Skrevet av Emne: "Bolere" får kjøreforbud?  (Lest 10123 ganger)

Utlogget 25årstrening

  • Tungvekter
  • *******
  • Innlegg: 3 259
  • Honnør: 270
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 3 259

"Bolere" får kjøreforbud?
« : 06. september 2005, 14:17 »
Var innom ADNs hjemmeside i dag, hvor det er opplyst at sosial- og helsedirektoratet i rundskriv sier at de som bruker anabole steroider ofte ikke oppfyller førerkortforskriftens helsekrav.
Siterer fra sosial og helsedirektoratets skriv oppdatert 2001-

"Anabole steroider
Slike stoffer brukt i treningsøyemed kan medføre aggressivitet og dårlig impulskontroll. Ved misbruk av slike stoffer vil førerkortforskriftens helsekrav ofte ikke kunne anses oppfylt.
"





Utlogget NK

  • Skravlekopp
  • ******
  • Innlegg: 1 847
  • Honnør: 164
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 1 847

  • Norkost
SV: "Bolere" får kjøreforbud?
« #1 : 06. september 2005, 19:24 »
Ok
Så folk som har mistet testiklene i f.eks kreft og derfor får anabole steroider på resept (og trener) dermed ikke bare mister testiklene , ADN støtter opp om at de også skal miste førerkortet.
Stakkars mennesker  uff uff

Utlogget LurePer

  • Treningsnarkoman
  • *******
  • Innlegg: 2 973
  • Honnør: 154
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 2 973

  • Ikke stikk din snabel der det kommer ut kabel
SV: "Bolere" får kjøreforbud?
« #2 : 06. september 2005, 19:28 »
Menn er jo bedre sjåfører enn kvinner. Følgelig er det logisk å anta at kjøreferdigheter er en funksjon av serum testosteronnivå Smiley
I positiv nitrogenbalanse.

Utlogget AntiDopingNorge

  • Litt godt kjent
  • **
  • Innlegg: 91
  • Honnør: 44
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 91

  • Stiftelsen Antidoping Norge
SV: "Bolere" får kjøreforbud?
« #3 : 07. september 2005, 14:20 »
jeg får mindre og mindre tillitt til ADN... mer skada folk skal du leite lenge etter.....

Litt nysgjerrig på hvordan dette skader din tillit til oss? Denne saken har ingenting med ADN å gjøre annet enn at den er gjengitt på nettsidene til ADN.

Og hvorfor mener du at jeg "er skada"?
Har du spørsmål eller informasjon kan du kontakte Antidoping Norge på 2102 9200 eller post@antidoping.no. Mer informasjon finner du på www.antidoping.no

Utlogget JanB Diddl etc

  • Ekstremt avhengig
  • ********
  • Innlegg: 13 417
  • Honnør: 3127
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 13 417

SV: "Bolere" får kjøreforbud?
« #4 : 07. september 2005, 14:28 »
Og hvorfor mener du at jeg "er skada"?

Jeg vil anta at han tror at de som jobber i ADN er tidligere dopingmisbrukere, tilsvarende som de som jobber i Anonyme Alkoholikere er tidligere alkoholikere. Selv om dere tydeligvis ikke har dævva enda av bivirkingene, så må man anta at dere som tidligere misbrukere har store skader som f.eks at levra er død og henger utafor, alle sener og muskelfester har røket av, testosteronproduksjonen er negativ, testiklene er to erter etc etc.
Gloria in Excelsis Deo


Utlogget Egil Skallagrimsson

  • Ekstremt avhengig
  • ********
  • Innlegg: 17 784
  • Honnør: 4412
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 17 784

SV: "Bolere" får kjøreforbud?
« #5 : 07. september 2005, 14:36 »
 rofl

Utlogget BadBoy

  • Elite medlem
  • *******
  • Innlegg: 4 058
  • Honnør: 433
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Kvinne
  • Innlegg: 4 058

SV: "Bolere" får kjøreforbud?
« #6 : 07. september 2005, 14:38 »
jeg får mindre og mindre tillitt til ADN... mer skada folk skal du leite lenge etter.....


Du må være den som er skada i dette tilfellet. Sett deg inn i saka før du uttalar deg!  Angry


Utlogget SilverFox

  • Elite medlem
  • *******
  • Innlegg: 5 431
  • Honnør: 1609
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 5 431

SV: "Bolere" får kjøreforbud?
« #7 : 07. september 2005, 14:40 »
Var innom ADNs hjemmeside i dag, hvor det er opplyst at sosial- og helsedirektoratet i rundskriv sier at de som bruker anabole steroider ofte ikke oppfyller førerkortforskriftens helsekrav.
Siterer fra sosial og helsedirektoratets skriv oppdatert 2001-

"Anabole steroider
Slike stoffer brukt i treningsøyemed kan medføre aggressivitet og dårlig impulskontroll. Ved misbruk av slike stoffer vil førerkortforskriftens helsekrav ofte ikke kunne anses oppfylt.
"






Skal ikke se bort fra at dette er en grei forhåndsregel. En jeg har trent på samme sted som i årevis - hoppet for noen år siden ut av bilen i et lyskryss og grisebanka 3 tyrkere mens de satt inni sin egen bil.... Årsaken til det noe umilde utbruddet var at de hadde pressa seg inn forran ham i et lyskryss slik at han holdt på å kollidere.... Selv mente han årsaksforklaringen var AAS, og har i ettertid ligget unna.......
Når sant skal sies har jeg sett ham i aggressive konfrontasjoner før uten at AAS har vært innblandet......


Kontinuitet er nøkkelen!

Want to lose that beer belly, Bob? I have a nutty idea. Put down the fucking beer

Utlogget 25årstrening

  • Tungvekter
  • *******
  • Innlegg: 3 259
  • Honnør: 270
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 3 259

SV: "Bolere" får kjøreforbud?
« #8 : 07. september 2005, 19:53 »
Årsaken til det noe umilde utbruddet var at de hadde pressa seg inn forran ham i et lyskryss slik at han holdt på å kollidere....

Jeg må innrømme at jeg tenner på alle plugger om jeg opplever slikt, helt uten eksogent tilførte androgener i blodet...


Når sant skal sies har jeg sett ham i aggressive konfrontasjoner før uten at AAS har vært innblandet......

Ja, at en ustabil mann blir mer stabil av androgentilførsel i stor stil hører vel med til sjeldenhetene.

Utlogget LurePer

  • Treningsnarkoman
  • *******
  • Innlegg: 2 973
  • Honnør: 154
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 2 973

  • Ikke stikk din snabel der det kommer ut kabel
SV: "Bolere" får kjøreforbud?
« #9 : 07. september 2005, 22:44 »
Skal ikke se bort fra at dette er en grei forhåndsregel. En jeg har trent på samme sted som i årevis - hoppet for noen år siden ut av bilen i et lyskryss og grisebanka 3 tyrkere mens de satt inni sin egen bil.... Årsaken til det noe umilde utbruddet var at de hadde pressa seg inn forran ham i et lyskryss slik at han holdt på å kollidere.... Selv mente han årsaksforklaringen var AAS, og har i ettertid ligget unna.......
Når sant skal sies har jeg sett ham i aggressive konfrontasjoner før uten at AAS har vært innblandet......

Aggressive folk med lite fokus på konsekvenser av handlingene sine dras gjerne til bruk av steroider. Legg til litt narkotika av ymse slag (speed, kokain, alkohol, benzoer) og man kan ha en tikkende bombe. Men var det steroidene som skyld? Nei, men de hjalp nok ikke på situasjonen heller.
I positiv nitrogenbalanse.

Utlogget Päron

  • Erfaren bruker
  • ****
  • Innlegg: 433
  • Honnør: 43
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 433

  • - I'm a raver baby -
SV: "Bolere" får kjøreforbud?
« #10 : 08. september 2005, 00:58 »
Ler så jeg griner av denne tråden  rofl Stakkars ADN........ JanB, du er en syk syk mann.  rofl

Utlogget SilverFox

  • Elite medlem
  • *******
  • Innlegg: 5 431
  • Honnør: 1609
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 5 431

SV: "Bolere" får kjøreforbud?
« #11 : 08. september 2005, 09:36 »
Jeg må innrømme at jeg tenner på alle plugger om jeg opplever slikt, helt uten eksogent tilførte androgener i blodet...


Jeg tenner også på alle pluggene innimellom, men jeg slår ikke folk helseløse av den grunn liksom.
Det var forøvrig ment som et tulleinnlegg - selv om episoden er sann nok.
Den nevnte karen mente også at det var et gitt preparat som gjorde ham langt mer agressiv enn andre han hadde prøvd. Husker ikke hva det het, men i følge ham ga det vanvittige nerver og ikke den oppstemtheten en får på mer ordinære greier. Det er jo en kjent sak at en får en litt sånn "kongefølelse" av testo, og for enkelte litt mer sarte individer kan vel denne følelsen gli litt over i en "übermench-følelse" der en føler seg hevet over det meste.......... tilter en da så kan det jo gå riktig så ille.

Jeg tror forøvrig heller ikke dette er noe typisk problem for de som boler, men som det sies over her så er det vel de med kort lunte i utgangspunktet som er i faresonen mht å fremvise overdrevent negative maskuline sider av seg selv........


Kontinuitet er nøkkelen!

Want to lose that beer belly, Bob? I have a nutty idea. Put down the fucking beer

Utlogget UpAndComming

  • Ekstremt avhengig
  • ********
  • Innlegg: 24 303
  • Honnør: 1384
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 24 303

  • There is only one person in which I believe.
SV: "Bolere" får kjøreforbud?
« #12 : 08. september 2005, 09:39 »
Min bestefar, som forøvrig var en meget klok mann, sa til meg en gang at det hjelper ikke å blåse på tørr ved for å få fyr, uten at du har noe å tenne opp med. Og tørr ved er nå en gang tør ved liksom.....
Inni meg lever en tynn liten gutt som skriker etter å komme ut. Men som regel kan jeg få han til å holde kjeft med en kjeks.

Utlogget JanB Diddl etc

  • Ekstremt avhengig
  • ********
  • Innlegg: 13 417
  • Honnør: 3127
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 13 417

SV: "Bolere" får kjøreforbud?
« #13 : 08. september 2005, 09:41 »
Jeg må innrømme at jeg tenner på alle plugger om jeg opplever slikt, helt uten eksogent tilførte androgener i blodet...

Hjelper det da?
Gloria in Excelsis Deo


Utlogget JanB Diddl etc

  • Ekstremt avhengig
  • ********
  • Innlegg: 13 417
  • Honnør: 3127
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 13 417

SV: "Bolere" får kjøreforbud?
« #14 : 08. september 2005, 09:44 »
Min bestefar, som forøvrig var en meget klok mann, sa til meg en gang at det hjelper ikke å blåse på tørr ved for å få fyr, uten at du har noe å tenne opp med. Og tørr ved er nå en gang tør ved liksom.....

Ramakrishna forklarte viktigheten av hellige steder på denne måten (oversatt fra hindi til svensk):
"Man kan inte mjølka en ko genom att krama øronen eller hornen, man kan bare mjølka den genom spenarna".
Gloria in Excelsis Deo


Gå til:  

Disse kosttilskuddene er glemt for mange, men som alle bør ta.

5 digge middager med cottage cheese

Kosthold09.08.2021270

Cottage cheese er blitt en svært populær matvare!
Det er en risiko forbundet med treningen og løftene man utfører
Det finnes så mange gode varianter av middagskaker enn bare karbonadekaker.

5 fordeler med stående leggpress

Trening28.06.202153

Det er mange fordeler med å trene leggene dine. Se her!