Skrevet av Emne: Glasskne (slimposebetennelse foran kneskålen).  (Lest 1768 ganger)

Utlogget Powerslam

  • Nykomling
  • *
  • Innlegg: 20
  • Honnør: 2
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 20

Fant nettop ut at jeg har fått en slimposebettenelse på fremsiden av kneskålen (glasskne på idrettsspråket), på høyre kne.
http://www.sportsskader.no/?mod=plink&id=1104

Jeg får enorme smerter hver gang området blir presset eller slått, og det hemmer
idrettsprestasjonene mine betydelig.
Tilstanden er ikke kronisk, men er redd det kan bli værre.
Derfor blir jeg nødt til å ta det roligere til det gir seg. Sad
Har hatt det i snart en måned nå, og det er sinnsykt irriterende.

Jeg lurte på om noen her har erfaring med denne skaden , og hvor lenge det gikk før den evt. forsvant.
It's never too late to be who you might have been.
--George Elliot

Utlogget --Julius--

  • Litt godt kjent
  • **
  • Innlegg: 42
  • Honnør: 0
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 42

Fant nettop ut at jeg har fått en slimposebettenelse på fremsiden av kneskålen (glasskne på idrettsspråket), på høyre kne.
http://www.sportsskader.no/?mod=plink&id=1104

Jeg får enorme smerter hver gang området blir presset eller slått, og det hemmer
idrettsprestasjonene mine betydelig.
Tilstanden er ikke kronisk, men er redd det kan bli værre.
Derfor blir jeg nødt til å ta det roligere til det gir seg. Sad
Har hatt det i snart en måned nå, og det er sinnsykt irriterende.

Jeg lurte på om noen her har erfaring med denne skaden , og hvor lenge det gikk før den evt. forsvant.
Du kan gå til legen og få tabletter, og hvis det er veldig ille og ikke blir bedre, tror jeg du kan få sprøyte for det.. Vet ikke hvor lang tid det tar før det går over, men tror det kan ta en stund hvis du ikke tar sprøyte for det..

Utlogget Rimstad

  • Aktivt medlem
  • ***
  • Innlegg: 223
  • Honnør: 37
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 223

Aaah, noen med samme skade som meg. Jeg har også gått rundt med denne i en måned. Gikk til legen etter hvert og fikk beskjed om å ta ting med ro, og smøre Ibux på området. På skolen og når jeg jobber går jeg rundt med rehband knestøtte for å få varme rundt kneet. Skaden har forbedret seg, men jeg kjenner at det gjør vondt når jeg går i trapper eller sette meg ned. Jeg føler med deg.

Utlogget eirikNe

  • Erfaren bruker
  • ****
  • Innlegg: 280
  • Honnør: 27
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 280

Aaah, noen med samme skade som meg. Jeg har også gått rundt med denne i en måned. Gikk til legen etter hvert og fikk beskjed om å ta ting med ro, og smøre Ibux på området. På skolen og når jeg jobber går jeg rundt med rehband knestøtte for å få varme rundt kneet. Skaden har forbedret seg, men jeg kjenner at det gjør vondt når jeg går i trapper eller sette meg ned. Jeg føler med deg.
Vil anbefale deg å droppe knestøtta. Varme er med på å forverre/forsinka betennelsen/iinflammasjonen.
Betennelsar bør tvert imot behandlast med kulde. Is gjerne ned kneet med jamne mellomrom.
Målet med isininga er å redusera tilstrauminga av blod(då kvite blodceller,monocyttar), og på denne måten redusera betennelsdanninga.
Treningsterapeut

Utlogget Rimstad

  • Aktivt medlem
  • ***
  • Innlegg: 223
  • Honnør: 37
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 223

Herlig, det var helt nytt for meg, fordi legen sa noe annet, men jeg skal ta å gjøre det du sier. Takker.

Utlogget eirikNe

  • Erfaren bruker
  • ****
  • Innlegg: 280
  • Honnør: 27
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 280

Ein kan høyra mykje rart frå det norske helsevesen!
Treningsterapeut

Gå til:  

Disse kosttilskuddene er glemt for mange, men som alle bør ta.

5 digge middager med cottage cheese

Kosthold09.08.2021270

Cottage cheese er blitt en svært populær matvare!
Det er en risiko forbundet med treningen og løftene man utfører
Det finnes så mange gode varianter av middagskaker enn bare karbonadekaker.

5 fordeler med stående leggpress

Trening28.06.202153

Det er mange fordeler med å trene leggene dine. Se her!