Skrevet av Emne: Tekstmelding fra Gaza  (Lest 13825 ganger)

Utlogget Geir M

  • Superavhengig
  • ******
  • Innlegg: 1 167
  • Honnør: 360
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 1 167

Sv: Tekstmelding fra Gaza
« #30 : 05. januar 2009, 00:08 »
Sitat
Så israelerne har alltid vært den grusomme part og palestinerne uskyldige? Historieløstheten er til å ta og føle på.

"Det arabiske folket er fast besluttet på å fjerne Israel fra kartet", remember?
Hvor skriver han at israelerne alltid har vært den grusomme part, og at palestinerne er uskyldige? Bare fordi du ikke kommer på noen motargumenter, betyr ikke det at du kan dikte ting opp, for så å angripe de.

Sitat
Israel i stand til det? Nei de trur ikke jæ heller, de har joo brae et a de heftikste millitærmassjineriene i værdn, samt at  di r et a de ledene lanna i værdn på utvikklin av gønnere..
Har du noe poeng her, eller ville du bare rakke ned på xXUnknownXx?

Sitat
Igjen; det er ikke antallet som bestemmer hvorvidt det er terror eller ikke.
Her brukte jeg tall for å beskrive hvor absurd det er å omtale Israels militære maktmisbruk som defensivt. Hvorvidt det å drepe hundrevis av sivile skal regnes innenfor definisjonen terrorisme eller ikke er mildt sagt uinteressant. Jeg snakker om terrorisme som i "reign of terror" etc. Du skjønner hva jeg prøver å skrive, en stat som ikke kvier seg for å utføre forferdelige handlinger mot uskyldige sivile.
There are two novels that can change a bookish fourteen-year old's life: The Lord of the Rings and Atlas Shrugged. One is a childish fantasy that often engenders a lifelong obsession with its unbelievable heroes, leading to an emotionally stunted, socially crippled adulthood, unable to deal with the real world. The other, of course, involves orcs.

- Paul Krugman, Nobelprisvinner i økonomi

Utlogget proteingutn

  • V.I.P
  • *******
  • Innlegg: 7 210
  • Honnør: 973
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 7 210

  • jeje
Sv: Tekstmelding fra Gaza
« #31 : 05. januar 2009, 00:15 »
Hvor skriver han at israelerne alltid har vært den grusomme part, og at palestinerne er uskyldige? Bare fordi du ikke kommer på noen motargumenter, betyr ikke det at du kan dikte ting opp, for så å angripe de.
Han kom med et ukorrekt og latterlig utsagn som jeg motargumenterte på samme vis. Tongue Folk som lirer av seg linjer av typen "israelerne er så fæle" er kunnskapsløse, og har i bunn og grunn ikke grunnlag for å uttale seg i det heletatt.

Har du noe poeng her, eller ville du bare rakke ned på xXUnknownXx?
Poenget lå i det jeg skrev. Du må gjerne lese det igjen om du ikke skjønte det.

Her brukte jeg tall for å beskrive hvor absurd det er å omtale Israels militære maktmisbruk som defensivt. Hvorvidt det å drepe hundrevis av sivile skal regnes innenfor definisjonen terrorisme eller ikke er mildt sagt uinteressant. Jeg snakker om terrorisme som i "reign of terror" etc. Du skjønner hva jeg prøver å skrive, en stat som ikke kvier seg for å utføre forferdelige handlinger mot uskyldige sivile.
Bare for å flisespikke litt.. "Reign of terror"? Vi har jo norsk ord for det og, terrorvelde, eller skrekkvelde, om du vil, redselsherredømme. Du blander enkelt og greit begrepene. Det du sikkert mener er "krigersk". At Israel som stat er krigerske. Det er noe helt annet.

I krig dør sivile, det er uunngåelig. I jakten på terrorist-ledere er det også uungåelig å treffe uskyldige, fordi terroristene gjemmer seg blant/bak sivilbefolkningen. Skal da Israel la det hele ligge, og bare ta i mot rakettene når de kommer flygende? Så bestemt nei.
Det som skjer nå er for å ødelegge Hamas sin infrastruktur og svekke Hamas som organisasjon. Israel er ikke det minste interessert i å ta livet av uskyldige, men Hamas fortsetter å bruke menneskelige skjold. Dvs, selv om Israel kanskje gir beskjed om hvilke områder som må evakueres, er det ikke sikkert dette skjer, i håp om at Israel skal la være å bombe.

Gammel sak, men like aktuell. "We will pay with our lives to protect the houses of the fighters so they can resist the enemy assured that their homes are being protected,"
The only way to keep your health is to eat what you don't want, drink what you don't like, and do what you'd rather not.
-Mark Twain
datagjenoppretting

Utlogget Geir M

  • Superavhengig
  • ******
  • Innlegg: 1 167
  • Honnør: 360
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 1 167

Sv: Tekstmelding fra Gaza
« #32 : 05. januar 2009, 00:25 »
Sitat
Han kom med et ukorrekt og latterlig utsagn som jeg motargumenterte på samme vis. Tongue Folk som lirer av seg linjer av typen "israelerne er så fæle" er kunnskapsløse, og har i bunn og grunn ikke grunnlag for å uttale seg i det heletatt.
Det eneste han skriver er at han ikke skjønner hvordan folk kan støtte Israel nå. Det kan ikke jeg heller. Vel og merke den israelske stat. Det finnes selvsagt mange fornuftige enkeltindivider. Hvem du mener har grunnlag for å uttale seg, eller ikke, er ikke veldig interessant.
There are two novels that can change a bookish fourteen-year old's life: The Lord of the Rings and Atlas Shrugged. One is a childish fantasy that often engenders a lifelong obsession with its unbelievable heroes, leading to an emotionally stunted, socially crippled adulthood, unable to deal with the real world. The other, of course, involves orcs.

- Paul Krugman, Nobelprisvinner i økonomi

Utlogget proteingutn

  • V.I.P
  • *******
  • Innlegg: 7 210
  • Honnør: 973
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 7 210

  • jeje
Sv: Tekstmelding fra Gaza
« #33 : 05. januar 2009, 00:52 »
Hvordan vi kan støtte Israel? Palestinerne brøt våpenhvilen, og det kan vel i og for seg ses på som dråpen i det berømmelige begeret. Det hadde jo fortsatt vært "fred" om ikke det hadde skjedd. Tviler dessuten sterkt på at israelerne hadde brutt denne avtalen først. Litt voldsom måte å reagere på? Joda, i og for seg, man som allerede nevnt, våpenhvile har de jo allerede forsøkt, og det funka ikke så bra.

Men kan jo være at Israel bare burde sitte stille mens hundrevis, for ikke å si tusenvis, av Qassam- eller Katyusha-raketter kommer flygende. Bare sitte der og vente på at verden skal reagere, mener jeg.

Her kan man for øvrig lese litt mer om rakettene deres. Interessant. “When I am working I am in the height of pleasure because I know that these rockets will hurt my enemy,” Obayda says.
The only way to keep your health is to eat what you don't want, drink what you don't like, and do what you'd rather not.
-Mark Twain
datagjenoppretting

Utlogget Geir M

  • Superavhengig
  • ******
  • Innlegg: 1 167
  • Honnør: 360
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 1 167

Sv: Tekstmelding fra Gaza
« #34 : 05. januar 2009, 01:39 »
Sitat
Bare for å flisespikke litt.. "Reign of terror"? Vi har jo norsk ord for det og, terrorvelde, eller skrekkvelde, om du vil, redselsherredømme. Du blander enkelt og greit begrepene. Det du sikkert mener er "krigersk". At Israel som stat er krigerske. Det er noe helt annet.

Flisespikkeri er egentlig totalt poengløst, men skal man først gjøre det burde man sørge for at det man skriver faktisk stemmer. Du påstår at jeg blander begreper, men det er feil, da det er helt korrekt å kalle det Israel driver på med for et Reign of Terror, eller terrorvelde om du vil.

Reign of terror begrepet stammer fra en spesielt blodig periode under den franske revolusjon og har siden blitt brukt for å beskrive spesielt brutale statsmakter, eller andre som bedriver grusomheter. Det kan f.eks. brukes slik som her, forøvrig i en veldig relevant sammenheng:

Our reign of terror, by the Israeli army

In shocking testimonies that reveal abductions, beatings and torture, Israeli soldiers confess the horror they have visited on Hebron

http://www.independent.co.uk/news/world/middle-east/our-reign-of-terror-by-the-israeli-army-811769.html


Der ble du flisespikke-eid.
There are two novels that can change a bookish fourteen-year old's life: The Lord of the Rings and Atlas Shrugged. One is a childish fantasy that often engenders a lifelong obsession with its unbelievable heroes, leading to an emotionally stunted, socially crippled adulthood, unable to deal with the real world. The other, of course, involves orcs.

- Paul Krugman, Nobelprisvinner i økonomi

Utlogget proteingutn

  • V.I.P
  • *******
  • Innlegg: 7 210
  • Honnør: 973
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 7 210

  • jeje
Sv: Tekstmelding fra Gaza
« #35 : 05. januar 2009, 02:20 »
Når du først er inne på fransk historie; terrorvelde var noe franskmennene innførte ved lov for å systematisk undertrykke og ta livet av alle som ble oppfattet som fiender, innad i landet.

"Reign of terror" blir da naturlig nok feil å si om israelsk behandling av Gaza; om du kjenner til Oslo-avtalen vet du at palestinske myndigheter fikk administrativ kontroll over Gazastripen i 1994 (utenom et par områder), og total administrativ kontroll over Gaza i 2005. Etter 2005 går ikke Gaza lenger inn under israelsk styre, og utsagnet "reign of terror" faller da på egen urimelighet, av den enkle grunn at Israel faktisk ikke styrer området lenger.

Bare sånn om jeg skal spikke videre, liksom. Hva som skjedde før 2005 velger jeg da belelig nok å ikke ta hensyn til.
The only way to keep your health is to eat what you don't want, drink what you don't like, and do what you'd rather not.
-Mark Twain
datagjenoppretting

Utlogget elrey

  • Erfaren bruker
  • ****
  • Innlegg: 351
  • Honnør: 88
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 351

Sv: Tekstmelding fra Gaza
« #36 : 05. januar 2009, 02:31 »
For det første: Mange av rakettene Israel bruker er produsert i Norge, og er av meget god kvalitet.

For det andre: Grunnen til at Israel og USA står sammen, er at flesteparten av de som sitter i senatet er jøder.

For det tredje: Hamas er og blir en milits oprettet og finansiert av Iran nettopp for å skape uro i regionen.

For det fjerde: Å bygge klippemoskeen oppå det helligste kristne symbol, blir som å bygge en kirke over mekka.

For det femte: Om du er så forbannet på friheten din, flytte til et land med muslimsk styre og sharialov.

For det sjette: På tide å velge side. Vesten er i krig mot muslimske styresett verden over ,så man må slutte å late som om dette er et lokalt problem med blitz som talsmann.  

 

Utlogget proteingutn

  • V.I.P
  • *******
  • Innlegg: 7 210
  • Honnør: 973
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 7 210

  • jeje
Sv: Tekstmelding fra Gaza
« #37 : 05. januar 2009, 02:37 »
For det første: Mange av rakettene Israel bruker er produsert i Norge, og er av meget god kvalitet.
Må være det beste jeg har lest i hele tråden. biggrin
The only way to keep your health is to eat what you don't want, drink what you don't like, and do what you'd rather not.
-Mark Twain
datagjenoppretting

Utlogget Geir M

  • Superavhengig
  • ******
  • Innlegg: 1 167
  • Honnør: 360
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 1 167

Sv: Tekstmelding fra Gaza
« #38 : 05. januar 2009, 02:45 »
Når du først er inne på fransk historie; terrorvelde var noe franskmennene innførte ved lov for å systematisk undertrykke og ta livet av alle som ble oppfattet som fiender, innad i landet.

"Reign of terror" blir da naturlig nok feil å si om israelsk behandling av Gaza; om du kjenner til Oslo-avtalen vet du at palestinske myndigheter fikk administrativ kontroll over Gazastripen i 1994 (utenom et par områder), og total administrativ kontroll over Gaza i 2005. Etter 2005 går ikke Gaza lenger inn under israelsk styre, og utsagnet "reign of terror" faller da på egen urimelighet, av den enkle grunn at Israel faktisk ikke styrer området lenger.

Bare sånn om jeg skal spikke videre, liksom. Hva som skjedde før 2005 velger jeg da belelig nok å ikke ta hensyn til.
Nå er du bare vanskelig. Engelske journalister har nok bedre forrutsetninger for å vite hvordan man skal bruke dette begrepet enn det du har.
There are two novels that can change a bookish fourteen-year old's life: The Lord of the Rings and Atlas Shrugged. One is a childish fantasy that often engenders a lifelong obsession with its unbelievable heroes, leading to an emotionally stunted, socially crippled adulthood, unable to deal with the real world. The other, of course, involves orcs.

- Paul Krugman, Nobelprisvinner i økonomi

Utlogget elrey

  • Erfaren bruker
  • ****
  • Innlegg: 351
  • Honnør: 88
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 351

Sv: Tekstmelding fra Gaza
« #39 : 05. januar 2009, 02:51 »
Journalister veit faen ikke opp ned på si egen ræv.

Utlogget proteingutn

  • V.I.P
  • *******
  • Innlegg: 7 210
  • Honnør: 973
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 7 210

  • jeje
Sv: Tekstmelding fra Gaza
« #40 : 05. januar 2009, 03:15 »
Nå er du bare vanskelig. Engelske journalister har nok bedre forrutsetninger for å vite hvordan man skal bruke dette begrepet enn det du har.
biggrin

Hvorfor skulle de engelske være noe bedre enn norske? Journalist er journalist, og mange norske duger ikke. Så igjen, hvorfor skulle de engelske være noe bedre? Tongue


Tilbake til topic, eller skal vi fortsette med tullpratet? Kan holde på i det evinnelige jeg altså.. Cheesy
The only way to keep your health is to eat what you don't want, drink what you don't like, and do what you'd rather not.
-Mark Twain
datagjenoppretting

Utlogget Geir M

  • Superavhengig
  • ******
  • Innlegg: 1 167
  • Honnør: 360
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 1 167

Sv: Tekstmelding fra Gaza
« #41 : 05. januar 2009, 03:29 »
biggrin

Hvorfor skulle de engelske være noe bedre enn norske? Journalist er journalist, og mange norske duger ikke. Så igjen, hvorfor skulle de engelske være noe bedre? Tongue


Tilbake til topic, eller skal vi fortsette med tullpratet? Kan holde på i det evinnelige jeg altså.. Cheesy
Jada, journalister skriver feil, men i dette tilfellet kan man tydelig se at dette brukes for å omtale situasjonen der nede av så mange forskjellige og totalt uavhengige kilder at det blir fullstendig håpløst å si at min bruk av begrepet er misforstått. FN har brukt nøyaktig disse ordene i sin omtale av Israel, og som du ser over har til og med enkelte Israelske soldater brukt nøyaktig disse ordene. Beklager men du får meg ikke til å tro at alle disse bruker begrepet feil.

United Nations report: Israeli forces have inflicted a “reign of terror”
http://www.wsws.org/articles/2004/mar2004/occu-m24.shtml

Palestinian Village Faces Army Reign of Terror
http://www.counterpunch.org/cook09022008.html


Our reign of terror, by the Israeli army
http://www.independent.co.uk/news/world/middle-east/our-reign-of-terror-by-the-israeli-army-811769.html

Greit, NÅ kan vi slutte flisespikkingen og gå back to topic  Grin

There are two novels that can change a bookish fourteen-year old's life: The Lord of the Rings and Atlas Shrugged. One is a childish fantasy that often engenders a lifelong obsession with its unbelievable heroes, leading to an emotionally stunted, socially crippled adulthood, unable to deal with the real world. The other, of course, involves orcs.

- Paul Krugman, Nobelprisvinner i økonomi

Utlogget proteingutn

  • V.I.P
  • *******
  • Innlegg: 7 210
  • Honnør: 973
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 7 210

  • jeje
Sv: Tekstmelding fra Gaza
« #42 : 05. januar 2009, 03:41 »
Altså hør her, de driter på leggen alle sammen. Er så enkelt som at de tar feil, og jeg har rett. Grin
The only way to keep your health is to eat what you don't want, drink what you don't like, and do what you'd rather not.
-Mark Twain
datagjenoppretting

Utlogget haraldaa

  • Skravlekopp
  • ******
  • Innlegg: 1 591
  • Honnør: 192
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 1 591

Sv: Tekstmelding fra Gaza
« #43 : 05. januar 2009, 08:58 »
Mye rart å lese i denne tråden. Sprøsomkjeks er den med de mest fornuftige uttalelsene. Sånn er det med den saken Smiley
Stevneperser: 240-200-270. 
Norsk mester i vektklassehopping.
Treningsperser: Benk 207,5kg (Videos s 75) . Mark 285kg. Perser uten utstyr 200 i benk, 260 i mark.
Sølv i benk-Nm -09 M5 82,5kg klassen. 7.plass NSM 2000 (listefyll). Sykla "Den store styrkeprøven" Trondheim-Oslo for lenge siden.  Treningslogg: http://www.treningsforum.no/forum/index.php?topic=82315.1110

Utlogget aktiviteten

  • .: Aktivutøver :.
  • ******
  • Innlegg: 8 488
  • Honnør: 1123
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 8 488

Sv: Tekstmelding fra Gaza
« #44 : 05. januar 2009, 11:37 »
Når uenigheten og engasjementet er så stort på ett treningsforum så kan man bare tenke seg hvordan det er i midt-østen....

Etter min mening er det helt forkastlig det som skjer nå, Israel sender ut informasjon om at palestinerne må flykte, men hvor?? Hamas gjemmer seg blant sivile og skyter raketter til Israel, feigt!

USA støtter Israel til siste slutt uansett.  Jødene eier enorme verdier i US of A og resten av verden.  I tillegg til at sikkerhetsrådet aldri blir enig i hvilke standpunkt de skal ta.  Jødene er antageligvis verdens mektigste folkeslag...  På toppen av det hele så er araberne sta og krigslystne og sender sine barn med bomber på kroppen.....Håpløs situasjon!

Helt fastlåst og kan kun stoppes i perioder med våpenhvile.  Jeg er sikker på at om 50 år når jeg sitter på gamlehjemmet så kan vi lese de samme historiene i aviser også da.
”Inte visste vel jag at dagarna som kom och gikk var sjølva livet”

Gå til:  

Disse kosttilskuddene er glemt for mange, men som alle bør ta.

5 digge middager med cottage cheese

Kosthold09.08.2021270

Cottage cheese er blitt en svært populær matvare!
Det er en risiko forbundet med treningen og løftene man utfører
Det finnes så mange gode varianter av middagskaker enn bare karbonadekaker.

5 fordeler med stående leggpress

Trening28.06.202153

Det er mange fordeler med å trene leggene dine. Se her!