Skrevet av Emne: trening for og sloss?  (Lest 59403 ganger)

Utlogget RP-NS

  • Aktivt medlem
  • ***
  • Innlegg: 226
  • Honnør: 4
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 226

Sv: trening for og sloss?
« #375 : 11. juli 2007, 22:08 »
Nei jeg er ikke enig. Å når jeg ser på alderen din (som gjenspeiler erfaringen) og postene dine så får jeg et intrykk av at du kan svært lite om praktisk kampsport som vale tudo, shootfighting, bjj, osv. Har du noe som helst å vise til for å begrunne postene dine eller er det bare ting du innbiller deg er mest effektivt i en slosskamp? Tongue

Det jeg har lært var fra jeet kune do. Var frelst til det i 1 år, og non år før det var det tae kwon do som gjalt, ( tae kwon do suger men ). . og alltid vært interresert i kampsport.

Men i forhold til alderen din ser jeg du er ekstremt barnslig som driver å "diskuterer" med en såkalt "uviten" tenåring, på ett tenårings forum. Du er vell 22 ell no hvis jeg ikke husker feil, ellers var det en annen som minner meg om deg.
Raw Power - Natural Strength



89 Modell - 17 år, 176cm, 81kg.

Utlogget Tynnj

  • Superavhengig
  • ******
  • Innlegg: 1 224
  • Honnør: 223
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 1 224

Sv: trening for og sloss?
« #376 : 12. juli 2007, 21:31 »
For å si det lett. Hva er det som skiller hva som er mest effektivt mot en edru person og mot en beruset person? Ingenting. Det som er mest effektivt mot en edru person vil også gjøre nytten mer enn godt nok hvis personen er full. Hvor "sloss" folk så realistisk som mulig uten regler? Pride og UFC. Hvordan sloss folk som deltar i Pride og UFC? Jo dem bruker teknikker som blir praktisert i Vale Tudo, Shootfighting, BJJ osv. Folk har forskjellige teknikker men alle trener både slag, spark, nedtaking og grappling. De fleste trener selvsagt styrke, bygging og utholdenhet utenom selve fight delen.

Konklusjon: Hvordan bli bra til å sloss? Tren Vale Tudo, Shootfighting eller lignende kombinert med styrke, bygge og utholdenhetstrening. Eventuelt hør med en konkurerende utøver i den sporten om hvordan treningsplanen hans ser ut og tilpass den slik at den passer for deg. Smiley

Utlogget Tynnj

  • Superavhengig
  • ******
  • Innlegg: 1 224
  • Honnør: 223
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 1 224

Sv: trening for og sloss?
« #377 : 12. juli 2007, 21:40 »
Forslag til treningsplan:

Mandag: 1,5 time Vale Tudo
Tirsdag: Hvile
Onsdag:Bryst, Skuldre og Triceps (styrke/bygging)
Torsdag: 1,5 time Vale Tudo
Fredag: Hvile
Lørdag: Bein (styrke/bygging)
Søndag: Rygg og Biceps (styrke/bygging)

Er vertfall slik jeg ville gjort det skulle jeg satset på å bli en bedre fighter... Wink

Utlogget RP-NS

  • Aktivt medlem
  • ***
  • Innlegg: 226
  • Honnør: 4
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 226

Sv: trening for og sloss?
« #378 : 12. juli 2007, 22:06 »
ja noe sånt, jeg ville kanskje ha satt sammen søndag og lørdags dagen. så jeg hadde fått litt hvile til vale tudo treningen på mandag.

Jeet Kune Do er også ett bra alternativ. Den er laget får og til Street Fighting, får de som vil det :p Man lærer hvordan man skal stå får å unngå spark i ballene +++, og diverse konfrontasjoner der man sparker/slår i ballene. Sloss man på gata sloss man får harde livet :p ekke no feigt å slå i balla da, hvis det ikke er en "duel" - utfordring.
Raw Power - Natural Strength



89 Modell - 17 år, 176cm, 81kg.

Utlogget Tynnj

  • Superavhengig
  • ******
  • Innlegg: 1 224
  • Honnør: 223
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 1 224

Sv: trening for og sloss?
« #379 : 12. juli 2007, 22:12 »
ja noe sånt, jeg ville kanskje ha satt sammen søndag og lørdags dagen. så jeg hadde fått litt hvile til vale tudo treningen på mandag.

Jeet Kune Do er også ett bra alternativ. Den er laget får og til Street Fighting, får de som vil det :p Man lærer hvordan man skal stå får å unngå spark i ballene +++, og diverse konfrontasjoner der man sparker/slår i ballene. Sloss man på gata sloss man får harde livet :p ekke no feigt å slå i balla da, hvis det ikke er en "duel" - utfordring.

Alt der du vil lære på jeet kune do vil du også lære på vale tudo, sammen med mye annet fornuftig. Uansett kjemper du for harde livet så slår du ikke i ballene da det kun gjør vondt men ikke hindrer motstanderen noe særlig, skal du kjempe for livet stikker du fingrer i øyne, river av ører, slår mot hode, tinning og nakke. Eventuelt bruker våpen av noe slag. Eller kan du gjøre det letteste og mest fornuftige, ta beina fatt og løpe som faen Wink

Utlogget J-King

  • Forumavhengig
  • ******
  • Innlegg: 723
  • Honnør: 17
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 723

Sv: trening for og sloss?
« #380 : 13. juli 2007, 01:30 »
Kan dere ikke bare banne sånne drittunger som åpner sånne poster "trening for og sloss"

De er en ren skam for treninsforum og for denne sporten her. Hvis dem er så tøffe i trynet, kan dere ikke bare sende en PM til meg så kan vi sikkert ordne ett lite møte?

Burde visst åpne en ny seksjon her på tf, " Forum for barnhage-unger"

Utlogget kiko_Va

  • .: Aktivutøver :.
  • ******
  • Innlegg: 1 585
  • Honnør: 152
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 1 585

Sv: trening for og sloss?
« #381 : 13. juli 2007, 01:33 »
Kan dere ikke bare banne sånne drittunger som åpner sånne poster "trening for og sloss"

De er en ren skam for treninsforum og for denne sporten her. Hvis dem er så tøffe i trynet, kan dere ikke bare sende en PM til meg så kan vi sikkert ordne ett lite møte?

Hei med den siste setningen så kvalifiserer du deg til det du beskrev over.
Og, om du ser noe du ikke liker,  så kan du trykke på "rapporter til moderator" også skrive grunnen til at du rapporterer.
[Loggbok]




[Giske Atletklubb]

Saying what we think gives us a wider conversational range than saying what we know.

Utlogget J-King

  • Forumavhengig
  • ******
  • Innlegg: 723
  • Honnør: 17
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 723

Sv: trening for og sloss?
« #382 : 13. juli 2007, 01:35 »
Ble visst for grovt det jeg sa. Men er ganske irriterende at en fjorten åring bak en skjerm leker så tøff på ett forum der "slossing" ikke her har noe å gjøre.

Utlogget DannyOcean

  • Aktivt medlem
  • ***
  • Innlegg: 181
  • Honnør: 7
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 181

Sv: trening for og sloss?
« #383 : 13. juli 2007, 01:56 »
hehe.. alle er nok enig i den j-king. Men er jo greit å diskutere hva som er negativt og ikke da. Diskutere hvorfor noen velger å trene vekter bare for å slåss på gata for eksempel. : O
183 cm.
Morgenvekt før: 96/97 kg. Nå: 87kg.
Mål: Ned i fettprosent/ned i vekt.

If you're gonna walk on ice, you might as well dance!

Logg DannyOcean

Utlogget Gonzalez

  • Aktivt medlem
  • ***
  • Innlegg: 157
  • Honnør: 9
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 157

Sv: trening for og sloss?
« #384 : 13. juli 2007, 02:02 »
Selv om tråden i seg selv kanskje på sett og vis er dum, så er jo diskusjonen tross alt på side 27 nå da. Det må vel bety at folk har noe å si om temaet..? Og selv om det etter min mening er idiotisk å begynne med trening for å kunne sloss på byen, så syns jeg absolutt det er et interessant tema. Men hey, det er jo bare meg.. Smiley


Edit:
hei, bare skulle høre deres meninger Tongue

det er endel folk som trener for og blir sterk nok til og banke folk, hva syntes dere om denner saken ?
satt og tenkte på det så må bare høre.

Syns ikke akkurat at denne posten kvalifiserer til banning.. :Smiley  (igjen bare min mening..)

Utlogget Tynnj

  • Superavhengig
  • ******
  • Innlegg: 1 224
  • Honnør: 223
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 1 224

Sv: trening for og sloss?
« #385 : 13. juli 2007, 10:40 »
Kan dere ikke bare banne sånne drittunger som åpner sånne poster "trening for og sloss"

De er en ren skam for treninsforum og for denne sporten her. Hvis dem er så tøffe i trynet, kan dere ikke bare sende en PM til meg så kan vi sikkert ordne ett lite møte?

Burde visst åpne en ny seksjon her på tf, " Forum for barnhage-unger"

Jeg er en liten drittunge som liker å sloss, kan vi fikse et møte? :Smiley

Utlogget J-King

  • Forumavhengig
  • ******
  • Innlegg: 723
  • Honnør: 17
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 723

Sv: trening for og sloss?
« #386 : 13. juli 2007, 16:27 »
Bare send PM Cheesy

Utlogget Tynnj

  • Superavhengig
  • ******
  • Innlegg: 1 224
  • Honnør: 223
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 1 224

Sv: trening for og sloss?
« #387 : 13. juli 2007, 16:33 »
Bare send PM Cheesy

PM er for pyser. Jeg bor på Ålgård, et lite fjell 10 minutt sør for Sandnes og 20 minutt sør for Stavanger. Smiley Bor du langt vekke eller? (ps. hvis du faktisk tørr dette skal jeg donere 500 kroner til treningsforum)

Utlogget Tynnj

  • Superavhengig
  • ******
  • Innlegg: 1 224
  • Honnør: 223
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 1 224

Sv: trening for og sloss?
« #388 : 13. juli 2007, 16:42 »
Fælt som du skal slåss med forummedlemmer, da, Oddvar Tongue

De er en ren skam for treninsforum og for denne sporten her. Hvis dem er så tøffe i trynet, kan dere ikke bare sende en PM til meg så kan vi sikkert ordne ett lite møte?

Hvordan kan jeg motstå en slik post? I verstefall så får jeg bank en gang til, men når jeg ser ann "motstanderen" så tviler jeg på det. Tongue Ps. Jeg avstår så ofte som mulig fra vold (på byen osv, da tar jeg heller beina fatt). Planlagte og frivillige kamper er en helt annen ting Smiley

silentk

  • Gjest
Sv: trening for og sloss?
« #389 : 13. juli 2007, 16:58 »
Du kan motstå den ved å heve deg over det Wink Hva med å kun ty til vold i selvforsvar?

Gå til:  

Disse kosttilskuddene er glemt for mange, men som alle bør ta.

5 digge middager med cottage cheese

Kosthold09.08.2021270

Cottage cheese er blitt en svært populær matvare!
Det er en risiko forbundet med treningen og løftene man utfører
Det finnes så mange gode varianter av middagskaker enn bare karbonadekaker.

5 fordeler med stående leggpress

Trening28.06.202153

Det er mange fordeler med å trene leggene dine. Se her!