Skrevet av Emne: Tekstmelding fra Gaza  (Lest 13825 ganger)

Utlogget GAMMERN

  • .: Aktivutøver :.
  • ******
  • Innlegg: 5 889
  • Honnør: 791
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 5 889

  • Gammel kødd
Sv: Tekstmelding fra Gaza
« #15 : 04. januar 2009, 23:10 »
Nå som vi har fastsatt at midlene skaper terroristen, hva kaller du da palestinere som skyter raketter inn i Israel eller sprenger seg sjøl i lufta midt i en folkemengde inne i Israel?

Er jo i grunnen sånn at det ikke har så mye betydning hva du sjøl ser på som terror eller ikke, og antall drepte er ikke det som bestemmer om en handling kvalifiserer som terror eller ei; terror er per definisjon organiserte voldshandlinger som skal skape frykt, noe som ikke er målet bak bombingene Israel nå bedriver (heller ikke noe annet av det de har gjort); derimot kan det anses som defensive krigshandlinger. At en suveren stat forsvarer seg er ikke annet enn ventet.
Man kan som allerede nevnt ikke alltid støtte middelet som tas i bruk, men målet er like fult det som avgjør hvorvidt det er terror eller ikke.

Er du full? Når man bomber kjøpesentre og grønnsakstorg med unger, bikkjer, kvinnfolk ja en haug med vanlige folk ved hjelp av en vannvittig krigsmaskin, så kan det kun kalles terror. At det finnes kjellere etc. med Hamasfolk der, legitimerer ikke nedslakting av alt i nærheten.

Kan overhode ikke sammenlignes med det pusleriet Hamas driver med(sammenlign døde/skadede), selv om det også er terrorvirksomhet.
Perser: Stevne 305-205-290
           Trening 315-210-300

Utlogget Dan

  • Erfaren bruker
  • ****
  • Innlegg: 391
  • Honnør: 30
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 391

Sv: Tekstmelding fra Gaza
« #16 : 04. januar 2009, 23:16 »
Er du full? Når man bomber kjøpesentre og grønnsakstorg med unger, bikkjer, kvinnfolk ja en haug med vanlige folk ved hjelp av en vannvittig krigsmaskin, så kan det kun kalles terror. At det finnes kjellere etc. med Hamasfolk der, legitimerer ikke nedslakting av alt i nærheten.

Kan overhode ikke sammenlignes med det pusleriet Hamas driver med(sammenlign døde/skadede), selv om det også er terrorvirksomhet.


Så hva mener du Israel burde gjøre?

Utlogget 1983

  • Leieboer
  • *****
  • Innlegg: 628
  • Honnør: 9
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 628

  • No Pain No Gain
Sv: Tekstmelding fra Gaza
« #17 : 04. januar 2009, 23:17 »
Er jo ikke rart det er krig der når de ikke klarer å holde en fredelig demonstrasjon fredelig! Er jo litt rart at de må med seg egne vakter når de skal demonstrere, for å passe på at de ikke begynner å kaste stein igjen...

Utlogget Apaco

  • Elite medlem
  • *******
  • Innlegg: 4 221
  • Honnør: 1356
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 4 221

Sv: Tekstmelding fra Gaza
« #18 : 04. januar 2009, 23:19 »
Nå er vel denne legen både medlem av partiet rødt og palestinakomiteen og har et mildt sagt noe farget syn på konflikten, noe som man kan ha i bakhodet når han uttaler seg. Han har uttalt seg ytterst kritisk angående sålenge jeg kan huske. Forøvrig er hans medisinske innsats beundringsverdig, men hans propagandiske motiver i media kan jeg ikke si at jeg er like imponert over. Å se en time på cnn og en time på nrk gir to ganske forskjellige vinklinger på saken for å si det sånn.
IRONCORE NUTRITION!

God Forgives, Brotherhood Doesn't.

Utlogget Geir M

  • Superavhengig
  • ******
  • Innlegg: 1 167
  • Honnør: 360
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 1 167

Sv: Tekstmelding fra Gaza
« #19 : 04. januar 2009, 23:20 »
Sitat
Nå som vi har fastsatt at midlene skaper terroristen, hva kaller du da palestinere som skyter raketter inn i Israel eller sprenger seg sjøl i lufta midt i en folkemengde?
Terrorister, selvsagt.

Sitat
derimot kan det anses som defensive krigshandlinger. At en suveren stat forsvarer seg er ikke annet enn ventet.
Defensive krigshandlinger? Mener du dette oppriktig? På et tidspunkt i 2007 husker jeg det var 4 drepte Israelere det året mot 400 drepte palestinere. Defensive my ass.
There are two novels that can change a bookish fourteen-year old's life: The Lord of the Rings and Atlas Shrugged. One is a childish fantasy that often engenders a lifelong obsession with its unbelievable heroes, leading to an emotionally stunted, socially crippled adulthood, unable to deal with the real world. The other, of course, involves orcs.

- Paul Krugman, Nobelprisvinner i økonomi

Utlogget Rulatoren

  • Treningsnarkoman
  • *******
  • Innlegg: 2 361
  • Honnør: 910
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 2 361

Sv: Tekstmelding fra Gaza
« #20 : 04. januar 2009, 23:23 »
Så hva mener du Israel burde gjøre?
Det er sannerlig ikke lett å svare på.  Jeg kunne si noe om å trekke seg tilbake til 1967-grensene, la palestinere få tilgang til alle motorveier, sanere sitt masseødeleggelsesvåpenprogram osv.  Men jeg frykter for at dette religiøsfundamentalistiske eksperimentet nå har kommet så langt at alle til venstre for Ehud Olmert ikke lenger vil greie å snu utviklingen, hvor mye de enn prøver.  Gutta med krøller rundt ørene vil bare øke sin makt og sin oppsluttning.  Jeg håper på to ting:
 - At så mange fornuftige jøder eller mennesker med jødisk bakgrunn forlater Israel og reiser tilbake dit de kom fra.
 - At resten av verden boikotter det Talibanpregede eksperimentet som blir igjen.
Styrkeløfter på klubbnivå tidlig på nittitallet.
Løpt to og en halv maraton.
Syklet Trondheim-Oslo en gang.
Fleksnes' edlere deler har ifølge hans eget utsagn vokst ut igjen etter at de falt av og eksploderte 7. Mars 2011.
Utskjellingstråden del 3: http://utskjellingstraaden3.blogspot.com

Utlogget Rulatoren

  • Treningsnarkoman
  • *******
  • Innlegg: 2 361
  • Honnør: 910
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 2 361

Sv: Tekstmelding fra Gaza
« #21 : 04. januar 2009, 23:29 »
Nå er vel denne legen både medlem av partiet rødt og palestinakomiteen og har et mildt sagt noe farget syn på konflikten, noe som man kan ha i bakhodet når han uttaler seg. Han har uttalt seg ytterst kritisk angående sålenge jeg kan huske. Forøvrig er hans medisinske innsats beundringsverdig, men hans propagandiske motiver i media kan jeg ikke si at jeg er like imponert over. Å se en time på cnn og en time på nrk gir to ganske forskjellige vinklinger på saken for å si det sånn.
Jeg har fulgt med på CNN og BBC World i timesvis i dag.  Jeg må si at dekningen der nå er temmelig kritisk til til Israel.  Den obligatoriske Israelvennligheten i engelsktalende media slår nå heldigvis sprekker.  Men amerikanere som liker Fox News og Bill O'Reilly stempler jo rett som det er CNN som ateistisk og marxistisk, så det spørs hvor mye den kritiske dekningen nytter.
Styrkeløfter på klubbnivå tidlig på nittitallet.
Løpt to og en halv maraton.
Syklet Trondheim-Oslo en gang.
Fleksnes' edlere deler har ifølge hans eget utsagn vokst ut igjen etter at de falt av og eksploderte 7. Mars 2011.
Utskjellingstråden del 3: http://utskjellingstraaden3.blogspot.com

Utlogget xXUnknownXx

  • Skravlekopp
  • ******
  • Innlegg: 1 620
  • Honnør: 154
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 1 620

  • Drømmekroppen?
Sv: Tekstmelding fra Gaza
« #22 : 04. januar 2009, 23:31 »
Jeg har løsningen på hele dritten. Hele verden burde boikotte den ekte terrorstaten som er USA. Hadde det ikke vært USA, hadde aldri jødene trengt seg inn mellom hundre islamstater (de hadde heller ikke greid det, hvis ikke USA hadde støttet dem).

Konklusjon: For at all faenskap skal bli borte, burde alle land i verden gå hånd i hånd sammen og tvinge USA til å stoppe dritten de har begynt med.
Loggen min

Bildeprofilen min

Mine pers:

Mark - 130kgx1rep
Bøy  -  115kgx1rep
Benk -  90kgx1rep

Utlogget xXUnknownXx

  • Skravlekopp
  • ******
  • Innlegg: 1 620
  • Honnør: 154
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 1 620

  • Drømmekroppen?
Sv: Tekstmelding fra Gaza
« #23 : 04. januar 2009, 23:36 »
Mange sier at "at religion er roten til alt vondt", mens jeg sier at USA er roten til alt vondt som skjer i hele verden.
Loggen min

Bildeprofilen min

Mine pers:

Mark - 130kgx1rep
Bøy  -  115kgx1rep
Benk -  90kgx1rep

Utlogget Rulatoren

  • Treningsnarkoman
  • *******
  • Innlegg: 2 361
  • Honnør: 910
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 2 361

Sv: Tekstmelding fra Gaza
« #24 : 04. januar 2009, 23:36 »
Jeg har løsningen på hele dritten. Hele verden burde boikotte den ekte terrorstaten som er USA. Hadde det ikke vært USA, hadde aldri jødene trengt seg inn mellom hundre islamstater (de hadde heller ikke greid det, hvis ikke USA hadde støttet dem).

Konklusjon: For at all faenskap skal bli borte, burde alle land i verden gå hånd i hånd sammen og tvinge USA til å stoppe dritten de har begynt med.
Dette er faktisk ikke riktig.  Det er sant at USA og Israel går i tospann nå, men det var ikke sånn like etter Holocaust og 2. verdenskrig.  De to viktigste pådriverene for opprettelsen av Israel var Churchill og Stalin.  Sovjetunionen var den første staten som anerkjente Israel.  Så seint som på 60-tallet så mange venstreorienterte verden over på Kibutzene som sosialistiske mønsterbruk.
Styrkeløfter på klubbnivå tidlig på nittitallet.
Løpt to og en halv maraton.
Syklet Trondheim-Oslo en gang.
Fleksnes' edlere deler har ifølge hans eget utsagn vokst ut igjen etter at de falt av og eksploderte 7. Mars 2011.
Utskjellingstråden del 3: http://utskjellingstraaden3.blogspot.com

Utlogget xXUnknownXx

  • Skravlekopp
  • ******
  • Innlegg: 1 620
  • Honnør: 154
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 1 620

  • Drømmekroppen?
Sv: Tekstmelding fra Gaza
« #25 : 04. januar 2009, 23:47 »
Dette er faktisk ikke riktig.  Det er sant at USA og Israel går i tospann nå, men det var ikke sånn like etter Holocaust og 2. verdenskrig.  De to viktigste pådriverene for opprettelsen av Israel var Churchill og Stalin.  Sovjetunionen var den første staten som anerkjente Israel.  Så seint som på 60-tallet så mange venstreorienterte verden over på Kibutzene som sosialistiske mønsterbruk.

Greit at Sovjet støttet dem den gangen. Men nå i de seneste hadde Israel aldri klart å gjennomføre slike tiltak som å stenge ut Palestinerne fra deres egen teritorie, hvis ikke USA hadde støttet dem. For eks, rakketskjolde som de har tenkt å lage. Tror du virkelig Israel er i stand til å utvikle noe sånt? Det tror ikke jeg. Et lite land som Israel er ikke i stand ti en dritt egentlig, la være å tenke på å forsvare seg mot flere rike arabiske stater. USA støtter fullt ut, militært og med penger. Det er en sannhet, men ingen kritiserer USA i mediene, er avisene redde?

Suveren stat meg i ræva. Israel er ikke istand til en dritt uten den støtten de får fra Amerikanerne.
Loggen min

Bildeprofilen min

Mine pers:

Mark - 130kgx1rep
Bøy  -  115kgx1rep
Benk -  90kgx1rep

Utlogget proteingutn

  • V.I.P
  • *******
  • Innlegg: 7 210
  • Honnør: 973
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 7 210

  • jeje
Sv: Tekstmelding fra Gaza
« #26 : 04. januar 2009, 23:49 »
Kan de ikke bare stoppe å skyte? På begge sider? Om ingen skyter er det jo faktisk.. øhm.. ingen som skyter.

Er du full? Når man bomber kjøpesentre og grønnsakstorg med unger, bikkjer, kvinnfolk ja en haug med vanlige folk ved hjelp av en vannvittig krigsmaskin, så kan det kun kalles terror. At det finnes kjellere etc. med Hamasfolk der, legitimerer ikke nedslakting av alt i nærheten.

Kan overhode ikke sammenlignes med det pusleriet Hamas driver med(sammenlign døde/skadede), selv om det også er terrorvirksomhet.
Nettopp derfor er det jo Hamas bruker kvinner og barn som skjold, for å få verden med på sin side, for å peke på hvor grusomme israelerne er når de sender avgårde bomber. Terroren som skjer på israelsk side er det derimot ikke så ofte man ser noe til i media. Vi vender bare det døve øret til når Hamas sender raketter, fordi rakettene er "dårlige", lite presise, "palestinerne har ikke annet" osv osv, unnskyldninger for at de skal få holde på. Ja, det er grusomt at unger og kjerringer dør, men det er ikke å komme fra at det strengt tatt var dem som brøt våpenhvilen. Dessuten har de en tradisjon i å gjemme seg bak uskyldige. Og hva forventer de egentlig at resultatet skal bli når de skyter raketter fullstendig random inn i Israel? Tongue Altså, ikke misforstå her nå, jeg lurer helt ærlig på hva som er meningen med å pirke kjempen på nesa. Før eller siden blir han jo irritert. Er det andre grunner til dette enn å spre skrekk i den israelske befolkningen?

Videre: Israel er fæle som bruker bomber og da skader uskyldige (selv om Israel faktisk har oppfordret til evakuering av områder i nærheten av aktuelle mål), mens Hamas (i følge Odd Karsten Tveit) faktisk _ønsker_ å få Israel inn på sitt område fordi partene da står mer likt. Altså: først er det galskap at Israel bomber et av de tettest befolkede områdene i verden, mens det på en annen side er fullstendig legitimt når Hamas ønsker bakkekamper i samme område. Vennligst forklar, noen.

Defensive krigshandlinger? Mener du dette oppriktig? På et tidspunkt i 2007 husker jeg det var 4 drepte Israelere det året mot 400 drepte palestinere. Defensive my ass.
Igjen; det er ikke antallet som bestemmer hvorvidt det er terror eller ikke.
The only way to keep your health is to eat what you don't want, drink what you don't like, and do what you'd rather not.
-Mark Twain
datagjenoppretting

KingLeonidas

  • Gjest
Sv: Tekstmelding fra Gaza
« #27 : 04. januar 2009, 23:51 »
Honnør til Geir M.
Skjønner ikke at folk kan forsvare eller støtte staten Israel etter alt det grusomme de har gjort mot palestinerne.

Utlogget proteingutn

  • V.I.P
  • *******
  • Innlegg: 7 210
  • Honnør: 973
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 7 210

  • jeje
Sv: Tekstmelding fra Gaza
« #28 : 04. januar 2009, 23:56 »
Greit at Sovjet støttet dem den gangen. Men nå i de seneste hadde Israel aldri klart å gjennomføre slike tiltak som å stenge ut Palestinerne fra deres egen teritorie, hvis ikke USA hadde støttet dem. For eks, rakketskjolde som de har tenkt å lage. Tror du virkelig Israel er i stand til å utvikle noe sånt? Det tror ikke jeg. Et lite land som Israel er ikke i stand ti en dritt egentlig, la være å tenke på å forsvare seg mot flere rike arabiske stater. USA støtter fullt ut, militært og med penger. Det er en sannhet, men ingen kritiserer USA i mediene, er avisene redde?

Suveren stat meg i ræva. Israel er ikke istand til en dritt uten den støtten de får fra Amerikanerne.
Israel i stand til det? Nei de trur ikke jæ heller, de har joo brae et a de heftikste millitærmassjineriene i værdn, samt at  di r et a de ledene lanna i værdn på utvikklin av gønnere..

Honnør til Geir M.
Skjønner ikke at folk kan forsvare eller støtte staten Israel etter alt det grusomme de har gjort mot palestinerne.
Så israelerne har alltid vært den grusomme part og palestinerne uskyldige? Historieløstheten er til å ta og føle på.

"Det arabiske folket er fast besluttet på å fjerne Israel fra kartet", remember?
The only way to keep your health is to eat what you don't want, drink what you don't like, and do what you'd rather not.
-Mark Twain
datagjenoppretting

Utlogget xXUnknownXx

  • Skravlekopp
  • ******
  • Innlegg: 1 620
  • Honnør: 154
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 1 620

  • Drømmekroppen?
Sv: Tekstmelding fra Gaza
« #29 : 05. januar 2009, 00:04 »
Israel i stand til det? Nei de trur ikke jæ heller, de har joo brae et a de heftikste millitærmassjineriene i værdn, samt at  di r et a de ledene lanna i værdn på utvikklin av gønnere..

Og de "gønneren" er ikke kommet ut av ræva fra Israilerne vel? Det er igjen med støtte fra USA...
Loggen min

Bildeprofilen min

Mine pers:

Mark - 130kgx1rep
Bøy  -  115kgx1rep
Benk -  90kgx1rep

Gå til:  

Disse kosttilskuddene er glemt for mange, men som alle bør ta.

5 digge middager med cottage cheese

Kosthold09.08.2021270

Cottage cheese er blitt en svært populær matvare!
Det er en risiko forbundet med treningen og løftene man utfører
Det finnes så mange gode varianter av middagskaker enn bare karbonadekaker.

5 fordeler med stående leggpress

Trening28.06.202153

Det er mange fordeler med å trene leggene dine. Se her!