Skrevet av Emne: Styrkeløft og strongman, skill de.  (Lest 15715 ganger)

Utlogget stallion

  • V.I.P
  • *******
  • Innlegg: 6 515
  • Honnør: 1111
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 6 515

  • Bøy er gøy!
Sv: Styrkeløft og strongman, skill de.
« #75 : 11. oktober 2007, 15:59 »
Bare så noen av guttejentene får oppklart noe og muligens roa eggstokka innpå her:

I WSM ble alle utøvere/reserver tatt inn til dop og en helsetest.

Det høres vakkert ut på papiret. Tviler ikke på at helsetest er smart og nødvendig (ville være dårlig reklame om noen strøk med på tv-sendingen...), men dop-testen må jeg med hånden på hjertet si at jeg stiller meg skeptisk til.

Det er ingen tvil om at utøverene er flinke, dedikerte, har gener utenom det vanlige, har trent hardt i mange år (hardere enn de fleste av oss på tf) og har en sterk psyke. Å bare "trykke dop" og så stille i WSM tror jeg det er ingen som gjør. Det krever utvilsomt en hel del i tillegg til det.

Uansett, hvilken nytte denne doptesten i WSM skulle ha, annet enn som spill for galleriet, stiller jeg meg uforstående til.


Er det slik at dersom man har en antidopholdning, så er man misunnelig dersom man da kommenterer dopbruk innen strongman ? Det er vanskelig å få til en debatt dersom det skal være på den måten.

Det er sikkert noen som er misunnelige, men kan bare feie for egen dør, og kan ikke si at jeg er misunnelig på en eneste strongman, selv om de er langt sterkere enn meg selv.

Jeg synes det er fasinerende å se hvor hardt de er villige til å satse på idretten sin, og synes det er fasinerende med sterke løfteprestasjoner. Likevel bifaller jeg ikke bruk av dop. Og det har ingenting med misunnelse å gjøre.

Det kan ikke være slik at man må være like sterk som de man uttaler seg om, da er det ikke mange som kunne uttalt seg! Smiley

Så lenge man argumenterer på en saklig måte, så må det være lov å ytre sine meninger.

Utlogget Kris

  • .: Aktivutøver :.
  • ******
  • Innlegg: 2 408
  • Honnør: 1067
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 2 408

Sv: Styrkeløft og strongman, skill de.
« #76 : 11. oktober 2007, 16:02 »
Dop er ikke bare anabole etc., Mr. Trening... På WSM ble man testet for narkotika.

Utlogget stallion

  • V.I.P
  • *******
  • Innlegg: 6 515
  • Honnør: 1111
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 6 515

  • Bøy er gøy!
Sv: Styrkeløft og strongman, skill de.
« #77 : 11. oktober 2007, 16:12 »
At dop ikke bare er steroider er jeg klar over. Så dop-testen var altså for narkotika ? Ja, det går vel ann å ta stoffer som gjør at man ikke kjenner kroppens signaler, og dermed kan prestere mer enn det man egentlig bør. Hvor bra det er for helsa er en annen sak.

Da ble det hele plutselig mye mer forståelig.

Utlogget everhuge

  • Litt godt kjent
  • **
  • Innlegg: 36
  • Honnør: 1
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 36

Sv: Styrkeløft og strongman, skill de.
« #78 : 11. oktober 2007, 16:13 »
Til: Kaizermeister

Det er vel og bra. At de tar mer ansvar for utdøverne i WSM. Men som det ble tidligere gjordt oppmerksomt på i dette emne er det ikke vanskelig å slå en doping kontroll som mann vet kommer. I følge de som kom fra antidoping norge til treningstudioet mitt nylig, er det slik at hvis en utdøver får være alene etter at han\hun er blitt gjordt oppmerksom på prøven kan de innta stoffer eller gjøre noe med selve prøven (om de er alene med den) slik at den blir ødelagt for videre testing.

Generelt:

Vær så vennelig å slutte å hevde at vi som kritiserer strongman er sjalu. Det er et billig argument, dere må da ha noe bedere enn det. Trenger ikke være så sterk engang for å bli offer for andres sjalusi. Det er sikkert mange som kjenner seg igjen med en venn eller bekjent fra den tiden de begynte å trene som nærmest eksploderte ved kontakt med vektene. Jeg kan si jeg kjenner meg igjen på begge sidene av saken. Et svakt ego vil alltid undergrave andres resultater med doping anklager. Betyr det at jeg har et svakt ego? Tviler jeg på. Jeg er veldig stolt over mine prestasjoner. Om dere andre er imponert er ikke så farlig, det er nok av folk som er det.

Folk har beskylt meg for å trøkke rett opp i tryne mitt og folk har visket det bak ryggen min. Det som er kjipt med å få det stemplet er at mann blir ikke kvidt det og de undergraver alle resultatene du har jobbet og slitt i flere år for å få til.

Det samme poenget må tydeligvis gjenntas:

Hvis dere Strongman er så reine, meld dere inn og få en skikkelig dopingkontroll. Så har dere den hele og fulle respekten og æren dere fortjener. Kom ikke å si at det ikke er noe av det handler om.

Jeg regner med at folk kommer til å kritisere dette og så jeg kan ta det på forhånd:

Betyr ikke det at jeg på bakgrund av mine egne anklagelser faller i kategorien "dopet"? Jeg er ikke dopet menn jeg kan ikke forsvare det på noen andre måter enn med mitt ord. Selvsagt er det opp til deg om du tror meg, men så snart jeg starter å konkurere i styrkeløft vil jeg få et annet bevis. Jeg er klar over at doping kontrollen ikke er perfekt, men det er det vi har, det får bli en annen debatt.
Belief is the death of Intelligence.

Ekspander eller dø!

Utlogget everhuge

  • Litt godt kjent
  • **
  • Innlegg: 36
  • Honnør: 1
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 36

Sv: Styrkeløft og strongman, skill de.
« #79 : 11. oktober 2007, 16:15 »
Hva er et billig poeng ? At indre selvrespekt er viktig?

Det var det du sa om at jeg skulle ta det med ro. Per er snill. Det er han sikkert. Alikevel vil jeg si at "nå skal du trå varsomt" høres ut som en trussel. En voldelig trussel i mine ører. Og da kunne jeg si at det er neppe hederlige idretts idealer. Det er det billige poenget.
Belief is the death of Intelligence.

Ekspander eller dø!

Utlogget everhuge

  • Litt godt kjent
  • **
  • Innlegg: 36
  • Honnør: 1
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 36

Sv: Styrkeløft og strongman, skill de.
« #80 : 11. oktober 2007, 16:19 »
Så man er skyldig inntil motsatt er bevist.
Spesiell måte å tenke.

Det går mer på det at mann ikke er villig til å bli testet.

http://www.antidoping.no/t2.asp?p=39504&x=1&a=173895

Utdrag fra artikkelen:

Norges styrkeløftforbund ønsker ingen befatning med strongman-show så lenge arrangøren ikke bringer ”sporten” inn under Norges idrettsforbund og lar utøverne delta på like (og dopingtestede) vilkår som styrkeløfterne. For styrkeløftere er det en plage å stadig bli assosiert med strongmen og deres lemfeldige holdning til doping. For øvrig vil jeg nevne at styrkeløftsportens motto er ”Sterk, blid og dopingfri”, og at vi her i Fredrikstad har en utmerket klubb, Fredrikstad Styrkeløftklubb, med flere aktive utøvere.
Belief is the death of Intelligence.

Ekspander eller dø!

2strong

  • Gjest
Sv: Styrkeløft og strongman, skill de.
« #81 : 11. oktober 2007, 16:24 »
Sitat
Jepp jepp, du kjenner meg ikke godt men jeg lo godt da jeg leste *fiske fiske*

Sitat
Til 2strong:
Nå er jeg allerede blitt bedt om å "trå varsomt" her, da skjønner du kansje at jeg ikke vil stå fram med navn.

Jeg kjenner deg ikke i det hele tatt, men vet hvem du er.
Skal selvfølgelig ikke røpe dette, da jeg respekterer at du vil være anonym...

Utlogget stallion

  • V.I.P
  • *******
  • Innlegg: 6 515
  • Honnør: 1111
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 6 515

  • Bøy er gøy!
Sv: Styrkeløft og strongman, skill de.
« #82 : 11. oktober 2007, 16:27 »
Folk har beskylt meg for å trøkke rett opp i tryne mitt og folk har visket det bak ryggen min. Det som er kjipt med å få det stemplet er at mann blir ikke kvidt det og de undergraver alle resultatene du har jobbet og slitt i flere år for å få til.

At folk beskylder deg for å ha dopet deg undergraver ingenting som helst. Dersom din samvittighet er ren, skal du gi lange bængen i hva andre måtte mene eller tro.

Du snakker stadig om dette med å "bevise". Bevise for hvem ?

Det er en trend i samfunnet i dag at man skal ha statussymboler, god jobb, pen kone, sterke muskler, slik at man kan "bevise" noe. Bevise for hvem, og bevise hva?

Jeg tror at du trenger å ta en runde med deg selv, virker som at det er selvtilliten din som ikke er solid nok.

Konsentrer deg om deg selv og din egen fremgang. Og hiv deg på noen styrkeløftstevner, det er ingen big deal.

Finn glede i å beseire deg selv, og i å sette nye personlige rekorder.

Jeg har selv fått slengt dop-beskyldninger etter meg, først og fremst pga store ben - men de som sier slikt har som regel null peiling, og vet ikke hvor iherdig jeg trener bena.

Før ble jeg veldig sur av slikt, men om det skulle skje nå, så bare ler jeg av det hele.

Finner du ro med deg selv og er sikker på deg selv, har du ikke noe behov for å bevise noe for noen som helst.

Hilsen Mr.Trening.


Utlogget everhuge

  • Litt godt kjent
  • **
  • Innlegg: 36
  • Honnør: 1
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 36

Sv: Styrkeløft og strongman, skill de.
« #83 : 11. oktober 2007, 16:33 »
Er det bare jeg som legger merke til hva som befinner seg bak brystvorta til Erik Fallet Haugli?  På det blide som er nedenfor her. De er jo ganske ærlige om det så det er vel greit det, men her ser dere altså en av bivikningene om jeg ikke tar helt feil. Smiley
Belief is the death of Intelligence.

Ekspander eller dø!

Utlogget stallion

  • V.I.P
  • *******
  • Innlegg: 6 515
  • Honnør: 1111
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 6 515

  • Bøy er gøy!
Sv: Styrkeløft og strongman, skill de.
« #84 : 11. oktober 2007, 16:36 »
Det var det du sa om at jeg skulle ta det med ro. Per er snill. Det er han sikkert. Alikevel vil jeg si at "nå skal du trå varsomt" høres ut som en trussel. En voldelig trussel i mine ører. Og da kunne jeg si at det er neppe hederlige idretts idealer. Det er det billige poenget.

Du siterer feil mann. Det var Bob Paar som sa du skulle ta det med ro. Han heter forresten ikke Per.

"Nå skal du trå varsomt" er heller ingen trussel. Det er snarere en beskjed til deg om at du er på vei ut i en diskusjonsmessig hengemyr, og at du må trå varsomt for å ikke falle ned i et av de mange verbale myrhullene.



Utlogget Kaizermeister

  • Erfaren bruker
  • ****
  • Innlegg: 343
  • Honnør: 216
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 343

  • Normal people worry me
Sv: Styrkeløft og strongman, skill de.
« #85 : 11. oktober 2007, 16:40 »
Ja, det går vel ann å ta stoffer som gjør at man ikke kjenner kroppens signaler, og dermed kan prestere mer enn det man egentlig bør.

Jeg anser deg for å være oppegående og erfaren nok til å ha fått med deg dette. Dette har jo være brukt i nesten alle kjente idretter gjennom tidens løp. Alt fra konsentrasjons til styrke og utholdenhetsidretter. Hvilke stoffer det er snakk om ser jeg ikke noe poeng i gå inn på her, men du skjønner forhåpentligvis tegningen, dog slutter jo aldri enkelte forummedlemmer aldri å overraske.

Hvor bra det er for helsa er en annen sak.
Disse testene jeg nevnte over blir jo gjort for få det mer ryddig i Strongman som idrett, samt faktisk ta et større ansvar for utøverne.
-------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------

I følge de som kom fra antidoping norge til treningstudioet mitt nylig, er det slik at hvis en utdøver får være alene etter at han\hun er blitt gjordt oppmerksom på prøven kan de innta stoffer eller gjøre noe med selve prøven (om de er alene med den) slik at den blir ødelagt for videre testing.

Jeg har pissa 5-6ganger "sammen" ADN. Til dere andre som også har gjort det. Hvor ofte har dere sittet alene ved prøven? Ca. Aldri! Isåfall gjør de ikke jobben sin. Mange snakker om å ta såpe/div. midler under negeln og skrape av når de pisser osv. Alle gangene jeg har pissa har ADN stått så nært opptil meg at jeg var redd for de sku ha smaksprøve også.

Hvis dere Strongman er så reine, meld dere inn og få en skikkelig dopingkontroll. Så har dere den hele og fulle respekten og æren dere fortjener.

Jeg fatter ikke hvordan dette kan sies noe klarere en hva som allerede er gjort så jeg lar æren gå til noen andre som evt gidder og stave det til deg. Virker som du har installert et "receive info" filter som vi andre ikke har.

I fare for å sitere meg selv.
Klart jeg utelukker noe her, men folk er da forhåpentligvis realistisk nok til å skjønne den større sammenhengen rundt showsports(hvis ikke finnes det flotte forum for nybegynnere og tenåringer innpå TF)

Avlsutningsvis. Everhunge. Les det som kommer opp under denne setningen.
In life, there are reasons and results. Results are the only thing that counts. No one has ever made an excuse for success. Excuses are made for failure.

Utlogget stallion

  • V.I.P
  • *******
  • Innlegg: 6 515
  • Honnør: 1111
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 6 515

  • Bøy er gøy!
Sv: Styrkeløft og strongman, skill de.
« #86 : 11. oktober 2007, 16:51 »
Er det bare jeg som legger merke til hva som befinner seg bak brystvorta til Erik Fallet Haugli?  På det blide som er nedenfor her. De er jo ganske ærlige om det så det er vel greit det, men her ser dere altså en av bivikningene om jeg ikke tar helt feil. Smiley

Du kritiserer en navngitt person for å ha bitchtits under et anonymt nick på et internettforum. Selv om jeg ikke bifaller bruk av dop, synes jeg dette er et lavmål.

Kanskje han har bitchtits, kanskje ikke - ikke lett å se av bildet under - men uansett var det ikke dette debatten dreide seg om.

Dette var et direkte stygt angrep på Haugli.

Utlogget everhuge

  • Litt godt kjent
  • **
  • Innlegg: 36
  • Honnør: 1
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 36

Sv: Styrkeløft og strongman, skill de.
« #87 : 11. oktober 2007, 17:26 »
Du siterer feil mann. Det var Bob Paar som sa du skulle ta det med ro. Han heter forresten ikke Per.

"Nå skal du trå varsomt" er heller ingen trussel. Det er snarere en beskjed til deg om at du er på vei ut i en diskusjonsmessig hengemyr, og at du må trå varsomt for å ikke falle ned i et av de mange verbale myrhullene.




Beklager det med navnet
Belief is the death of Intelligence.

Ekspander eller dø!

Utlogget everhuge

  • Litt godt kjent
  • **
  • Innlegg: 36
  • Honnør: 1
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 36

Sv: Styrkeløft og strongman, skill de.
« #88 : 11. oktober 2007, 17:32 »
Du kritiserer en navngitt person for å ha bitchtits under et anonymt nick på et internettforum. Selv om jeg ikke bifaller bruk av dop, synes jeg dette er et lavmål.

Kanskje han har bitchtits, kanskje ikke - ikke lett å se av bildet under - men uansett var det ikke dette debatten dreide seg om.

Dette var et direkte stygt angrep på Haugli.

Jaja sånn er det. Stykt var det nok. Men dette er en atlet med mye pr, er man i media må man forvente å få litt kritikk.
Belief is the death of Intelligence.

Ekspander eller dø!

Utlogget Kaizermeister

  • Erfaren bruker
  • ****
  • Innlegg: 343
  • Honnør: 216
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 343

  • Normal people worry me
Sv: Styrkeløft og strongman, skill de.
« #89 : 11. oktober 2007, 17:51 »
Hvorfor er det slik at styrkløft og strongman er under samme tråd? Det er ikke det samme. Skill de!
Til de av dere som skjønner hva jeg hinter til nå er det en ekstremt vesentlig forskjell på de to idrettene.
De av dere som er enige foreslår jeg skriver hvorfor her og dere som er uenige kan gjøre det samme.
Jeg er rimelig sikker på at det er nok interesse for både styrkeløft og strongman til å holde begge trådene oppe.
Jeg er klar over at Strongman gutta trener mye på benk, bøy og mark på gymmen.

Er det bare jeg som legger merke til hva som befinner seg bak brystvorta til Erik Fallet Haugli?  På det blide som er nedenfor her. De er jo ganske ærlige om det så det er vel greit det, men her ser dere altså en av bivikningene om jeg ikke tar helt feil. Smiley

Jeg skjønner nå hvorfor jeg, i likhet med mange andre, har problemer med å ta deg seriøst. I en tråd som DU laget angående STYRKELØFT OG STRONGMAN poster du noe slikt?!? Er han styrkeløfter? Nei! Er han Strongman? Nei. Er du lett å bli klok på? Nei!

Jeg regner med at jeg kommer til å bli profilert i styrkløft mijøet.
Det ser jo gøy ut.
In life, there are reasons and results. Results are the only thing that counts. No one has ever made an excuse for success. Excuses are made for failure.

Gå til:  

Disse kosttilskuddene er glemt for mange, men som alle bør ta.

5 digge middager med cottage cheese

Kosthold09.08.2021270

Cottage cheese er blitt en svært populær matvare!
Det er en risiko forbundet med treningen og løftene man utfører
Det finnes så mange gode varianter av middagskaker enn bare karbonadekaker.

5 fordeler med stående leggpress

Trening28.06.202153

Det er mange fordeler med å trene leggene dine. Se her!