Skrevet av Emne: Jenter og trening  (Lest 5138 ganger)

Utlogget hannesen

  • Skravlekopp
  • ******
  • Innlegg: 1 816
  • Honnør: 19
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 1 816

  • full-av-futt!!!
Re:Jenter og trening
« #15 : 30. desember 2003, 17:00 »
Zoria: pingle-armer ja hehehe...

Jenter blir ikke "store" pga. for mye muskler. De blir "store" pga. for mye sjokolade og potetgull og sånn tullmat.
ENIG!!!! Grin
Hanne

Utlogget Zoria

  • Elite medlem
  • *******
  • Innlegg: 4 597
  • Honnør: 266
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Kvinne
  • Innlegg: 4 597

  • Mens sana in corpore sano
Re:Jenter og trening
« #16 : 31. desember 2003, 14:16 »
Zoria: pingle-armer ja hehehe...

Jenter blir ikke "store" pga. for mye muskler. De blir "store" pga. for mye sjokolade og potetgull og sånn tullmat.

 Grin
Books just wanna be FREE! See what I mean at:
http://bookcrossing.com/friend/Tuttasb

Utlogget bjarnebanan

  • Leieboer
  • *****
  • Innlegg: 648
  • Honnør: 36
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 648

Re:Jenter og trening
« #17 : 11. januar 2004, 18:17 »
...

Utlogget small

  • Forumavhengig
  • ******
  • Innlegg: 757
  • Honnør: 21
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 757

  • Livet er hardt, men jeg er hardere""
SV: Jenter og trening
« #18 : 14. april 2004, 12:39 »
Har en vennine som skal begynne å trene litt, så jeg lurte på om hun kanbruke samme programmet som jeg? eller finst det noen øvelser jenter ikke bør trene. Hun vil ha en fastere kropp og bli litt sterkere, ikke store muskler..
Wink vet ikke hvordan ditt program er, men det skal kunne gå det. Hun kan bare kjøre lettere og fler reps. Lange slanke muskler :Smiley 2thumbsup
chapow.(nobody messes with a strongman) BP
107kg 175cm

Utlogget Hege

  • Fast besvarer
  • Treningsveileder
  • ******
  • Innlegg: 2 233
  • Honnør: 251
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Kvinne
  • Innlegg: 2 233

  • ..
SV: Jenter og trening
« #19 : 14. april 2004, 13:26 »
Virker som folk tror at man trener en uke og så PLUTSELIG ER MAN ALT FOR STOR! Vis meg det programmet :Smashfreak

Hehe ja, meg og !! Er folk virkelig så uvitende at de ikke har en vill anelse om hvor mye rett trening (og rett kosthold)som skal til for å bli stor?? Dette skjer ikke over natta !!

Utlogget small

  • Forumavhengig
  • ******
  • Innlegg: 757
  • Honnør: 21
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 757

  • Livet er hardt, men jeg er hardere""
SV: Re:Jenter og trening
« #20 : 14. april 2004, 13:39 »
Ja jeg trener som gutta, men hvis du forteller meg at pingle-armene mine ser maskuline ut så blir jeg fornærma!  Grin



(At jeg fant frem det bildet der armene mine ser mest pinglete ut trenger vi jo ikke nevne høyt.)
Wink Wink dævven maskuline armer a gett hi hi nei da ser bra ut, (kunne ikke dy meg) 2thumbsup
chapow.(nobody messes with a strongman) BP
107kg 175cm

Utlogget small

  • Forumavhengig
  • ******
  • Innlegg: 757
  • Honnør: 21
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 757

  • Livet er hardt, men jeg er hardere""
SV: Jenter og trening
« #21 : 14. april 2004, 13:45 »
 furious rofl blir litt oppgitt og sur med tanke på mange jenters skrudde forhold til trening, MAN BLIR IKKE stor på 1+2+3.. så det så.
chapow.(nobody messes with a strongman) BP
107kg 175cm

Utlogget stridsmøy

  • .: Aktivutøver :.
  • ******
  • Innlegg: 627
  • Honnør: 12
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 627

SV: Jenter og trening
« #22 : 14. april 2004, 13:48 »
Skulle virkelig ønske at vi fikk gjort noe med dette uvitenhets problemet.... kjipt å se alle disse jentene som ikke tør å trene pga nettopp den store faren for å bli stor ja... og i stedet innbiller de seg at løsningen er å bare trene kardio og spise lite.
Hadde en gym lærer på vgs som mente at jenter ikke kunne være sterke og iallefall ikke skulle løfte vekter.
Ganske morsomt da  vi hadde gymtime og jeg tok like mye  i benkpress som  gutta i klassen.
Han nevnte aldri dette med at jenter er svake igjen!  rofl

Men dette sier også noe om noen av de eldre gym lærerene i skolen..ikke alle selvfølgelig.  Smile

Konkurrerende utøver i Styrkeløft.


Aktiv styrkeløfter for OSK
knebøy 135,0kg godkj m drakt
benkpress 100kg godkj m skjorte
markløft 147,5kg.godkj u drakt

Utlogget Mystique

  • Treningsnarkoman
  • *******
  • Innlegg: 2 918
  • Honnør: 126
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Kvinne
  • Innlegg: 2 918

SV: Jenter og trening
« #23 : 15. april 2004, 14:29 »
Jaja uvitenhet finnes over alt! Men det er jo ikke bare hos jenter alle disse gamle mytene lever i beste velgående - mange gutter også som fremdeles går rundt med holdningen om at " jenter skal ikke trene med vekter- da får de store muskler og det er fysj og fy!"....Jaja fint at så mange fremdeles sitter med ur gamle fordommer :Smiley
Eller for ikke å snakke om dette utsagnet " jenter er ikke skapt til å trene vekter" - det var en av de første tingene jeg fikk høre av faren til BB da vi kom på besøk der i påska - artig Tongue ble litt fornærma da gitt. For noe tull! Hvorfor skulle ikke vi jenter være like mye skapt til å trene vekter som gutter - vi har akkurat de samme musklene som gutter, de ligger på de samme plassene og ser like ut - bare det at gutter har flere musklefibre enn jenter. Borsett fra det - ingen forskjell. vi har ca 600 muskler i kroppen +/- - dette tallet er likt for både bøys and girls!
Dessuten - ALLE har godt av å trene styrke - kanskje spesiellt jenter faktisk - ettersom de med stor sansynlighet skal bære frem barn - noe som blir ekstra tungt om man ikke har en kropp som er trent til å tåle belastningen det medfører- og siden det er langt større sannsynlighet for jenter å få osteoporose. Risikoen for dette kan minskes bl.a ved hjelp av styrketrening fordi kropen da blir nødt til å utvikle et sterkere skjelett for å tåle belastningen.
For ikke å snakke om fordelen det har for hjertet! hjertet er også en muskle og gjennøm styrketrening blir muskulaturen rundt hjertet kraftigere - noe som øker dens evne til å pumpe blod rundt i kroppen ( ved kondisjonstrening blir hjertet større - dette øker fyllingsevnen til hjertet)
For de aller færreste - selv for gutter- er musklevekst noe som skjer sånn swosh, men noen har jo selvfølgelig et bedre utgangspunkt enn andre...men det er uansett en tullete ting å bekymre seg for.
Jaja - det om det - vi som vet bedre får prøve å omvende alle disse gamle hedningene da!

Jeg trener samme program som "gutta" og det går helt fint. har sikkert strengere og tyngre program faktisk enn mange gutter, men men....Trener jo så klart ikke like tung vektmessig som F.eks BB  rofl haha det skulle tatt seg ut....hadde ikke vært særlig " rein" da nei...men anyway i forhold til mitt utgangspunkt og hva jeg kan klare trener vi opp imot like tungt.

Frankie: Når det gjelder venninnen din er det ingenting i veien for at hun kan kjøre samme øvelser som deg, men har du trent en stund og hun er helt nybegynner må du jo legge opp programme hennes deretter. Hun trenger ikke og bør heller ikke begynne på de tyngste vektete hun klarer å bevege liksom. En av grunnene til dette er at selv om musklene er sterke nok til å tåle belastningen er det ikke sikkert at sener og ledd er det. Disse trenger også tid til å tilpasse seg ( noe som tar mye lengre tid enn for muskler) - får de ikke det er sjansen for belastningskader nærmest garantert 100%.

Men du kan si til henne at det er bare til å stå på! Ingen har skader av  litt muskler 2thumbsup Det er faktisk helt nødvendig for at vi skal kunne fungere Wink Og om de blir litt synlig etterhvert er jo det bare kult!

Utlogget small

  • Forumavhengig
  • ******
  • Innlegg: 757
  • Honnør: 21
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 757

  • Livet er hardt, men jeg er hardere""
SV: Jenter og trening
« #24 : 20. april 2004, 09:18 »
 Weightlifter :Smiley beste som er, veltrente jenter. biggrin
chapow.(nobody messes with a strongman) BP
107kg 175cm

Utlogget 25årstrening

  • Tungvekter
  • *******
  • Innlegg: 3 259
  • Honnør: 270
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 3 259

SV: Jenter og trening
« #25 : 20. april 2004, 09:57 »
Weightlifter :Smiley beste som er, veltrente jenter. biggrin

Ja, enig!!

morni

  • Gjest
SV: Re:Jenter og trening
« #26 : 21. april 2004, 15:20 »
Ja jeg trener som gutta, men hvis du forteller meg at pingle-armene mine ser maskuline ut så blir jeg fornærma!  Grin



(At jeg fant frem det bildet der armene mine ser mest pinglete ut trenger vi jo ikke nevne høyt.)

Panikk Panikk ....får ikke frem bildene og jeg har så lyst å se bildene . Hvorfor får jeg ikke fram bildene?  Huh

Utlogget Meduza

  • Litt godt kjent
  • **
  • Innlegg: 32
  • Honnør: 0
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Kvinne
  • Innlegg: 32

SV: Re:Jenter og trening
« #27 : 09. mai 2004, 11:49 »


Nå skal det MYE til for at jenter får store muskler. Hun kan trygt trene på samme måte som gutta og kjøre like tungt som gutta (sannsynligvis ikke samme vekt, men like tungt i forhold til det utgangspunktet hun har) uten å bli stor og får like store muskler som gutta. Selv trener jeg som gutta, men ikke i nærheten av stor og maskulin av den grunn. Jenter som trener med lave vekter og mange repetisjoner fordi de er redde for å få muskler er det dummeste jeg ser. Da kan de like godt la vær.

Helt enig der, mange jenter er så redde for at de skal få store muskler, at når de kjører styrketrening så sitter de å "leker" seg med alt for lette vekter. For å få en fastere og sterkere musklatur er man nødt til å ha motstand. Hjelper ikke å sitte å bare bøye armen.
 furious
Det går bedre og bedre dag for dag....

Utlogget Mystique

  • Treningsnarkoman
  • *******
  • Innlegg: 2 918
  • Honnør: 126
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Kvinne
  • Innlegg: 2 918

SV: Jenter og trening
« #28 : 09. mai 2004, 17:15 »
hehe jo det gjør faktisk det - hjelper å bare sitte å bøye armen altså - så lenge man konsentrerer seg om å bruke muklene så blir de nemlig aktivisert. men det er klart - man når ikke de store målene med slik trening. Hihi.
 men tror mange som trener tunge vekter også glemmer det faktum at de får mer ut av treningen om de virkelig konsentrerer seg om de musklene og bevegelsene de gjør. da aktiviseres nemlig flere nervebaner og muskel celler.

Gå til:  

Disse kosttilskuddene er glemt for mange, men som alle bør ta.

5 digge middager med cottage cheese

Kosthold09.08.2021270

Cottage cheese er blitt en svært populær matvare!
Det er en risiko forbundet med treningen og løftene man utfører
Det finnes så mange gode varianter av middagskaker enn bare karbonadekaker.

5 fordeler med stående leggpress

Trening28.06.202153

Det er mange fordeler med å trene leggene dine. Se her!