Skrevet av Emne: Får ikke sove når jeg trener på kvelden  (Lest 1929 ganger)

Utlogget evgeny

  • Litt godt kjent
  • **
  • Innlegg: 48
  • Honnør: 0
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 48

Får ikke sove når jeg trener på kvelden
« : 21. desember 2004, 21:45 »
Hei jeg trener vanligvis 12 på dagen men når jeg trener på kvelden så sliter jeg med å sovne når jeg legger meg. Føler meg lys våken selv om jeg er veldig sliten etter treninga. Bruker 2 timer på å sovne. Hvorfor er det slik?

Takk

Utlogget princy^^

  • Erfaren bruker
  • ****
  • Innlegg: 415
  • Honnør: 10
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 415

  • 28 dips
SV: Får ikke sove når jeg trener på kvelden
« #1 : 21. desember 2004, 21:46 »
sånn har jeg det å Sad vet ikke hvorfor det er sånn jeg heller. hjelp???

Utlogget Lasse Christoffersen

  • V.I.P
  • *******
  • Innlegg: 6 991
  • Honnør: 337
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 6 991

SV: Får ikke sove når jeg trener på kvelden
« #2 : 21. desember 2004, 21:47 »
Dere trener vel ikke hardt nok da vel Wink
Nettbutikken for deg som trener! www.x-life.no

Besøk oss på Facebook:
https://www.facebook.com/XLIFE.no

Besøk oss på Google+:
https://plus.google.com/117792074539729929721

(Bedriftsprofil for X-life.no.)

Utlogget Germ

  • Treningsnarkoman
  • *******
  • Innlegg: 2 726
  • Honnør: 106
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 2 726

  • Let`s grow together
SV: Får ikke sove når jeg trener på kvelden
« #3 : 21. desember 2004, 21:49 »
Merker selv at jeg er ganske våken og opplagt de første timene etter trening. Derfor trener jeg om ettermiddagen, slik at jeg begynner å bli trøtt i 20.00 tiden, og legger meg ca 21.30.

Vet ikke teknisk hvorfor det er sånn. Har sikkert noe med hormonutskillelse når man har brutt kroppen såpass mye ned, og plutselig igjen slapper av, og forsyner kroppen med ny energi.(mat).

Men, jeg vet ikke...
Join Germ and his friends on magical and learning adventures through the toilet of time and space. Only $9.95!!!

Utlogget Bamse Bjørn

  • Treningsforum Crew
  • Global Moderator
  • *****
  • Innlegg: 5 686
  • Honnør: 189
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 5 686

SV: Får ikke sove når jeg trener på kvelden
« #4 : 21. desember 2004, 22:51 »
Dersom en inntar store mengder av sukker i timene etter trening så kan dette også sikkert bidra til å holde en våken lenger enn normalt.
Heller stor og kjapp enn liten og slapp!

Sterk, blid og dopingfri! Smiley


Utlogget evgeny

  • Litt godt kjent
  • **
  • Innlegg: 48
  • Honnør: 0
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 48

SV: Får ikke sove når jeg trener på kvelden
« #5 : 21. desember 2004, 23:35 »
inntar ikke sukker jeg hvertfall.

Utlogget slogum

  • Erfaren bruker
  • ****
  • Innlegg: 424
  • Honnør: 24
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 424

SV: Får ikke sove når jeg trener på kvelden
« #6 : 21. desember 2004, 23:51 »
Inntar du raske karbs etter trening? Feks maltodextrin, druesukker, rosiner etc? Raske karbs bør man få i seg etter trening (1g per kilo kroppsvekt er en tommelfiner-regel) for å få opp insulinnivået i kroppen igjen. Dette vil nok føre til at du føler deg mye mer våken. Ihvertfall gjør jeg det.
Current Cycle:
6 meals ED
Heavy ass weights EOD
zzz EN

Utlogget Styrke loggen

  • Leieboer
  • *****
  • Innlegg: 461
  • Honnør: 6
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 461

SV: Får ikke sove når jeg trener på kvelden
« #7 : 22. desember 2004, 00:18 »
Når man trener, øker kroppstempraturen mye! Det kan ta mange timer før tempraturen synker til normalt nivå igjen, og ihvertfall jeg, har problemer med å sove om det er for varmt.. Liker det litt kjølig... + at når man trener, blir man "våken" og "stresset på en måte". Når man derimot tar det med ro, ved å slå av lys, høre på rolig musikk, og slapper helt av, blir det motsatt, og kroppen blir "rolig" og klar til å sove... Så mine tips er å kjøle seg ned! Ta en kald dusj, eller gå en tur ut med litt lite klær på, og ta det mest mulig med ro den siste halvtimen før du legger deg  2thumbsup

Utlogget SilverFox

  • Elite medlem
  • *******
  • Innlegg: 5 431
  • Honnør: 1609
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 5 431

SV: Får ikke sove når jeg trener på kvelden
« #8 : 22. desember 2004, 08:33 »
Jeg for min del bruker en del "agressjon" når jeg trener, og jeg trener stort sett alltid relativt seint (mellom klokka 20.30 og 23.00). Etter trening er jeg ALLTID lys våken, selv i de tilfellene der jeg så vidt greide å slepe meg inn til benken for å begynne å trene.

 Vil tro at slik trening medfører en del adrenalin ut i systemet, en blir i allefall nokså skjelven etter ei skikkelig økt........ deeeeiiiilig!!!
Jeg for min del tror derfor det er adrenalinet som vekker en såpass kraftig opp at det simpelthen tar litt tid å komme ned igjen.

Veeel - det er nå min gjettning i allefall


Kontinuitet er nøkkelen!

Want to lose that beer belly, Bob? I have a nutty idea. Put down the fucking beer

Utlogget UpAndComming

  • Ekstremt avhengig
  • ********
  • Innlegg: 24 303
  • Honnør: 1384
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 24 303

  • There is only one person in which I believe.
SV: Får ikke sove når jeg trener på kvelden
« #9 : 22. desember 2004, 08:36 »
Jeg for min del bruker en del "agressjon" når jeg trener, og jeg trener stort sett alltid relativt seint (mellom klokka 20.30 og 23.00). Etter trening er jeg ALLTID lys våken, selv i de tilfellene der jeg så vidt greide å slepe meg inn til benken for å begynne å trene.

 Vil tro at slik trening medfører en del adrenalin ut i systemet, en blir i allefall nokså skjelven etter ei skikkelig økt........ deeeeiiiilig!!!
Jeg for min del tror derfor det er adrenalinet som vekker en såpass kraftig opp at det simpelthen tar litt tid å komme ned igjen.

Veeel - det er nå min gjettning i allefall

Støtter den Tric. Opplever det samme selv. Kan halvsove i bilen frem, men når jeg først kommer i gang så er det lys våken som gjelder.... er sikkert snakk om adrenealin og endorfiner her vil jeg tro....
Inni meg lever en tynn liten gutt som skriker etter å komme ut. Men som regel kan jeg få han til å holde kjeft med en kjeks.

Utlogget evgeny

  • Litt godt kjent
  • **
  • Innlegg: 48
  • Honnør: 0
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 48

SV: Får ikke sove når jeg trener på kvelden
« #10 : 22. desember 2004, 13:31 »
Jeg jeg får i meg raske karbs etter trening. spiser 2 bananer


Inntar du raske karbs etter trening? Feks maltodextrin, druesukker, rosiner etc? Raske karbs bør man få i seg etter trening (1g per kilo kroppsvekt er en tommelfiner-regel) for å få opp insulinnivået i kroppen igjen. Dette vil nok føre til at du føler deg mye mer våken. Ihvertfall gjør jeg det.

Utlogget fritz

  • Litt godt kjent
  • **
  • Innlegg: 88
  • Honnør: 0
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 88

SV: Får ikke sove når jeg trener på kvelden
« #11 : 22. desember 2004, 15:23 »
kanskje prøv og legg deg tidligere? jeg har merket at hvis jeg legger meg seinere enn vanlig blir jeg overtrøtt og "rastløs", tar lang tid og sovne..

du bør også passe på at det er kaldt og sånn på rommet, og at kroppen ikke evt er varm etter badstua. (jeg er varm etter badstua ganske lenge etter hvis jeg ikke kjøler meg ned ute eller noe sånn)

noen forslag hvertfall..  Book

 rofl

Utlogget griri

  • Nykomling
  • *
  • Innlegg: 22
  • Honnør: 0
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 22

SV: Får ikke sove når jeg trener på kvelden
« #12 : 22. desember 2004, 17:15 »


Støtter den Tric. Opplever det samme selv. Kan halvsove i bilen frem, men når jeg først kommer i gang så er det lys våken som gjelder.... er sikkert snakk om adrenealin og endorfiner her vil jeg tro....

Støtter denne ja... Endorfiner skal gi deg en naturlig "booost" etter en kraftig anstrengelse, slik at du "lurer" kroppen til å tro at den er fit for fight igjen (kalles også for løperus). Dette henger igjen fra de tider vi drev å løp fra sabeltann tigere osv.

Gå til:  

Disse kosttilskuddene er glemt for mange, men som alle bør ta.

5 digge middager med cottage cheese

Kosthold09.08.2021270

Cottage cheese er blitt en svært populær matvare!
Det er en risiko forbundet med treningen og løftene man utfører
Det finnes så mange gode varianter av middagskaker enn bare karbonadekaker.

5 fordeler med stående leggpress

Trening28.06.202153

Det er mange fordeler med å trene leggene dine. Se her!