Skrevet av Emne: Tidenes beste fighter?  (Lest 108614 ganger)

Utlogget J.R Writer

  • Pratsom bruker
  • ******
  • Innlegg: 873
  • Honnør: 17
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 873

Sv: Tidenes beste fighter?
« #510 : 10. januar 2007, 15:08 »
kimboooo!!!!  =P

Utlogget Jaa

  • Forumavhengig
  • ******
  • Innlegg: 739
  • Honnør: 50
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 739

Sv: Tidenes beste fighter?
« #511 : 10. januar 2007, 15:08 »
Ikke akkurat reglene. Legene som mente det ville være tryggest å avbryte sørget for dette. Har du noengang opplevd å få kutt over øyet vet du at man ikke ser noe i det hele tatt mens det blør. Tror alle profesjonelle fightere er glade for at det er leger som kan stoppe kampen der, selv om man egentlig ikke vil gi seg.

Angående susp, et skikkelig ballespark eller kne ender kampen, susp eller ei. Man klarer stort sett ikke gå engang før 10-20 minutter etterpå om det treffer. Så er spark mot skrittet tingen man går for har nok susp lite å si.

Det er jo reglene at legen bestemmer!
"If it ain't broke, don't fix it!"

Utlogget aiwass

  • Elite medlem
  • *******
  • Innlegg: 4 322
  • Honnør: 1098
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 4 322

Sv: Tidenes beste fighter?
« #512 : 10. januar 2007, 15:12 »
Angående susp, et skikkelig ballespark eller kne ender kampen, susp eller ei. Man klarer stort sett ikke gå engang før 10-20 minutter etterpå om det treffer. Så er spark mot skrittet tingen man går for har nok susp lite å si.

Kommer også litt an på suspen - materiale, hvor godt den sitter, etc.

Utlogget Goophy

  • Pratsom bruker
  • ******
  • Innlegg: 878
  • Honnør: 89
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 878

Sv: Tidenes beste fighter?
« #513 : 10. januar 2007, 15:14 »
Ja, men det er ikke regler som i restriksjoner, er for å se etter at ingen blir alvorlig skadet. Jeg synes det blir to litt forskjellige ting, men du må gjerne være uenig. Smiley

Shemhazai, nei, tro meg, et skikkelig spark gjør vondt uansett hva du har der, hehe.
Maksløft: Markløft: 52,5kg (med belte og reimer i smith).

Utlogget Jaa

  • Forumavhengig
  • ******
  • Innlegg: 739
  • Honnør: 50
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 739

Sv: Tidenes beste fighter?
« #514 : 10. januar 2007, 15:26 »
Regler er regler. Reglene er at legen bestemmer. Om reglene hadde vært at legen ikke bestemte, så hadde Fedor sannsynligvis fortsatt -og vunnet.

Hva gjør mest vondt og mest skade: Et spark/kne i skrittet med eller uten susp... ?? Tenk deg om da, Goophy Tongue
"If it ain't broke, don't fix it!"

Utlogget lfaro

  • Skravlekopp
  • ******
  • Innlegg: 1 945
  • Honnør: 282
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 1 945

  • Liksomstyrkeløfter
Sv: Tidenes beste fighter?
« #515 : 10. januar 2007, 15:27 »
lfaro: Du er tydligvis ny i denne nå "eldgamle" diskusjonen, så jeg skal gi deg et par oppdateringer Smiley. I de første vale tudo turneringene så fantes det ingen regler, dvs INGEN restriksjoner. I de fleste turneringene var det kun to regler som gjaldt, no eye gouging, no biting, men det fantes også turneringer der absolutt ALT var tillatt (UFC 1 og 2 var faktisk alt tillatt, man ble ikke disket for å stikke noen i øynene, men man fikk et forelegg etter kampen)

Her var det mange "mestere" fra forskjellige stilarter som prøvde seg, men alle måtte gi tapt mot utøvere av fullkontaktsstilarter som aldri trente spesielt på "skitne triks". Det som kom frem for lyset var at det viktigste i en fight er basicen - som også ettertilhvert dannet grunnlaget for mma; Striking, Grappling og Wrestling. Slag vi har sett i boksing i mange, mange år, spark vi har sett i kickboksing, nedtagninger kjent fra bryting og låser kjent fra blant annet judo var det som gikk igjen. Ingenting fancy, ingenting overraskende for de som allerede drev med fullkontakt. Det ble derimot en "eye-opener" for veldig mange innen TMA miljøet som til da sverget til urealistiske og illusjonspreget treningsmetodikk og teknikker.

Allikevel så regner argumentene ned, det ene med mindre hold enn det andre.

- Mester x er så dødlig at han ikke kan konkurrere
- Mester x har drept personer i underground kamper ingen har hørt om eller sett
- Stilarten er ikke effektiv i mma fordi restriksjoner forhindrer den i å utfolde seg
- MMA er kun en sport og ikke selvforsvar, TMA derimot er kun ment for selvforsvar
- Dagens fightere kan ikke måle seg mot gårsdagens fightere som ikke overraskende nok er døde og ute av stand til å stå opp for seg selv.
- Bruce Lee var tidens fighter selv om han så og si aldri fightet en eneste dokumentert kamp - og ingen dokumentert kamp mot god motstand og i realistiske omgivelser. Men det er vel ingen hemmelighet at man blir verdens beste fighter av å være skuespiller...bare se på chuck norris, van damme, jet lee, Steven Segeal osv...
- MMA er ikke teknikk, det er bare boling.

Argumentene holder bare ikke stand. Enten er utenfor rekkevidden for falsifikasjon/verifikasjon ved at gitte argument ikke kan utprøves, eller så er det en ny vridning av et allerede dødt argument, eller totalt fornektelse av analogisk argumentasjonteknikk eller annen logikk. Har feks hørt denne måten å argumentere på mange ganger: "Mas Oyama var verdens beste fighter fordi han banket alle han møtte, drepte over 70 okser med bare nevene og trente alene i fjellet i mange, mange år".

Hvem banket han? Hvilket nivå var egentlig kampsport på den tiden? Greit nok at Wirkola var en god hopper, men han ville havnet på siste plass i dagens renn - rett og slett fordi kosthold, teknikk, fysikk, treningsmetodikk og kunnskap er MYE bedre i dagens hoppmiljø. Mange som har trent på fjellet - gjør det en til mer reell som fighter? Og hva med oksene? Tror de fleste utøvere hadde klart å drept et par okser hadde de øvd litt. Det er ikke uvanlig i USA å se brytekamper mellom mennesker og okser der målet er å nedlegge en okse raskest mulig og ta kontroll over oksen med kun nevene. Imponerende...men gjorde det Mas Oyama til en bedre fighter?

Nei...argumentasjonen er syltynn og bærer KUN preg av mangel på kunnskap om både kampsport og alle de flotte utøvere vi har og har hatt opp gjennom årene. Dette kommer forresten fra en som har trent Kyokushinkai i 6 år og bukket til Mas Oyama mange ganger i uka. Han var en harding, men kan på INGEN MÅTE måles med dagens fightere som hadde spist ham levende. Det er ikke vanskeligere å hevde det enn å hevde at Anders Jacobsen hadde hoppet Wirkolas lengde flere ganger om de to hadde møttes i duell. Om man har kunnskap om hoppsporten så ser man også hvordan både utøvere og sporten utvikles. Det samme gjelder kampsport.
'
Når det er sagt, så er Fedor Emelianenko klodens beste fighter til dags dato. Han har slått alle de beste og han har ennå til gode å tape (nå regner jeg ikke med det tåplige tapet til TK pga et kutt og som han også har nullet ut ved å totalt dominere stakkars TK i en rematch). Jeg ser ingen grunn til at Fedor skulle gjort det dårligere under enda friere regler enn de man har i pride når man ser at det grovt sett er de samme strategiene, teknikkene og metodene som går igjen i totalt regelfrie omgivelser og moderne mma som UFC og Pride. Sjekk ut Igor Vovchanchyn som det var limt et klipp til her, han bruker samme høyreklubbe og samme spark om det er i Pride eller Brazilian Vale Tudo.

Og hvorfor er spark mot en som ligger nede feigere enn slag mot en som ligger nede? Så lenge det er mot en levende, intelligent motstander så er det kun vår "kulturelle norm" som gjør dette til "tabu". Dette er et like reelt våpen som et spark eller slag stående. En ting er å sparke/slå en forsvarsløs motstander, men så lenge det er i sportslige rammer der begge er kjent med rammene og begge står fritt til å velge angrep, så er det kun din mening at det er feigt - reelt sett er det verken mer eller mindre feigt enn noe annet.

En skikkelig øyeåpner av ett innlegg, takker for at du tok deg tiden til å svare så  utfyllende og bra!
Nå fikk jeg jaggu meg noe å tenke på Smiley

Utlogget Goophy

  • Pratsom bruker
  • ******
  • Innlegg: 878
  • Honnør: 89
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 878

Sv: Tidenes beste fighter?
« #516 : 10. januar 2007, 15:28 »
Hva gjør mest vondt og mest skade: Et spark/kne i skrittet med eller uten susp... ?? Tenk deg om da, Goophy Tongue
Selvfølgelig gjør det mest skade uten susp, men når det kommer til smerte er det jaggumeg ingen forskjell. Jeg har uheldigvis opplevd begge deler for mange ganger. *gråte ved tanken*
Maksløft: Markløft: 52,5kg (med belte og reimer i smith).

Utlogget aiwass

  • Elite medlem
  • *******
  • Innlegg: 4 322
  • Honnør: 1098
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 4 322

Sv: Tidenes beste fighter?
« #517 : 10. januar 2007, 15:30 »
Shemhazai, nei, tro meg, et skikkelig spark gjør vondt uansett hva du har der, hehe.

Vondt, ja, men jeg innbiller meg at flere av de drevne KM-instruktørene jeg har sett har tatt imot 'skikkelige' spark (med stålsusp) uten å reagere med stort annet enn en grimase.

Utlogget Sakuraba

  • .: Fighter Member :.
  • ******
  • Innlegg: 433
  • Honnør: 53
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 433

Sv: Tidenes beste fighter?
« #518 : 10. januar 2007, 15:31 »
Har jeg argumentert utfra TMA?
Jeg tror du misforstod hele innlegget. Fedor tapte kampen pga kuttet -reglene sørget for dette. Kampens vinner ble altså den antatt dårligste, som sannsynligvis hadde tapt om reglene hadde tillatt slike kutt og blod ned i øyet. Men du vil jo som kjent gjerne krangle, og leser vel akkurat det du vil, din "stråmann".

Ehh,den kampen skulle vært regnet som en no contest ettersom TK brøt reglene.
Hvis du hadde litt mer peiling så hadde du fått med deg at RINGS hadde en rekke regler der blandt annet albuer IKKE var lov så der dreit du deg litt.
Grunnen til at TK "vant" var at noen trengte å gå videre i turneringen.
slutt å lat som du vet hva du snakker om :Smiley

Utlogget Goophy

  • Pratsom bruker
  • ******
  • Innlegg: 878
  • Honnør: 89
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 878

Sv: Tidenes beste fighter?
« #519 : 10. januar 2007, 15:33 »
Vondt, ja, men jeg innbiller meg at flere av de drevne KM-instruktørene jeg har sett har tatt imot 'skikkelige' spark (med stålsusp) uten å reagere med stort annet enn en grimase.
IK! Kanskje de ikke er mennesker? Eller jeg som ikke tåler så mye? Hehe.
Edit: Kawajiri klarte ihvertfall ikke stå oppreist etter ballesparket fra Hansen, tror han tåler litt også.
Maksløft: Markløft: 52,5kg (med belte og reimer i smith).

Utlogget aiwass

  • Elite medlem
  • *******
  • Innlegg: 4 322
  • Honnør: 1098
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 4 322

Sv: Tidenes beste fighter?
« #520 : 10. januar 2007, 15:38 »
Det kommer jo igjen også litt an på hvor bra suspen sitter. Fort gjort at den plutselig forskyver seg litt, og ikke gir like god beskyttelse. Da kan det fort gjøre VELDIG vondt!

Utlogget Advocatus Diaboli

  • Elite medlem
  • *******
  • Innlegg: 5 172
  • Honnør: 1094
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 5 172

  • Love belongs to Desire, and Desire is always cruel
Sv: Tidenes beste fighter?
« #521 : 10. januar 2007, 15:41 »
1) Det har vært turneringer UTEN regler i mange tiår

2) I disse turneringene klarte ingen "hemmelige mestre" noe som helst.

3) Mange synes å være opptatt av ballesparkets hellige kraft, jeg ser ikke helt poenget der, susp kan alle gå med når de vil, jeg har ofte susp på meg på jobb.. hvordan en susp begrenser realismen må noen gjerne forklare meg.
"The devil made me do it". I have never made one of them do anything. Never. They live their own tiny lives. I do not live their lives for them.

Utlogget PRIMAL

  • Litt godt kjent
  • **
  • Innlegg: 52
  • Honnør: 0
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 52

Sv: Tidenes beste fighter?
« #522 : 10. januar 2007, 15:44 »
1) Det har vært turneringer UTEN regler i mange tiår

2) I disse turneringene klarte ingen "hemmelige mestre" noe som helst.

3) Mange synes å være opptatt av ballesparkets hellige kraft, jeg ser ikke helt poenget der, susp kan alle gå med når de vil, jeg har ofte susp på meg på jobb.. hvordan en susp begrenser realismen må noen gjerne forklare meg.
Har til dags dato ikke funnet en susp som passer meg... De suspene som er på markedet må jo være beregnet til en 10 åring...

Utlogget toxic

  • Forumavhengig
  • ******
  • Innlegg: 665
  • Honnør: 122
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 665

Sv: Tidenes beste fighter?
« #523 : 10. januar 2007, 15:46 »
Har jeg argumentert utfra TMA?
Jeg tror du misforstod hele innlegget. Fedor tapte kampen pga kuttet -reglene sørget for dette. Kampens vinner ble altså den antatt dårligste, som sannsynligvis hadde tapt om reglene hadde tillatt slike kutt og blod ned i øyet. Men du vil jo som kjent gjerne krangle, og leser vel akkurat det du vil, din "stråmann".

Jeg er ikke ute etter å krangle, jeg er bare uenig med det du skriver! Og "Stråmenn" er du vel like god i å bruke når du tillegger meg både status og meninger Smiley Men nok om det, skal prøve å oppklare hva jeg mener slik at vi kan holde oss til tema.

Du kan godt si at REGLENE gjorde at Fedor tapte, men da har du missforstått argumentet mitt! Selv om Fedor tapte, så var det på ingen måte tvil om at han var den beste fighteren og ville vunnet 9 av 10 ganger! Det samme hadde vært et faktum om han gikk inn i den ringen MED eller UTEN susp, mot "fingre i øyne eksperter", i ren vale tudo rammer, shootfighting eller mma. Fedor er en helhetlig fighter som vil stille sterkt uansett ramme - og det er ikke så vanskelig å forstå om man har kunnskap nok. På samme måte som Igor en gang i tiden pløyet igjennom det meste av motstandere, om det var dødlige chimestere i valetudo kamper, store kjemper i valetudo kamper eller dyktige mma-fightere i mma-rammer. Han brukte de samme grunnteknikkene og hadde det samme "gamet" om han sloss med eller uten knær mot ballene. Noen små endringer er det jo når man kan skalle og kjøre knær mot balla, men ikke store nok til at de forandrer hele "gamet".

Dermed er også din argumentasjon, IMO, døfødt når det kommer til regelverk. Så lenge regelverket er åpent NOK, dvs, så lenge reglene tillater de fleste former for angrep, så er det snakk om små justeringer og forandringer, og ikke et totalt annerledes "GAME". Boksing i MMA og boksing i "boksing" ser ikke SÅ annerledes ut, det er de samme teknikkene som brukes - selv om regelverket her er "uendelig" forskjellig! Vi ser selvfølgelig endel endringer, som bruk av posisjon, stilling, teknikker osv - men det er, til tross for store forskjeller innen reglement - de samme grunnprinsippene som går igjen. Veien fra mma til regelfritt eller Vale Tudo til regelfritt er såpass liten at det vil ikke være store forandringer.


Utlogget aiwass

  • Elite medlem
  • *******
  • Innlegg: 4 322
  • Honnør: 1098
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 4 322

Sv: Tidenes beste fighter?
« #524 : 10. januar 2007, 15:47 »
Har til dags dato ikke funnet en susp som passer meg... De suspene som er på markedet må jo være beregnet til en 10 åring...

Du går rundt med ereksjon på trening, eller?

Gå til:  

Disse kosttilskuddene er glemt for mange, men som alle bør ta.

5 digge middager med cottage cheese

Kosthold09.08.2021270

Cottage cheese er blitt en svært populær matvare!
Det er en risiko forbundet med treningen og løftene man utfører
Det finnes så mange gode varianter av middagskaker enn bare karbonadekaker.

5 fordeler med stående leggpress

Trening28.06.202153

Det er mange fordeler med å trene leggene dine. Se her!