Skrevet av Emne: Konstant sulten! Hjelp!  (Lest 2396 ganger)

Utlogget metteflette

  • Skravlekopp
  • ******
  • Innlegg: 1 700
  • Honnør: 70
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Kvinne
  • Innlegg: 1 700

Konstant sulten! Hjelp!
« : 21. mars 2004, 21:21 »
Jeg er jente på 177cm og 64 kg. Trener styrke tre ganger i uken og kardio to. Trener for å få muskler! Men så til problemet,  er konstant sulten. Ganske flaut å sitte på forelesning med rumlende mage blush. Kan noen gi meg gode råd?? Her er hva jeg spiser nå: frokost: havregrøt, proteinshake etter trening, lunsj: pastasalat m/ tunfisk, mellommåltid: Frukt el gulrøtter, middag: kyllingwok m grønnsaker o.l., kvelds: 2 skiver med masse salat, grønnnsaker og kjøttpålegg. Drikker masse vann i tillegg. Men går rundt med en gnagende følelse etter mer mat.... Spiser jeg for lite?  Har vurdert å bytte ut mellommåltidet på skolen med en protein/ energibar, er det dumt? Håper noen kan hjelpe. På forhånd takk:)
Medlem av Foreningen for Kvinner som liker at Menn ser ut som Menn!


Alle gode ting er tre!!!

Utlogget Lasse Christoffersen

  • V.I.P
  • *******
  • Innlegg: 6 991
  • Honnør: 337
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 6 991

Re: Konstant sulten!!!!!! Hjelp!!
« #1 : 21. mars 2004, 21:28 »
Du burde ha litt proteiner i mellommåltidet ditt. Du kunne kanskje hatt ett eller to måltider til i løpet av dagen din. Det kan hjelpe
Nettbutikken for deg som trener! www.x-life.no

Besøk oss på Facebook:
https://www.facebook.com/XLIFE.no

Besøk oss på Google+:
https://plus.google.com/117792074539729929721

(Bedriftsprofil for X-life.no.)

Utlogget metteflette

  • Skravlekopp
  • ******
  • Innlegg: 1 700
  • Honnør: 70
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Kvinne
  • Innlegg: 1 700

Re: Konstant sulten!!!!!! Hjelp!!
« #2 : 22. mars 2004, 08:40 »
Takk for svar, ser også at det kunne vært mer proteiner der... Noen eksempler? Er en sånn energi/ protein bar et alternativ?
Medlem av Foreningen for Kvinner som liker at Menn ser ut som Menn!


Alle gode ting er tre!!!

Utlogget Metatron_

  • .: Aktivutøver :.
  • ******
  • Innlegg: 293
  • Honnør: 10
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 293

  • auditor fortuna juvat
Re: Konstant sulten!!!!!! Hjelp!!
« #3 : 22. mars 2004, 13:45 »
Om du vil gjøre noe med selve "sult" følelsen så kan du kjøpe Krom tabletter, de demper hungeren.

Men det er jo ikke noe galt i det å føle seg sulten når man er på diett, det er jo vanlig...
Auditor fortuna juvat_

MXDC.com    -- Klær

Ducati S2R 800

Perro de Presa Canario - My dog will eat your dog alive




Konkurrerende utøver i Classic Bodybuilding

Utlogget metteflette

  • Skravlekopp
  • ******
  • Innlegg: 1 700
  • Honnør: 70
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Kvinne
  • Innlegg: 1 700

Re: Konstant sulten! Hjelp!
« #4 : 22. mars 2004, 15:34 »
Er ikke på diett i den forstand, dette er mitt daglige kosthold....  Har prøvd krom og det funker ikke noe særlig for meg. Men setter pris på svar uansett:)
Medlem av Foreningen for Kvinner som liker at Menn ser ut som Menn!


Alle gode ting er tre!!!

Utlogget Lasse Christoffersen

  • V.I.P
  • *******
  • Innlegg: 6 991
  • Honnør: 337
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 6 991

Re: Konstant sulten! Hjelp!
« #5 : 22. mars 2004, 16:17 »
Proteinbarer er helt ok det, men ikke legg det inn som hverdagskost da det er en del karbo og fett
Nettbutikken for deg som trener! www.x-life.no

Besøk oss på Facebook:
https://www.facebook.com/XLIFE.no

Besøk oss på Google+:
https://plus.google.com/117792074539729929721

(Bedriftsprofil for X-life.no.)

Utlogget LurrePer

  • Leieboer
  • *****
  • Innlegg: 573
  • Honnør: 25
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 573

  • Hei
Re: Konstant sulten! Hjelp!
« #6 : 22. mars 2004, 19:54 »
Du spiser minimalt med fett, nesten bare karbohydrater. Et slikt kosthold fører ofte til at man går rundt konstant sulten, pga flukterende blodsukker og at magesekken tømmes kjapt. Jeg ville spist mer fett (egg, fisk osv) for å se om det hjelper.  Smiley

Utlogget SuperMosjonist

  • Superavhengig
  • ******
  • Innlegg: 1 206
  • Honnør: 60
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 1 206

  • Back in business!
Re: Konstant sulten! Hjelp!
« #7 : 23. mars 2004, 12:31 »
Du spiser minimalt med fett, nesten bare karbohydrater. Et slikt kosthold fører ofte til at man går rundt konstant sulten, pga flukterende blodsukker og at magesekken tømmes kjapt. Jeg ville spist mer fett (egg, fisk osv) for å se om det hjelper.  Smiley
Jeg er fersk i dette, men har lest mye i det siste, og har mine tanker rundt dette med mat. Den første tanken som slo meg også, var at du har veldig litte fett i kostholdet ditt. Man må ikke glemme at man må ha fett, og fett er jo konsentrert energi. Så lenge man ikke går å hiver i seg masse søtsaker o.l. så er det ikke noe problem å få i seg litt fett. Og som LurrePer sier så holder man seg mett lengere med litt fett i maten. Hva er forresten målet med kosholdet ditt? Du sier du ikke er på en diett, men det kan da umulig være sundt å leve på det ensformige kosholdet der? Jeg ser også at du trener 5 ganger i uka, hva med å legge om programmet slik at du trener styrke først og kardio etterpå? Slik får du hele hviledager, hvor kroppen får hentet seg inn igjen. De dagene vil kroppen bruke mindre energi, og sultfølelsen vil bli mindre. I steden for proteinbar ville jeg ha spise ett stk. hardkokt egg på ett stk. Wasa Sport, det er mer normal mat for fordøyelsessystemet enn en sjokoladebar med proteiner.

Utlogget Soje

  • Tungvekter
  • *******
  • Innlegg: 3 894
  • Honnør: 262
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 3 894

  • Dersom noe ikke gir resultater - gjør noe annet!!
Re: Konstant sulten! Hjelp!
« #8 : 23. mars 2004, 12:45 »
Selv om man trenger fett og det gir større metthetsfølelse enn annen mat så skal man heller ikke ha for mye av det.
For metteflette ser jeg ingen grunn til å overskride en spiseskje tran om morgenen og en om kvelden. Resten av maten inneholder nok fett likevel.

Er enig med supermosjonist i at man bør la være slike proteinsjokolader hvis man kan unnvære dem. Er du på trening og har glemt mat til rett etter trening eller føler deg plutselig slapp eller svimmel så kan en slik bar være grei nødløsning. Ellers så fungerer de som et sunnere alternativ til vanlig lørdags godt eller melkesjokolade da Grin Grin Grin

Du skriver jo ingenting om mengder her så da blir det vanskelig å si noe spesifikt. Men har selvfølgelig noen spørsmål knyttet til maten du spiser i løpet av dagen.
Frokost: havregrøt, hvor mye?? Og bruker du melk eller sukker ved siden av?? Tar du tran eller vitaminer/mineraler??
Proteinshake etter trening,  har du noe som inneholder karb i denne?? melk? sukker? druesukker? rosiner? banan?
Lunsj: pastasalat m/ tunfisk, hvor mye tunfisk? Hvor mye pasta? Bruker du olje til? Dressing?
Mellommåltid: Frukt el gulrøtter
Middag: kyllingwok m grønnsaker o.l., hvor mye kylling?? Steker du det i olje?? Bruker du noe saus i tillegg??
Kvelds: 2 skiver med masse salat, grønnnsaker og kjøttpålegg. Hva slags brød? Og hvor mye kjøttpålegg?

Bruker du noe annet kosttilskudd??
Godteri i løpet av dagen?
Annet som bør være greit å vite?

Soje

Utlogget SuperMosjonist

  • Superavhengig
  • ******
  • Innlegg: 1 206
  • Honnør: 60
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 1 206

  • Back in business!
Re: Konstant sulten! Hjelp!
« #9 : 23. mars 2004, 17:06 »
Selv om man trenger fett og det gir større metthetsfølelse enn annen mat så skal man heller ikke ha for mye av det.
For metteflette ser jeg ingen grunn til å overskride en spiseskje tran om morgenen og en om kvelden. Resten av maten inneholder nok fett likevel.
Tran er sundt fordi det inneholder fettsyrer (omega3)som er med på å øke blodcellenes oksygenopptak, noe som selvsag er veldig positivt når man trener. Samtidlig som det forbrennes jevnt og sakte slik at man opplever metthetsfølelse lengere. Men for mye karbohydrater i løpet av dagen får blodsukkeret til å fly opp og ned siden det forbrennes raskt og veldig ustabilt, og man får en raskere sultfølelse.

Utlogget Soje

  • Tungvekter
  • *******
  • Innlegg: 3 894
  • Honnør: 262
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 3 894

  • Dersom noe ikke gir resultater - gjør noe annet!!
SV: Konstant sulten! Hjelp!
« #10 : 24. mars 2004, 08:51 »
Jepp, men derfor er det også viktig å spise karbohydrater som brytes sakte ned av kroppen.
F.eks. Grønnsaker, epler, mager melk(skummet).
Som mat til hovedmåltider kan du bruke vanlig ris, villris, parboiled ris, skikkelig pasta som må kokes lenge eller poteter.
For at mat som jeg nevnte her, hjelper det faktisk å kjøle den ned og så varme den opp igjen for å få enda lavere GI. Kok opp ris og ha med på jobben. Når du skal ha lunsj/mellommåltid så varmer du opp risen i microen på jobben. Da får risen en form som blir enda vanskeligere for kroppen å bryte ned....merkelig men sant. Se mer på http://www.paulun.com

Men hvis dette er trøblete så fyller du opp tallerken med masse grønnsaker i stedet.

Soje

Utlogget metteflette

  • Skravlekopp
  • ******
  • Innlegg: 1 700
  • Honnør: 70
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Kvinne
  • Innlegg: 1 700

SV: Konstant sulten! Hjelp!
« #11 : 24. mars 2004, 18:23 »
Hei igjen!!!! TUSEN TAKK for responsen. Først og fremst, målet med treningen er å få en sterk, fin og sunn kropp. kan forstå at dette så ensformig ut, men det var bare et eksempel på en dag.
Jeg pleier å spise en skål ( 1 dl gryn, 1 dl skummet melk , 1 dl vann)  havregrøt med kanel og litt sukker, klarer ikke å slutte med sukkeret der...... Må også lage med melk, fordi datteren min på 5 også spiser dette. Protein shaken består 2 dl skummet melk og 2 toppede ss med pulver ( Soya protein), spiser en banan i tillegg. Til lunsj, blir det pitabrød med salat og tunfisk i, da går det en 2/3  boks.  Eller salat med speltpasta, sukkererter, løk, pinjekjerner, agurk, mais og litt olje, salt og pepper. Dette fyller en matboks ca...( Tupperware) Har fått tips om ha med litt nøtter som mellom måltid på ettermiddagen, for å få litt mer fett. Middag, Blir mye kylling og fisk, helst tilberedt i ovn med litt olje og krydder (urter), da spiser jeg ca 210 g kjøtt/ fisk.  En knyttneve ris/ pasta eller 1 potet, masse grønt. Kvelds kan fort bli skiver el knekkebrød, md pålegg, salat og div grønt, eller cottage cheese med banan. Spiser ikke mye godteri utenom på lørdagen Grin , men er glad i en latte el to i uka.... Håper dette kan hjelpe deg til å gi meg flere konkrete råd:) Har også tenkt på det med å legge styrke og kardio sammen, men er alenemamma og student, så må  være effektiv!!! Grin Mye av maten er jo også felles måltid med datteren min, så det må være litt olje, fett etc... Men hun elsker kylling og laks så det går bra. Igjen tusen takk for supre råd!!!!!
Medlem av Foreningen for Kvinner som liker at Menn ser ut som Menn!


Alle gode ting er tre!!!

Utlogget Mystique

  • Treningsnarkoman
  • *******
  • Innlegg: 2 918
  • Honnør: 126
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Kvinne
  • Innlegg: 2 918

SV: Konstant sulten! Hjelp!
« #12 : 24. mars 2004, 21:23 »
Supermosjonist: Bare lurte på hvor du har fått at tran øker o2 opptaket fra? Hvordan funker dette i så fall?

Metteflette: Er ikke så sikker på at jeg ville lagt styrketrening og kardio til samme dag - kan bli veldig lange økter og selv om du får "hele" restitusjonsdager, kan det godt hende at du vil få mindre utbytte av treningen på de dagene du trener og da er du frem og tilbake like langt. Dessuten - å trene "hver" dag er ikke farlig så lenge man trener variert, lytter til kroppen og ikke overdriver. Jeg kjørte ofte slike "dobbeltøkter" før -  både dansing og styrke på samme dag ( eller to danseøkter på samme dag) og det eneste det førte til var at jeg ble overtrent og utslitt og resultatene uteble.
Så nå prøver jeg å legge opp treningen slik at jeg unngår dette, men hehe noen ganger klarer jeg ikke helt å dy meg likevel...men vet også at et slikt hardkjør ikke går i lengden.
MEN; pass på at du minst har en dag i mellom hver styrkeøkt. Du kan feks trene styrke man, ons, fre og kardio tirs og tors ( når du sier kardio regner jeg her med at du mener aerobic eller spinning eller lignende?)

Lykke til iallefall og stå på videre!

Utlogget metteflette

  • Skravlekopp
  • ******
  • Innlegg: 1 700
  • Honnør: 70
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Kvinne
  • Innlegg: 1 700

SV: Konstant sulten! Hjelp!
« #13 : 24. mars 2004, 21:38 »
Det er slik jeg trener nå. Styrke mand- ons og fredag. Med kardio mener jeg sykling, stepping eller en tur på tredemølla. Min 30 minutter sammenhengende. Liker å trene effektivt og presse meg selv så hardt som mulig!!!
Medlem av Foreningen for Kvinner som liker at Menn ser ut som Menn!


Alle gode ting er tre!!!

Utlogget Soje

  • Tungvekter
  • *******
  • Innlegg: 3 894
  • Honnør: 262
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 3 894

  • Dersom noe ikke gir resultater - gjør noe annet!!
SV: Konstant sulten! Hjelp!
« #14 : 25. mars 2004, 07:38 »
Ser ingen grunn til at du ikke skal kunne ta 30min etter styrketreningen med sykkel eller step eller gåing. Bare velg fornuftig i forhold til hva slags styrketreninge du har gjennomført. F.eks. ikke bruk step når du har trent bena hardt, da blir det litt vel mye etter min mening... Men prøv gjerne som Mystique sier. Det vil gi deg litt variasjon i hverdagen og du vil finne ut om det passer for deg eller ikke. Husk at kardio etter en styrkeøkt bør være i snakke-tempo.

Nå som Mager Kesam har kommet i butikkene, og vært der en stund, så er det ingen grunn lenger til å benytte seg av cottage cheese. Sparer fort noen kcal i uka på et lite bytte der. Mager Kesam med funlight er som yoghurt faktisk.

Synes absolutt ikke kosten din er ensformig jeg. Personlig mener jeg at det er smartere å finne noen kjerneprodukter til sitt kosthold som man vet at man liker, selv over lang tid. For noen er dette pizza, brus, burger og taco, for meg er det fisk, kylling, havregryn, grønnsaker, skummet melk, mager kesam og proteinpulver. Hver sin lyst, men jeg liker å holde meg i form og det har jeg funnet ut at jeg i allefall ikke klarer med pizza og cola.

Du har ikke behov for å bruke nøtter som mellommåltid for å få i deg mer fett. Når du bruker olje ved matlaging, pinjekjærner, havregryn og eventuellt litt fet fisk fra tid til annen så holder dette i massevis. Men nøtter er godt og liker du denne "rutinen" så for all del fortsett med det.

Om det at du alltid går rundt sulten vil jeg foreslå at du spiser mer havregrøt på morgenen. Prøv å doble mengden til deg selv, så ser du hvordan det går en ukes tid. Prøv også å bytte ut sukkeret med fruktose. Det koster 3 ganger så mye men du behøver bare 1/3 av mengden for å få samme søtsmaken....

Regner med du tar proteinshaken din etter treningen??
Prøv med nøtter og proteinshake som mellommåltid. Det kan hende det hjelper deg lettere gjennom arbeidsdagen uten den megastore sulten.

Soje

Gå til:  

Disse kosttilskuddene er glemt for mange, men som alle bør ta.

5 digge middager med cottage cheese

Kosthold09.08.2021270

Cottage cheese er blitt en svært populær matvare!
Det er en risiko forbundet med treningen og løftene man utfører
Det finnes så mange gode varianter av middagskaker enn bare karbonadekaker.

5 fordeler med stående leggpress

Trening28.06.202153

Det er mange fordeler med å trene leggene dine. Se her!