Skrevet av Emne: Iceberg taking no prisoners!  (Lest 119399 ganger)

Utlogget Iceberg

  • Tungvekter
  • *******
  • Innlegg: 3 081
  • Honnør: 593
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 3 081

Sv: Iceberg taking no prisoners!
« #675 : 03. november 2012, 19:52 »
Ja styrken er der ennå, i alle fall i benk :-)

Etter første uke på dietmar så må jeg si at programmet er relativt enkelt totalt sett. Progressivt med innlagt  hvile mot slutten. Er veldig spent på om jeg er godt nok trent til å få utbytte av programmet. Har jo kun trent fleskebenk etter imponator-innfallsmetoden som jo er drepen for progressiv utvikling, og med kun 1 økt per uke benk tidligere så blir det artig å se om jeg i kjelleren etter 4-5 uker. Må si at til å være første uke føler jeg meg mer sliten en godt er, og onsdagens økt var faktisk langt over 90 i intensitet. Time will show om jeg får noe igjen for dette eller blir stinn og svak.....

For ordens skyld slanker jeg meg mot jul også, det passer jo bra med styrkeøkning he he. Vi får se.....

Merker også at jeg er veldig sterk i triceps og frontpress i forhold til programmet så må justere litt etter feelingen der, uten å miste fokus på at det er overskudd som gir styrkeøkning...

Benker egentlig best litt smalt, og har mulighet til å hente mer på tric og fremsiden skuldre tror jeg i og med at jeg er veldig sterk der.

Må legge inn biceps og Bakside og side skuldre som ekstratrening. Bøy og mark kjører jeg ikke som kjent.

Kjører da rygg og mellombredt benk og stiffleged deadlifts Mandag
Kjører vanlig benk, biceps og frontpress onsdag
Kjører smalbenk, skuldre side og bak samt traps fredag.

Litt usikker på plasseringen av tung frontpress men liker å ha en "tung" dag med alt samlet, så blir fredag litt sånn kosedag.

Målet er satt til 170 som er 10+ kg fra dagens form, bør være meget overkommelig det.

Utlogget Down and coming

  • Co-Administrator
  • *****
  • Innlegg: 12 596
  • Honnør: 1114
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 12 596

Sv: Iceberg taking no prisoners!
« #676 : 04. november 2012, 16:49 »
Hehe! Du gjør det vanskelig for deg selv med slankingen ja Wink

Er det skadeproblemer som gjør at du ikke kjører bøy og mark, eller? Ikke vedlikehold en gang? 200 må jo være innen rekkevidde om et par år om du får til å trene skikkelig?

Forøvrig har jeg svært god erfaring med mengdeprogram når en er i dårlig form. I 2009 var jeg med på frekvensprosjektet, og gikk på tre måneder over til knuse alle personlige rekorder MED drakter, utstyrsfritt. Så dette kan bli bra! Wink






Svak, bitter og dopingfri



Utlogget Iceberg

  • Tungvekter
  • *******
  • Innlegg: 3 081
  • Honnør: 593
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 3 081

Sv: Iceberg taking no prisoners!
« #677 : 04. november 2012, 18:20 »
Jeg er jo alltid på slankern he he.

Kan ikke kjøre noe morsomt som tung mark og bøy pga litt helsetrøbbel, operasjoner osv. Fikk i tillegg ødelagt et kne så jeg tåler ikke lett bøy engang uten søvnløse netter etterpå.. Men vi får være glad til for benken :-)
Savner marken mest, ikke noe er som å trene tung mark!

Jeg tror helt ærlig jeg har masse potensiale i benk som ikke er tatt ut. Har aldri trent benk skikkelig seriøst egentlig over lengre tid, mener selv jeg bør være en 200+ benker anyday med litt seriøs trening.

Skal holde loggen oppdatert fremover om hvordan det går.

Utlogget Iceberg

  • Tungvekter
  • *******
  • Innlegg: 3 081
  • Honnør: 593
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 3 081

Sv: Iceberg taking no prisoners!
« #678 : 07. november 2012, 19:52 »
Ja da er vi inne i 2 uke og onsdagen med normal benk og supersett er unnagjort. Først og fremst føles det mye bedre i dag enn jeg hadde trodd. Jeg var redd for at jeg skulle være sliten men men benken gikk veldig fint, vi jobbet oss opp til 3 på 117,5 og 6 på 102,5 i supersett x3. Jeg merker at det er mye mindre belastende for småstrekkene mine å kjøre med stopp i benken. Positiv overraskelse! Jeg kjørte litt for tungt på skulderpress med 5 ere på 120 så må roe ned pressingen litt. Tror jeg legger meg på 80 kg og 5 ere fremover.

Jeg fikk hyggelig hjelp på supersett i dag, men måtte glise litt i skjegget da gutten som hjalp tydeligvis forventet at jeg skulle kjøre til failure, og ikke kontrollert med stopp. "Dette gikk jo LETT" sa han og jeg følte at jeg måtte forklare at jeg trene et styrkeprogram. Han hadde lagt merke til at jeg kjørte benk "veldig ofte" da. :-)

Gleder meg til fortsettelsen!

Må også ta med at jeg kjørte lett 6x10 tric, og 6x10 bic i dag. Slang også med litt lett lett mark (100kg) for første gang på leeenge. Vet ikke hvor lurt det var da...

Utlogget Down and coming

  • Co-Administrator
  • *****
  • Innlegg: 12 596
  • Honnør: 1114
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 12 596

Sv: Iceberg taking no prisoners!
« #679 : 10. november 2012, 01:55 »
Satse på at kroppen ikke straffer deg hardt pga markløftsettet! Wink Jeg har også erfart at skulderpressen plutselig blir svært tungt på mengdeprogram, så klok av skade har jeg justert ned Grin

5'ere på 120 kg er jo helt vanvittig bra!






Svak, bitter og dopingfri



Utlogget Iceberg

  • Tungvekter
  • *******
  • Innlegg: 3 081
  • Honnør: 593
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 3 081

Sv: Iceberg taking no prisoners!
« #680 : 10. november 2012, 10:34 »
Satse på at kroppen ikke straffer deg hardt pga markløftsettet! Wink Jeg har også erfart at skulderpressen plutselig blir svært tungt på mengdeprogram, så klok av skade har jeg justert ned Grin

5'ere på 120 kg er jo helt vanvittig bra!

Når det gjelder skulderpressen så er det ikke så imponerende som det høres ut. Det er en old school maskin pressmaskin uten kabler men med direktelinker.som man setter skiver på, men jeg føler at det er litt lettere en vekta skulle tilsi kan se om jeg får filmet et pass en gang. Men jeg er god i press jeg er det. Er veldig motivert for dette programmet nå, var usikker på mengden og intensiteten men nå har jeg følelsen av at kroppen svarer bra på mengden, går inn i 3 uken nå, og vektene begynner å krype litt oppover. Må få justert inn pressøvelsene for skulder og tric bare. Passer også på at komplimentærtrening for skuldre ikke blir for hard. Løper 2 ganger i uka også nå så er oppe i 5 økter.

Utlogget Iceberg

  • Tungvekter
  • *******
  • Innlegg: 3 081
  • Honnør: 593
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 3 081

Sv: Iceberg taking no prisoners!
« #681 : 13. november 2012, 11:39 »
I morgen er jeg halveis i tredje uken på Dietmar mengde. Jeg er veldig motivert til å trene litt spesifikt styrke fremover, og må bare prøve å finne balansen med komplementærøvelser/volum der jeg føler det trengs. Når jeg ikke trener bein nevneverdig har jeg krutt til overs, og det kruttet vil jeg legge i å både øke i styrke, samt forebygge skader i skulderpartiet. Som alle press-sterke så er skulderproblemer en overhengende fare hele tiden. Med jevne mellomrom melder deg vondter spesielt i høyre skulder. Dette har dog vært mye bedre på dietmar, ettersom jeg ligger mye lavere på intensitetsprosent, enn den vanlige gymtreningen der maksing hver gang er mantraet.
Jeg skal sjekke ut litt rotatorøvelser og forsøke å legge inn litt forebyggende lett trening, samtidig må jeg også fokusere litt mer på bakside skuldre og øverste del rygg. Jeg er lettere fremoverlent i skulderprartiet, sikkert grunnet altfor mye tung benking gjennom snart 20 år med trening.

I morgen blir det vanlig benk med 3+6 i supersett opp mot 120 kg, er spent på formen. Var veldig stinn på mandag og benken føltes rar. Tok det derfor veldig pent med skulderpress.

Lader opp med litt Eric Spoto til det. :-)

Utlogget Iceberg

  • Tungvekter
  • *******
  • Innlegg: 3 081
  • Honnør: 593
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 3 081

Sv: Iceberg taking no prisoners!
« #682 : 14. november 2012, 15:51 »
Oj oj. I dag var det tungt gitt.

124kg  x3 + 104x5 supersett x3. Det var bare såvidt dette gikk opp i dag, hadde maks 2 reps igjen per sett. Skummelt. Er litt redd jeg går inn i veggen nå.

Neste uke slipper jeg supersett mulig det blir bedre da. Føler meg helt stinn og svak.

Skal nevnes at jeg er på bare 2500 kcal per dag i tillegg. Skal ikke se bort fra at det innvirker.
Lurer på om jeg skal justere ned målet til 165, og satse på at det økte volumet på treningen uansett vil gi 170 tilslutt?

Utlogget Down and coming

  • Co-Administrator
  • *****
  • Innlegg: 12 596
  • Honnør: 1114
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 12 596

Sv: Iceberg taking no prisoners!
« #683 : 14. november 2012, 20:14 »
Jeg hadde stilt det ned hadde det vært meg ihvertfall.. skal ikke kødde med Dietmar mengde.. Tongue






Svak, bitter og dopingfri



Utlogget Iceberg

  • Tungvekter
  • *******
  • Innlegg: 3 081
  • Honnør: 593
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 3 081

Sv: Iceberg taking no prisoners!
« #684 : 14. november 2012, 21:54 »
Jeg hadde stilt det ned hadde det vært meg ihvertfall.. skal ikke kødde med Dietmar mengde.. Tongue

Hmm jeg gir det en uke til, neste uke er det doble med stopp på 130. Er det også tungt så justerer jeg ned 10 kg på maks til 160. Har veldig lyst å holde meg til programmet egentlig men fornuften får råde om styrken bare går videre nedover. Allikevel er dette en artig erfaring synes jeg, og jeg tror dette er en nyttig erfaring på sikt. Tror også at jeg kan få en bra boost når volumet slippes ned igjen.

Takker for innspill Slux

Utlogget Iceberg

  • Tungvekter
  • *******
  • Innlegg: 3 081
  • Honnør: 593
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 3 081

Sv: Iceberg taking no prisoners!
« #685 : 16. november 2012, 15:23 »
Da var vi ferdig med 3 uke. Skal jeg oppsummere så langt så er alt veldig lett utenom benken.
Alt for lett rett og slett. Jeg kan kjøre mye tyngre på triceps og skulderpress og funderer på å skru opp prosenten opp mot 90-100. Programmet var lagt opp til 60 kg i press bak nakken I dag og jeg hadde minst 20 kg til inne her. Smalbenken skulle opp til 3 på 102'5 men jeg justerte litt opp og kjørte et veldig lett siste sett med 3 på 110kg. Jeg er klar over prinsippet om sumbelastning men tror ikke det påvirker negativt så lenge jeg holder intensiteten på rett nivå.

Liten strekk i høyre pec fra onsdag grunnet slurv med oppvarming men den går seg nok til.
Har ikke fått med meg dietmars opplegg for oppvarming i benk, så det går litt fort opp til arbeidssett. Skjerpings der.

For å oppsummere litt så er jeg veldig stinn av trening i brystet, blitt litt svakere uten tvil. Triceps og skuldre er i toppform og vil ha mer vekter å jobbe med. Jeg er selvfølgelig klar over at ennå økt belastning på skuldre og tric ikke vil bedre kapasiteten i vanlig benk sålenge brystet er helt stinn av trening. Neste uke blir helt avgjørende for veien videre, dersom strekken er bra og jeg klarer doble med stopp på 130 på onsdag så fortsetter jeg på programmet slik det er satt opp. Er strekken der fremdeles og jeg er ennå svakere justerer jeg ned måltallet til 160 og øker prosenten på tric og skuldre. Da lander jeg mer en sikkert på 170 kg uansett tipper jeg.

Utlogget Iceberg

  • Tungvekter
  • *******
  • Innlegg: 3 081
  • Honnør: 593
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 3 081

Sv: Iceberg taking no prisoners!
« #686 : 19. november 2012, 20:32 »
Uke 4, første dag. Følte meg lett og fin i kroppen i dag og på programmet stod mellombredt benk opp til 115 kg. Kjørte to sett av 3 reps med fine rolige stopp og det føltes bra. Forsøkte å fokusere på å bremse ned i bunn fremfor å lage en markert stopp. Jeg føler en viss tendens til at jeg slipper opp muskelspenn i bunn når jeg stopper,og forsøkte å fokusere på å bremse på vei ned. Det fungerte bra og fikk gode tildels overdrevne stopp i bunn på den måten, brukte dog mer krefter på dette. Benken føltes lett og fin ut i dag, og strekken er så godt som borte.

Tittet på en styrkeløftside fra USA i går, og så på et smolov jr program. Her snakker vi 3 ukers program med 4! Økter i uka opp mot 80%, med 2,5 kg økning hver uke. Kan ikke skjønne at normale folk skal få noe ut av det, det virket som resept på skader for meg. Det er kanskje underforstått at man skal blole heftig på et sånt program. Virket mer som en huskelapp en et styrkeprogram....

Spent på onsdagen da er det 3 på 130 i vanlig benk, ikke 2 som jeg skrev sist.

Ser etter titan håndleddsbind fortiden da jeg begynner å kjenne litt rusk i høyre håndledd, men orker ikke alt maset med å bestille hos kappi. Hvis noen har noen liggende så gi lyd.

Får legge ved et lite klipp av kongen i Benk; hr kontroll himself Eric Spoto...
http://www.seriouspowerlifting.com/4127/news/eric-spoto-bench-presses-700-pounds-for-a-double

Utlogget Iceberg

  • Tungvekter
  • *******
  • Innlegg: 3 081
  • Honnør: 593
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 3 081

Sv: Iceberg taking no prisoners!
« #687 : 22. november 2012, 11:48 »
Ja det er jo typisk. siste settet på 130 smalt det til med en skikkelig strekk i høyre pec.
Skal til massasje i dag og EMS. Det er ikke avrivning men relativt smertefullt.
Vekta var lett, men jeg overdrev med eksplosiviteten oppover i løftet og plutselig smalt det.

:-(

Utlogget Iceberg

  • Tungvekter
  • *******
  • Innlegg: 3 081
  • Honnør: 593
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 3 081

Sv: Iceberg taking no prisoners!
« #688 : 22. november 2012, 19:38 »
Har fått akupunktur og massasje, det er ømt og smertefullt men kunne vært værre. Får ta en uke fri og la brystet hvile og se det an. Tar en skulderøkt i morgen og jogger, får bare gjøre det beste ut av det når skaden først har skjedd. Har hatt denne strekken latent lenge, og den ble nok fremprovosert av såpass med mengde som jeg hadde på bryst nå.

Utlogget Down and coming

  • Co-Administrator
  • *****
  • Innlegg: 12 596
  • Honnør: 1114
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 12 596

Sv: Iceberg taking no prisoners!
« #689 : 24. november 2012, 17:35 »
Kjedelig å høre om skaden din! Får håpe den leges fort og at du er snart tilbake.






Svak, bitter og dopingfri



Gå til:  

Disse kosttilskuddene er glemt for mange, men som alle bør ta.

5 digge middager med cottage cheese

Kosthold09.08.2021270

Cottage cheese er blitt en svært populær matvare!
Det er en risiko forbundet med treningen og løftene man utfører
Det finnes så mange gode varianter av middagskaker enn bare karbonadekaker.

5 fordeler med stående leggpress

Trening28.06.202153

Det er mange fordeler med å trene leggene dine. Se her!