Skrevet av Emne: Trene kjernemuskulatur. Hvordan og hvor ofte?  (Lest 2961 ganger)

Utlogget Gastång

  • Aktivt medlem
  • ***
  • Innlegg: 174
  • Honnør: 2
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 174

Trene kjernemuskulatur. Hvordan og hvor ofte?
« : 06. mars 2012, 10:29 »
Trener så mye markløft jeg kan for tiden med et operert kne, men det holder ikke for korsryggen. Har en lang rygg kombinert med svak kjernemuskulatur. trenger mer styrke både for holdning og ryggsmerter.

Kan jeg trene f.eks. planken hver dag? Evt. andre gode mage/korsrygg øvelser man kan trene ofte?
147,5 – 97,5 – 170 = 415

Treningslogg

Utlogget Gastång

  • Aktivt medlem
  • ***
  • Innlegg: 174
  • Honnør: 2
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 174

Sv: Trene kjernemuskulatur. Hvordan og hvor ofte?
« #1 : 06. mars 2012, 10:35 »
http://tnation.t-nation.com/free_online_forum/sports_body_training_performance_bodybuilding_strength/stronger_back

En ganske interessant ide å trene 100 facepulls hver dag.. Kanskje det er noe å teste..?
147,5 – 97,5 – 170 = 415

Treningslogg

Utlogget Fleksnes

  • Treningsnarkoman
  • *******
  • Innlegg: 2 015
  • Honnør: 1550
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 2 015

Sv: Trene kjernemuskulatur. Hvordan og hvor ofte?
« #2 : 06. mars 2012, 10:36 »
Har du vondt i ryggen, spesielt korsryggen, så kutt ut markløft og knebøy umiddelbart.

Oppsøk noen som er gode på slynge-trening.
Sagt til Fleksnes på treningsforum:

"Du har vell strengt tatt ikke hjulpet meg i det hele tatt fleksnes. Jeg synes du bruker litt mye tid på å skrive til noen som egentlig bare irriterer deg. Kan vell egentlig bare slette meg fra Treningsforum jeg da, siden jeg enten må være strongman eller villig til å lage gym i stuen for å være seriøs.. Skal ta med meg "damevektene" og bozuballene mine et annet sted."

"Det kommer dessverre alltid til å være folk som deg på et forum, og det er vi nødt til å godta."

"... sålenge det hverken er konstruktivt eller relevant, så vil jeg velge å overse "Fleksnes". Vår diskusjon er over!"

"fjern deg , skaff deg et fakkings liv"

"Så veldig morsom du er. Helt utrolig, forstår vi

Utlogget Gastång

  • Aktivt medlem
  • ***
  • Innlegg: 174
  • Honnør: 2
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 174

Sv: Trene kjernemuskulatur. Hvordan og hvor ofte?
« #3 : 06. mars 2012, 10:42 »
Nei ikke vondt vondt. Smertene er nok der pga. svake magemuskler som lar hofta tilte fremover som igjen stresser lumbar ryggvirvelen.



http://www.t-nation.com/free_online_article/sports_body_training_performance_repair/neanderthal_no_more_part_i
147,5 – 97,5 – 170 = 415

Treningslogg

Utlogget Fleksnes

  • Treningsnarkoman
  • *******
  • Innlegg: 2 015
  • Honnør: 1550
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 2 015

Sv: Trene kjernemuskulatur. Hvordan og hvor ofte?
« #4 : 06. mars 2012, 11:31 »
"Smerter er nok der" er det en lege som har kommet frem til dette eller gjetter du bare selv?
Sagt til Fleksnes på treningsforum:

"Du har vell strengt tatt ikke hjulpet meg i det hele tatt fleksnes. Jeg synes du bruker litt mye tid på å skrive til noen som egentlig bare irriterer deg. Kan vell egentlig bare slette meg fra Treningsforum jeg da, siden jeg enten må være strongman eller villig til å lage gym i stuen for å være seriøs.. Skal ta med meg "damevektene" og bozuballene mine et annet sted."

"Det kommer dessverre alltid til å være folk som deg på et forum, og det er vi nødt til å godta."

"... sålenge det hverken er konstruktivt eller relevant, så vil jeg velge å overse "Fleksnes". Vår diskusjon er over!"

"fjern deg , skaff deg et fakkings liv"

"Så veldig morsom du er. Helt utrolig, forstår vi

Utlogget Gastång

  • Aktivt medlem
  • ***
  • Innlegg: 174
  • Honnør: 2
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 174

Sv: Trene kjernemuskulatur. Hvordan og hvor ofte?
« #5 : 06. mars 2012, 19:29 »
Det "gjetter" jeg selv. Men det er vel ikke så mye tvil ettersom ryggen min ser akkurat slik ut som i artikkelen og jeg opplever nøyaktig alle symptomene.

Men uansett, dette er ikke poenget i tråden. Jeg trenger tips for gode mage/korsrygg øvelser.
147,5 – 97,5 – 170 = 415

Treningslogg

Utlogget Boz

  • Litt godt kjent
  • **
  • Innlegg: 86
  • Honnør: 1
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 86

  • Light Weights!
Sv: Trene kjernemuskulatur. Hvordan og hvor ofte?
« #6 : 07. mars 2012, 15:34 »
ab-roller Wink
Light Weights!

Utlogget Fleksnes

  • Treningsnarkoman
  • *******
  • Innlegg: 2 015
  • Honnør: 1550
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 2 015

Sv: Trene kjernemuskulatur. Hvordan og hvor ofte?
« #7 : 07. mars 2012, 16:30 »
Trening med slynger og medisinball, sit-ups som ikke belaster korsryggen.
Sagt til Fleksnes på treningsforum:

"Du har vell strengt tatt ikke hjulpet meg i det hele tatt fleksnes. Jeg synes du bruker litt mye tid på å skrive til noen som egentlig bare irriterer deg. Kan vell egentlig bare slette meg fra Treningsforum jeg da, siden jeg enten må være strongman eller villig til å lage gym i stuen for å være seriøs.. Skal ta med meg "damevektene" og bozuballene mine et annet sted."

"Det kommer dessverre alltid til å være folk som deg på et forum, og det er vi nødt til å godta."

"... sålenge det hverken er konstruktivt eller relevant, så vil jeg velge å overse "Fleksnes". Vår diskusjon er over!"

"fjern deg , skaff deg et fakkings liv"

"Så veldig morsom du er. Helt utrolig, forstår vi

Utlogget Gastång

  • Aktivt medlem
  • ***
  • Innlegg: 174
  • Honnør: 2
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 174

Sv: Trene kjernemuskulatur. Hvordan og hvor ofte?
« #8 : 08. mars 2012, 00:49 »
ab-roller er sykt bra men jeg er ikke sterk nok for å kunne trene den med god form.

Kan tenke meg at trening med slynger også er veldig bra for core styrke, men jeg har ikke det tilgjengelig på gymmet mitt.

Fikk en del tips av fysioen idag. Blant annet "chops" med kabler (for obliques), et-bein-supermans (gjør dette i rehab-programmet uansett) osv.
147,5 – 97,5 – 170 = 415

Treningslogg

Utlogget Fjellet

  • Litt godt kjent
  • **
  • Innlegg: 76
  • Honnør: 2
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 76

Sv: Trene kjernemuskulatur. Hvordan og hvor ofte?
« #9 : 08. mars 2012, 00:56 »
Frontbøy er nice for magen
1991, 190, 103kg. Power clean 100x2, ML 180, BP 130, KB 140x2, MP 70x3. . Jobber med å bli sterkere, raskere og spenstigere!

Gå til:  

Disse kosttilskuddene er glemt for mange, men som alle bør ta.

5 digge middager med cottage cheese

Kosthold09.08.2021270

Cottage cheese er blitt en svært populær matvare!
Det er en risiko forbundet med treningen og løftene man utfører
Det finnes så mange gode varianter av middagskaker enn bare karbonadekaker.

5 fordeler med stående leggpress

Trening28.06.202153

Det er mange fordeler med å trene leggene dine. Se her!