Skrevet av Emne: Tidenes sterkeste normann  (Lest 67114 ganger)

Utlogget Vadtrudne gîfr

  • Erfaren bruker
  • ****
  • Innlegg: 436
  • Honnør: 83
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 436

Sv: Tidenes sterkeste normann
« #285 : 01. juni 2010, 01:49 »
Så det dere sier er at for å bli best i en pinglesport (se styrkeløft) så må man bruke pingleutstyr. Dere argumenterer ikke for vektene, men kun at idretten er som den er. Så hadde man bestemt at drakter skal bort på dagen, så hadde det vært greit for dere? Greit oppsummert, dere synes drakt er pinglete, men kjører det pågrunn av det kreves for å være i teten.


Roy holte: "2.Det er MYE vondere med utstyr enn uten:"
Det gjør også vondt å stikke en agurk opp i ræva, men det blir ikke manndigere av den grunn.

Og ja, Arild Haugen sitt 400 kg løft er et pingleløft ut av dimensjoner.

Denne diskusjonen er jo ontopic. Tidenes sterkeste norrman går ikke rundt med en robotdrakt for å løfte sterkere. Her må man se på raw løft!

Utlogget bergan01

  • .: Aktivutøver :.
  • ******
  • Innlegg: 4 123
  • Honnør: 1154
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 4 123

Sv: Tidenes sterkeste normann
« #286 : 01. juni 2010, 02:07 »
Så det dere sier er at for å bli best i en pinglesport (se styrkeløft) så må man bruke pingleutstyr. Dere argumenterer ikke for vektene, men kun at idretten er som den er. Så hadde man bestemt at drakter skal bort på dagen, så hadde det vært greit for dere? Greit oppsummert, dere synes drakt er pinglete, men kjører det pågrunn av det kreves for å være i teten.


Roy holte: "2.Det er MYE vondere med utstyr enn uten:"
Det gjør også vondt å stikke en agurk opp i ræva, men det blir ikke manndigere av den grunn.

Og ja, Arild Haugen sitt 400 kg løft er et pingleløft ut av dimensjoner.

Denne diskusjonen er jo ontopic. Tidenes sterkeste norrman går ikke rundt med en robotdrakt for å løfte sterkere. Her må man se på raw løft!


Om draktene forsvinner, gjør det meg absolutt ingenting. Alle konkurrerer på like vilkår nå, og det samme er greia om draktene forsvinner.

Den sterkeste uten utstyr, er som regel den sterkeste med. Mao, den du kaller den største pingla, ettersom han løfter mest av de som løfter med utstyr, er den minste pingla uten utstyr.

Siden du refererte til Styrkeløft som pinglesport (IDRETT FFS!), så må jeg legge til at Strongmen er like flinke til å bruke utstyr når de har mulighet som oss. Bøydrakter og bind i knebøyøvelser, og markdrakt og reimer i markløftøvelser. Om ikke noe forbud er satt på forhånd
Alder: 23år        Høyde: 178cm       Vekt: 96kg

Junior-Europamester     -110 markløft 2010
Junior-Europamester     -120 Knebøy 2011
Sølv totalt Junior-Em 2011

Mål for 2012:
Norgesmester -93 junior
Norgesrekord Totalt senior


Utlogget Egil Skallagrimsson

  • Ekstremt avhengig
  • ********
  • Innlegg: 17 784
  • Honnør: 4412
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 17 784

Sv: Tidenes sterkeste normann
« #287 : 01. juni 2010, 09:19 »


Om draktene forsvinner, gjør det meg absolutt ingenting. Alle konkurrerer på like vilkår nå, og det samme er greia om draktene forsvinner.

Den sterkeste uten utstyr, er som regel den sterkeste med. Mao, den du kaller den største pingla, ettersom han løfter mest av de som løfter med utstyr, er den minste pingla uten utstyr.

Siden du refererte til Styrkeløft som pinglesport (IDRETT FFS!), så må jeg legge til at Strongmen er like flinke til å bruke utstyr når de har mulighet som oss. Bøydrakter og bind i knebøyøvelser, og markdrakt og reimer i markløftøvelser. Om ikke noe forbud er satt på forhånd
Jeg tror også resultatlistene STORT SETT ville sett like ut om man fjernet utstyret. Og mange styrkeløftere ville jublet.

Jeg tror også resultatlistene i strongman ville sett like ut om man fikk fjernet dopingen også. Og mange strongmen ville jublet.

Heldigvis har strongman i norge nå mer og mer gått bort fra drakter. Og disse tillates ikke i norske konkurranser lenger. I danmark også var det 1 av 11 som brukte drakt i markløften og det ødela de neste to øvelsen for ham pga trykket og smertene i skuldrene.

Så jeg håper vi ser en kraftig reduksjon i draktbruken i strongman.

Utlogget Eric Heiden

  • Pratsom bruker
  • ******
  • Innlegg: 975
  • Honnør: 63
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 975

Sv: Tidenes sterkeste normann
« #288 : 01. juni 2010, 09:40 »
Stort sett alle utenfor styrkeløftmiljøet ler og har veldig liten respekt for styrkeløftsporten. Dette er pga av alt utstyret. Det er synd, for det er en fin sport. Tror det ville vært lurt å jobbe mot en utstyrsfri sport. Men er sporten fornøyd med at folk innenfor miljøet respektere idretten, så er det jo ikke noe å gjøre med det. Jeg liker sporten, men synes alt utstyret er dumt og jeg ville likt sporten mye mer hvis de hadde fjernet utstyret. Sad

Utlogget Egil Skallagrimsson

  • Ekstremt avhengig
  • ********
  • Innlegg: 17 784
  • Honnør: 4412
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 17 784

Sv: Tidenes sterkeste normann
« #289 : 01. juni 2010, 09:50 »
Nok utstyr.

Topic Smiley

Utlogget Vadtrudne gîfr

  • Erfaren bruker
  • ****
  • Innlegg: 436
  • Honnør: 83
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 436

Sv: Tidenes sterkeste normann
« #290 : 01. juni 2010, 10:23 »
Den sterkeste uten utstyr, er som regel den sterkeste med. Mao, den du kaller den største pingla, ettersom han løfter mest av de som løfter med utstyr, er den minste pingla uten utstyr.

Haha morsomste jeg har sett på lenge. Jeg kaller alle styrkeløftere pingler, ikke kun han som løfter mest. Og hvordan i svarte får du de som løfter uten til å bli pingle? En person som klarer å banke opp 100 stykker samtidig er mindre maskin enn en som står der med en flammekaster, ettersom han med flammekasteren gjør det fortere og mer effektivt? Vet det er elendig metafor, but u get the point. Du er jo så på jordet her. Rett og slett en skam for menneskeheten.

Utlogget OD

  • .: Eliteutøver :.
  • ******
  • Innlegg: 1 123
  • Honnør: 582
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 1 123

  • Sponset av Proteinfabrikken og Kappi
Sv: Tidenes sterkeste normann
« #291 : 01. juni 2010, 10:31 »
Hvorfor så fiendtlig gifr, har du blitt slått av en styrkeløfter eller føler du deg bare utilstrekkelig? Hjelper det om vi stryker deg med hårene eller gir deg en klem?Smiley


Meistarar koma og fara en godsøgnin mun aldrei deyja

Utlogget Bjørn R

  • Erfaren bruker
  • ****
  • Innlegg: 292
  • Honnør: 18
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 292

Sv: Tidenes sterkeste normann
« #292 : 01. juni 2010, 11:43 »
Enig med OD.
 
Jeg er enig i en del av de tingene du skriver, men jeg forstår ikke hvorfor du ikke kan formulere deg på en annen måte.
Du virker som en nogelunde oppegående person, men noe av det du skriver får deg til å virke totalt blottet for sosial inteligens.

En annen ting som er "pinglete" er å ikke engang svare med fult navn.

Bjørn R Støle

Utlogget Eric Heiden

  • Pratsom bruker
  • ******
  • Innlegg: 975
  • Honnør: 63
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 975

Sv: Tidenes sterkeste normann
« #293 : 01. juni 2010, 11:48 »
Vekløftersporten nyter mye mer respekt enn styrkeløftsporten. Det er stort sett ene og alene pga utstyret. Folk ler når utøveren kommer på podiet for å løfte knebøy og ser ut som robot fra ytre space. Nesten enda verre i benkpress. Armene rett ut og pga at drakten strammer rundt armen ser en fyr med 50 centimeters armer ut som han har 30 centimeters armer. Mister mye av glansen. Er noe helt annet når vektløfteren kommer ut for å løfte. Han er alene på podiet og han har ikke noe hjelpende utstyr (kanskje et tynt lite belte en sjelden gang). Du ser tydelig hans/hennes muskler som får utfolde seg fullt ut pga at ingen ting klemmer den sammen.

Det er klart det er bra og ta 200kg i benk, men når folk får høre at mesteparten er pga en stiv drakt blir de svært skuffet.

Nei, bort med utstyret og gi styrkeløftsporten og dens utøvere den respekten de fortjener! Cheesy

Utlogget bergan01

  • .: Aktivutøver :.
  • ******
  • Innlegg: 4 123
  • Honnør: 1154
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 4 123

Sv: Tidenes sterkeste normann
« #294 : 01. juni 2010, 12:36 »
Haha morsomste jeg har sett på lenge. Jeg kaller alle styrkeløftere pingler, ikke kun han som løfter mest. Og hvordan i svarte får du de som løfter uten til å bli pingle? En person som klarer å banke opp 100 stykker samtidig er mindre maskin enn en som står der med en flammekaster, ettersom han med flammekasteren gjør det fortere og mer effektivt? Vet det er elendig metafor, but u get the point. Du er jo så på jordet her. Rett og slett en skam for menneskeheten.
Det var kun for å få frem et poeng, om det ikke hadde vært utstyr ville samme person vært sterkest av ikke-pinglene.

Men nok utstyr i tråden her, og blir forbanna når noen kaller meg en skam for menneskeheten.. Så nå går jeg over til pm Wink
Alder: 23år        Høyde: 178cm       Vekt: 96kg

Junior-Europamester     -110 markløft 2010
Junior-Europamester     -120 Knebøy 2011
Sølv totalt Junior-Em 2011

Mål for 2012:
Norgesmester -93 junior
Norgesrekord Totalt senior


Utlogget Fleksnes

  • Treningsnarkoman
  • *******
  • Innlegg: 2 015
  • Honnør: 1550
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 2 015

Sv: Tidenes sterkeste normann
« #295 : 01. juni 2010, 12:41 »
Mongo når folk sier de tar ditten og datten, men glemmer å presisere at det er med utstyr.

Jeg kan og "ta" mer i benken om jeg løfter ræva, men hadde en utstyrsløfter sett det så ville han nok vært på plass og kommentert.

Så lenge folk opplyser om med eller uten utstyr er det vel ikke noe å hisse seg opp over.
Sagt til Fleksnes på treningsforum:

"Du har vell strengt tatt ikke hjulpet meg i det hele tatt fleksnes. Jeg synes du bruker litt mye tid på å skrive til noen som egentlig bare irriterer deg. Kan vell egentlig bare slette meg fra Treningsforum jeg da, siden jeg enten må være strongman eller villig til å lage gym i stuen for å være seriøs.. Skal ta med meg "damevektene" og bozuballene mine et annet sted."

"Det kommer dessverre alltid til å være folk som deg på et forum, og det er vi nødt til å godta."

"... sålenge det hverken er konstruktivt eller relevant, så vil jeg velge å overse "Fleksnes". Vår diskusjon er over!"

"fjern deg , skaff deg et fakkings liv"

"Så veldig morsom du er. Helt utrolig, forstår vi

Utlogget bergan01

  • .: Aktivutøver :.
  • ******
  • Innlegg: 4 123
  • Honnør: 1154
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 4 123

Sv: Tidenes sterkeste normann
« #296 : 01. juni 2010, 14:44 »
Det er klart det er bra og ta 200kg i benk, men når folk får høre at mesteparten er pga en stiv drakt blir de svært skuffet.

Nei, bort med utstyret og gi styrkeløftsporten og dens utøvere den respekten de fortjener! Cheesy

Altså, hvor mye trur dere at gjennomsnittet får på skjorta? Det er ikke slik at det fungerer som en heis, og at man automatisk får 30kg på skjorta
Alder: 23år        Høyde: 178cm       Vekt: 96kg

Junior-Europamester     -110 markløft 2010
Junior-Europamester     -120 Knebøy 2011
Sølv totalt Junior-Em 2011

Mål for 2012:
Norgesmester -93 junior
Norgesrekord Totalt senior


Utlogget Fleksnes

  • Treningsnarkoman
  • *******
  • Innlegg: 2 015
  • Honnør: 1550
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 2 015

Sv: Tidenes sterkeste normann
« #297 : 01. juni 2010, 14:51 »
Når jeg får 120 kg på hatten, så drar nok skjorta en del.
Sagt til Fleksnes på treningsforum:

"Du har vell strengt tatt ikke hjulpet meg i det hele tatt fleksnes. Jeg synes du bruker litt mye tid på å skrive til noen som egentlig bare irriterer deg. Kan vell egentlig bare slette meg fra Treningsforum jeg da, siden jeg enten må være strongman eller villig til å lage gym i stuen for å være seriøs.. Skal ta med meg "damevektene" og bozuballene mine et annet sted."

"Det kommer dessverre alltid til å være folk som deg på et forum, og det er vi nødt til å godta."

"... sålenge det hverken er konstruktivt eller relevant, så vil jeg velge å overse "Fleksnes". Vår diskusjon er over!"

"fjern deg , skaff deg et fakkings liv"

"Så veldig morsom du er. Helt utrolig, forstår vi

Utlogget Eric Heiden

  • Pratsom bruker
  • ******
  • Innlegg: 975
  • Honnør: 63
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 975

Sv: Tidenes sterkeste normann
« #298 : 01. juni 2010, 14:52 »
Må jo få lov og overdrive litt.  Wink Det er vel de som tar 40-50 kg mer.

Utlogget MIDTBY

  • .: Aktivutøver :.
  • ******
  • Innlegg: 2 130
  • Honnør: 291
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 2 130

Sv: Tidenes sterkeste normann
« #299 : 01. juni 2010, 14:54 »
Når jeg får 120 kg på hatten, så drar nok skjorta en del.

Ettersom du legger frem at det er latterlig at folk sier de tar så og så mye i benken uten å presisere enten det er raw eller med utstyr. Kan du da se å svare seriøst istedet for dette innlegget?

Som Bo sier, skjorta gir deg ikke wooooops.. automatisk 30kg ekstra.
Sponset av: MyRevolution

Hjemmeside: www.andremidtby.com
Instagram - Klikk her!
Landslagsutøver, Styrkeløft
Sterk, Blid og Dopingfri

305-210-300 = 795kg
   Film: http://www.youtube.com/watch?v=QFyjypgupTw

• 2x VM-Sølv i benkpress
• VM-bronse i knebøy og sammenlagt

• 3.plass jr-VM Classic 2013, -93kg
• 4.plass jr-VM Classic 2013, -93kg
• 5.plass jr-EM 2013, -93kg
• 3.plass Nordisk 2013, -93kg
• 2.plass jr-NM 2012, -93kg
• Nasjonal mester 2011, 2012 (-83 &-93)


Treningslogg:
http://www.treningsforum.no/forum/index.php?topic=80970.0

Gå til:  

Disse kosttilskuddene er glemt for mange, men som alle bør ta.

5 digge middager med cottage cheese

Kosthold09.08.2021270

Cottage cheese er blitt en svært populær matvare!
Det er en risiko forbundet med treningen og løftene man utfører
Det finnes så mange gode varianter av middagskaker enn bare karbonadekaker.

5 fordeler med stående leggpress

Trening28.06.202153

Det er mange fordeler med å trene leggene dine. Se her!