
« #67 : 08. september 2008, 22:07 »
Hvordan har han i det hele tatt honnør?
Tipper han egentlig prøver å ødelegge for ADN ja...

Utlogget Egil Skallagrimsson

  • Ekstremt avhengig
  • ********
  • Innlegg: 17 784
  • Honnør: 4412
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 17 784

Sv: 3t starter opp med testing (rykter)
« #68 : 08. september 2008, 22:10 »
jeg fikk ihvertfall nok av ham. He's gone.

Utlogget .morten

  • Nykomling
  • *
  • Innlegg: 22
  • Honnør: 4
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 22

Sv: 3t starter opp med testing (rykter)
« #69 : 09. september 2008, 12:19 »
Jeg mener de bare skulle plukka ut folk fra senteret, tatt dem med på dass, satt en pistol mot hodet på dem, og fått dem til å pisse. De som pisser positivt får nakkeskudd. De som ikke må pisse er mest sannsynlig dopa, og får dermed nakkeskudd de også.
Skal nok se doperne finner seg et annet sted å trene, når det høres pistolskudd som gir ekko i hele senteret. En annen fordel er jo at man sparer penger på rengjøring, siden folk sannynligvis ikke tør annet enn å holde seg i tilfelle man skal bli doptesta, og dermed lar vær å gå på do.

Dette kan kanskje høres noe dramatisk ut, men jeg mener at man hele tiden må oppskalere straffen for uønsket oppførsel, helt til man kommer på et nivå der folk skjønner det.

Tipper du ble født bak en dass! Btw er nakkeskudd farligere enn bol. Meeen det har du vel sikkert masse "bra" dokumentasjon på at er feil.

EDIT: så ikke at han allerede var boota Smiley

Utlogget sjukflexen

  • Nykomling
  • *
  • Innlegg: 12
  • Honnør: 0
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 12

Sv: 3t starter opp med testing (rykter)
« #70 : 10. september 2008, 12:52 »
Synes dette var en bra diskusjon i og med at jeg selv jobber på ett treningsenter hvor vi akkuratt har startet ett samarbeid med antidoping norge og kurses for tiden i hvordan man oppdager hvem osv. Det trengs ikke mangen tester for å få folk som driver med steorider ut av senteret. Det er ikke fordi man er ute etter de som bruker slike stoffer, men det er lite gunstig på et offentlig treningsenter. Og det at treningsentre ikke kommer til å teste folk fordi det er for dyrt er nok så feil som det kan bli. det er nok ikke bare normer inne i bildet når de starter ett samarbeid med antidoping, men også en økonomisk fordel. Dere skulle bare visst hvor mangen som ikke ønsker å gå på et treningsenter pga personer på steorider. og no mener jeg selvfølgelig ikke alle, for de fleste oppfører seg, men det er alltid noen som må gjøre ekstra mye ut av seg og kaste på vekter osv. Men det viser seg at på sikt får vi inn flere medlemmer enn ut nettopp ved fjerning av høylytte å rotete personer (dette gjelder selvfølgelig ikke alle). Så det er nok mer en økonomisk invistering for treningsenteret enn normbasert. Hvilken buisness profil ville vel satt igang ett slik tiltak hvis pengene bare rullet ut og ikke inn.
( personlig er jeg helt imot steorider og føler meg som en supermann uten)

RS

Utlogget mdb

  • Pratsom bruker
  • ******
  • Innlegg: 868
  • Honnør: 106
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 868

Sv: 3t starter opp med testing (rykter)
« #71 : 10. september 2008, 12:56 »
sjukflexen, kan du forklare oss som ikke har vært på ADNs kurs hvordan man oppdager hvem som bruker steroider?
Ingen vecka utan deca!

Utlogget Rapture

  • Aktivt medlem
  • ***
  • Innlegg: 208
  • Honnør: 10
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 208

Sv: 3t starter opp med testing (rykter)
« #72 : 10. september 2008, 13:07 »
Synes dette var en bra diskusjon i og med at jeg selv jobber på ett treningsenter hvor vi akkuratt har startet ett samarbeid med antidoping norge og kurses for tiden i hvordan man oppdager hvem osv. Det trengs ikke mangen tester for å få folk som driver med steorider ut av senteret. Det er ikke fordi man er ute etter de som bruker slike stoffer, men det er lite gunstig på et offentlig treningsenter. Og det at treningsentre ikke kommer til å teste folk fordi det er for dyrt er nok så feil som det kan bli. det er nok ikke bare normer inne i bildet når de starter ett samarbeid med antidoping, men også en økonomisk fordel. Dere skulle bare visst hvor mangen som ikke ønsker å gå på et treningsenter pga personer på steorider. og no mener jeg selvfølgelig ikke alle, for de fleste oppfører seg, men det er alltid noen som må gjøre ekstra mye ut av seg og kaste på vekter osv. Men det viser seg at på sikt får vi inn flere medlemmer enn ut nettopp ved fjerning av høylytte å rotete personer (dette gjelder selvfølgelig ikke alle). Så det er nok mer en økonomisk invistering for treningsenteret enn normbasert. Hvilken buisness profil ville vel satt igang ett slik tiltak hvis pengene bare rullet ut og ikke inn.
( personlig er jeg helt imot steorider og føler meg som en supermann uten)

RS

Hvorfor kaster personer på steroider mer rundt på vekter enn folk uten? Etter min erfaring, jeg jobber på et treningssenter også og trener der av og til, er det de små, pinglete gutta som må gjøre ekstra utav seg. De som faktisk er store, og da mener jeg virkelig store, de gjør det som må gjøres der inne og forlater senteret etterpå. Ingen unødvendig grynting, kasting av vekter eller brøl.

Utlogget Udrugn

  • Treningsnarkoman
  • *******
  • Innlegg: 2 029
  • Honnør: 176
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 2 029

Sv: 3t starter opp med testing (rykter)
« #73 : 10. september 2008, 13:18 »
Synes dette var en bra diskusjon i og med at jeg selv jobber på ett treningsenter hvor vi akkuratt har startet ett samarbeid med antidoping norge og kurses for tiden i hvordan man oppdager hvem osv.

Hvordan i all verden kan dere lære dere å oppdage hvem osv? De med størst muskler? De med GASP-sveis og pitbull? Dere skal ikke glemme at idag er det ikke bare stereotype-bolere som bruker medikamenter, men alt fra helt vanlige mennesker til mennesker med en krevende jobb og god karriere.

Det trengs ikke mangen tester for å få folk som driver med steorider ut av senteret.

Med mindre de som doper seg på senteret ditt er medlem av NIF så skal du ikke forvente at det blir så lett. Har du egentlig fått med deg hva avtalen går ut på? Den er nemlig frivillig for alle som ikke er medlem av nif. Senteret ditt kan ikke påtvinge noen å signere den. Dessutten er det nå engang slik at de medlemmene dine som allerede er medlem av NIF kan testes når som helst og hvor som helst uansett om de har signert kontrakten deres eller ikke.


Det er ikke fordi man er ute etter de som bruker slike stoffer, men det er lite gunstig på et offentlig treningsenter. Og det at treningsentre ikke kommer til å teste folk fordi det er for dyrt er nok så feil som det kan bli. det er nok ikke bare normer inne i bildet når de starter ett samarbeid med antidoping, men også en økonomisk fordel. Dere skulle bare visst hvor mangen som ikke ønsker å gå på et treningsenter pga personer på steorider. og no mener jeg selvfølgelig ikke alle, for de fleste oppfører seg, men det er alltid noen som må gjøre ekstra mye ut av seg og kaste på vekter osv.

Det finnes vel endel som ikke kan oppføre seg også uten å bruke medikamenter?
Vil vel heller anta at det er flere som ikke oppfører seg som ikke går på medimenter, enn de som ikke oppførerer seg og samtidig går på medikamenter.

Uansett,  hva skal dere da egentlig gjøre med disse som evt. skulle tas for bruk av medikamenter? Kaste dem ut?

Det blir det samme som å si at en med rød genser ikke kan trene på senteret ditt, fordi han tok det valget å ha på seg rød genser idag. Det er ingen gyldig grunn.




Men det viser seg at på sikt får vi inn flere medlemmer enn ut nettopp ved fjerning av høylytte å rotete personer (dette gjelder selvfølgelig ikke alle). Så det er nok mer en økonomisk invistering for treningsenteret enn normbasert. Hvilken buisness profil ville vel satt igang ett slik tiltak hvis pengene bare rullet ut og ikke inn.
( personlig er jeg helt imot steorider og føler meg som en supermann uten)

RS

Såklart blir senteret ditt mer mottaglig for gamle damer og annet klientell om det ikke er like mye bråk på senteret. Likevel skal du jobbe hardt for å vise at det er en sammenheng mellom frivillig dopingtesting og grad av bråk på senteret ditt. Trur dere trenger å jobbe mer med skikk og bruk på senteret, enn frivillig dopingprøver gitt.

Jeg er selv ansatt på et senter som ligger under denne ordningen, og det er kun en utad-greie. Det ser og høres bra ut, men det vil aldri ha noen konsekvens. Hos meg følger de fleste reglene og oppførerer seg som man skal på et senter. Og gjør man ikke det behandles man likt hvorvidt man har på rød el svart genser evt. trøkk eller ikke trøkk.

Du har nok godt av å sette deg inn i reglementet for testing på treningsenteret ditt Wink






Utlogget sjukflexen

  • Nykomling
  • *
  • Innlegg: 12
  • Honnør: 0
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 12

Sv: 3t starter opp med testing (rykter)
« #74 : 10. september 2008, 13:35 »
Jeg har satt meg inn i reglene fullt og helt. Visste det kom masse motargumenter her. Som jeg sa var det fåtall og ikke alle!! men at bruk av steorider i mange tilfeller fører til forandring i adferden er jo det masse forskningsbaserte dokumentasjoner på. Var kanskje litt feil i utalelsen da jeg sa vi lærer hvordan vi skal se hvem det er. Vi blir kurset og får en pekepinn på tegn ogsåvidere og hvordan vi skal takle enkelte slike medlemmer hvis det blir for gale. Syns også reaksjonene på inlegget er litt forvirrende. Jeg har aldri sagt at det skal påtvinges noen som helst og skrive under en slik egenærklæring. Poenget mitt var egentlig å forklare at samarbeidet er like mye ett økonomisk prosjekt på sikt for noen. Og no må vi også huske at treningsentere er forskjellige og det kan være større problemer med doping på vårt senter enn deres. og på vårt har det vært et problem. Seff kan folk som ikke bruker slike medikamenter være gale også. men nå var det ikke de vi diskuterte, blir de ett stort problem blir selvfølgelig det også gjort noe med. Like stor utkastelsesgrunn det hvis de blir ett stort problem for andre medlemmer.

Men hvis du er litt engasjert i dette temaet og kan mye om det vet jo du også at steorider fører ofte med seg flere down things enn up things. F eks er over 60% av de som blir dømt for blind vold i bergen aktive brukere av anebole steorider. Var ikke meningen å starte noe intens diskusjon

Gå til:  

Disse kosttilskuddene er glemt for mange, men som alle bør ta.

5 digge middager med cottage cheese

Kosthold09.08.2021270

Cottage cheese er blitt en svært populær matvare!
Det er en risiko forbundet med treningen og løftene man utfører
Det finnes så mange gode varianter av middagskaker enn bare karbonadekaker.

5 fordeler med stående leggpress

Trening28.06.202153

Det er mange fordeler med å trene leggene dine. Se her!