Skrevet av Emne: røyke+trene=????  (Lest 13606 ganger)

Utlogget Egil Skallagrimsson

  • Ekstremt avhengig
  • ********
  • Innlegg: 17 784
  • Honnør: 4412
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 17 784

SV: røyke+trene=????
« #15 : 05. september 2005, 14:56 »
Som sagt... Hva som er verst av å brekke en arm og brekke et bein blir en rar diskusjon...
HVERKEN alkohol eller Cannabis er bra for deg. END OF STORY!

Man kan kverulere opp og ned i mente med sosiale skadevirkninger, samfunnskostnader, ressurser til politi og stat. Familievold, barnevern og psykiatriske sykehus...

Hvis man går på fylla, eller røyker tobakk, eller røyker hasj, så er man i mine øyne ingen seriøs atlet.  Deal

Utlogget Anonym Pumper

  • Erfaren bruker
  • ****
  • Innlegg: 400
  • Honnør: 3
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 400

SV: røyke+trene=????
« #16 : 05. september 2005, 15:00 »
Som sagt... Hva som er verst av å brekke en arm og brekke et bein blir en rar diskusjon...
HVERKEN alkohol eller Cannabis er bra for deg. END OF STORY!

Man kan kverulere opp og ned i mente med sosiale skadevirkninger, samfunnskostnader, ressurser til politi og stat. Familievold, barnevern og psykiatriske sykehus...

Hvis man går på fylla, eller røyker tobakk, eller røyker hasj, så er man i mine øyne ingen seriøs atlet. Deal

for meg virker d som om du syns alkohol ikke er noe bedre enn hasj. sånn som du snakker høres d ut som om du syntes det er ett fett om du drikker eller om du røyker hasj. det er bedre å drikke alkohol enn å røyke hasj, null tvil. det er ikke uten grunn at hasj er ulovlig og alkohol er lovlig. javisst kan du få skader av alkohol også, men langt fra så jævlige som du kan få av hasj. vil absoultt ikke sidestille alkohol med hasj!
Obsessed is a word the lazy use to describe the dedicated.

Skal du bli nummer én, må du trene som om du er nummer to

Utlogget Egil Skallagrimsson

  • Ekstremt avhengig
  • ********
  • Innlegg: 17 784
  • Honnør: 4412
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 17 784

SV: røyke+trene=????
« #17 : 05. september 2005, 15:03 »
Sitat
Man kan kverulere opp og ned i mente med sosiale skadevirkninger, samfunnskostnader, ressurser til politi og stat. Familievold, barnevern og psykiatriske sykehus...
Hvis du er i stand til å tolke den delen av mitt inlegg, så trenger jeg ikke si mer. Wink

Utlogget Anonym Pumper

  • Erfaren bruker
  • ****
  • Innlegg: 400
  • Honnør: 3
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 400

SV: røyke+trene=????
« #18 : 05. september 2005, 15:28 »
Som sagt... Hva som er verst av å brekke en arm og brekke et bein blir en rar diskusjon...
HVERKEN alkohol eller Cannabis er bra for deg. END OF STORY!

den tolket jeg som om du mente at alkohol og hasj er like ille.. men kanskje jeg bare misforstod da? Tongue
Obsessed is a word the lazy use to describe the dedicated.

Skal du bli nummer én, må du trene som om du er nummer to

Utlogget Anonym Pumper

  • Erfaren bruker
  • ****
  • Innlegg: 400
  • Honnør: 3
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 400

SV: røyke+trene=????
« #19 : 05. september 2005, 15:50 »
Må få kommentere en ting, vi har mange flere alkoholikere i Norge som har ødelagt livet sitt på grunn av skadevirkningene i alkohol enn vi har folk som har ødelagt seg på grunn av hasj. Men som Expedite sier her, begge deler har negativ innvirkning.

det er jeg fullt klar over, har nok mye med at alkohol tross alt er lett tilgjengelig og lovlig å gjøre... men synes egentlig denne tråden har gått litt langt utover nå... jeg ville egentlig bare få fram til bilgal at hasj er ikke noe å spøke med. har som sagt en kamerat som ble innlagt på psykiatrisk sjukehus og lå der i seks måneder i strekk med tvangstanker og angst. sliter med masse problemer enda. derfor ville jeg egentlig bare advare bilgal og alle andre som sysler med hasj for den saks skyld mot at hasj ikke er noe man leker med, plutselig så står du der å da er det gjort:)
Obsessed is a word the lazy use to describe the dedicated.

Skal du bli nummer én, må du trene som om du er nummer to

Utlogget Bonjasky

  • Aktivt medlem
  • ***
  • Innlegg: 185
  • Honnør: 4
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 185

  • !!!
SV: røyke+trene=????
« #20 : 05. september 2005, 16:01 »
hehehe.. dr.smokie  Grin
jeg holder meg til alkohol 1 gang i månden, maks 3.
fornøyd med det..

Utlogget Anonym Pumper

  • Erfaren bruker
  • ****
  • Innlegg: 400
  • Honnør: 3
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 400

SV: røyke+trene=????
« #21 : 05. september 2005, 17:47 »
Jeg forstår deg. Det er klart at ingen stoffer eller gifter er noe å leke med. Men jeg vil legge til at jeg har en kompis som har røyka daglig i 10+ år og har det strålende og driver og utdanner seg lege. Sammenlikn han med en alkoholiker og det blir forskjell gitt.

lovende Tongue hehe
Obsessed is a word the lazy use to describe the dedicated.

Skal du bli nummer én, må du trene som om du er nummer to

Utlogget Bilgal

  • Litt godt kjent
  • **
  • Innlegg: 44
  • Honnør: 1
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 44

SV: røyke+trene=????
« #22 : 05. september 2005, 20:08 »
jeg ville egentlig bare få fram til bilgal at hasj er ikke noe å spøke med.

Jeg synes at du burde røyke hasj før du sier noe mer.

Utlogget CYC

  • .: Eliteutøver :.
  • ******
  • Innlegg: 1 540
  • Honnør: 388
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 1 540

SV: røyke+trene=????
« #23 : 05. september 2005, 22:45 »
Dette begynner å bli temmelig harry.

Utlogget Bonjasky

  • Aktivt medlem
  • ***
  • Innlegg: 185
  • Honnør: 4
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 185

  • !!!
SV: røyke+trene=????
« #24 : 05. september 2005, 22:48 »
bare røyk så mye du vil, men kom ikke å si at ingen advarte deg.. Smiley

Utlogget Bilgal

  • Litt godt kjent
  • **
  • Innlegg: 44
  • Honnør: 1
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 44

SV: røyke+trene=????
« #25 : 05. september 2005, 23:01 »
Dette begynner å bli temmelig harry.

det er jeg drit eni i. men hehe. folk blir så drit sure på forumet hele tia når andre folk ikke gjør som de sier.

Og ja Bonjasky jeg tar sjansen.

Utlogget EnUngPumper

  • Treningsnarkoman
  • *******
  • Innlegg: 2 402
  • Honnør: 53
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 2 402

SV: røyke+trene=????
« #26 : 06. september 2005, 01:24 »
Her er det alvorlig mange mennesker som ikke har kunnskaper om cannabis! Her må vi skille fakta fra spekulasjoner!

Det er viktig å skille mellom en bruker av cannabis (dvs røyker hver 3-4 uke) og en cannabis misbruker! Røyker du daglig, ja, da blir du sløv og det er veldig negativt for trening! Men drikker du daglig, ja, da blir du også sløv og det er OGSÅ negativt for treningen!

Visste dere at det dør over 125.000 mennesker pga drikking (det er ikke inkludert ulykker relatert til alk.), det dør mellom 340.000 - 395.000 mennesker av tobakk og det dør NULL mennesker av cannabis årlig i USA? Nei, fakta som dette her leser dere ikke, men dette er faktisk SANNHETEN.

Det er ikke dokumentert noen avhengighet til cannabis. Både Dr. Jack E Henningfield (kommer fra nasjonal institut for narkotika misbruk) og Dr. Neal L Benowitz  (universitet av California) rangerte cannabis som den minst avhengighetsdannende narkotika som finnes (alkohol og nikotin er inkludert i undersøkelsen). Cannabis er kun "avhengig" på den måten at folk som røyker daglig vil ha problemer med å slutte, fordi rusen blir en del av livsstilen. Men det er ikke den "sugen" som det er feks. med nikotin.

Årsaken til at cannabis er ulovlig idag er fordi det ikke er en del av vår tradisjon. Alkohol er en sterk del av den norske tradisjonen, men jeg kan love deg alkohol ikke ville vært lovlig om det ble oppfunnet den dag i dag. Alkohol fører til mange bilulykker,aggressivitet/slåsskamper, uønsket sex, voldtekt og mye mer
som går utover den enkelte. Cannabis gir en indre ro, blir ikke aggresiv, fører ikke til voldtekt og går kun utover den enkelte som røyker.




Så for å svare på spm ditt Bilgal, hasj vil ha en påvirkning på styrketrening om du inntar det daglig. Det vil ikke ha noen på virkning om du tar det hver 3 - 4 uke.
En fyllakule er faktisk verre for kroppen enn å røyke seg stein.

Derfor sier jeg alt med måte.


Ps. kom med noe konkret fakta på de neste postene, og ikke svada som "jeg kjenner en som røyker og han....".
"To be or not to be, - that is the question"

Utlogget UpAndComming

  • Ekstremt avhengig
  • ********
  • Innlegg: 24 303
  • Honnør: 1384
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 24 303

  • There is only one person in which I believe.
SV: røyke+trene=????
« #27 : 06. september 2005, 07:11 »
Det er ikke dokumentert noen avhengighet til cannabis. Både Dr. Jack E Henningfield (kommer fra nasjonal institut for narkotika misbruk) og Dr. Neal L Benowitz  (univeristet av California) rangerte cannabis som den minst avhengighetsdannende narkotika som finnes (alkohol og nikotin er inkludert i undersøkelsen). Cannabis er kun "avhengig" på den måten at folk som røyker daglig vil ha problemer med å slutte, fordi rusen blir en del av livsstilen. Men det er ikke den "sugen" som det er feks. med nikotin.

Først er det ikke avhengighetsskapende, men så er det det alikevel ?? Bestem deg da, du som sitter med sannheten !

Det du beskriver er en psykisk avhengighet etter rusen. Nikotin er som du sier noe man blir fysisk avhengig av - men begge to er like fullt avhengighetsskapende, det er i hvert fall det du skriver rett ut.

Ellers er jeg helt enig med deg i at man må skille mellom bruk og misbruk, selv om definisjonen av hva et misbruk er i forhold til bruk er noe vag....
Inni meg lever en tynn liten gutt som skriker etter å komme ut. Men som regel kan jeg få han til å holde kjeft med en kjeks.

Utlogget EnUngPumper

  • Treningsnarkoman
  • *******
  • Innlegg: 2 402
  • Honnør: 53
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 2 402

SV: røyke+trene=????
« #28 : 06. september 2005, 12:36 »
Vi må skille mellom den fysiske og psykiske avhengighet. Noen forskere påstår det finnes en fysisk avhengighet, andre forskere påstår at det ikke finnes (her er det en uenighet). Antageligvis finnes det en svak fysisk avhengighet som noen kan oppleve. Dette består av irritabilitet, rastløshet og mulig søvnforstyrrelser som kan vare
opp til 3 døgn, og intensiteten er avhengig av HVOR MYE og HVOR OFTE man har røyket.

Det er den psykiske avhengigheten som er den viktigste, og det er helt sikkert at jo lengere og oftere man røyker, jo kraftigere blir den psykiske avhengigheten.

I følge Dr. Jack E Henningfield og Dr. Neal L Benowitz så er alkohol det rusmiddelet som gir kraftigste fysiske og psykiske abstinenser av alle rusmidler dersom man brått slutter med rusmiddelet. Cannabis derimot, gir minst abstinenser av alle narkotika dersom man brått slutter med rusmiddelet.

Personer som prøver alkohol har også en mye høyrere sjangse for gjentakelse, enn foreksempel cannabis. Dette skyldes ikke at det er fordi cannabis er vanskelig å få tak i, for over 70% av Oslo ungdommen oppgir at de kan få tak i cannabis i løpet av noen dager (når det gjelder resten av landet er det ikke oppgitt noen
statistikk).
"To be or not to be, - that is the question"

Utlogget UpAndComming

  • Ekstremt avhengig
  • ********
  • Innlegg: 24 303
  • Honnør: 1384
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 24 303

  • There is only one person in which I believe.
SV: røyke+trene=????
« #29 : 06. september 2005, 13:38 »
Personer som prøver alkohol har også en mye høyrere sjangse for gjentakelse, enn foreksempel cannabis. Dette skyldes ikke at det er fordi cannabis er vanskelig å få tak i, for over 70% av Oslo ungdommen oppgir at de kan få tak i cannabis i løpet av noen dager (når det gjelder resten av landet er det ikke oppgitt noen
statistikk).

JO da, men de fleste kan få tak i ei flaske spirt på mindre enn en halv time, og da snakker vi vel om 100 % av ungdommen. Så tilgjengligheten og ikke minst samfunnsnormene har nok mye å si her ....

Men du kan da vel ikke mene at man skal skille avhengigheter fra hverandre ? Er man avhengig så er man avhengig, uavhengig av hva som driver en egentlig.
Inni meg lever en tynn liten gutt som skriker etter å komme ut. Men som regel kan jeg få han til å holde kjeft med en kjeks.

Gå til:  

Disse kosttilskuddene er glemt for mange, men som alle bør ta.

5 digge middager med cottage cheese

Kosthold09.08.2021270

Cottage cheese er blitt en svært populær matvare!
Det er en risiko forbundet med treningen og løftene man utfører
Det finnes så mange gode varianter av middagskaker enn bare karbonadekaker.

5 fordeler med stående leggpress

Trening28.06.202153

Det er mange fordeler med å trene leggene dine. Se her!